PDA

View Full Version : RATKAISTU: Patrolli sammuu heti käynnistyksen jälkeen (-88 / 3.3 diesel)


Jiipeee
03.06.2014, 13:32
Terve

Jonkinaikaa foorumia lueskelleena ja nyt vihdoinkin rekisteröityneenä alkaa taival heti vianselvityksellä.

Auto: 1988 Nissan Patrol (3.3 diesel)

Vika: Käynnistyy hyvin, käy noin 2-3sec ja sammuu sen jälkeen.

Alkoi eilen kun parkkiruutuun käännyin ja auto sammahti siihen, starttasi heti uudestaan (ei valoja / hehkuvaloja syttynyt)

Huomasin että oli sulake palanut (30A), vaihdon jälkeen käynnistyi ja pysyi tyhjäkäynnillä hyvin mitä kokeilin (30sek). (myös hehkuvalot syttyi ja sammui sitten)

Aamulla olin lähdössä ajamaan ja auto starttasi hetken päästä (10sek starttia) ja syöksi hieman valkoista savua, noh manuaalikaasulla pysyi käynnissä hyvin ja peruutin ruudusta ulos ja simahti siihen.

Käynnistyy vielä hyvin mutta sammuu sitten taas.

Kysymyksiä kuuluukin: missä polttoainepumpun rele? / muita ehdotuksia mistä lähteä tarkastelemaan.

smgt
03.06.2014, 14:47
Ei kai 3.3 tiisselissä ole relleitä kun mekaaninen pumppu.
Jos alkuperänen sammutin käytössä niin irrota se ekaksi ja kokeile vielä käyntiin.
Jos vielä sammuilee niin se ei saa polttoainetta jostain syystä.

Sami89
03.06.2014, 14:49
Ja oliks näissäkii se vedenerotin siel rungon kupeessa?

OPA
03.06.2014, 14:50
Öljynpaine anturin johto irti tekee tuota ongelmaa. myös jos vilkun rele on rikki ja polttaa sulaketta niin auto sammuu. eli sammutin moottori saa sähkön vilkun sulakkeen kautta. polttoainepumppu on alkujaan mekaaninen.

Samsonite
03.06.2014, 15:01
Vänkärin sisälokarin päällä olevasta lootasta kun nykii töpselin irti niin sammutin on pois pelistä.

nalle00
03.06.2014, 15:06
Vänkärin sisälokarin päällä olevasta lootasta kun nykii töpselin irti niin sammutin on pois pelistä.

tänään herätin tallin päästä yhen vanhan patrollin henkiin ja sama vika syynä oli sulake ei syttyny hehkuvalo ja sammutin veti heti päälle kävi 2 - 3 sekunttia ja sammu

edit ja sen verran viellä että vika kun ei ole suoranaisesti sammuttimessa niin ei sitä turhaan kannata elimnoida vaan ettiä oikea syy miks polttaa sen sulakkeen. sitten jos sammutin pelkästään rupee vittuileen niin ei muuta kun tanko irti ja vaijeria sisälle.

Samsonite
03.06.2014, 16:19
No vianetsintää vaan meinasin neuvolla helpottaa, voihan sitä vaikka vaijerinkin katkaista sivuleikkureilla. :D

Entisessä otti pakkivalokatkaisijan johot välillä maihin, ja aina hävis vilkut. Repullinen sinisiä sulakkeita mukana, ennenkuin vika löytyi.:D

Onneks oli vetosammutin.

sos
03.06.2014, 18:12
Beejiistä aikoinaa revittiin sammuttimen johto irti, kun sammuili aika ajoin, sen jälkeen sammui se kone viimeisen kerran, eli edikki sammutti ku ei nostanu ölpän paineita, eli onkos näissä edikkiä?
Ps, ja ot aika hämäävä nicci topikin aloittajalla

Samsonite
03.06.2014, 20:01
Vastaavat romut Tatsunissa, eli katoavaa kansanperinnettä.

Jiipeee
09.06.2014, 14:13
Kiitoksia vastauksista :)

Eli tilanne tämä:

Siinä vänkärin puolen akun takana olevan DPC moduulin pistokkeita irti ja ei starttia noh takaisin sitten kiinni ja hyvin rääkäsee taas käyntiin

Pysyy käynnissä hyvin kunhan paikallaan pysyy ja sulake on ehjä.

Peruutin pari kertaa ruudusta pois ja takaisin ja luulin että olisi korjattu ja lähdin kääntämään että saisi auton tielle nokka ajosuuntaan eikä ojaan päin. sammahti sitten hienosti puolessa välissä ruutua kun lähti kääntelemään.

Kaasua voi antaa niin paljon kun sielu sietää jos ei liiku käynnissä pysyy kyllä :D

jonkinlaisen vanhan omistajan purkkavirityksen löysin kun olin menossa öljytikkua ihmettelemään auton ollessa käynnissä ja käsi osui johonkin piuhaan niin sammui auto samantien (ei palanut sulake).



Jostakin ottaa maihin (luulisin) polttaa sulakkeen ja sammuu.

etsintä jatkuu.

P.S Voi herranen aika minkälaisia virityksiä konehuone täynnä entisen jäljiltä kun tarkemmin katselee.

Pahavävy
09.06.2014, 14:35
Oli samat oireet talvella;poltti sulakkeen ja sammu.Vika oli pakkivalon katkaisiassa,joka oli oikarissa.

Jiipeee
10.06.2014, 11:12
Oli samat oireet talvella;poltti sulakkeen ja sammu.Vika oli pakkivalon katkaisiassa,joka oli oikarissa.

Mistä löytyy katkasin tässä masiinassa? :)

OT: Löysin roikkuvia piuhoja ison nipun auton alta takapäästä (myös pari irtonaista liitintä roikkui mudassa ja muuta ihanaa..... jokainen piuha mitä autossa on näytää että olisi pari kerta vedetty apikoilla ja sitten vähän maalarinteippiä päälle... etuvilkku oli pelkkällä maalarinteipillä ja pikaliimalla kasassa.

smgt
10.06.2014, 13:19
Vaihelaatikon kylessä vänkärinpuolella on pakkivalon katkasia. Vänkärin penkin alla on johtonippu ja liitin mistä johto menee sinne. Itse tein omaan trolliin johtosarjan kokonaan uudestaan siitä liittimeltä taaksepäin.

Jiipeee
14.06.2014, 09:39
Kiitoksia kaikille vastauksista, osoittautui olevan juurikin tuo liitos vaihdelaatikon kyljessä (vänkärin puolella)

Ja muille jos sattuu niin:

Matto irti edestä (pari ruuvia jalkalistoissa ja nousee koko matto nätisti
Vaihteiston suojametalli tjsp. ruuveilla irti (muutama kappale)
Liitin pitäisikin jo näkyä sitten.

Liittimen korjaus sitten oman tyylin mukaan, itse nyt alustavasti vain irrotin ja teippasin kummatkin päät ettei pala sulake