PDA

View Full Version : BTR-porttaalit?


Viipo
16.05.2014, 06:07
Onko joku joskus rakennellu mitään vehkeitä BTR-60:n porttaaleilla? Niissä olisi jarru kai sisällä tuolla porttaalissa, ja niitä saisi halvalla?

Ja minkähän korkunen se mahtas olla tuo 13.00-18 rengas? aika likellä 39,5" kumia näin silmämääräsesti?
Kustannustehokas rengasvaihtoehto volvoon kenties?

tapsa4x4
16.05.2014, 07:56
Onko noissa btr-60 sellainen alumiininen vinssi?sellaisen mä tarviaisin.
Kokonainen btr olis kyllä myös tarpeellinen.

Kankku
16.05.2014, 08:54
mitähän tollaset renkaat vanteilla mahtais kustantaa?

sisua45
16.05.2014, 09:06
Renkaiden mitat uutena:

12.00-18, korkeus 1084 mm, leveys 337 mm. Kantavuus 1850 kg/kpl, 3.5 bar.
13.00-18, korkeus 1132 mm, leveys 351 mm. Kantavuus 1920 kg/kpl, 3.0 bar.

On ne vähän isompia... :) GAZ-66/ZIL-157 rengas 42.5-43", BTR-60 kummi on 44.5". Renkaiden painot 72 ja 78 kg/kpl. Tiedot otettu pienestä sinisestä Neuvostoliittolaisesta kirjasta, vuodelta 1982.

Löytyy yksi 13.00-18 ja muutama 12.00-18, jos tarvetta.

Viipo
16.05.2014, 16:19
mitähän tollaset renkaat vanteilla mahtais kustantaa?

Napoineen päivineen oli pyyntihinta 200e/kpl, mutta kuulemma halpenee sitämukaa, montako ottaa.

Joo, elikkä volvoon ihan liian korkeet renkaat...

tapsa4x4
16.05.2014, 21:17
Napoineen päivineen oli pyyntihinta 200e/kpl, mutta kuulemma halpenee sitämukaa, montako ottaa.

Joo, elikkä volvoon ihan liian korkeet renkaat...

missä päin nää on? missä loput on mistä on navat purettu pois? ei niitä vinssejä näkynyt?

Viipo
16.05.2014, 21:23
missä päin nää on? missä loput on mistä on navat purettu pois? ei niitä vinssejä näkynyt?

Nää on täällä joensuussa yhen romuvarikon/purkaamon vaakakopin takana. Ei tullu kyseltyy mistä lie tulleet, mut ei näkyny vinssejä...

-JoNe-
16.05.2014, 21:26
Jos nää on Kuosmasen laanilta ni ei siellä oo muuta ku nuo mistä kuvat.Kaveri mietti noita joskus hj:n alle :D

BJ-40/76
16.05.2014, 21:46
Olisi aika hyvää materiaa, jos olisi purettu/romutettu pikkasen suuremmalla säälillä....
Paljonko tuo porttaalin välitys on? ja minkälaisia akselipainoja tuossa btr-60 on? ja jarrut ovat varmaan lähinnä symbooliset, toki nehän vaan tyssää etenemisen:o

tapsa4x4
16.05.2014, 21:48
http://fi.wikipedia.org/wiki/BTR-60

-JoNe-
16.05.2014, 22:14
Oli joskus ostanu jostain kasan noita pyöriä/napoja. Ellen ihan väärin muista niin tais olla et ne oli tullu itäisen rajan takaa. On olleet hepulla jo sen 5v. mitä minä muistan.

tapsa4x4
16.05.2014, 22:21
Missähän ne suomen puolustusvoimien btr on?siirtyneet jo ajasta ikuisuuteen?

hoojii
16.05.2014, 22:25
Missähän ne suomen puolustusvoimien btr on?siirtyneet jo ajasta ikuisuuteen?

ne romutettiin sulatukseen ja pari jätettiin pelkästään muistoksi. yksi Mikkelissä vanhalla Varuskunta alueella.

sisua45
16.05.2014, 22:43
ne romutettiin sulatukseen ja pari jätettiin pelkästään muistoksi. yksi Mikkelissä vanhalla Varuskunta alueella.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5945&pictureid=130877

Kalkun varikon pääportin lähellä on myös yksi. Vuosi sitten pyysin luvan, ja pääsin aidan sisälle kuvaamaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5945&pictureid=130878

Tästä näkyy hyvin iso napa, vannetta on vain pieni kehä.

ärjy
17.05.2014, 09:56
Minkälaisella akselilla tuohon menee voima? Saiskohan tehtyyn adapterin toyon vetarin/murroksen päåhän? Tai sit vaikka uudet tikut..

Jeeper
21.05.2014, 13:54
Minkälaisella akselilla tuohon menee voima? Saiskohan tehtyyn adapterin toyon vetarin/murroksen päåhän? Tai sit vaikka uudet tikut..

Muista sitten myös kääntää välityskin ylösalaisin ja keksiä miten voitelu toimii silloin........ Ellet halua pakkivaihteella ajella kokoajan :D

Jappi
21.05.2014, 20:33
Muista sitten myös kääntää välityskin ylösalaisin ja keksiä miten voitelu toimii silloin........ Ellet halua pakkivaihteella ajella kokoajan :D

Voitelu toimii, täyttöproppu nousee yläpuolelle murikkaa kun akseli heitetään katolleen pyörimissuunnan korjaamiseksi. Tuskin tuota muutosta polttoainetalouden nimissä kuitenkaan ollaan tekemässä...

ärjy
21.05.2014, 20:33
Sekö pörrää nurinpäin? Siinäpä se sitten...

BJ-40/76
21.05.2014, 20:38
Muista sitten myös kääntää välityskin ylösalaisin ja keksiä miten voitelu toimii silloin........ Ellet halua pakkivaihteella ajella kokoajan :D

Tuo perien käännön tarve kannattaa tarkistaa ennen kääntöä, on olemassa "porttaaliakseleita", joissa vetari ja rengas pyörii samaan suuntaan.

Tuo voitelu on ongelma, myös tehdastekoisissa toyotan hight pinion perissä, kuten esim. hdj-80:ssä, pitää laakeroida uudelleen n. 500 tkm huollon yhteydessä.....

edit: kääntyy pyörimissuunta! http://lunohodov.net/forum/viewtopic.php?p=150292

Viipo
24.05.2014, 00:40
Ai vitsi, nyt ei kyllä ikinä selvitä hengissä, kun on pyörimissuunta väärinpäin!

No, entäs jos ottas toyotan highpinion perän, jonka päihin laittas porttaalipoksit (katolleen niinku)

No ei, ei voi toimii, ku se menis takana koko aika pakilla!

mitä, häh... ei nyt jaksa suunnitella....

sisua45
24.05.2014, 00:54
http://www.offroadvehicle.ru/AZBUCAR/GAZ/gaz%2044.jpg

Jos oon oikein ymmärtäny, niin tässä on samat akseli alla. Eli GAZ-44 8x8, kyytissä kaikille tuttu GAZ-66 4x4.

Tuo 44 malli pystyi uimaan, vaikka 66 kyytissä.

http://русская-сила.рф/guide/army/tr/gaz44-2.jpg
http://русская-сила.рф/guide/army/tr/gaz44-8.jpg

Bj Andy
24.05.2014, 03:27
Jos oon oikein ymmärtäny, niin tässä on samat akseli alla. Eli GAZ-44 8x8, kyytissä kaikille tuttu GAZ-66 4x4.

Tuo 44 malli pystyi uimaan, vaikka 66 kyytissä.

http://русская-сила.рф/guide/army/tr/gaz44-2.jpg
http://русская-сила.рф/guide/army/tr/gaz44-8.jpg

Vai onko tuossa kenties ratkaisu ongelmaan?