Kirjaudu sisään

View Full Version : 2l-t letkut?


jame80
07.05.2014, 22:32
eli onko kellään tietoa siitä alipaine letkuhässäkästä , joka näkyy liikkuvan välillä turbon alta-syöttöpumppuun jonka jälkeen on vaan letkunpää ilman kohdetta? :) . ovatko tarpeellisia vai nou? kone menossa vaparin tilalle ja ei näy vastaavia sekasotkuja.

Jappi
08.05.2014, 00:39
Jos oikein ymmärrän niin tyhjäkäynnin korotus, elät ilmankin.

PeteTurku
08.05.2014, 06:50
Vai onkohan ahdonalaisen syötön letku. Samasta voi esim ottaa lisämittarille ahtopaineen.

jame80
08.05.2014, 10:46
selvennetään, letkut lähtö? turbon öljyn yläpuolelta josta syöttöpumpun päälle+ muutama irto pätkä joille ei meinaa kotia löytyä

Jappi
08.05.2014, 14:14
Minkä ikäluokan kone?

jame80
08.05.2014, 15:54
veikkaisin vanhemman mallin läjä ?

Heguli
08.05.2014, 18:07
Kuva tilanteesta ei haittaisi avun antamista, tietäisi tarkkaan mistä puhutaan.

jesse89
08.05.2014, 20:22
Mikäli ovat pieniä alipaineletkuja jotka menee siihen ahtoputkeen joka yhdistyy imusarjaan yläpuolelta niin jos pois käytöstä ja ahdettuna moottori niin ahdin ei ole toiminnassa. Just itseltä ajossa lens letkut t haaroista pois ajattelin et nyt se turbo sit hajos mut olikin letkut lentäneet pois haaroista.

jame80
08.05.2014, 21:21
ei ole ahtoputkea vielä, kun on varmaan postissa niin ei pysty tutkimaan käykö siihen.

BJ-40/76
08.05.2014, 23:11
Siis onko nuo mysteeri letkut kiinni turbossa?

Siis turbossa/siis siinä valurautakipaleessa mihin on laakeroitu akseli ja noiden jäähdytys järjestelmän letkujen lisäksi tulee paine öljy ja öljyn paluu öljypohjaan.

Ja jos puhutaan alle 30mm halkaisijaisista letkuista, niin turboon tulee em. letkujen lisäksi n. 4 mm letku, mikä avaa hukkaportin paineella....

Ja yhtään alipaineletkua en muista, noista -80 luvun turboista....

Ja jos kyseessä turbon ahtimen jälkeisistä letkuista, niin niissä on ahtopaine.

jame80
09.05.2014, 00:32
niin yleensähän turbo toimii paineella ei vacuumilla.... eli ei tule letkut turboon vaan turbolle tulevan öljyn banjoliittimen yläpuolella lohkossa on pienen pienen letkun paikka, jossa on letku kiinni mikä kiertää koneen toiselle puolelle.

Jappi
09.05.2014, 01:59
Haiskahtaa nestelähdölle, mut en vaan osaa sanoa miksi uudemmassakaan sellainen olisi... Jos se on siinä alulätkässä niin veikkaan että öljynpainemittari...

BJ-40/76
09.05.2014, 12:31
Haiskahtaa nestelähdölle, mut en vaan osaa sanoa miksi uudemmassakaan sellainen olisi... Jos se on siinä alulätkässä niin veikkaan että öljynpainemittari...

Turbon laakeripesää/runkoa jäähdytetään jäähdytysnesteellä, siis ainakin 2l-t 12h-t ja 1hd-t koneisissa Land Cruisereissa.

Toinen tapa toteuttaa riittävä jäähdytys, on se että lisätä öljyvirtausta niin suureksi, että öljy ei ehdi palamaan/kerkeää jäähdyttää.

Micco
09.05.2014, 13:11
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1987/land-cruiser-70/lj70lv-mnxw/3_781520_015_/tool-engine-fuel
Tuolta saa varmaan selviteltyä mihin letkut kuuluu, kun katselee eri osioista mm. jäähdytys, imusarja, vakuumiletkut.

jame80
12.05.2014, 19:51
ihan oli öljy lähtö , jonnekkin? olettaisin, että syöttöpumpun kalvolle pitäisi ottaa ilma ahtoputkelta ?