View Full Version : Pätkä pajerosta avolava?
shishkebab
08.05.2014, 09:31
Tuli kuningas idea leikkaa -89 pajerosta takaosan katto pois ja joko takaovea hyväksi käyttäen tai suorasta pellistä tekis väliseinän b-pilarin kohdalle. Avolava olis aika räyhä peli mutta mitäs katsastus insinööri tästä meinaa? Käytetäänkö vertailu autona rättikatto pajeroa vai mitenkä tuon sais vielä kilpiin? Mahtaisko arvon palstalaisissa olla henkilöitä jotka tietäisi miten leiman tälläiseen sais? Yleensä kun katsurilta meet tälläistä kysymään niin vastaus on aina ei onnistu, vaikka oliskin mahdollista....
Ei onnistu ihan helposti. Vaatii Trafilta poikkeusluvan (380€) joka myönnetään JOS on todella pätevä ja perusteltu syy muutokseen. Rakensin omasta Hj61:sestä avolavan jonka leimasin 26.4. Lupahakemus viipyi Trafissa 14,5 kk. Autossa oli ennen lasikuitukoppa eli 3 m3 pakettiauto. Nyt se on 4-ovinen pick-up jonka takaseinä aukeaa. Lavan pituus 85 cm. Huoltoauto. Piti rakentaa sisälle jokkis-luokan turvakaaret.
HJ:ta ei ole tainnut saada soft-toppina, niin ei ole vertailukohtaa, saman mallisarjan tms. autoon.
- Tietysti vaihtoehto B...eli hanki bensa avo ja vaihda tekniikka.
shishkebab
11.05.2014, 11:28
HJ:ta ei ole tainnut saada soft-toppina, niin ei ole vertailukohtaa, saman mallisarjan tms. autoon.
- Tietysti vaihtoehto B...eli hanki bensa avo ja vaihda tekniikka.
Tekniikan vaihto on itseasiassa tällä hetkellä meneillään Diesel->Bensa. Auto on täysin riisuttu ja sen takia oliskin helppo tässä vaiheessa leikellä kattoa pois....
shishkebab
20.05.2014, 08:05
HJ:ta ei ole tainnut saada soft-toppina, niin ei ole vertailukohtaa, saman mallisarjan tms. autoon.
- Tietysti vaihtoehto B...eli hanki bensa avo ja vaihda tekniikka.
Pajeroahan on saanut avo mallina (pätkää). Voiko sitä käyttää vertailukohtana? Ja minkälaisia papereita katsuri haluaa?