View Full Version : Jarrurummun ulosvetäjä kierteet
Jarrurummuista häipyi kierteet ulosvetäjä reijistä olivat 8mm miten olette tehneet? Tehdääkseen vieläkin vaikeammaksi niin pykälät puuttuvat säätöjen rullasta eli sekin vaikeuttaa kun ei saa kengät siirettyä rummuista sisäänpäin
Koita koputella ensin rumpua ympäriinsä vaikka kuminuijalla tai jollain kovemmallakin, mut varoen ettei rumpu lohkea, ja sen jälkeen koputtele rumpua ulospäin sen verran mitä siitä rummun kantista pystyy, tätäkin koputtelua tasaisesti ympäri rumpua et tulis suorassa ulos jos on tullakseen.
Koita koputella ensin rumpua ympäriinsä vaikka kuminuijalla tai jollain kovemmallakin, mut varoen ettei rumpu lohkea, ja sen jälkeen koputtele rumpua ulospäin sen verran mitä siitä rummun kantista pystyy, tätäkin koputtelua tasaisesti ympäri rumpua et tulis suorassa ulos jos on tullakseen.
kyllä kilon moskalla kärsii aika lujaa koputella, jos siitä hajoaa ni hyvä vaan, että hajoaa siinä eikä tienpäällä:)
ja jos ei kerta niissä säätörullissa ole hampaita ni senhän pitäis pyöriä helpommin sisään?
Kuumaksi (=punahehkuun) se pulttikehän seutu siitä rummusta, sitten lyöntejä sinne rummun ulkoreunaan.
rumpu kun on hiluxissa niin ei pääse reunan taakse rikkomatta jarrukilpeä.
Rumpu on irti keskeltä ja pyöräpulteista eli jumissa kulutusreunan takana kun kenkiä ei saa siirrettyä sisäänpäin kun ei ole lovia/harjanteita ruuvitaltalle säätämiseen
rumpu kun on hiluxissa niin ei pääse reunan taakse rikkomatta jarrukilpeä.
Rumpu on irti keskeltä ja pyöräpulteista eli jumissa kulutusreunan takana kun kenkiä ei saa siirrettyä sisäänpäin kun ei ole lovia/harjanteita ruuvitaltalle säätämiseen
ei varmaan fiksuin idea, mutta saisko tehtyä isommat kierteet niiden hajonneiden tilalle ja sit niistä painatta irti samalla lekalla naputtelemalla/väkisin vääntämällä, tai sit hitsaa mutteri niiden reikien päällä, jos kierteen teko onnistu.
kaikkiaan vittumainen tilanne, ja voipi olla, ettei lähde kuin väkisin vääntällä
BJ-40/76
29.04.2014, 00:03
rumpu kun on hiluxissa niin ei pääse reunan taakse rikkomatta jarrukilpeä.
Rumpu on irti keskeltä ja pyöräpulteista eli jumissa kulutusreunan takana kun kenkiä ei saa siirrettyä sisäänpäin kun ei ole lovia/harjanteita ruuvitaltalle säätämiseen
Jää käytännössä 2 vaihtoehtoa, jos säätöä ei todellakaan voi palauttaa, ja rumpu ja jarrukilpi pitää säilyä pelastettavissa: Ne jarrukenkien kilven pään niitit pois, ja k.o jarrukenkien tukipinta syrjälleen rumpuun.
Ja toinen vaihtoehto on "vetää sukkana" ulosvetäjällä rumpu pois... toki jarrukengät ja muut hilppeet entisiä.... ja mahdollisesti rumpu ja kilpi...
p.s missä vaiheessa ne säädön "hampaat" on hävinnyt?
Sukkana pois on sitten vaihtoehtona rummun halkaisulle. Kenkien selätystä, joka voi romuttaa säätöosat, helpottaa kun poraa ne tapin päät pois kummaltakin vaakasivulta. (pyöreä n.8-10mm erillinen osa joka erottuu jarrukilvestä.)
Käsijarrun säätö muuten kannattaa löysätä myös.
työsylinterin pultit jos on kilven ulkopuolella, ne irroittamalla voisi vähän löystyä . toinen voisiolla jos tekee rummun reunan kohdalle vingulle reijän ja vinguttaa sen tunnin sitä huullosta pois .sit lähee kans.
Porvoon Hilma
01.05.2014, 10:28
http://youtu.be/y6jpNC6emOQ
Tässä ylempänä ihan hyvä keino. Poraa jarrukenkien pulttien päät.
Ja alla ihan perusohjetta
http://youtu.be/mTrvLTiTeng
Työn iloa :)