Kirjaudu sisään

View Full Version : three five (555) tarvikeosat


2x4WD
04.05.2014, 22:14
Kävinpä motonetissä ihan muuta ja kysyin samalla hiukan skeptisesti raidetangonpäätä LC PZJ75 autoon. En olettanut että löytyisi saati ostavani kun aika nihkeästi suhtaudun tarvikeniveliin. Kuitenkin lähdin osa kourassa kotiin.

Onkos kellään kyseisestä merkistä "THREE FIVE" tietoa ja logona on "555"?
Uskaltauduin ostamaan kun osassa itsessään pakkauksen lisäksi luki made in japan. Ei myyjä osannut luvata jos tilaan toisellekin puolelle, että olisi samalta valmistajalta joten taitaa olla viisaampi käydä jatkossa tojota kaupassa.

RIPAX
04.05.2014, 23:07
Mun kokemuksien mukaan noi 555 merkkiset on kestäviä.

2x4WD
05.05.2014, 00:04
Mun kokemuksien mukaan noi 555 merkkiset on kestäviä.

Tuolta Sankein sivuilta sen mitä ymmärsin niin 555 olisi erikoistunut pelkästään autojen palloniveliin raidetagonpäihin yms. nivellettyihin alustanosiin.

Oletko paljonkin käyttänyt ko. merkkiä? Vai tuleeko näitä vain joskus sattumalta kaupasta vastaan?

Nostokurki
05.05.2014, 08:26
Itsellekin tullut muutama "rivivitonen" vastaan, ja on kyllä kieltämättä hyvälaatuisen oloisia osia, ei valittamista laadusta :)

RIPAX
05.05.2014, 22:28
Tuolta Sankein sivuilta sen mitä ymmärsin niin 555 olisi erikoistunut pelkästään autojen palloniveliin raidetagonpäihin yms. nivellettyihin alustanosiin.

Oletko paljonkin käyttänyt ko. merkkiä? Vai tuleeko näitä vain joskus sattumalta kaupasta vastaan?

Ainaki japseihin on tommosia niveliä saanu,on ollu laadukkaan näkösiä ja usein niissä on rasvanippa kun monissa muissa ei. 110 hiluksi syö etupään palloja kohtalaisesti ni siinä on tullu testiä.

BJ-40/76
05.05.2014, 23:43
Kävinpä motonetissä ihan muuta ja kysyin samalla hiukan skeptisesti raidetangonpäätä LC PZJ75 autoon. En olettanut että löytyisi saati ostavani kun aika nihkeästi suhtaudun tarvikeniveliin. Kuitenkin lähdin osa kourassa kotiin.
......

Tuosta 555 -> brändistä ei ole vahvoja mielikuvia, joten lienee käypäsiä....
Ja toisesta "brändistä"; en viitsi mainita kauppanimeä, mutta HDJ-80 kardaanin ristikossa tuo "palmuöljy" tms oli sellaista "vahaa" että "puoliammattimallin" rasvaprässillä ei saanut 400? cm3 /gramman patruunalla kuin viereiset kupit (2kpl neljästä) Tursuamaan n. 10 C asteen lämmössä.... ja tuo ristikko "juristi/jumi/tärräsi" muutaman kuukauden ajolla..... Toki nimenomaan ammattikäytössä, ja raskaassa sellaisessa...

Ja nimenomaan ei ole 555, vaan ehkä tunnetumpi?

Mutta kun ottaa ja purkaa ristikon valopetrooliin, ja pesee/putsaa kunnolla, niin tuo ristikon/akselin/laippojen kokoonpano on aikuisten oikesti vaikeaa.... yksikin "liestynyt/kellahtanut rulla" tuhoaa koko homman:-> siis täristäää... jos joku meni ......

2x4WD
07.05.2014, 21:58
Nyt sitten kävikin niin, että jäi toistaiseksi tuo 555 asentamatta. Raidetangonpäässä olikin säädettävä nivel. Ei muuta kuin sitä kireämmälle ja hyvä tuli. Nyt harkinnassa jätänkö varastoon odottamaan tulevia vuosia vai vienkö kauppaan takas.

tth
11.05.2014, 16:12
En sit tiedä minkälaista tavaraa firma tekee, mutta joskus menneisyydessä 555 oli muistaakseni Subarun rallitiimin pääsponsori. Keltaiset numerot sinisellä pohjalla. Joten kaippa ne jotain osaa tehdäkkin.

Viipo
11.05.2014, 16:30
En sit tiedä minkälaista tavaraa firma tekee, mutta joskus menneisyydessä 555 oli muistaakseni Subarun rallitiimin pääsponsori. Keltaiset numerot sinisellä pohjalla. Joten kaippa ne jotain osaa tehdäkkin.

Mie mietinkin sitä, et oliko kyseessä sama firma? Tähän päivään asti en oo tienny, mitä kyseinen sponsori teki/myi, mutta noi kolme vitosta on kyl mieleenpainuvat sinisten subaruitten kyljistä...

http://photos.classicandperformancecar.com/images/front_picture_library_UK/dir_562/car_photo_281445_25.jpg

Porvoon Hilma
11.05.2014, 17:15
Hilmaan meni 555 pallonivelet. Vielä ollaan pysytty tiellä.

sisua45
11.05.2014, 17:49
http://www.cheapcigarette.cc/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/file_53_24.jpg

Subarun sponsori 555 oli tupakkamerkki.

ISE
11.05.2014, 19:57
laitoin aikonaan 555 välitangon kinkkukaappi 89. ohjaukseen,pelasi jetisti vuosia,niin kauan kunse mulla oli.hyvää laatua.

-MaTTi-
11.05.2014, 20:25
Raidetangonpäässä olikin säädettävä nivel.
Kuvassa ja kyseessä siis ohjausvarsi eikä raidetanko. ;)

2x4WD
12.05.2014, 11:20
En sit tiedä minkälaista tavaraa firma tekee, mutta joskus menneisyydessä 555 oli muistaakseni Subarun rallitiimin pääsponsori. Keltaiset numerot sinisellä pohjalla. Joten kaippa ne jotain osaa tehdäkkin.

Selvisi tuokin numerointi.

Kuvassa ja kyseessä siis ohjausvarsi eikä raidetanko. ;)

Kiitos tarkennuksesta! Aina oppii lisää terminologiaa.

Viipo
12.05.2014, 17:08
Kiitos tarkennuksesta! Aina oppii lisää terminologiaa.

Eikös ohjausvarsi oo se simpukassa booreilla oleva varsi (pitman arm)?
Siihen puolestaan kiinnittyy vetotanko (drag bar) joka puolestaan on suomennettu varaosakirjoissa etummaiseksi raidetangoksi.

-MaTTi-
12.05.2014, 21:50
Pitman arm mun mielestä enemmänkin kääntövarsi, drag link ohjausvarsi (tai vetotanko jos pitkittäin), tie rod sitten puolestaan raidetanko. Eihän näitä ole ees oikein missään sanakirjassakaan. Tästä kielestä puuttuu niin paljon kaikkia teknisiä sanoja, mistä syystä tulee päällekkäisiä tarkoituksia ja Amerikan ja Englannin englannissa on eri sanoja samalle osalle.
http://www.offroaders.com/tech/images/Pitman-Knuckle-Draglink.jpg

pt.
13.05.2014, 07:23
http://www.cheapcigarette.cc/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/file_53_24.jpg

Subarun sponsori 555 oli tupakkamerkki.

Ja jos oikein haluaa triviaalitietoa (tai vaihtoehtoisesti uskoa salaliittoihin) niin kun tuo tupakkamainonta lopetettiin/rajoitettiin, niin auton mallimerkintähän oli sen jälkeen 22B, joka heksadesimaalista desimaaliluvuksi käännettynä on 555

2x4WD
13.05.2014, 11:51
Pitman arm mun mielestä enemmänkin kääntövarsi, drag link ohjausvarsi (tai vetotanko jos pitkittäin), tie rod sitten puolestaan raidetanko. Eihän näitä ole ees oikein missään sanakirjassakaan. Tästä kielestä puuttuu niin paljon kaikkia teknisiä sanoja, mistä syystä tulee päällekkäisiä tarkoituksia ja Amerikan ja Englannin englannissa on eri sanoja samalle osalle.

Eikös ohjausvarsi oo se simpukassa booreilla oleva varsi (pitman arm)?
Siihen puolestaan kiinnittyy vetotanko (drag bar) joka puolestaan on suomennettu varaosakirjoissa etummaiseksi raidetangoksi.

Jos en väärin muista niin varaosaa hankkiessani myyjä tais puhua etummaisesta ja takimmaisesta raidetangosta.

Tästähän vois johtaa saman kuin pilareista A,B,C,D miten kaukana tuulilasista on. Olis vaan A-tanko B-tanko jne. ihan kuin ameriikan osoitteet. ;)