Kirjaudu sisään

View Full Version : dynamometri pääkaupunki seudulla ?


kuha
17.05.2014, 08:48
Mistäs otte dynamometri lappuja muutos katsastukseen hakenut pääkaupunki seudulla, neliveto penkki olis eduksi.

kuha
29.05.2014, 14:13
Ok ei taida offi porukat testipenkillä käydä kun ei yhtään linkkiä tullut. Klaukkala diesillä käytin hodari ja lapun katsastukseen sai ja leima tuli uudella ahtimella

Heikki L
29.05.2014, 14:39
Mitäs,kustansi siellä? Pitäs omakin viedä penkkiin mutta en tiennyt mihin veisin �� Korsossa kävin kyseleen mutta ei onnistunut toyjako siihen hyper hytikkapenkkiin ��

Byrocrat
29.05.2014, 18:10
Mistäs otte dynamometri lappuja muutos katsastukseen hakenut pääkaupunki seudulla, neliveto penkki olis eduksi.

Tuolla ainakin ennen on ollut neliveto dynamometri käytössä kun kisapelien tehoja mittailevat.
http://www.stmotors.fi/etusivu

tdi
30.05.2014, 21:47
Oliko niin et klaukkalassa on vaan ryntäyspenkki ? Vähän huonosti rupee olee?
ite oon käynyt lohjalla malisen mapella, mutta hän on lopettanut toiminnan tälläsuunnalla.

kuha
01.06.2014, 21:54
80 euroo makso palvelu ihan ok ja niin ryntäys penkki ei ole hodrin takapyörät niin kovaa koskaan enne pyörinyt :)

VOLIATTI
03.06.2014, 20:49
Tommonen on kelatiellä korsossa http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm

kuha
04.06.2014, 19:12
Tommonen on kelatiellä korsossa http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm

Siistin näköiset tilat, ei tuollakaan nelivetoa oikeasti saa mitattua,varmaan tulos on erinlainen kun olis etu jordaani kiinni...

Kala92
04.06.2014, 19:40
Kysyin tuolta joskus ja kuuspulttiseen japsi jakoon ei ollu kiinnikkeitä ainakaan sillon.

sos
05.06.2014, 07:43
Auton mittaukset sekä säädöt tapahtuvat aina täysin asiakkaan vastuulla.2014*©*Rasmus Speed Promotions Ltd.

Sinänsä kuullostaa aika oudolta, että säädöt on asiakkaan vastuulla, tuon mittauksen ymmärrän kyllä, mutta en tuota vastuun kiertoa säädöistä.

Jare
05.06.2014, 07:47
Eikös Nut4You pojjaat tee noita penkityksiäkin? Ainakin osaavat varmaan neuvoa tarvitttaessa, että missä onnistuu.

Heikki L
05.06.2014, 07:59
Siis just tuota Rasmus speediä tarkoitin, ei onnistu toyotajakoiselle mittaus. 300 nismoa ja,mersua tuolla käytetty.

BJ-40/76
07.06.2014, 22:30
Auton mittaukset sekä säädöt tapahtuvat aina täysin asiakkaan vastuulla.2014*©*Rasmus Speed Promotions Ltd.

Sinänsä kuullostaa aika oudolta, että säädöt on asiakkaan vastuulla, tuon mittauksen ymmärrän kyllä, mutta en tuota vastuun kiertoa säädöistä.

Tuo on aivan ymmärrettävä varaus! siis ainakin minä ymmärrän mistä kyse.

Siis autoa aletaan "penkittämään", ja varsinkin bensa-autoissa voi tapahtua äkkiä paljon... Siis jos esim. seos pääsee hetkellisesti (varsinkin jos litratehot hätyyttelee 200+ hv/kw)
Siis jos seos käy laihalla edes hetken, vaikkapa suuttimien/pumpun tms. takia, niin VOI tulla romua.
Ja silloin asiakas kertoo, että "nuo kaikki palikat on ostettu kiinasta/jenkeistä tms., ja niille luvattiin 600 hv tehoa, ja nyt männässä on reikä, vaikka tehoja oli maksimissaan 599 hv!" särit minun auton, kummin kaiman kaveri opiskelee (ensimmäistä vuotta) oikeustieteitä.....

Mutta tuohon maastureiden penkitykseen; Olisikohan minkälainen homma tehdä sovite tuolle traktoreiden "tappitehojen" penkille? siis se mittaa nimenomaan vääntöä/kierroslukua, ei kiihtyvyyttä. (halvin tapa virittää (vanhimmissa?) inertiadynossa; otetaan vauhtipyörästä painoa pois...)
Siis kun perässä 100% lukko, niin pelkästään pyörän pultteihin laippa, josta kardaani/ulosottoakseli tavalla taikka toisella dynoon? toki dyno meinaa keikata...

Kaveri ei tiettävästi tehnyt visioimaani "köyhän miehen" dynoa, kun ei ole kuulunut mitään...

Siis suolatonta vettä oli tarjolla Paljon, ja piti yrittää arvata virityksen vaikutus ulos tulevaan akseliin... max pyörimisnopeus noin 3000 rpm, ja tehoa muutama sata kW.

Ja kun oli ns. "nollabudjetti" projekti, niin oli tarkoitus viedä kuokkuri jarrulevyt kuution vesisäiliöön, ja jarruttaa tuplasatuloita akseliin laakeroiduilla satuloilla, joiden jarrutusvoimaa säädetään käsikäyttöisellä prässin hydrauiliikkapumpulla ja sen voimakkaasti kuristetulla venttiilillä...
Ja vääntömomenttia oli tarkoitus mitata laakeroitujen jarrusatuloiden henkilöauton jouseen, siis n. 2 metrin päähän, tulevan puristuksen/kokoonpainumisen mukaan....


p.s 1000 litraa 10 asteista vettä kiehuu helposti, ja tuo lämpeneminen tapahtuu "postikortin" kokoisella alueella.... siis kannattaa varmaan uhrata pari ajatusta, että tuo levyjen/palojen väli pysyy ns. hallinnassa:rolleyes:

p.s.s Ja kun tuon "muutaman kW" demon vedet laskettiin pois, ja muutamassa minuutissa kaikki jarrukomponentit oli hallitusti "kuivia".....

sos
08.06.2014, 09:35
Lähinnä epäilyttää, mitä sitten kun säätäjä tekee virheen itse?

Kettu_
08.06.2014, 10:36
motorbit? olisko niillä nelikko penkkiä tarjolla? tuusulassa siaitsee.