View Full Version : Lisäkierroslukumittarin asennus ongelmia, HDJ80.
Tarkoitus olisi asentaa Kierroslukumittari hodariin, -91. Autosta on tulpattu syöttöpumpun kyljessä oleva anturin reikä. Tämän vuoksi ajattelin että olisi helpompi asentaa uusi tarvike mittari, kuin ottaa pumppu irti ja ihmetellä miksi anturin reikä on tulpattu.
Hain ensi alkuun biltemasta mittarin, kokeilin saada eloa siihen. Huonoin tuloksin.
Eli osaako joku suoraan sanoa mihin mittarin signaalipiuha tulisi yhdistää? W-napaan, sen verran olen saanut selville. Eli tarkempi kysymys onkin onko hodarin laturissa w-napa, ja jos on, niin missä?
Jos napaa ei ole, niin se on ilmeisesti helppo tehdä, (jos tietää mitä on tekemässä...). Löytyykö kenelläkään w-navan tekoon hyviä ohjeita\ vinkkejä. Tarkoitus olisi seuraavaksi nostaa laturi pöydälle ja tutkia sitä tarkemmin.
Google on osannut kertoa melko hyvin perusteet. Tarvitsisin sen W-navan, tai sitten se pitää rakentaa. Eli tarvitsisin nimenomaan neuvoa hdj80 laturiin. Mihin kohtaan laturia pitää piuha laittaa jotta sieltä saisi tämä tarvittavan W-navan aikaiseksi.
Mikael73
18.05.2014, 18:28
Samanlaista mittaria huonoin tuloksin yrittänyt Patrulliin asentaa.
Ja kun W-napaa ei ollut niin tinattiin kenttäkäämeistä suoraan
johto ulos,sille läpivienti laturin runkoon.Mutta ei minkäänlaista
signaalia :( . Täällä näytti olevan aiheesta asiaa..
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=13905
Samanlaista mittaria huonoin tuloksin yrittänyt Patrulliin asentaa.
Ja kun W-napaa ei ollut niin tinattiin kenttäkäämeistä suoraan
johto ulos,sille läpivienti laturin runkoon.Mutta ei minkäänlaista
signaalia :( . Täällä näytti olevan aiheesta asiaa..
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=13905
Samaa kokeilin kerran itsekkin, siis askarrella W-napaa. Eihän siitä mitään tullut. Neula pomppaa tappiin asti, kalibroimalla sain kyllä laskettua neulaa alemmaksi. Mutta ei reagoi kierroksiin.
En siis oletettavasti laittanut piuhaa oikeaan paikkaan.
Hitto kun tuo autosähkö ei olisi tuollaista taikuutta meitsille. Voisi olla helpompaa nämä askartelut. Onneksi pärjää ilmankin kiekkamittaria, mutta olisihan se kyllä ihan kiva olla.
Tai sitten pitää vain repiä pumppu irti ja lähettää huoltoon ja siinä samalla sitten poistaa anturin reiästä tulppa.
Samaa kokeilin kerran itsekkin, siis askarrella W-napaa. Eihän siitä mitään tullut. Neula pomppaa tappiin asti, kalibroimalla sain kyllä laskettua neulaa alemmaksi. Mutta ei reagoi kierroksiin.
En siis oletettavasti laittanut piuhaa oikeaan paikkaan.
Hitto kun tuo autosähkö ei olisi tuollaista taikuutta meitsille. Voisi olla helpompaa nämä askartelut. Onneksi pärjää ilmankin kiekkamittaria, mutta olisihan se kyllä ihan kiva olla.
Jos on vaan napannut hyllystä ekan mittarin mikä on osunut silmään, niin oisko sattunut kouraan bensakoneeseen tarkoitettu tarvikemittari. Eli käytännössä ne kierroslukumittarit missä on merkitystä moottorin sylinterimäärällä. Laturilta mitattaessahan ei mittarissa tartteis olla kuin pieni säätö laturin välitykselle.
Mikael73
20.05.2014, 17:28
Kyllä omassa mittarissa lukee diesel. Jotain eloa oli,vähän neula
heilahteli kun kytki laturin valkoiseen johtoon säätimelle mutta ei
mitään järkeviä lukemia ja suoraan kenttäkäämiltä ei mitään eloa..
http://http://www.ebay.com.au/itm/Alternator-to-fit-Nissan-Patrol-MQ-3-3-SD33-Diesel-Express-Post-5-Year-Warranty-/200942896350http://www.ebay.com.au/itm/Alternator-to-fit-Nissan-Patrol-MQ-3-3-SD33-Diesel-Express-Post-5-Year-Warranty-/200942896350
Nyt ois SD33T ja siinä lähtö kiekkamittarille muttei taida
signaali sopia tuohon bilteman vehkeeseen..:confused:
Jos on vaan napannut hyllystä ekan mittarin mikä on osunut silmään, niin oisko sattunut kouraan bensakoneeseen tarkoitettu tarvikemittari. Eli käytännössä ne kierroslukumittarit missä on merkitystä moottorin sylinterimäärällä. Laturilta mitattaessahan ei mittarissa tartteis olla kuin pieni säätö laturin välitykselle.
Diesel lukee mittarissa, vai laatikossa. Mukana tulleet ohjeet on kanssa diseliin asennusta varten.
Jahka tässä seuraavan kerran kerkee tallille niin kokeilla vielä uudestaan, sitten on vissiin myönnettävä ettei vaan osaa.
No niin. Löytyihän se oikea kohta laturista mistä sai W-navan aikaiseksi.
Takakannen kun otti irti, niin sivussa on neljä ruuvia joista toisen oikealta alle laitoin piuhan kiinni. Tällä sain sitten kokeiltua ja mittarihan toimii.
Fiilispohjalta vähän alkuun koitin säätää rundaria oikeaan kohtaan. Josku sitten jossakin säätää sen kohdilleen.