Kirjaudu sisään

View Full Version : Pakoputki


Esko
29.07.2003, 11:24
No niin, eilen se sitten tuli tehtyä, nimittäin kattien poisto. Laitatin etukattien paikalle pelkät putket. Pääkatin tilalle laitettiin Simonsin vapaasti virtaava. Ja homma todella kannatti. Tehonlisäyksen huomaa selvästi ja äänetkin on sellaiset kun V8 koneeseen kuuluukin. Suosittelen. T: Esko

C4 -89
29.07.2003, 22:49
Paljonkos tuo Simonsin katti kustansi?

----------------------------------------------------
O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette

29.07.2003, 23:09
Kuinkas paljon siihen tuli hevosvoimii suunilleen lisää?

Note! This message was posted anonymously!

Esko
29.07.2003, 23:36
Tuo Simonsin vapaavirtaus ei ole katti vaan vaimennin. Se on aivan laillinen peli jos otteessa ei oo mainintaa vähäpäästöinen. Löysin tosi hyvän kaverin joka teki koko homman sadanneljänkymmenen euron hintaan, siis osat mukaan luettuna. Kaveri ei ole mikään harrastelija, vaan on tehnyt putkia paljon näyttelytason autoihin. Hevosista en osaa tarkkaan sanoa kun en oo penkittänyt. Mutta kiihtyvyyden parantumisesta päätellen puhutaan varmasti yli 10 hp. Siis ihan varovainen arvio. Jos jotain kiinnostaa kerron mielelläni lisää. T: Esko

C4 -89
29.07.2003, 23:46
Onkos tämä nyt sitten virallista ja varmaa tietoa?
Omassa otteessa ei lue katalysaattorista, eikä vähäpäästöisyydestä mainintaa...

Kerro ihmeessä lisää, koskaan ei ole tarpeeksi tietoa.

----------------------------------------------------
O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette

Esko
30.07.2003, 00:40
Niin juttu on totista totta. Aikaisemmin oon tehnyt saman Trans Amille. Niinku moni muukin. Ainoa ehto jutulle on että, auton on oltava alle -90 vuosimalli. Eikä tosiaankaan maininta "vähäpäästöinen" saa olla otteessa.

30.07.2003, 08:52
Oma -84 on edellisen omistajan toimesta käynyt muutoskatsastuksessa ja otteesta on kuulemma silloin poistettu merkintä vähäpäästöisyydestä. Se on ollut mahdollista vielä joskus -97 ilmeisesti juuri noihin ennen vuotta -90 rekisteröityihin autoihin.
Käsittääkseni vastaavaa muutosta ei ole enää mahdollista katsastaa.
Kyllä nuo katin ja vähäpäästöisyyden merkintöjen puuttuminen tarkoittaa käytännössä sitä, että putkisto on vapaasti muutettavissa.
Itselläni omatekoinen pieni vaimennin katin paikalla ja omatekoiset takavaimentimet, eikä mitään ongelmia katsastuksessa ainakaan Nokialla!

Jari

Note! This message was posted anonymously!

MIC4-90
30.07.2003, 13:25
omani -90 lukee vain katalysaattori eikä ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestä. Vaikka auto on suomeen tuotu vasta -92.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

Supe
05.08.2003, 17:19
Mistä saisi takavaimentimet joissa 2,5" sisäänmeno ja vakioita parempi virtaus (sekä äänet) mutta hinta kuitenkin alempi kuin esim. Borla rosteri . Borla jenkeissä 550 $(LT-1 tyylinen). Kun tuo suomeen onko se sitten 5500 mk. Aika kallis kahdesta vaimentimesta. Tekeekö Martelius tällaisia? Mitä te muut olette menestyksellä asentaneet?

Esko
05.08.2003, 20:29
Ainakin Simonsilta löytyy 2.5 tuumainen kahdella ulostulolla. Hintakaan ei liene korkeimmasta päästä ja laatukin kohtalainen. T:Esko

Supe
14.08.2003, 19:33
Tilasin Marteliukselta Dynomax sporttivaimentimet.Kohta se nähdään ja kuullaan menikö rahat hukkaan.

15.08.2003, 12:18
En suosittele ostamaan Simonsin vaimentimia, vaimentavat jonkin verran uusina mutta vaimennus teho häviää muutaman tuhannen kilometrin aikana olemattomaksi. Kokemusta on.

Note! This message was posted anonymously!

Supe
15.08.2003, 20:35
Dynomax Super Turbot on nyt paikallaan ja testiajot ajettu. ÄÄnet koveni pääasiassa kierroksilla 1000-2000.Maantiellä 6-vaihteellakin pörisee selvästi enemmän kuin vakiot.Tyytyväinen olen.Enempi meteli alkaisi jo kyrsimään pitkällä matkalla.Yläkierroksilla saisi olla enemmän meteliä.Uskon että peltisarjoilla saan vielä miehekkäämmät saundit.