PDA

View Full Version : Hilux 2007 tehot häviää/pätkii


-Hiluski-
03.05.2014, 21:17
Tänään ajelin mutkaista asfalttitietä n80km/h 5 vaihteella ja huomasin kun tehot alkoi välillä katoilla. Muutaman sekunnin katkoksia tulee tehoissa niin että joutuu painamaan lisää kaasua vaikka muuten menee ihan pintakaasulla. Pariin kertaan teki sitten paikaltaan kiihdyttämään lähtiessä samaa eli teho häviää sekunniksi-kahdeksi. Turbon ääni minusta aika normaali mitä muilla tdi autoilla oon ajellu..
Auto on 2007 SR 150000 ajettu ja ollut minulla vasta viikon (700km) että pikkasen meinaa VI....TAA jos nyt jo alkaa ongelmat:mad:

Arpe
03.05.2014, 21:25
Löytyiskö tuolta mitään?

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107115&highlight=Hilux+turbo

-Hiluski-
04.05.2014, 09:38
Kiitos vinkistä, sieltä löytyikin monenlaista tietoa :) Jäin vaan miettimään että onko vika kuitenkaan turbossa kun se ei koko ajan oireile eikä mikään merkkivalokaan syty?
Onko ahtopuolella jokin venttiili yms mahdollinen aiheuttaja kun vika ilmeni ensimmäisen kerran ajamalla kiihdyttäen ja jarrutellen vuoronperään mutkatietä.
Tai jokin vuoto jossain putkessa O.o
Kiitos paljon jos apua löytyy!!!

Gegguli86
04.05.2014, 10:43
Kiitos vinkistä, sieltä löytyikin monenlaista tietoa :) Jäin vaan miettimään että onko vika kuitenkaan turbossa kun se ei koko ajan oireile eikä mikään merkkivalokaan syty?
Onko ahtopuolella jokin venttiili yms mahdollinen aiheuttaja kun vika ilmeni ensimmäisen kerran ajamalla kiihdyttäen ja jarrutellen vuoronperään mutkatietä.
Tai jokin vuoto jossain putkessa O.o
Kiitos paljon jos apua löytyy!!!

Veikkaisin jotain hukkaportin ohjausta.. onkohan noissa vielä se perus paineohjattu vai joku sähkönen viritys?

-Hiluski-
04.05.2014, 10:54
Pitää illalla katella näkeekö sitä edes koko murikkaa purkamatta mitään. Äsken kaupungilla kävin ja kortteleiden välissä kuuntelin ääniä niin ei se turbo äännä minusta mitenkään erikoisesti..esim saab 9-5 vihelti paljon kovempaa ihan uudella turbolla. Auto toimi äsken aluksi ihan normaalisti kunnes ykskaks liikennevaloista lähtiessä meinas ykkösellä hyytyä keskelle risteystä ja sitten lähtiki taas vetämään. Ja aina kun toimii niin tehoja tuntuis olevan ihan normaalisti 120hp:confused:

-MaTTi-
04.05.2014, 11:10
Onko ahtopuolella jokin venttiili yms mahdollinen aiheuttaja kun vika ilmeni ensimmäisen kerran ajamalla kiihdyttäen ja jarrutellen vuoronperään mutkatietä.

Takerteliskohan EGR-venttiili? Auki jäädessään vedot loppuu ja savuttaa reilusti. Onnistuu putsata kotikonstein.
Jos ei savuta oireen ollessa päällä, niin SCV-venttiileissä voi olla hämminkiä, ei korjaannu kun vaihtamalla.

EGR=Exhaust Gas Recycling
SCV=Suction Control Valve

-Hiluski-
04.05.2014, 11:24
Savua en ole kyllä huomannut. Onko se EGR se joka painepuolelta päästä ns”ylimääräiset” paineet takaisin imupuolelle? Voiko helposti huoltaa/testata toiminnan?

-Hiluski-
04.05.2014, 11:25
Savua en ole kyllä huomannut. Onko se EGR se joka painepuolelta päästä ns”ylimääräiset” paineet takaisin imupuolelle? Voiko helposti huoltaa/testata toiminnan?

-Hiluski-
04.05.2014, 11:42
ok ei aluksi näkynyt tuo viesti kokonaan :)

-MaTTi-
04.05.2014, 17:07
Onko se EGR se joka painepuolelta päästä ns”ylimääräiset” paineet takaisin imupuolelle? Voiko helposti huoltaa/testata toiminnan?
Ei se mitään paineita varsinaisesti päästä vaan pakokaasua vaan kiertoon takaisin imupuolelle. Onhan se ihan hyvällä kohtaa irrottaa ja putsata.

-Hiluski-
04.05.2014, 19:12
joo ymmärsin vähä väärin aluksi ja sotkin ton EGR:n ihan eri systeemiin:rolleyes:
Helpossa paikassahan tuo näyttäisi olevan jos käyttäis irti ja putsailis..

Arpe
04.05.2014, 20:14
Tuos olis tarinaa egr-systeemistä. Piti nuohota hiukan perusteellisemmin ku auottua muusta syystä noita putkia.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122483&highlight=egr+moottorin+riemuja

-Hiluski-
05.05.2014, 15:14
Tänään kävi kuopion toyotalla arvuutettavana ja viaksi ilmoittivat vakionopeudensäätimen boksin sekoamisen. Siinä samalla sitten totesivat että kytkimen painelaakeri on sökö O.o Että hyvät kaupat tuli tehtyä!:D