Kirjaudu sisään

View Full Version : Hihnapyörän pidin ja ulosvetäjä


TARO59
28.04.2014, 15:15
Hihnapyörän pitäisi saada pois hiluxin kampiakselista eikä ulosvetäjää ole niin minkälaisia ulosvetäjiä olette rakentaneet kuvia piirustuksia. Myöskin jonkinlainen järeä työkalu millä pidetään hihnapyörä paikoillaan kun pulttia avataan tarvitaan siitäkin kuvia piirustuksia mittoja kiitos.
Sitten tulee nokkaakselin pyörä vastaan ja senkin pitäisi saada pois stefa vaihtoa varten ja siihenkin työkalut ja niiden kuvia ja mittoja tarvitaan

Micco
28.04.2014, 17:06
Pultin saa auki kun laittaa pitkän väätövarren yms. hylsyyn ja varsi runkoaisaa vasten ja sit pyöräyttää konetta varovasti startin kanssa, varmistukseksi on hyvä ottaa sammuttajan johto irti pumpusta. Tai sit voi starttaamisen sijasta työntää autoa 5-vaihde pesässä.
Ulosvetäjäksi käy paksusta latikasta tehty, eli latikkaan reilu 8mm reiät (2kpl) joista se ruuvataan hihnapyörän 8mm kierteisiin kiinni, sit kampiakselin kohdalle vaikka 12mm kierre tai hitsaa mutterin. Sitten vaan kierretään sitä keskipulttia kampiakselin pulttia vasten joka on ensin kierretty jonkun matkaa auki. Suoraan kampiakselia vasten ei kannata kiertää ulosvetäjän pulttia ettei mene kampurasta kierteet.

E: Idea vähän sama kuin tässä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Irrotustyokalut-20352/

Sit jos tarkoitat kampuran päässä olevaa jakoremmin rullaa, niin oisko siinä 8mm kierteet joihin pitkät pultit kiertämällä saa sen irti, sitä en tosiaan varmaksi muista onko siinä ne kierteet vai sekoitanko nyt pajeroon jossa ainakin on.

Sit huolellisesti kiinni ja tarpeeksi piukkaan se kampiakselin hihnapyörän pultti kasatessa, ite on tullut yleensä laitettua pieni tippa lukitettakin varmuuden vuoksi.

Bazeeba
28.04.2014, 20:14
Pultin saa auki kun laittaa pitkän väätövarren yms. hylsyyn ja varsi runkoaisaa vasten ja sit pyöräyttää konetta varovasti startin kanssa, varmistukseksi on hyvä ottaa sammuttajan johto irti pumpusta. Tai sit voi starttaamisen sijasta työntää autoa 5-vaihde pesässä.
Ulosvetäjäksi käy paksusta latikasta tehty, eli latikkaan reilu 8mm reiät (2kpl) joista se ruuvataan hihnapyörän 8mm kierteisiin kiinni, sit kampiakselin kohdalle vaikka 12mm kierre tai hitsaa mutterin. Sitten vaan kierretään sitä keskipulttia kampiakselin pulttia vasten joka on ensin kierretty jonkun matkaa auki. Suoraan kampiakselia vasten ei kannata kiertää ulosvetäjän pulttia ettei mene kampurasta kierteet.

E: Idea vähän sama kuin tässä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Irrotustyokalut-20352/

Sit jos tarkoitat kampuran päässä olevaa jakoremmin rullaa, niin oisko siinä 8mm kierteet joihin pitkät pultit kiertämällä saa sen irti, sitä en tosiaan varmaksi muista onko siinä ne kierteet vai sekoitanko nyt pajeroon jossa ainakin on.

Sit huolellisesti kiinni ja tarpeeksi piukkaan se kampiakselin hihnapyörän pultti kasatessa, ite on tullut yleensä laitettua pieni tippa lukitettakin varmuuden vuoksi.

Pajerossakaan ei oo kun siinä uloimmassa kiilahihnaa pyörittävässä pyörässä nuo kierteet.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/804038/Yleismallin-kiinnipitotyokalu-nokka--ja-ajoituspyorille Tuommosella saa sen nokkapyörän pidettyä paikallaan.

saaman
29.04.2014, 06:20
Viitonen silmään ja kaveri polkee jarrua.