PDA

View Full Version : Onko tuttu Niva CRU-38?

NiFa1
19.05.2014, 13:13
http://www.nettiauto.com/lada/niva/6401393

Tunteeko kukaan autoa, historiaa yms?

Nerd-O
20.05.2014, 10:29
Ei hajuakaan tuosta menopelistä, mutta olen ihmetellyt miksei porukka hae virosta halpoja Nivoja tänne? Ei tarvis niillä 80-luvun paskoilla ajella. Sieltä saa edukkaasti 90-luvun lopun ja jopa 2000-luvun Nivoja. Virolaiset kun ei ladoja arvosta pätkääkään.

Dectane
20.05.2014, 13:26
sua ku tuntuu nuo camokuvioidut autot kiinnostavan niin osta multa corsa :D

NiFa1
20.05.2014, 14:28
sua ku tuntuu nuo camokuvioidut autot kiinnostavan niin osta multa corsa :D

Sunko se Corsa on? :D Oon monesti miettiny että kuka sillä ajelee :D

:EDIT: Ja ei oo itelle tulossa tuo auto ku kaveri suunnittelee tuon ostoa niin aattelin kysellä täältä jos löytyis ostopäätöstä helpottavia tekijöitä. Tai ostamatta jättämisen helpottavaa tekijää :D

Krisse
20.05.2014, 15:48
olen ihmetellyt miksei porukka hae virosta halpoja Nivoja tänne? Ei tarvis niillä 80-luvun paskoilla ajella. Sieltä saa edukkaasti 90-luvun lopun ja jopa 2000-luvun Nivoja
No itelle ainaki tulee ekana mielee se että tuoreempien vuosimallien askartelua rajottaa kai useammat säädökset ku vanhempia. Sitten on katit ja kaikki elektroniikkahimmelit mitä ei kai niitäkään pidetä järin haluttuina maastovarusteina.

Nerd-O
21.05.2014, 07:42
No itelle ainaki tulee ekana mielee se että tuoreempien vuosimallien askartelua rajottaa kai useammat säädökset ku vanhempia. Sitten on katit ja kaikki elektroniikkahimmelit mitä ei kai niitäkään pidetä järin haluttuina maastovarusteina. Nivan elektroniikka taitaa olla vain se GM:n tekemä ruiskujärjestelmä. Kaasutin on nykyään vähän ongelmallinen laite kun ei löydy enää kavereita mitkä osaa tehdä niille jotain jos säädöt on persiillään. Enkä tiedä onko tuo kattikaan nykyään kovin suuri ongelma? Senhän voi ottaa pois leiman jälkeen ja laittaa sen vaan leimalle aina.

Mut en tiedä onko noissa muita rajoitteita säädöksien suhteen? Edelleen rengaskokoa voi muuttaa kuten ennenkin. En myöskään usko että Nivan osalta kukaan tulee vinkumaan jos vaihdat alkuperäisen puskurin tilalle itse tehdyn missä on vinssi. Kukaan ei myöskään kiellä ettei helmoihin voisi putkia laittaa. Pohjapanssaria ei ole kielletty.. Korotuksestakaan en tiedä onko mitään lakia mikä sen kieltäisi? Niissä tietääkseni tietystä vuosimallista eteenpäin pitää olla eu hyväksyntä, mutta ainakin ennen Saabin jouset korotti Nivaa. Joten käytä edelleen Saabin jousta niin kyllä sille olettaisi edelleenkin olevan eu hyväksyntä. Eikä Nivaa kovin paljon pystynyt korottamaan.

Samsonite
21.05.2014, 08:37
Saabin jousella EU-hyväksyntä Lada Nivaan?

Nerd-O
22.05.2014, 08:23
Saabin jousella EU-hyväksyntä Lada Nivaan? Ööh. Meneekö ne niin että se jousi pitää olla hyväksytty juuri tuohon malliin? Olen ymmärtänyt että se riittää että jousella on EU hyväksyntä ylipäätään. Tuon takia olen ymmärtänyt ettei itse pysty teettämään jousia kun hyväksyntä puuttuu. Toisaalta kuinka moni katsuri noita katsastuksessa katselee? Nivakin on sen verran harvinainen peli että jos alla on saabin jouset niin tuskin ne niitä sen enempää kattelee.

Palex
22.05.2014, 20:26
Ööh. Meneekö ne niin että se jousi pitää olla hyväksytty juuri tuohon malliin? Olen ymmärtänyt että se riittää että jousella on EU hyväksyntä ylipäätään. Tuon takia olen ymmärtänyt ettei itse pysty teettämään jousia kun hyväksyntä puuttuu. Toisaalta kuinka moni katsuri noita katsastuksessa katselee? Nivakin on sen verran harvinainen peli että jos alla on saabin jouset niin tuskin ne niitä sen enempää kattelee.
Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää...:rolleyes: Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...:confused:

Ja jos katsastuksessa huomataan että autoa on korotettu, niin aivan varmasti kyselevät hyväksyntälappua ennen kuin leima heltiää.

HannuNurminen
22.05.2014, 22:10
Rupes sen verran kiinnostaa noi "halvat" Nivat viros et katoin autoee sivuilt, tasan 2000 oli halvin... Omassani myytävänä olevassa on itselle suurin vika toi ohjaustehostimen puute, joka on noissa 1,7 koneisis sit. Sellai maksaa 900 ja up ostopaikasta ja välikäsien määrästä riippuen... Korotus ja rajalliset rengasvaihtoehdot on kyl niitä miinuspuolia :)
Mut vastaus alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä kyseisestä autosta mitään mutta kerro kaverille t lukasee mitä toi mun auto sisältää ;)

wikke
23.05.2014, 07:46
[QUOTE=Palex;1134611]Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää...:rolleyes: Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...:confused:[QUOTE]

Korotussarjoihin tuli vasta hiljain. Madallus sarjat aiemmin.

Palex
23.05.2014, 12:06
Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää...:rolleyes: Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...:confused:

Korotussarjoihin tuli vasta hiljain. Madallus sarjat aiemmin.
Niin tuli vasta muutama vuosi sitten, mutta koskee silti vanhempiakin autoja 90-luvun jostain kohtaa alkaen.

Nerd-O
23.05.2014, 16:18
Rupes sen verran kiinnostaa noi "halvat" Nivat viros et katoin autoee sivuilt, tasan 2000 oli halvin... Oho. Piti ihan itse katsoa ja näin näköjään tällä kertaa. Kuukausi sitten katselin että halvin oli 600e ja vuosimalli oli 1999. Seuraava taisi olla joku 1200e ja 1997.