PDA

View Full Version : Pajero Sport ravistaa käynnistyksessä/sammutuksessa


Jhl
16.05.2014, 07:39
Veikkauksia mistä lähteä etsimään ratkaisua?
Ongelma siis seuraavanlainen:
Pajero Sport -06 2.5 ravistaa käynnistyksessä ja sammutuksessa noin puolesta sekunnista pariin sekuntiin.
Muuten ajoltaan ja ääniltään suht koht oireeton. Tyhjäkäynti vaikuttaa tasaiselta, vähistä värinää vaihdekepeissä.

Mielessä käynyt:
Tukikumit, eikö ne oirehtisi muulloinkin
Sammutinsolenoidi maadotushäiriöt, voiko olla, eikö käynnistymishäiriöitä olisi sitten
Hehkut, mutta ravistaa myös sammutettaessa.
Kaksoismassavauhtipyörä, ei kai tässä ole, vain 3.2 did pitäisi olla, L200aan kaupataan kyllä tällaista varaosaa 2.5 yhteyteen...

ärjy
16.05.2014, 09:01
Onkos noissa vielä se tasapainoakseli omalla hihnalla? Jos remmi hypännyt niin sopivasti että täräyttää käynnistäessä/sammuttaessa..? Omassa 99 mitsussa oli olevinaan hypännyt se remmi ja laittovat oikeaan sen.. olevinaan.. sen jälkeen alkoi kierroksilla tärryytys...

Jhl
16.05.2014, 10:28
Onkos noissa vielä se tasapainoakseli omalla hihnalla? Jos remmi hypännyt niin sopivasti että täräyttää käynnistäessä/sammuttaessa..? Omassa 99 mitsussa oli olevinaan hypännyt se remmi ja laittovat oikeaan sen.. olevinaan.. sen jälkeen alkoi kierroksilla tärryytys...
4D56 koneella pitäisi olevan. Oliko tässä tapauksessa sulla samanlaista käynnistys/sammutus tärinää? Kierroksilla ei tällä hetkellä mitään moittimista.
Hmm, Mitsun moottorityyppi ei näköjään määrittele tarkkaan ko. konetta, näyttää saman koodin alle 7 versiota? Sekavaa. Ilmoitetun tehon perusteella olisi DID-tyyppi mutta ei siltä näytä pellin alla, tai sitten en osannut katsoa, tavallinen jaka minusta oli?

ärjy
16.05.2014, 11:18
4D56 koneella pitäisi olevan. Oliko tässä tapauksessa sulla samanlaista käynnistys/sammutus tärinää? Kierroksilla ei tällä hetkellä mitään moittimista.
Hmm, Mitsun moottorityyppi ei näköjään määrittele tarkkaan ko. konetta, näyttää saman koodin alle 7 versiota? Sekavaa. Ilmoitetun tehon perusteella olisi DID-tyyppi mutta ei siltä näytä pellin alla, tai sitten en osannut katsoa, tavallinen jaka minusta oli?

Moottori oli täysin eri aineella pyörivä, mut ku käyntiin laittoi nii sillon se pyrähti oudosti ja sit yli 4000rpm jälkeen alkoi juristaan nii pqljon että kojelauta resonoi..
Pistettiin hihna oikein ja se loppui.. jotku sanoi että olis voinut heittää kokonaan pois sen akselin mutta en uskaltanut.. mites jos soittaisit mutaselle ja kysyis sieltä? Itseäni ovat palvelleet hyvin vaikka en ole sieltä sillä hetkellä mitään ostanut..