PDA

View Full Version : Volvo s70 tdi kolkattaa, savuttaa ja käynnistyy huonosti


A-P
26.05.2014, 20:06
Onko volvolaisista ideaa, mikä mahtaisi olla vikana, kun moottori aloitti kolkattamisen samalla savuttaen ja käynnistyminenkin meinaa olla hankalaa. Volvo olisi näine pikkuvikoineen tarjolla, ja mietin otanko riesakseni.

pee
26.05.2014, 20:09
alkoiko ihan yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

Jari
26.05.2014, 20:10
alkoiko yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

ei jako, vaan puNpun remmi?

pee
26.05.2014, 20:11
sorry :o

just pumpun remmi

A-P
26.05.2014, 20:11
ei jako, vaan puNpun remmi?

Onko siellä remmi pumppua varten? Ajoitus persiellään?

A-P
26.05.2014, 20:12
alkoiko ihan yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

Yht'äkkinen saamani kuvauksen perusteella.

matti.v
26.05.2014, 20:16
Onko volvolaisista ideaa, mikä mahtaisi olla vikana, kun moottori aloitti kolkattamisen samalla savuttaen ja käynnistyminenkin meinaa olla hankalaa. Volvo olisi näine pikkuvikoineen tarjolla, ja mietin otanko riesakseni.

epäilisin että on jakopään hihnan kiristimestä jousi poikki ja ajoitus metässä sen takia.
kannattaa kurkistaa jakokopan alle ja kokeilla onko hihna löysällä, siinä kopassa on vaan metalliklipsit eli saa ilman työkalujakin katottua.
muutaman oon noita laittanu joissa tuo jousi on katkennut. uudet romut vaan huolella paikalleen , ajoitus kellolla kohdalleen ja kovaa ajoa.

voi olla myös pumpun hihnasta hampaat huonona mutta yleensä silloin loppuu matkantekokin.:rolleyes:
mut tuo jakopään kiristimen jousi katkee siksi kun pumpun ajoitus on hammaspeikontakia tai muuten vaan persillään.. eli molemmat päät uusiksi+ hammashihnapyörä ja pultti kampuralle ja vesipumppu.

A-P
26.05.2014, 20:19
Näillä tarinoin rohkenen "pelastaa" volvon. Saa siitä ainakin nahkapenkit Cruiseriin, jos ei muuta. ;-)
Kiitoksia pikaselvennyksestä osallistuneille.

Eskimo
27.05.2014, 11:55
Mulla oli vastaava vika v70:ssä ja ei auttanut jakopään ehjäys.

Vähän aikaa kun seisoi niin puolilämpimänä teki samanoloista häikkää.

Kierrokset reilusti alle tonni, pirunmoinen kalkatus ja savutus. Kävi hädintuskin.
Pedaalia kun piti pohjassa niin hiljokseen nousi kierrokset ja noin 2500 jälkeen tasoittui.

Vikakoodia ei näkynyt.

Muuan seppä ehdotteli, että pumpun dynaamisen ajoituksen säätö jumittaa ja sitten tokenee.
Ei tule vikakoodia kuin silloin muutaman sekunnin aikana kun vika päällä.

En tutkinut sen enempää vaan laitoin hyvän kiertämään :D

tieto
29.05.2014, 23:52
täältä vois löytyä varaosia jos on menny venttiileitä/nostimia
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119310&highlight=volvo+v70
nii ja tietoa

Jari
30.05.2014, 08:09
voi olla myös pumpun hihnasta hampaat huonona mutta yleensä silloin loppuu matkantekokin.


Yhelllä ontuvakäyntisellä kerran käytiin suomussalamella mutkin, toki vika paheni koko ajan, mutta pakko oli.

ja ittellä meni silleen että alkoi ontumaan, hain matkalla motonetistä osat, ja pääsin holtoasemalle, jossa kävin kahvilla ja olin lähössä niin sitten ei enää käynnistynyt. (eli alkoi oireilemaan Iissä, kävin kemissä mutkan ja oulussa motonetissä, ja sitten ouluun tbn pihalle hyyty. )

Kurja keksintö koko kuminauha veto, mutta kovalla huollolla toimii jotenkin.

Starck
30.05.2014, 13:18
aika usein kyseisessä volkkarin koneessa 5 sylinterinen rivi diesel joka on volvossa ja ittellä audissa on kampiakselin siiva pyörä jätetty liian löysää jolloinka se löystyy ajosta ja jako pääseee siirtymään ja kiila katkeaa kampiakselin rattaasta. koska usein ammuttu mopolla kiinni korjaamossa vaikka oikea kiristys momenti on 200nm ja sen jälkeen 180 astetta.

A-P
08.07.2014, 22:20
aika usein kyseisessä volkkarin koneessa 5 sylinterinen rivi diesel joka on volvossa ja ittellä audissa on kampiakselin siiva pyörä jätetty liian löysää jolloinka se löystyy ajosta ja jako pääseee siirtymään ja kiila katkeaa kampiakselin rattaasta. koska usein ammuttu mopolla kiinni korjaamossa vaikka oikea kiristys momenti on 200nm ja sen jälkeen 180 astetta.

Juuri näin oli käynyt, kampiakselivika ja varaosamoottoria haetaan.Tarinan opetus on, että ei perkele pidä antaa sen halvimman nyrkkipajan tai sukulaismiehen tehdä ihan kaikkea! Kysyttäessä auton minulle luovuttanut myönsi antaneensa piheyttään luvan vilunkiin uutta hihnapyörää paikalleen laitettaessa. Voivoi.
Noo, onneksi auto oli ilmainen. Tulipahan sitä ulkoilutettua reilu 100 kilometriä trailerin päällä. :)

Tuli mieleen kasaaminen se hihnapyörä kohdalleen hitsaten. Tuskin sillä enää jakohihnan vaihtoväliä enempää tullaan ajamaan.

Mikki
09.07.2014, 07:37
Tuli mieleen kasaaminen se hihnapyörä kohdalleen hitsaten. Tuskin sillä enää jakohihnan vaihtoväliä enempää tullaan ajamaan.
Alahihnapyörä on siellä puristettuna välissä. Nokkapyörä ja pumpum hihnapyörä ILMAN kiilaa, joten jos saat kiinni sen alapään, niin yläkerta sen mukaan kasaan!!!! Hitsaamalla ei tule pysymään millään keinolla....
Kannattaa ainakin kokeilla tuolla "ostohinnalla"...;);)

Ja moottori sama kuin Transportterissa, joten sieltä halvalla vaihtomottia!!!!

Jappi
09.07.2014, 12:17
Ja moottori sama kuin Transportterissa, joten sieltä halvalla vaihtomottia!!!!

Alakerta käynee, männät voi olla hieman erilaiset. Kansikin ehkä, mutta nokassa lie eroa. A6 audissa on täsmälleen samaa moottoria.

Mikki
10.07.2014, 11:54
Alakerta käynee, männät voi olla hieman erilaiset. Kansikin ehkä, mutta nokassa lie eroa. A6 audissa on täsmälleen samaa moottoria.
Omassa S80 -01 Tdi:ssä yhteneväinen ACV moottorin kanssa. Osat vaan VW:n puolella xkertaa halvempia....
Tutkittu juttu, kun olin Laakkosmaassa leivänteossa...

Jappi
10.07.2014, 12:46
Ja AEL käsittääkseni pitäisi olla, ainakin vanhemmissa V70 ja 850... Onko noissa sitten samat sisuskalut?