Kirjaudu sisään

View Full Version : 1st Harbor Cruisers Off-Road weekend 4-5.10. 2014 Uusikaupunki, Trial ja Offikrossi


Mase
25.04.2014, 22:23
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=160924

TRIAL 4.10 2014
OFFIKROSSI 5.10 2014

LUOKAT, KROSSI:

-Vakiot
-Pikkupyöräiset 34" ja alle
-Isopyöräiset 35" ja yli
-Kuorma-autot
-Mönkijät

RADAT, KROSSI:

-VAKIOT/KUORMA-AUTOT: N.1,5 km. Nopea, leveä, helppo pelto- ja metsätierata, jossa on ohitusmahdollisuuksia paljon ja autoa ei ole niin helppo rikkoa. Ei kiviä, kantoja tms.

-PIKKU/ISOPYÖRÄISET: 2,0 km. Monipuolinen nopea rata, joka sisältää kaikkea mitä suomalaisesta metsästä löytyy, ei kuitenkaan vinssattavaa suota (ajolinjasta riippuen), hiukan pehmeää löytyy kuitenkin. Nopeita peltopätkiä. Leveät ajoalueet, vaihtoehtoisia reittejä, ohituspaikkoja ainakin 30% radan pituudesta!

Molemmat radat ajettavissa läpi hyvin ilman vinssejä ja lukkoja.

VAATIMUKSET OFFIKROSSI AUTOILLE:

-VAKIO: Katsastettu, vakuutettu, tieliikenteeseen kelpaava, turvavyöt, avo-autoissa riittävä turvakaari, asianmukaiset kypärät, suojatut akun navat. Mikäli autossa vinssi, on puunsuojaliina oltava mukana. Ei irtotavaraa mukana. Kosketukset ehdottomasti kielletty tässä luokassa!

-PIKKU/ISOPYÖRÄISET: Turvavyöt, asianmukainen kypärä, avo-autoissa riittävä turvakaari, sammutin, suojatut akun navat. Toimivat jarrut ja muut hallintalaitteet. Mikäli autossa on vinssi, on puunsuojaliina oltava mukana. Ei irtotavaraa kyydissä.

-KUORMA-AUTOT: Toimivat jarrut ja muut hallintalaitteet, sammutin, asianmukaiset kypärät. Vinssillisissä autoissa puunsuojaliina oltava mukana. Ei irtotavaraa hytissä/tavaratilassa. Tarpeen vaatiessa luokka jaetaan yli/alle 7500kg, osallistujamääristä/autoista riippuen.

-MÖNKIJÄT: Ajovarusteet/suojat, kypärä.


AJO-AJAT KROSSI:

-VAKIOT: 45 min.
-PIKKU-/ISOLUOKKA: 2x45min.
-KUORMA-AUTOT: 45min.
-MÖNKIJÄT: 45min.


AIKATAULU 5.10.:

08:00 Ilmoittautuminen ja katsastus alkaa.
10:00 Ohjaajakokous ja rataan tutustuminen.
11:00 Vakioluokka 45 min.
11:50 Pikku/Isoluokka 45 min.
12:40 Mönkijät 45 min.
13:30 Pikku/Isoluokka 45 min II.
14.20 Kuorma-autot 45 min.

Aikataulut suuntaa antavia, muutoksia voi tulla.


HINNAT, KROSSI:

-Ennakkoilmoittautuneet ajoneuvot 30€ (maksu paikan päällä)
-Paikalla jälki-ilmoittautuneet 45€
-Trial Cup:iin ilmoittautuneet/maksaneet ajoneuvot 10€
-Kilpailijoilla AKK Lisenssi tai kertalisenssi paikanpäältä 15€
-Katselijat 10€/hlö, alle 12v ilmaiseksi. Lauantain lipulla pääsee myös sunnuntaina sisälle.

ILMOITTAUTUMINEN JA KILPAILUKUTSUT:

TRIAL 4.10. http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=51919&d=1409146589

KROSSI: 5.10. http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=51920&d=1409146589
(kilpailukutsussa virheellisesti "saa osallistua vain yhteen luokkaan", voi osalistua moneen)

Ilmoittautumiset sähköpostilla: reimakirsiaho@msn.com tai lomakkeessa kysyttävät tiedot yv:llä allekirjoittaneelle.

ILMOITTAUTUNEET: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127348


GEPSIN PIIRTÄMÄ KARTTA RADASTA (päivitetty, lopullinen versio):

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=160960

VAKIO/KUORMA-AUTO luokat pysyvät pääosin pellolla ja metsäautotiellä.

MAKKARA JA VIRVOKE MYYNTI PAIKALLA

Hotelli Lännentie tarjoaa huoneet sopimushintaan viikonloppuna 80€/1hh ja 90€/2hh. Varatkaa huoneet ajoissa, varauksen yhteydessä ilmoittakaa "offroad 4-5.10". Hotellilta matkaa kilpailukeskukseen n.8km, linja-auto kuljetus halukkaille! http://www.lannentie.fi/

La 4.10 illalla trial/crossi teameille sauna mahdollisuus hotellilla, kaikki jotka tahtovat kylpemään huutakoon HEP jotta saadaan riittävän iso sauna varattua! Kuljetus kilpailukeskus-hotelli-kilpailukeskus!!

SAUNOJAT 4.10:

-RJCOBRA 1kpl
-Näpä 3kpl + tyttö 1kpl
-Team Offipower 5kpl
-Rooster Racing 2kpl
-Jartsa74 1kpl
-HerraP 1kpl
-Bluevan 1kpl
-Varre 1kpl
-Trouble 1kpl

RJCOBRA
28.04.2014, 15:05
hephep

Näpä
28.04.2014, 15:27
Hep ajamaan mönkijällä. hep saunaan.

MikkoVuorsola
28.04.2014, 16:04
HEP.
Mukana ollaan tietenkin.

oska80
28.04.2014, 22:48
Hep!!! Mukana ollaan jos vaan kalusto on kunnossa..

Mase
28.04.2014, 23:01
HEP.
Mukana ollaan tietenkin.

Laitetaanko ISO-M listalle myös??? ;)

MikkoVuorsola
04.05.2014, 08:24
Laitetaanko ISO-M listalle myös??? ;)


Ei taida kehdata, vois koppi mennä hiukan heikkoon happeen ja monessa kohdassa vois olla että ei oikein pääse ohi, iso ämmä on kuitenkin sellainenlaite jolla kiiruhdetaan hitaasti. Mutta jos radalla olisi 2 metriä leveitä ja syviä kallion halkeamia niin silläkin voisi olla mahdollisuuksia :)

Mase
24.05.2014, 12:08
Majoitusta ja saunaa järjestellään lauantain 4.10 trial kisojen perään. Saunaan tulijat voisivat alustavasti ilmoitella itsestään, niin tiedetään kuinka suuret lauteet varataan. Myös majoituksen tarvitsevat voi huudella tarpeesta, yritetään saada edulliset sopimushuoneet lähistöltä tarvitsijoille. Saunaan on siis myös kuljetus!

RJCOBRA
24.05.2014, 20:24
Majoitusta ja saunaa järjestellään lauantain 4.10 trial kisojen perään. Saunaan tulijat voisivat alustavasti ilmoitella itsestään, niin tiedetään kuinka suuret lauteet varataan. Myös majoituksen tarvitsevat voi huudella tarpeesta, yritetään saada edulliset sopimushuoneet lähistöltä tarvitsijoille. Saunaan on siis myös kuljetus!

hephep

TERO77
24.05.2014, 20:48
Ja team offipower n 5 heppiä lauteilla... tarkennetaan lähempänä

RJCOBRA
17.06.2014, 16:12
nostoa ettei unhotu

TERO77
17.06.2014, 17:40
nostoa ettei unhotu
Reima! Siihen nostamiseen on myös lääkkeellinen keino. Ei aina voi syyttää muistia...��

trouble
17.06.2014, 21:59
Varovainen ehkä jos trialin jälkeen on auto ehjä....
Harbor Cruiser #57
G 350 ja isopyöräisiin

Mase
18.06.2014, 07:05
Varovainen ehkä jos trialin jälkeen on auto ehjä....
Harbor Cruiser #57
G 350 ja isopyöräisiin

Hyvähyvähyvähyvä:) Tottakai se on ehjä, vältätte vaan sitä väärinpäin ajamista:D

Näpä
18.06.2014, 13:42
Saunaan toinen heppi.

Mase
23.06.2014, 09:37
Listaa päivitelty, saunojia lisää??

Hotelli Lännentiessä viikonloppuna huoneet sopimushintaan 80€/1hh ja 90€/2hh. Varaa pian omasi! Varauksen yhteydessä ilmoita "Offroad 4-5.10".

http://www.lannentie.fi/

Hotellilta kilpailukeskukseen n. 8km, linja-auto kuljetus mahdollisuus!

sumpe
27.07.2014, 16:35
Eiköhän Varviracing myös osallistu.

Mase
30.07.2014, 08:15
Missäs kaikki ilmot lymyilee, varsinkin kuorma-autoilijat herätys että saadaan kunnon show pystyy!

Rataan tulee maatalousteknisistä syistä johtuen pieniä muutoksia ja se muuttuu vieläkin vauhdikkaammaksi ja samalla haastavammaksi kun kallio alueita saadaan mukaan. Paranee myös katsojien kannalta. Kuva uudesta ratalinjasta päivitetään heti kunhan Olli saa aikaiseksi polkasta puimurin käymään:)

Edelleen muistutetaan saunaan esi-ilmoittautumisesta! Lauantain Trialin jälkeen varmaan iso sauna kelpaa, varsinkin kun palkintoseremoniat pidetään samassa paikassa.

Näpä
30.07.2014, 17:10
Meil ois saunaan yks heppi lisää.

Mase
30.07.2014, 18:55
Eiköhän Varviracing myös osallistu.

Patrol lisätty listaan.

Meil ois saunaan yks heppi lisää.

Kolmas hepattu lauteille.

Kiitos teille:)

Jartsa 74
30.07.2014, 20:54
Kyllä kai meidänkin perheestä yks heppi joutaa lauteille.
Sunnuntaina kyllä taidan olla sitten katsomon puolella.

SamiN
01.08.2014, 02:52
Tarkotus olis tulla..

Mutta millä.. joko letukan pikapilla vakioihin tai pikkupyöräsiin (revanssi patrollista ;) )

Tai patrollilla tai suikalla..

Ilmottelen sit kesäloman jälkeen (syyskuussa) minkä sai harsittua kasaan..

Saunaan tuskin kerkee.

Mase
02.08.2014, 20:34
joko letukan pikapilla vakioihin tai pikkupyöräsiin (revanssi patrollista ;) )



Oliko toi uhkaus vai lupaus ;)

Sikäli älä ole murheellinen, osallistuvien automäärää ei rajoiteta, sama kuski saa ajaa vaikka joka luokassa eri autoilla (tai miksei samallakin jos vaan sopii luokkasääntöihin..). Samaan aikaan ajettavaan iso- ja pikkuluokkaan suositellaan kuitenkin vai yhtä autoa per kuski :)

SamiN
03.08.2014, 10:23
Toi 17v murkku uhkas laitella suikan automaagin kuntoon koulus (epäilen) eli teoriassa vois olla kaks autoo, toine pikku toine isos luokas. Tämä selviää sitten syssymmällä.

Oliko kuskilla oltava kortti? (mopo, kirjasto tai auto)?

Mites sen kallion saa kierrettyy? JOS pikapilla hinaa suikan pelipaikalle, niin olis suotavaa pitää kottero ajokunnossa.. Panssareita ei oo..

Mase
03.08.2014, 11:09
Toi 17v murkku uhkas laitella suikan automaagin kuntoon koulus (epäilen) eli teoriassa vois olla kaks autoo, toine pikku toine isos luokas. Tämä selviää sitten syssymmällä.

Oliko kuskilla oltava kortti? (mopo, kirjasto tai auto)?

Mites sen kallion saa kierrettyy? JOS pikapilla hinaa suikan pelipaikalle, niin olis suotavaa pitää kottero ajokunnossa.. Panssareita ei oo..

Ikärajat menee virallisen kaavan mukaan, eli 15v kartturina ja 16v kuskina. Vakioautoluokassa jossa ainoastaan tieliikenne autoja, ajokortti vaaditaan kuskilta.

Kallioalue ei tuota ongelmia maastoautolle, alueelle mentäessä on jyrkähkö tasainen nousu jonka jälkeen ajorata levenee n.50m leveäksi joten läpi pääsee vaikka Citymaasturilla muovit ehjänä, tosin hiukan pitää nopeimmasta ajolinjasta poiketa. Metsäalueilta pyritään poistamaan kannot ym. terävät autojen rikkojat tai ainakin merkitään ne hyvin. Tarkoitus ei ole rikkoa autoja turhaan vaan yritetään tehdä rata jossa saa keskittyä ajamiseen eikä pelkäämiseen :) Tosin se pelkääminen ja auton säästäminen usein unohtuu siellä kypärän sisällä kun lippu heilahtaa :D

SamiN
03.08.2014, 11:21
Ok.

Team broken back yrittää siis saada kaks autoo kisaan.

Suwagol Sebastian isopyöräsis 35" boggereil JA (siis ehkä)

Pikapil allekirjottanut vakiois/ pikkupyöräsis 33" silestoneilla

Varmennetaan sit syyskussa vielä kun täs on tullut kaikenlaisia ylläreitä pitkin vuotta ja syyskuus tiedossa ainaki yks isohko vielä lisää..

bluevan
03.08.2014, 11:28
Saako tulla saunoon vaikkei ajakkaan kilpaa...vinssiautoks voin tulla jos susnan saa ketjuilla sidottuu johki puuhun kii :)

Mase
03.08.2014, 12:30
Saako tulla saunoon vaikkei ajakkaan kilpaa...vinssiautoks voin tulla jos susnan saa ketjuilla sidottuu johki puuhun kii :)

ÖÖÖ... Muotoillaan vaikka näin, mikäli et aja kilpaa, niin ainakin saunaan on TULTAVA :)

Vinssiautoja tarvitaan aina, anomus hyväksytty!

CJ7
09.08.2014, 23:30
Kuulostaa hauskalta. Pannaas harkintaan :)

Mase
16.08.2014, 22:39
Kuulostaa hauskalta. Pannaas harkintaan :)

Kyllä vain! Ja mikä parasta, se on paljon hauskempaa kuin miltä se kuulostaa :)


Nyt sitten ilmoja tulemaan, vakio ja kuorma-auto luokan ratoja ei oo kivaa tehdä vaan yhdelle autolle :( Missä kaikki mönkkärit ja pikkuluokkalaiset vielä piileskelee :eek: Isoonkin luokkaan mahtuu vielä paljon autoja!

Joka luokkaan tulee 3:melle ekalle erittäin hyviä tuotepalkintoja!!!

Olma88
17.08.2014, 09:01
Se mikä tässä kisassa on ehdottomasti parempaa kun muissa niin ajettavaa on paljon pituuden ja vaihtoehtojen takia! Koittakaas ilmottautua!!!!

offroadjouni
19.08.2014, 08:51
Tavoite olisi tulla Jeepillä isoon luokkaan.

RJCOBRA
20.08.2014, 18:55
Mää pikkupyäräsiin

Mase
22.08.2014, 22:40
Rataa kepitetty koko ilta ja uusi rata päivitetty ilmoitukseen. Metsäpalstan osalta rataa lyhennettiin hieman ja muutettiin nopeammaksi kun tuli kallio alue rataan mukaan.

Olma88
23.08.2014, 23:18
Muutama kuva talkoista

Jare
27.08.2014, 08:14
Oliks tähän joku takaraja ilmoittautumiseen??

RJCOBRA
27.08.2014, 09:37
Kilpailukutsu ja ilmoittautumis jutut tulee heti kun akk,palauttaa ne mulle elä hermostu.

HaKu
27.08.2014, 11:47
Kilpailukutsu ja ilmoittautumis jutut tulee heti kun akk,palauttaa ne mulle elä hermostu.


Mites sunnuntain crossi ? onko se akk:n alainen kilpailu?
vaaditaanko lisenssi ?autourheilu kypärä?

Mase
27.08.2014, 12:01
Kilpailu on ensimmäinen virallinen AKK:n alainen krossi. Ensimmäisessä viestissä olevilla säännöillä mennään. Kypärässä ei leimaa tarvita. AKK lisenssi tai kertalisenssi paikanpäältä tarvitaan (kilpailijoiden vakuutukset).

SamiN
27.08.2014, 12:16
Varmistetaan vielä et 17v saa siis ajaa vaikka on akk:n alanen kisa?

Ja lisenssi molemmille kuski/kartturi jos/kun kuski vaihtuu puolivälissä?

Team bb ;) tulee vain yhdellä kotterolla, tolla suikalla, kunhan saadaan kone vaihdettuu ja loota ehjättyy..

Mase
27.08.2014, 12:40
Varmistetaan vielä et 17v saa siis ajaa vaikka on akk:n alanen kisa?

Ja lisenssi molemmille kuski/kartturi jos/kun kuski vaihtuu puolivälissä?

Team bb ;) tulee vain yhdellä kotterolla, tolla suikalla, kunhan saadaan kone vaihdettuu ja loota ehjättyy..

Jep, saa ajaa ja vakuutus = lisenssi vaaditaan jokaiselta autossa olijalta vaikkei mitään käykään, mutta jos kuitenkin...

tare
27.08.2014, 12:58
Mitenköhän sitä ehtis korjailee Rolling Jeepin vauriot ja että saiskohan viel jotenki järjestettyy kyydit autoille.. no ei ny vielä murehdita sitä.. onhan täs viel aikaa :p:p

Jare
27.08.2014, 13:15
Kilpailukutsu ja ilmoittautumis jutut tulee heti kun akk,palauttaa ne mulle elä hermostu.

Ei täs hermot viäl oo kireellä, mut vähä alko askarruttaan piänessä mielessä, että jos osallistus Kaalimato Chevyllä crossiin ja jos kotoväki vielä suo vapaa aikaa, nii ehkä vois trialissakin yrittää edes parille jaksolle päästä;)

sirP
27.08.2014, 15:37
Kutsut lisätty Trialiin ja Crossiin.

RJCOBRA
27.08.2014, 15:42
Mites sunnuntain crossi ? onko se akk:n alainen kilpailu?
vaaditaanko lisenssi ?autourheilu kypärä?
Katso Kutsu

HaKu
27.08.2014, 16:30
Kiitos lisätiedoista ,meidän teamin saa poistaa osalistujien listoilta.
Iso pyöräiset ja kuorma-auto

T:Hannu
044-2601512

sirP
27.08.2014, 18:49
Kiitos lisätiedoista ,meidän teamin saa poistaa osalistujien listoilta.
Iso pyöräiset ja kuorma-auto

T:Hannu
044-2601512

Minkähän takia, jos saa olla utelias?

Mase
27.08.2014, 21:00
Kilpailukutsut ja ilmoittautumis kaavakkeet lisätty trialin ja krossin osalta. Jo ilmoittautuneet voisi laittaa mulle lomakkeissa pyydetyt tiedot vaikka yv, niin saadaan listat ajan tasalle.

Lokakuussa on jo hiukan vilponen niin sauna kelpaa varmaan muillekin lauantaina kuin vaan muutamalle? palkintojenjako saunan jälkeen! Yöpyjille tiedoksi: viimeksi kun kysyin, huoneita oli vielä jäljellä, mutta onko kauaa?

Ja eikun ilmoja tulemaan! (Tare ja Jare huom. ;) )

SamiN
27.08.2014, 21:14
Ei täs hermot viäl oo kireellä, mut vähä alko askarruttaan piänessä mielessä, että jos osallistus Kaalimato Chevyllä crossiin ja jos kotoväki vielä suo vapaa aikaa, nii ehkä vois trialissakin yrittää edes parille jaksolle päästä;)

Tää kuulostaa siltä et vanhasuola janottas ;) Ja siltä et tarvis tulla jo la katteleen..

Tarviiks ostaa trial katsomoon lippu jos su ajaa crossia? Ku autossa yöpyminen ei innosta..

Byrocrat
27.08.2014, 21:38
Varmistetaan vielä et 17v saa siis ajaa vaikka on akk:n alanen kisa?

Ja lisenssi molemmille kuski/kartturi jos/kun kuski vaihtuu puolivälissä?

Team bb ;) tulee vain yhdellä kotterolla, tolla suikalla, kunhan saadaan kone vaihdettuu ja loota ehjättyy..

http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-32-42175.pdf

• ohjaajalla tulee olla voimassa oleva auton ajokortti sekä vähintään peruslisenssitason kilpailulisenssi.
• Standard ryhmän ohjaajaksi hyväksytään myös nuorten luokan (16-17 vuotta) ikäinen ohjaaja sinä vuonna kun hän täyttää 16 vuotta. Hänellä ei tarvitse olla voimassa olevaa auton ajokorttia.

Byrocrat
27.08.2014, 21:45
Minkähän takia, jos saa olla utelias?

Erittäin paha AKK-trauma :rolleyes::D

Jare
28.08.2014, 06:20
Minkähän takia, jos saa olla utelias?

Oisko toi, että saa osallistua vaan yhteen luokkaan:confused::confused: Siis kunhan arvailen.

Mase
28.08.2014, 07:09
http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-32-42175.pdf

• ohjaajalla tulee olla voimassa oleva auton ajokortti sekä vähintään peruslisenssitason kilpailulisenssi.
• Standard ryhmän ohjaajaksi hyväksytään myös nuorten luokan (16-17 vuotta) ikäinen ohjaaja sinä vuonna kun hän täyttää 16 vuotta. Hänellä ei tarvitse olla voimassa olevaa auton ajokorttia.

Tuo sääntö enemmänkin trial puolelle, tämän krossikisan sääntöjä mietittäessä päädyttiin ikärajaan 16 luokissa pieni ja iso. Vakio ja k-a vaatii ajokortin.

Oisko toi, että saa osallistua vaan yhteen luokkaan:confused::confused: Siis kunhan arvailen.

Tuo lause on virheellisesti kutsussa, saa osallistua moneen luokkaan.

Byrocrat
28.08.2014, 12:40
Tuo sääntö enemmänkin trial puolelle, tämän krossikisan sääntöjä mietittäessä päädyttiin ikärajaan 16 luokissa pieni ja iso. Vakio ja k-a vaatii ajokortin.
Tuo lause on virheellisesti kutsussa, saa osallistua moneen luokkaan.

Esimerkki oli kaivettu trialin säännöistä, mutta ikärajat on nopeusluokissa, radalla, jokkiksessa ja rallicrossissa juurikin tuollaiset. Näyttää olevan Formula 1:ssäkin sama ikäraja (16 v) vaikka on kyse Superlisenssistä :cool: :rolleyes:

sirP
28.08.2014, 13:34
Kyllä ralliakin saa ajaa jo 15 vuotias! Tosin ei siirtymällä!

ONROAD
28.08.2014, 13:35
Kyllä alle 16 vuotias voi ajaa nopeuskilpailussa !!!!


Alla esimerkki rallisprintin säännöistä, varsin yksiselitteistä.

8.1.1 Nuorten luokka
Nuorten luokkaan voivat osallistua 15-17-vuotiaat
kilpailijat sen vuoden alusta, jolloin kilpailija täyttää
15-vuotta.

Byrocrat
28.08.2014, 17:56
Kyllä alle 16 vuotias voi ajaa nopeuskilpailussa !!!!


Alla esimerkki rallisprintin säännöistä, varsin yksiselitteistä.

8.1.1 Nuorten luokka
Nuorten luokkaan voivat osallistua 15-17-vuotiaat
kilpailijat sen vuoden alusta, jolloin kilpailija täyttää
15-vuotta.


No niinpä näkyy saavan ja itse asiassa vielä nuorempanakin jos karting otetaan huomioon :) Ei tullut huomioitua rallisprinttiä eikä nuortenluokkaa, mutta hyvä, että jotkut ovat tarkkoina ja täsmentävät :rolleyes:

Jesseh
28.08.2014, 19:36
Tulossa! Todennäköisesti mukana molempien päivien karkeloissa, jos vaan suosuitsa kestää.

RJCOBRA
02.09.2014, 06:43
Pistetäämpä taas pyyntö, jos on halukkaita niin Harbor Cruisers Weekend issä olis taas vajausta niin jaksotuomareista kuin myös vinssiautoista, jos haluat viettä päivän offin parissa 4.10 Uudessakaupunkissa uudessa ajoalueella niin pistäppä viestiä niin saamme toimitsija vajauksen poistettua.
Kiitos

sirP
04.09.2014, 15:55
Sauna hep, ja onko lauantain kisaan jo ilmoittautuneita?

Racingrabbit
04.09.2014, 16:14
Lauantaille voin tulla vinssiautoksi jos tarvista.

Kai Juvonen
Tiny Tools Racing

sirP
04.09.2014, 16:21
Lauantaille voin tulla vinssiautoksi jos tarvista.

Kai Juvonen
Tiny Tools Racing

Hienoa, tervetuloa.

Mirmeli
04.09.2014, 19:18
SirP:lle ilmottauduinkin jo molemmil päivil tuomaroimaan. Eli tän saa laskea varmaks mukaan :rolleyes:

Mase
08.09.2014, 10:37
Tojota voimaa!!! Olli ja Pete testaa peltopätkää, kelpaa kuulemma :)

https://www.youtube.com/watch?v=NgsGflHZIqY

Jotain pikku jekkuja varmaan tehdään pariin kohtaan ettei vauhdit nouse epäterveellisen koviksi :eek:

trouble
11.09.2014, 16:38
Majoituspaikat hotelli Lännentiessä alkaa käymään vähiin.... Jos olet vailla yösijaa kannattaa toimia ripeästi.
Mikäli hotelli majoitusta et mistään saa, voin yrittää järjestää kalustettuja huoneistoja halukkaille. Hinta määräytyy henkilöluvun ja huoneiston koon mukaan. Kysely lähtee eteenpäin kootusti, jotta ei tarvitse kokoajan kysellä ja säätää.
Ilmoita halukkuutesi viimeistään 21.09. sunnuntaihin mennessä mail: opmaki at gmail.com

RJCOBRA
12.09.2014, 10:47
Aqvariuksessa on vielä tilaa tilasin kahdelle järkkärille siäl huoneen eilen

Näpä
12.09.2014, 12:29
Yks tyttö hep saunaan

Olma88
12.09.2014, 13:15
lisää ilmottautumisia kiitos! uusikisapaikka uudet haasteet ;)

PeteTurku
12.09.2014, 13:16
lisää ilmottautumisia kiitos! uusikisapaikka uudet haasteet ;)

Minä tulen.

Varre
12.09.2014, 16:34
sauna HEP (pu)

trouble
12.09.2014, 18:39
Yksi saunoja lisää

Mase
12.09.2014, 22:21
Hienoa! saunaan mahtuu niin mies-, kun naisheppejäkin vielä hyvin!

Taas käytiin kuoputtamassa krossirataa. Tässä harvennetaan risuja ettei autojen masuja kutita:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=162257

Takametsän lenkille mennään tästä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=162258

Pellolta siirrytään kallioalueelle idyllistä traktorien mootorbaanaa pitkin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=162259

Mönkkäripiireistä kantautui toivomuksia että ajoaika olisi samat 2x45min, kuten maastureillakin, ollaanko samaa mieltä, vai 90min putkeen ettei hiki ehdi laskea turhaan? vai riittääkö 45? (-ei kai..) Sana vapaa, vielä voi vaikuttaa...

vmt
12.09.2014, 23:11
Ynnäsinkö mä nyt oikein? Jos kuorkkiluokkaan tulen ajamaan ja ei ole lisenssiä eikä katsastuskortiia, niin osallistuminen on 15 + 30 + 30 € ja mahdolliselta apparilta vielä 15 €?

SamiN
13.09.2014, 00:27
niin, tarviiko apparilla olla kans kertalisenssi jossei aja? Ku voipi olla et ajan ite vaan 45min ja sit vaihtuu miehistö.. Eli sebu ajais tokan pätkän ja mekatsu hyppäis kyytiin..

Selkä ei ole tykänny kaivinkonehommista, voi olla ettei pysty ajaa ite yhtään.. :(

Katastuskorttia ei suikas ole mut sehän tehdään pelipaikal?

RJCOBRA
13.09.2014, 07:26
niin, tarviiko apparilla olla kans kertalisenssi jossei aja? Ku voipi olla et ajan ite vaan 45min ja sit vaihtuu miehistö.. Eli sebu ajais tokan pätkän ja mekatsu hyppäis kyytiin..

Selkä ei ole tykänny kaivinkonehommista, voi olla ettei pysty ajaa ite yhtään.. :(

Katastuskorttia ei ole, muttei sitä crossis vissiin tartte? Näin olin ymmärtäväni?

Tuon kertalisenssin tarkoitus on olla. Meidän kilpailun. Järjestäjien turva mahdollista vahinkoa / tapaturmaa varten niin kuljettajan kuin apukuskinkin kuin myös yleisön.. Minä en ainakaan henkilökohtaisesti oota sellaista riskiä että järjestäisin kilpailun ilman mitään vakuutuksia...

SamiN
13.09.2014, 10:38
Ok. ilmotan mekatsulle et varautuu tohon lisenssiin.

Tarvitaanko muuten kortillisia järkkäreitä? Jos en aja, niin voin vetää liivin niskaan..

sirP
13.09.2014, 15:07
Moi. Kyllä kortilliset jv:t on aina tervetulleita.

Mase
13.09.2014, 21:16
Mönkkäripiireistä kantautui toivomuksia että ajoaika olisi samat 2x45min, kuten maastureillakin, ollaanko samaa mieltä, vai 90min putkeen ettei hiki ehdi laskea turhaan? vai riittääkö 45? (-ei kai..) Sana vapaa, vielä voi vaikuttaa...

Missäs mönkkäri miehet piileskelee... Takaveto mönkijäiset kyselivät voisko mönkkärit ajaa ensimmäisinä, niin ei tarvis Boggereiden urissa ajaa krossipeleillä. Olisko se sitten niin?

Laittakaas mielipidettä, niin saadaan oikeat aikataulut ajoissa ohjelmalehtiseen.

Mulle voi soitella jos takavetoporukka haluaa nähdä radan ennen ilmoittautumista, 040-7596395

Olma88
13.09.2014, 21:22
ajon rataa tänään läpitte ja koko radan pystyy kiertää takavedolla jos haluaa. tosin ei se neljää vetävää pyörää haitaksikaan ole. 5.5 min kierros ku ajon niin paljon kun hyvinsyönyt läski pystyy. Tosin vain kaks kierrosta pystyin pitää tota vauhtia sit alko väkisin vauhti laskemaan. tää rata o mönkkärille todella mukava ajettava. ja kuntoa vaativa

Olma88
13.09.2014, 21:25
niin joo ja kaks kertaa 45min tai 30 min ja mönkkärit ekana reitille ja sit autojen ensimmäisen kierroksen jälkeen uudelleen.

sirP
15.09.2014, 18:02
Vaikuttaa trial aikalailla tynkä kisalta vielä :( Missäs kaikki kilpailijat luuraa, eikai kilpureita ole vielä talviteloille laitettu? Tare ja Mika tulee ilmeisesti mikäli auto jäi ehjäksi Tanskan seikkailun jäljiltä.

offroadjouni
15.09.2014, 20:59
Pari juippia olisi saunan lauteille meiltäkin tulossa.

Olkku
15.09.2014, 21:16
Kai mäki sit saunaan tulen

HEP

Näpä
16.09.2014, 18:32
Pikkulintu lauleli, että Pohjanmaalta ois tulossa eräs henkiin herätetty trial kikotin. Kuulemma oisivat viellä saunomassakin kahden hepin voimin.

Mase
16.09.2014, 18:58
Vähän isommat linnut lauleli että kuorma-autoja olis tulossa sunnuntaille jokunen jos pari-kolme kuorkkii ilmoittautuisi ensin ettei joudu yksin ajaa... Laitetaan siis ilmot tulemaan :)

RJCOBRA
22.09.2014, 11:26
Tämäki viel ettei unhotu

jykä
22.09.2014, 16:27
Hep saunalle

junnu78
22.09.2014, 17:40
minäkin lauteille...

Jartsa 74
23.09.2014, 18:44
Meikäläinen jättää tämän väliin, elikkäs saa pyyhkäistä saunalistalta nimen pois.

sirP
24.09.2014, 18:44
Vielä olisi tilaa jaksotuomareille ja hinaus/vinssaus kalustolle!

TERO77
24.09.2014, 21:37
Vielä olisi tilaa jaksotuomareille ja hinaus/vinssaus kalustolle!
Joo

Ja
offipowerin äijät jää ikäväksemme pois ohittamattoman perhesyyn takia.
Siis saunan varauslistalta voi pyyhkiä 5 pois.. Mutta jos,,, niin ilmoittelen lähemmin siis jos jonkun kyydillä hämeenlinnasta pääsen mukaan ja poiskin sunnuntaina niin...

Mase
26.09.2014, 19:13
Krossiradasta saatiin uutta oppimateriaalia:

https://www.youtube.com/watch?v=hTwydRYZfgg&list=UUC13RDfMa5CkltUXJG1hYTw

Nopein mönkkärireitti menee osapuilleen noin. kallioilta löytyy vaihtoehtoisija helpompia ja vaikeampia reittejä vaikka kuinka.

Repro
26.09.2014, 19:25
No on ainakin radalla pituutta! Näyttää mukavan vauhdikkaalta radalta, harmi kun ei ole tsäänssejä tulla. :(

ravm
26.09.2014, 19:32
Juu,oishan tota ilo laulattaa...:o

PeteTurku
26.09.2014, 20:17
No on ainakin radalla pituutta! Näyttää mukavan vauhdikkaalta radalta, harmi kun ei ole tsäänssejä tulla. :(

Jokainen tsäänssi o mahdollisuus.

Mase
26.09.2014, 20:35
No on ainakin radalla pituutta! Näyttää mukavan vauhdikkaalta radalta, harmi kun ei ole tsäänssejä tulla. :(

Eehän siältä oo kun reiluhko kivenheitto tänne :) Mekin tullaan kuitenkin taas keväällä katkomaan jousipakkoja sinne ;)

Repro
26.09.2014, 20:41
Eehän siältä oo kun reiluhko kivenheitto tänne :) Mekin tullaan kuitenkin taas keväällä katkomaan jousipakkoja sinne ;)

Hautajaisia pukkaa lauantaille ja kuljetuskalusto puuttuu. :rolleyes:

Mase
26.09.2014, 20:46
Hautajaisia pukkaa lauantaille ja kuljetuskalusto puuttuu. :rolleyes:
Krossi onkin onneksi vasta sunnuntaina :) Joltain kuitenkin löytyy sopiva lavetti mihin keräätte 4-10 kilpuria kyytiin... Ei tuu nokkaa kohden enää paljoa löpörahaa ;)

Olma88
27.09.2014, 14:38
tulkaas ny mönkkäreillä tarjoo mulle vastusta!!!! olen tääl pelloreunal istuskellu kypärä pääs jo viikon ja odotellu viivalle muitakin :D :D

moggi-samuli
28.09.2014, 19:34
No jos mä nyt tuun mönkkäri luokkaan vastukseksi. Eli ilmo lähetetty. Ja toive että mönkkärit saisi ajaa ensimmäisenä. Ajoaika 30min tai korkeintaan 45min on mielestäni sopiva jos rata on vauhdikas. Alkaa keskittyminen herpaantumaan loppua kohden kun porukka väsyy ja onnettomuuksien riski kasvaa. Myös laitteet ovat melko kovilla.

vmt
28.09.2014, 20:52
Josko nyt tulisi niitä muitakin kuorkkeja, kun ekan (?) ilmoittautumisen äsken laitoin.

Marcus78
28.09.2014, 21:23
Mönkkäripuolelle laitettu ilmoa.

Mase
28.09.2014, 23:09
Nyt on mukavasti pomppinut ilmoja ! Alkaa olemaan jo sen verran autoja että pikku ja isoluokka jaetaan eri lähtöihin. Ja mikä parasta, kuorma ja vakio luokkaankin löytyi jo autoja ! Päivitellään listoja huomenissa. Ja lisää ilmoja tulemaan vaan ;)

MikkoVuorsola
30.09.2014, 19:38
Jaa, täytyyköhän ruveta puhuttaan pikkusiskoa lähtemään vakioluokkaan, katotaas jos vaikka innostuis.

Voisin myös jutella jätkille että jos lähdettäis jo lauantaina, kattomaa trial kisaa niin sitten voitais olla vinssiautonakin, ja tultaisiin tietenkin saunaan.

Mitäs tuo lisenssihomma, koskeeko se crossia? ja jos koskee niin onko sillä mitään väliä että onko auto rekisterissä? Mikä se lisenssi oikein virallisesti on, kenen myöntämä ja mitä sisältää?

sirP
30.09.2014, 20:02
Koskee crossia.Ei väliä onko rekisterissä. Tutustumis lisenssi, AKK:n myöntämä ja sisältää tapaturma vakuutuksen. Tarkemmat AKK:n sivuilta. http://www.autourheilu.fi/attachements/2014-03-28T10-47-42296.pdf

Näpä
30.09.2014, 20:12
Onko Lännentiellä joku kimppa ruoka vai tilaileeks jokanen omat?

Mase
30.09.2014, 20:28
Onko Lännentiellä joku kimppa ruoka vai tilaileeks jokanen omat?

Ei ole sovittu ruokailusta mitää. Jokanen saa tilailla itse mitä haluaa ja koska haluaa.

MikkoVuorsola
30.09.2014, 20:32
Koskee crossia.Ei väliä onko rekisterissä. Tutustumis lisenssi, AKK:n myöntämä ja sisältää tapaturma vakuutuksen. Tarkemmat AKK:n sivuilta. http://www.autourheilu.fi/attachements/2014-03-28T10-47-42296.pdf

Ei tuo 15 euron maksu nyt kovin paha ole, mutta oikeasti kiinnostaa että korvataanko sieltä mahdollisen tapaturman sattuessa oikeasti jotain.

Tekstistä poimin pari katkelmaa:

Ryhmällä I ja III vakuutus on voimassa:
AKK:n luvalla järjestetyissä kilpailuissa kilpailujen yhteydessä järjestettävissä harjoituksissa harjoituksissa, jotka ovat lajille ominaisia

Vakuutuksesta ei korvata tapaturmia, joista on oikeus korvaukseen liikennevakuutuslain perusteella.

baxxter
01.10.2014, 07:02
Oikeastaan pitäis olla lisenssi ja liikennevakuutus.
http://www.lvk.fi/fi/Raportit/LVK-uutiset-ja-raportit/Artikkeli-472014-Kilpa-autoille-on-otettava-liikennevakuutus/

junnu78
01.10.2014, 08:54
sairaanhoitokulut korvas ja lääkityksen tuo lisenssi minulla

SamiN
01.10.2014, 14:23
Ruokahuoltoon liittyvä kyssäri.. Onko omat makkarat pop vai onko myyntikojuja sillai sopivasti? Crossi varsinki venynee ni voipi tulla nälkä..

Niin.. Tarviiko tohon murkkujen kuskaamaan autoon hakea siirtokilvet ja vakuutus vai riittääkö lisenssi, jos tulee isompi kolari jossa sattuu kalusto ja hlö vaurioita vastapuolelle? Vähän hirvittää noita päästää kahdestaan koheltamaan.. ��

sirP
01.10.2014, 17:17
Oikeastaan pitäis olla lisenssi ja liikennevakuutus.
http://www.lvk.fi/fi/Raportit/LVK-uutiset-ja-raportit/Artikkeli-472014-Kilpa-autoille-on-otettava-liikennevakuutus/

Juu, tuon mukaan kyllä, eli jos vahinko tapahtuu varikko-alueella niin menee liikenne vakuutuksesta. Kilpailureitillä ei tarvitse olla, eli ei jokkisautojenkaan kilpailun aikaisia vahinkoja korvata liikennevakuutuksesta. Eli ei se pahitteeksi ole mutta ei pakollinen, jokainenhan maksaa siinä tapauksessa vahingot itse jos varikolla jotain sattuu.

sirP
01.10.2014, 17:23
Ja lisää vakuutus asiaa, tuosta sivu 22
http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-23-16175.pdf

oska80
01.10.2014, 18:10
Itselläni on kilpurissa rekisteröimättömän kilpa-auton liikennevakuutus vuosivakuutuksena, kaiken varalta niin kuin kaikki vakuutukset... Sillain ihan hyvä jos omissa ajeluissa itsensä loukkaa tms...

sirP
01.10.2014, 18:23
Ruokahuoltoon liittyvä kyssäri.. Onko omat makkarat pop vai onko myyntikojuja sillai sopivasti? Crossi varsinki venynee ni voipi tulla nälkä..

Niin.. Tarviiko tohon murkkujen kuskaamaan autoon hakea siirtokilvet ja vakuutus vai riittääkö lisenssi, jos tulee isompi kolari jossa sattuu kalusto ja hlö vaurioita vastapuolelle? Vähän hirvittää noita päästää kahdestaan koheltamaan.. ��

Paikalla 1 kpl puffetti molempina päivinä, makkaraa, sämpylää, kaffetta ja erivärisiä limppareita tarjolla sekä teetä ja kaakaota myös. Pitäisi taas olla kuluttaja ystävälliset hinnat :) ja hinta/laatu kohdallaan.

sumpe
01.10.2014, 18:33
Näinkö oikeen et rata kohtaa vastakkaiseen suuntaan tulevat vain lippusiima välissä?? Mitä jos pakasta vedetyn Patrollin olapallonivel antautuu ja kalauttaa vastaan tulijan keulaan ni se on itse perkeleen tapaus.

sirP
01.10.2014, 18:51
Näinkö oikeen et rata kohtaa vastakkaiseen suuntaan tulevat vain lippusiima välissä?? Mitä jos pakasta vedetyn Patrollin olapallonivel antautuu ja kalauttaa vastaan tulijan keulaan ni se on itse perkeleen tapaus.

On rengaskasat välissä.

Olma88
01.10.2014, 18:53
Näinkö oikeen et rata kohtaa vastakkaiseen suuntaan tulevat vain lippusiima välissä?? Mitä jos pakasta vedetyn Patrollin olapallonivel antautuu ja kalauttaa vastaan tulijan keulaan ni se on itse perkeleen tapaus.
huomenna tulee pyöräkuormaajan renkaita siihen iso pino mistä ei läpi mennä. joten ei huolta.

MikkoVuorsola
01.10.2014, 20:16
Juu, tuon mukaan kyllä, eli jos vahinko tapahtuu varikko-alueella niin menee liikenne vakuutuksesta. Kilpailureitillä ei tarvitse olla, eli ei jokkisautojenkaan kilpailun aikaisia vahinkoja korvata liikennevakuutuksesta. Eli ei se pahitteeksi ole mutta ei pakollinen, jokainenhan maksaa siinä tapauksessa vahingot itse jos varikolla jotain sattuu.

Onko tämä tapahtuma hyväksytetty / ilmoitettu AKK:lle?
Jollen ole väärässä niin k.o Vakuutushan on vain silloin voimassa.

Enkä nyt tarkoita tällä liikennevakuutuskorvauksella autojen vahinkoja vaan liikennevakuutushan korvaa kaikki henkilövahingot, niin vastapuolen kuin omat.

"sairaanhoitokulut korvas ja lääkityksen tuo lisenssi minulla"

Mutta mikä oli kilpailu jossa loukkaantuminen tapahtui?

Olma88
01.10.2014, 20:58
on hyväksytetty ja hyväksytty akk:lla. Ei murhetta siitäkkän. on pojat ajatellu nää asiat kauan sitten

MikkoVuorsola
01.10.2014, 21:02
on hyväksytetty ja hyväksytty akk:lla. Ei murhetta siitäkkän. on pojat ajatellu nää asiat kauan sitten

No hyvä homma sitten.

baxxter
01.10.2014, 22:05
http://www.autourheilu.fi/lehti/40084.aspx
Ja vielä vakuutuksesta.

AAPEEE
02.10.2014, 17:08
Mud Deere ei sit pääse näihin kisoihi. Syynä oma terveys, pääsin sunnuntaina sairaalasta keuhkokuumeen takia ni otetaa toipumine nyt varman päälle. Kiitos ja anteeksi !
T:Aapeli

sirP
02.10.2014, 18:15
Mud Deere ei sit pääse näihin kisoihi. Syynä oma terveys, pääsin sunnuntaina sairaalasta keuhkokuumeen takia ni otetaa toipumine nyt varman päälle. Kiitos ja anteeksi !
T:Aapeli

Äijä vaan kuntoon ensi kautta varten, jossain nähdään ja otetaan konjakit ;)

Repro
02.10.2014, 19:34
Krossi onkin onneksi vasta sunnuntaina :) Joltain kuitenkin löytyy sopiva lavetti mihin keräätte 4-10 kilpuria kyytiin... Ei tuu nokkaa kohden enää paljoa löpörahaa ;)

Huomenna lähtee vasta kone+laatikko keulilta jotta selviää mitä sieltä on hajalla ja pääsee tilaamaan varaosia. Joten ei pysty, ei kykene...

Mase
03.10.2014, 12:58
Vielä mahtuisi mattimyöhäisiä molempiin päiviin vaikka kuinkapaljon ! Ei muuta kun laitteet paikalle ja kisatoimistoon ilmoittautumaan !!!

MikkoVuorsola
03.10.2014, 13:14
Lauantai päivä vielä auki mutta sunnuntaina ollaan ainakin mukana. Työasiat haittaa jälleen harrastuksia, joita on siunaantunut tällekin viikonlopulle ihan riittävästi. Meidän "Venäjä" simulaattoriakin pitäisi päästä kokeilemaan ennenkuin talvi yllättää autoilijat.
Katsotaan mitä keritään, mutta sunnuntiana ajetaan krossia oli tilannen mikä tahansa.

Tomppaa_
03.10.2014, 21:05
Minkäslainen rata noille mönkkäreille tulee? Pärjäiskö takavetosella crosskartilla?

Olma88
03.10.2014, 21:22
Minkäslainen rata noille mönkkäreille tulee? Pärjäiskö takavetosella crosskartilla?
pärjää hyvin videokin löytyy tuolta hiukan ylempää. mut vehkeellä ku vehkeellä pärjää jos haluaa. ja hauskaa on se on varmaa ;)

piippu79
03.10.2014, 22:25
Vielä mahtuisi mattimyöhäisiä molempiin päiviin vaikka kuinkapaljon ! Ei muuta kun laitteet paikalle ja kisatoimistoon ilmoittautumaan !!!

ollaan tulos vehkeet on kyytis, viireltä kello soittaa:D

CJ7
04.10.2014, 20:48
Vielä mahtuisi mattimyöhäisiä molempiin päiviin vaikka kuinkapaljon ! Ei muuta kun laitteet paikalle ja kisatoimistoon ilmoittautumaan !!!

Tulossa ollaan kuhan paikalle aamusta keritään ! :)

vmt
04.10.2014, 21:09
Auto laiteltuna valmiiksi, herätys epäinhimilliseen aikaan ja viiden aikaan matkaan, että kerkiää ilmoittautumiseen ja katsastukseen...

Rytari
04.10.2014, 22:35
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163643

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163644
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163645
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163646http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163647http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163648http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163649http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163650http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163651http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163652
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163653
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163654
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163655
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163656
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7028&pictureid=163657

jykä
05.10.2014, 00:48
Näin siin sit kävi

SamiN
05.10.2014, 01:16
Toivattavasti tänään ei kaadu ihan yht monta kulkinetta..

..Pari tuntia koisaa ja sit takas, tälläkertaa auton kera!

Oli murkut nimenny auton uudestaan..

Repro
05.10.2014, 16:57
Kuvia ja videoita Officrossista odotetaan suu vaahdossa!

Jesseh
05.10.2014, 17:08
Jokunen kuva lauantailta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163660
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163661
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163662
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163664
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163665
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163666
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163667
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163668
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163669
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163670
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163677
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163678
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163679
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163680
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163681
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163682
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163683
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163684
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163696
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163697
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163698
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163699
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163700¨
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163701
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163702
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163703
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163704
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163705
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163706
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163707
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7029&pictureid=163708

sirP
05.10.2014, 19:52
Crossin tulokset
http://www.mut-palvelu.fi/2014/muut/offroad_cross/tulos.pdf
Ja kierrosajat
http://www.mut-palvelu.fi/2014/muut/offroad_cross/kierrokset.pdf

ramivt
05.10.2014, 20:34
Mitä nyt yhdellä kameralla ehtii. Aluksi trialia.

https://www.youtube.com/watch?v=dziBB1CEGnY

MikkoVuorsola
05.10.2014, 20:39
Juu, kotiinkin viimein päästiin. Hiukan tuli romua reissussa, noin äkkinäisen tarkastelun perusteella ainakin: vasen etuakselin tukivarsi repesi irti rungosta, samasta kulmasta iskari näyttää banaanilta, etupanhardin rungon puolen korva on vääntynyt, jakolaatikon kiinnityskorva poikki ja toinen jakolaatikon korva on vääntynyt rungosta, etupuskuri on siirtynyt hiukan sisäänpäin, flippi hiukan riekaleina, vasen a-pilari saanut kipeää ja taipunut, kuskin ovi toimii hiukan huonosti, ja ehkä jotain pientä. Jälkimmäisellä mettäpätkällä oli hiukan liian ahdasta siinä vaihtoehtoisen reitin alussa, ja kuorma-auto samaan aikaan radalla ei ollut hyvä ratkaisu, vaikka kuski olikin viimeisen päälle herrasmies ja päästi aina ohi niin pian kuin se oli mahdollista. Yleisiin sääntöihin voisi kirjata sellaisen kohdan mikä on jollakin tapaa useimmissa vauhtilajeissakin eli jos toinen tulee kaksi kierrosta takapuskurissa niin silloin edessä ajava liputetaan väistämään. Meidän autoon pahimmat vauriot tuli kun ohitettin kuorma-autoa ja sammaleen peitossa oli kivi johon etuakseli törmäsi vauhdilla.

Alue oli hieno ja järjestelyt melko lailla onnistuneet. Peltopätkät olisi ehkä voineet osittain olla hiukan leveämpiä niin siellä olisi oikeasti päässyt ohi toisesta melko nopeasta autosta, ja siellä toisen metsäpätkän kallio-osuuden alussa oli hiukan liian ahdasta koska helpommille urille mentäessä täytyi peruutella ja vekslata, ja tällöin tapahtui törmäyksiä ja puut sai kipeää oikein urakalla.

Kotimatkalla Isosta Ämmästä hajosi yksi rengas jonka vaihdossa punnerrettiin vielä uudelleen pieni hiki päälle.

Nyt on aikalailla rauhallinen olo.

SamiN
05.10.2014, 20:56
Hyvät oli kapinat. Pelto-osuutta oli riittävästi, joskin rata olis saanut olla leveämpi.

Just kun kuski rupes lämpenemään ajamiseen pitkästä aikaa, niin auto oli asiasta erimieltä..

Pitkällä mettäpätkällä kallionousussa porsi hantin vetari ja hiukan alkoi tökkimään eteneminen. Keskikokosella mettäpätkällä en ihan ehtiny Orvaston eteen ja renkaat nappas toisiinsa sillä seurauksella että ohjaussylinteri repes irti raidetangosta.

Jossain vaiheessa konekin hajotti parit tulpat ja kävi enää kuudella. Peltopätkillä jäätiin hännähuipuksi vaikka aluksi luulin niiden olevan meille just passelit. Mutta kun lootasta ei kolmosta löytyny, ainakaan silloin kun olisi tarvittu, niin kovempaa ei prötäävällä koneella päässy.

Sitten olikin apukuskin vuoro lämmetä, kun seuraava lähtö olis ollut hänen heiniään. :( :(
Murkut elvytti suikkaa parit vkl ja näin kävi. Mutta tää on motorsporttia.

Mutta lisää näitä, officrossi ilman vinssausta on kivaa!

MOGGI
05.10.2014, 21:03
Juu, kotiinkin viimein päästiin. Hiukan tuli romua reissussa, noin äkkinäisen tarkastelun perusteella ainakin: vasen etuakselin tukivarsi repesi irti rungosta, samasta kulmasta iskari näyttää banaanilta, etupanhardin rungon puolen korva on vääntynyt, jakolaatikon kiinnityskorva poikki ja toinen jakolaatikon korva on vääntynyt rungosta, etupuskuri on siirtynyt hiukan sisäänpäin, flippi hiukan riekaleina, vasen a-pilari saanut kipeää ja taipunut, kuskin ovi toimii hiukan huonosti, ja ehkä jotain pientä. Jälkimmäisellä mettäpätkällä oli hiukan liian ahdasta siinä vaihtoehtoisen reitin alussa, ja kuorma-auto samaan aikaan radalla ei ollut hyvä ratkaisu, vaikka kuski olikin viimeisen päälle herrasmies ja päästi aina ohi niin pian kuin se oli mahdollista. Yleisiin sääntöihin voisi kirjata sellaisen kohdan mikä on jollakin tapaa useimmissa vauhtilajeissakin eli jos toinen tulee kaksi kierrosta takapuskurissa niin silloin edessä ajava liputetaan väistämään. Meidän autoon pahimmat vauriot tuli kun ohitettin kuorma-autoa ja sammaleen peitossa oli kivi johon etuakseli törmäsi vauhdilla.

Alue oli hieno ja järjestelyt melko lailla onnistuneet. Peltopätkät olisi ehkä voineet osittain olla hiukan leveämpiä niin siellä olisi oikeasti päässyt ohi toisesta melko nopeasta autosta, ja siellä toisen metsäpätkän kallio-osuuden alussa oli hiukan liian ahdasta koska helpommille urille mentäessä täytyi peruutella ja vekslata, ja tällöin tapahtui törmäyksiä ja puut sai kipeää oikein urakalla.

Kotimatkalla Isosta Ämmästä hajosi yksi rengas jonka vaihdossa punnerrettiin vielä uudelleen pieni hiki päälle.

Nyt on aikalailla rauhallinen olo.


Eikö sama vahinko olisi voinut tapahtua jos olisit ohittanut jotain toista/omanluokan ajoneuvoa?

-Epeli
05.10.2014, 22:07
Paikalla tuli oltua sekä lauantaina että sunnuntaina katsomon puolella. Hyvin järjestyt kisat molempina päivinä.

Crossin radasta olen Mikon kanssa samaa mieltä että ohituspaikkoja ei juurikaan ollut, sekä suoralla että metsän puolella pitäisi näin maalikon mielestä päästä ohi että rata olisi tasapuolinen kaikentyyppisille autoille.

Maastokuorkki aiheutti turhia ohitustilanteita, paikassa jossa Mikko ajoi kiveen ei olisi todennäköisesti ohitettu kuin selvästi hitaampaa ajoneuvoa.

Jälkikäteen tapahtuva jossittelu on aina turhaa sanoinpahan vaan oman mielipiteeni :D

Jare
06.10.2014, 06:24
Juu, kotiinkin viimein päästiin. Hiukan tuli romua reissussa, noin äkkinäisen tarkastelun perusteella ainakin: vasen etuakselin tukivarsi repesi irti rungosta, samasta kulmasta iskari näyttää banaanilta, etupanhardin rungon puolen korva on vääntynyt, jakolaatikon kiinnityskorva poikki ja toinen jakolaatikon korva on vääntynyt rungosta, etupuskuri on siirtynyt hiukan sisäänpäin, flippi hiukan riekaleina, vasen a-pilari saanut kipeää ja taipunut, kuskin ovi toimii hiukan huonosti, ja ehkä jotain pientä.

:eek::eek::eek: jep jep.....kova laji!

Mase
06.10.2014, 06:35
Näin tuli viikonloppu vietettyä ja kivaa oli! Suuret kiitokset kilpailijoille, katsojille ja tietenkin talkooporukalle! Kuvia ja videoita katseltais mielellään, niitä siis jakoon!
Kiitos Mikko ja Epeli palautteesta, sitä tarvitaan että saadaan karsittua huonot jutut pois ensivuotta ajatellen. Muutkin saa vapaasti esittää ajatuksia!
Omalta osalta jäi hiukan harmittamaan kun Muulin viikko sitten asennettu uusi pinionakseli katkesi lauantai illalla huolto-ajossa ensimmäisessä isommassa kallionousussa :mad: Ei sitte päästykään ajamaan kilpaa....
Mutta ens vuonna sitten uudestaa ;)

Jare
06.10.2014, 06:37
Mitä nyt yhdellä kameralla ehtii. Aluksi trialia.

https://www.youtube.com/watch?v=dziBB1CEGnY

Hyvää videoo!!

Kankku
06.10.2014, 08:19
olipa mukava kokemus toi krossi tosin parit puut voivat olla eri mieltä :rolleyes:

meillä ei oikein pelto osuuksilla riittänyt vaihteet kun rajotin tuli ja löi kierrokset alas, eikä kyllä mutkissa olisi haitannut yhtään jos olis ollut vaikka 2 kierrosta nopeampi ohjaus. trukkinuppi meinas leikata kiinni :D

tuhoiks tais jäädä ainoastaan kartturin puolen irronnut kauhukahva ja kuskin peili. tilanteita tuli kun koitti sovittaa volvoa puitten väliin metsä osuudella ja pellolla kun vessapaperi rulla hyökkäs jostain kimpuun päättäen kietoutua käden ympärille, sitkeän painimisen jälkeen saimme porukalla taltutettua lambin takaisin penkin taakse ja vetastiin vielä siihen voiton savut. :cool:

kierros aikoja kun tarkasteli niin on toi jouni vaan kova jätkä, järjetöntä vauhtia äijät jeepillä pystyy vetämään:eek:

sillantien kanssa saatiin oikein mukavat kaksin taistelut muutaman kierroksen ajan sääli että jarilla hyytyi meno pellolle kesken kaiken.

kameroita näkyi reilusti palstalaisillakin, olis kiva nähdä krossistakin kuvia ja videota. toi ramivt:tin video trialista on hyvä

CJ7
06.10.2014, 09:47
Kiitokset järjestävälle organisaatiolle!
Omalla kohdalta riekaleiksi mennyt apulaitehihna ja pahanlaatuinen hammaspeikko takaperävälityksessä lopetti ajelut melko lyhyeen (vajaa kierros) :mad:
No, ens vuonna sitten uudelleen paremmalla tuurilla :D

Metsäpätkällä oli tosiaan vähän ahdasta, että sitä voisi hieman muokata ensi vuodelle!
Pellollekin voisi vähän leveämpää kohtaa suunnitella ohituksia silmälläpitäen.

J.Pöyry
06.10.2014, 10:00
Tuossa on muutamia Iidan ottamia kuvia.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7031&pictureid=163758

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7031&pictureid=163767

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7031&pictureid=163759

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7031&pictureid=163783

Lisää löytyy profiilista.

piippu79
06.10.2014, 10:10
kiitos meitinkin puolesta oli hauskaa taas pitkästä aikaa jeepula pulautti jarrunesteet pihalle, oliko josain traijalin tuloksia nähtävillä.

ramivt
06.10.2014, 10:30
Officrossia:
- mönkkärit: https://www.youtube.com/watch?v=PcbyVjfXui4
- pienet: https://www.youtube.com/watch?v=wN1cjzCLw5c
- isot: https://www.youtube.com/watch?v=KjTZYNylSPs

Vormula77
06.10.2014, 11:15
Jep hauskaa oli ja Blazeriin tuli hiukan parsittavaa viikonlopun jäljiltä. Kiitokset järjestäjille ja kilpakumppaneille. Vuorsolan teamin G oli hauskan näköinen kun nosti nätisti tassua sivuluisussa. Tarttuko kenenkään kameralle crossin ekassa lähdössä kun kuskattiin mäntyä mukana siellä kalliolle noustaessa?

sirP
06.10.2014, 15:12
Lauantain trialin tulokset

vmt
06.10.2014, 16:17
Kiitoksia kilpailuista! Mukava oli ajaa ja katsella muidenkin ajoa.

Ainoana kun luokassa olin, niin minut laitettiin sitten ajamaan isopyöräisten kanssa samaan aikaan, mutta lyhennettyä lenkkiä, kun ahtaimmalle metsälenkille ei tuo kuorkki oikeen mahtunut. Ennalta vähän hirvitti, kun tiesin tietysti joka kohdassa kaikkia muita hitaampi olevani ja kun mutkat oli ajettava osa aika laajalla linjalla, ettei kukaan huomaamatta tule oikealta ohi sisäkurvista, kun sille puolelle ei oikein näe... Tai siis eihän ohitukset haitannut, mutta se ei olisi oikeen hyvä vaihtoehto, että oisin huomaamatta kääntänyt päälle. Vaan hyvinpä kerkisi peilejäkin vilkuilla, niin ei ollut tuommoisia ongelmia.

Ongelmia tuli vaan, kun auto alkoi potea polttoainepulaa, vaikka sitä tankissa oli. Kierrosajat näytti hidastuneen siinä kohti minuutilla. Toiseen lähtöönkään vika ei sitten poistunut, joten vain yhden kierroksen sitä sitten ajoin. Sen jälkeen tehdyt sepitykset sitten auttoi ja auto toimi kotimatkan hyvin, vaikka kauhistuttikin jo, että pitääkö ajella viittäkymppiä kotiin koko matka. Varmaankin röykytys irroitti jotain likaa tankista ja imuputken sihti tms. tukkeutui...

Tuossa video, jossa isopyöräisten ekan erän lähtö, sitten kokonainen kuorkin ratakierros. Siis koko radasta puuttuu se yksi metsäosuus. Sitten vielä lopussa on semmoisia pätkiä, joissa muitakin autoja näkyy.

https://www.youtube.com/watch?v=oQtZLbdP0pI

jykä
06.10.2014, 16:26
Jos nyt näkyisi kuvakin mihin mun lauvantai päättyi

_sekunda_
06.10.2014, 17:01
Jos nyt näkyisi kuvakin mihin mun lauvantai päättyi
et olis jykä käyttänyt sitä Hondaa, oisit vaan yamahalle liikkunut. ja jos alla on mönkijä miks pitää miettii ees kävelemistä =D ei ois nilkka menny

offroadjouni
06.10.2014, 19:55
Kiitokset tapahtumasta, mukavaa oli. Uudet lokasuojat ottivat pari osumaa, mutta eipä niitä oikein voi välttää jos vähänkään tosissaan meinaa ajaa. Trialissa HS:n radat oli vaikeampia mitä keskimäärin, ja nolla-suorituksia ei kovin montaa näkynyt autoissa. Itse tykkäsin haasteista kovasti, mutta luulen että kovin moni ei haluaisi käyttömaasturiaan tulla testaamaan noin vaikeille radoille. Mönkkäreitä oli ihan hauska nähdä samalla radalla, mutta tuloslistasta voidaan nähdä että joko mönkkärikuskit on autokuskeja taitavampia tai sitten pieni koko auttaa että reittimerkkeihin ei tule juuri osumia. Olisiko parempi että mönkkärit olisi omana luokkanaan? Jos ne olisivat omana luokkanaan niin kuuluvatko rinnakkain istuttavat autoihin vai mönkkäreihin?

Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... :o Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. :D Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.

Mase
06.10.2014, 20:43
Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... :o Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. :D Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.

Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen :) Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin:eek: Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä :rolleyes:

Olma88
06.10.2014, 21:03
Kiitokset tapahtumasta, mukavaa oli. Uudet lokasuojat ottivat pari osumaa, mutta eipä niitä oikein voi välttää jos vähänkään tosissaan meinaa ajaa. Trialissa HS:n radat oli vaikeampia mitä keskimäärin, ja nolla-suorituksia ei kovin montaa näkynyt autoissa. Itse tykkäsin haasteista kovasti, mutta luulen että kovin moni ei haluaisi käyttömaasturiaan tulla testaamaan noin vaikeille radoille. Mönkkäreitä oli ihan hauska nähdä samalla radalla, mutta tuloslistasta voidaan nähdä että joko mönkkärikuskit on autokuskeja taitavampia tai sitten pieni koko auttaa että reittimerkkeihin ei tule juuri osumia. Olisiko parempi että mönkkärit olisi omana luokkanaan? Jos ne olisivat omana luokkanaan niin kuuluvatko rinnakkain istuttavat autoihin vai mönkkäreihin?

Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... :o Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. :D Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.
Näin maanomistajan näkökulmasta ja hieman järjestelyihin osallistuneena noista radoista sen verran että hs ratoja tehtiin ja muuteltiin muutamia kertoja ku itsellä sattuu olemaan se hiluxi ja sen pohjalta itse ajattelin että jos tolla pääsee pitäis olla ajettava rata. Mutta tarkoitus olikin tehdä radat niin ettei ne ole nolla pisteen ratoja ja ovat haastavia koska halusin ensimmäisestä kisasta oikeasti yleisö ystävällistä katsottavaa. Ja olihan ne ajosuoritukset näyttäviä ja yleisö tykkäs! Tosi ainahan on se nurhjapuoli olemassa ja täällä kun tapaihtui aika lailla kaatoja ja muita vaurioita tuli niin ajajien kukkarolla se tietysti käy :( Taas tässä kun ajettiin mönkkäreillä hs: sää niin olihan se minustakin epäreilua vaikka nyt voitinkin :D :D Henkilökohtaisesti en tiennyt asiasta vasta kun kilpailun jälkeen. Taas tää Närvän polaris on mun mielestä sellainen että saa itse päättää kummassa luokassa ajaa. Mutta tasaväkisempi autojen kanssa kuin normi mönkkäreitten.

Sitten krossiin. Kasteltiin aamulla ratoja lähinnä pölyn takia. Tosin itse kyllä tykkään mönkkärillä vetää liukkaassa. Rata oli mönkkäreille aivan unelma MUTTA huomasin että oli autoille liian ahdas tai ohituspaikkoja puuttui. Ohi pääsee jos runnoo ja se ei ole tarkoitus. Yritettiin tehdä rataa jossa ei Raha ratakaise liikaa eli kovin auto ei välttämättä ole voittaja. Hiukan se kyllä kusas näpeille eli taidetaan ens kerralla tehdä niitä lenkkejä. Itse olen tyytyväinen koko viikonloppuun ja kaikki toimi hyvin. Täydellistä kun on mahdoton tehdä :D Kiitos kaikkille talkoo/seuraporukalle lukuisista talkoista ja muista järjestely hommista! Ja olen myös tyytyväinen kilpailijoihin koska yleisö sai mielestäni hyvää offia!!!

Racingrabbit
06.10.2014, 21:11
Mielenkiintoiset radat kyllä oikeille kilpa-autoille,mutta ei tuolla minun pitkällä defellä kyllä harrasteen radoille olisi ollut mitään asiaa.
Tyydyttiin sen sijaan olemaan vinssiautona :)

offroadjouni
06.10.2014, 21:39
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen :) Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin:eek: Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä :rolleyes:Oma mielipiteeni on että officrossisa pitää olla monipuolista maastoa. Sillä saadaan pidettyä kalusto monipuolisempana, kun mikään yksittäinen auton ominaisuus ei ole "must" että voi pärjätä. Esim, jos koko kisa ajetaan pellolla, niin todennäköisesti 40" pyörillä ja porttaaleilla ei ole kovin montaa osallistujaa pidemmällä tähtäimellä vaan autot kehittyvät lähemmäksi rallicrossia. Ja vastaavasti jos koko maasto on pelkkää isoa kivikkoa niin isommat monsterit ovat luonnollisesti ainoa oikea valinta jos haluaa pärjätä. Sopiva sekoitus auttaa että monella autolla on mahdollisuus pärjätä.

Tässä kisassa olisin pitänyt ison kallion mukana, mutta tehnyt sinne muutaman muutoksen. Kukaan ei tainnut ajaa vasempaa laitaa, mutta siitäkin olisi voinut tehdä houkuttelevan jos olisi oikean laidan helppoon reittiin olisi tehty joku pakollinen lisälenkki kasvattamaan sen pituutta - samaan tapaan kuin mitä siellä kalliolle nousussa oli jossa jyrkkää mäkeä ajamalla säästi aikaa jos vain pääsi ylös. Vaihtoehtoreittien nopeutta on tietysti vaikea arvioida etukäteen, ja kriittiseen paikkaan halvaantunut kilpailija voi aiheuttaa taas lisämuutoksia reitteihin.

En ole koskaan ollut katsomassa Klapperia, mutta itse vierastan tuota mallia jossa kuralammikossa on vinssaus käynnissä samalla kun toiset syöttää täydellä kaasulla uutta spooria vierestä. Kun kypärä laitetaan päähän ja ajetaan kilpaa niin ainakin oma harkintakyky muuttuu suoraviivaisemmaksi, jolloin riski onnettomuuksiin kasvaa. Kyllä minä silti taidan tulla testaamaan jos tuollainen kisa joskus tulee. :p

SamiN
07.10.2014, 04:55
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen :) Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin:eek: Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä :rolleyes:

Kallioreittiin sellainen muutos ettei tarvitse vekslailla. Se jyrkkä nousu koitui meidän turmioksi, mutta kun ei maltti riittänyt tolla pitkällä ja kankeella lootavikasella kötöstyksellä peruutteluihin. Eikä sieltä oikeen näe taaksepäin, niin takanatulija saattaa jäädä alle.
Kalliolla oli yllättäen tasoittava vaikutus, sen mitä huippunopeudessa pellolla hävittiin niin sen sai kirittyä kallioilla/metsässä kiinni.
Eli nopean ja vaativan pätkän rinnalle hidas ja helppo. Trial kikottimet saa kompensaatiota hitaudelle ja käyttömaasturia ei tarvi kolhia lommoille.

Pellolle ehdottomasti pari samantasoista pätkää vierekkäin ja lähelle katsojia. Kaksintaistelua kivempi seurata/ajaa kuin jonossa.

En lämpene mutaleikeille ja vinssaukselle, suunnistus on niistä pitäville.

Ehdottomasti mukana ensikerralla!

Järjestävälle taholle iso kiitos ja kumarrus.

Olma88
07.10.2014, 07:41
http://youtu.be/vjWgzgyvz0o


Mönkkäreitten toinen krossilähtö

piippu79
07.10.2014, 16:53
onko lisää vilimiä ja kuveja:D

TeamWille/Ellu
07.10.2014, 21:18
Kiitos mahtavista kisoista järjestäjille ja kiitos kuvauskohteille :D
Lauantain trial kuvat käyty läpi ja ladattu nettiin, crossin kuvat tulevat varmaan viikonlopun aikana viimeistään...

Kuvasia löytyy...

http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/Off+Road+Weekend+4.10.2014+Trial/

Ellu :p

Jare
08.10.2014, 06:32
Kiitos mahtavista kisoista järjestäjille ja kiitos kuvauskohteille :D
Lauantain trial kuvat käyty läpi ja ladattu nettiin, crossin kuvat tulevat varmaan viikonlopun aikana viimeistään...

Kuvasia löytyy...

http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/Off+Road+Weekend+4.10.2014+Trial/

Ellu :p

Hemmetin hyviä kuvia!!!! Kivaa katseltavaa.

Vormula77
08.10.2014, 09:20
Hienot kuvat. Roopea tais hiukan naurattaa oma ajosuoritus kun blazer lepää kyljellään.

oska80
09.10.2014, 20:00
Löytyiskö keneltäkään sivusta kuvattua videota mun kaadosta? Olis mielenkiintoinen nähdä miks se noin teki..

Kiitokset kisan järjestäjille, maan omistajille ynnä muille... Taas oli hauskaa kisailla. Crossi oli vissiin vähän liian pitkäkestoista kaasu selällään ajoa tuolle trial kalustolle... Hajos laatikko ja moottori... :D Mutta hauskaa oli muutama kierros kiusata kokeneita crossikettuja... :cool:

Mase
09.10.2014, 20:17
Löytyiskö keneltäkään sivusta kuvattua videota mun kaadosta? Olis mielenkiintoinen nähdä miks se noin teki..

Kiitokset kisan järjestäjille, maan omistajille ynnä muille... Taas oli hauskaa kisailla. Crossi oli vissiin vähän liian pitkäkestoista kaasu selällään ajoa tuolle trial kalustolle... Hajos laatikko ja moottori... :D Mutta hauskaa oli muutama kierros kiusata kokeneita crossikettuja... :cool:

Oli muuten hurjan näkönen voltti! Sen määkin haluaisin nähdä uudestaan! Pikkasen lisää jäähdytystä niin kyllä se alkaa kestämään :) Oli hyvän näköstä menoa sunnuntaina!

JF
10.10.2014, 10:37
Oli kyllä yksi hauskimmista kisoista aikoihin!

Minusta officrossissa kuuluu olla hankalia maastopaikkoja koska muutenhan se olisi vain peltorallia eikä siinä pärjääminen edellyttäisi maastoautoa.

Hiukan turhautti istua Jeepin kyydissä kytäten ohituspaikkoja, ja visioitiinkin seuraavanlainen sääntömuutos: samalla kierroksella maaliin peräkanaa tulleet saisivat ajaa varsinaisen kisa-ajan päätyttyä kukin erikseen kunniakierroksen, jonka jälkeen nopeimman ajan saanut voittaisi. Näin ollen ei olisi motiivia himmailla ensimmäisenä letkassa kun on ilmeistä että takana tulevat ajaisivat kovempaa mutta eivät vaan pääse ohi. ;)

Huomattavasti parempi olisi tietysti mikäli radalla olisi sellaisia haarautuvia kaksintaistelulenkkejä. Pellolla ne on helpompi tehdä yhtä pitkiksi, esim. peilikuviksi juuri Jounin havainnollistamalla tavalla mutta maastossakin niitä voisi tehdä niin että testiauto(i)lla ajaa rinnakkaisia lenkkejä vuorotellen ja säätää niiden pituutta kunnes ne ovat kellotettaessa tarpeeksi tasavertaisia.

Mutta ei ole tarkoitus valittaa kun oli mahtava meno! Lisää vastaavaa, kiitos järjestäjille, osallistujille ja mukavan suurelle yleisölle!

Tässä muutama kuva paikan päältä:

http://imgur.com/a/I25fO#0

baxxter
10.10.2014, 13:27
Hienot kisat oli sekä trialin että crossin osalta!
Triali törttöiltiin hienosti aloittamalla kolmospätkällä virhepistein 256. Koko kisan saalis oli 499 mukaanlukien tuo kolmospätkä kahteen kertaan. Eli paremminkin olisi voinut mennä.. Radat oli meille oikein sopivan haastavat ja hauskat ajaa, vaikka vaikeustaso olikin enemmän modia kuin standardia. Crossissa selvittiin molemmat lähdöt kunnialla maaliin, ekan lähdön jälkeen piti taakse alatukivarren rungonpusla vaihtaa. Se kestikin oikein yhden trialikisan ja yhden erän crossia ennenkuin oli monta senttiä väljää. :) Jäähdytinnestettä meni toistakymmentä litraa viikonlopun aikana vaikkei keittänyt kertaakaan, taitaa olla kansipahvi(t) tai kansi rikki. Samaa vikaa ihmeteltiin jo juhannustrialissa kun paisuntasäiliössä haisee vanha bensa, ettei ihan tuore oire ole. Crossin jälkimmäisessä lähdössä ajettiin erän kolmanneksi ja kun pikkupyöräisiä ei meidän lisäksi niin pitkälle selvinnyt kuin yksi auto, tuli pikkupyöräisten voitto.
Tuolla radalla ei rengaskoolla ollut niin suurta merkitystä, huomasi hyvin kun 33" pyörällä ja alkujaan 130 heppasella koneella pysyi suht hyvin isompien vauhdissa. Iso pyörä syö tehoa, vai mitä Ossi :D Lyhyemmässä radassa oli sekin hyvä puoli, että näki suunnilleen missä muut menee, Oskan hyydyttyä edestä pois, koitettiin muutama kierros ajaa Jounia ja Pekkaa kiinni, mutta nähtiin ettei ero pienene niin hiljettiin suosiolla ja kuitenkin nähtiin ettei Ossi saa meitä liikaa kiinni :)
Erityiskiitos ajanotosta, hienoa vertailla kierrosaikoja kierrosten kesken sekä muita vastaan!

Lähtisin kyllä noita ohituspaikkoja luomaan ratasuunnittelulla, enkä pellolla mittaamaan erotetulla pätkällä nopeuksia. Eikä auto ole toista nopeampi jos ohi ei pääse. ;) Jälkimmäisen lähdön metsälenkki olisi saattanut pienellä viilauksella tarjota oikeita ohituspaikkoja, kun taas ekan lähdön iso metsälenkki oli liiankin laaja kun radan reunoja ei nähnyt eikä käytännössä päässyt tutustumaan tarpeeksi hyvin. Eikös rata-ajossa mene suunnilleen niin että kerran saa ajolinjaa vaihtaa mutkaan tultaessa tms, ettei ihan määrättömästi voi kurvailla siksakkia toisen edessä?

TeamWille/Ellu
11.10.2014, 19:47
Lisää kuvia ladattu, sunnuntain crossin kuvasia voi katsella osoitteessa http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/Off+Road+Weekend+5.10.2014+Crossi/

Ellu :D

bluevan
11.10.2014, 20:07
Suurkiitokset järjestäjille ja eritoten maanomistajalle + Olli/Kari unohtamatta kanssakilpailijoita.

Eka trialkisa ja tavoite oli ainoastaan pitää susna ehjänä ja hauskanpito ...molemmat onnistui :)
Kalliot oli äärettömän liukkaat ja tuntui ettei touhusta meidän osalta tuu mitään..ongelma oli onneksi muillakin sama ja hs-luokan kolmossijan saavutus tuli kotisohvalle ilmoitettuna melkoisena yllätyksenä.


Näpä jo meinas et ensvuonna pitäis muka enempi ajaa kisoja...kahtotaa ny ;)

sirP
14.10.2014, 18:51
Eikö kuvia tai videoo ole enempää :(

piippu79
17.10.2014, 11:23
viteoo ois kans komee kattella

baxxter
03.11.2014, 22:47
Pikkupyöräisten lähtö:
http://youtu.be/GDY0iHS4uD0
Eka kierros kokonaisena ja sen jälkeen osiot missä näkyy muita autoja. Ja viimeisenä kahden viimeisen kierroksen hölmöilyt kallionousussa..

Pikku- ja isopyöräisten lähtö:
http://youtu.be/TJxkAMTrVZI

Picu
28.12.2014, 22:11
Kinkunsulattelun ohessa sain aikaiseksi tehdä koosteet Ukin sunnuntailta kuvaamistani materiaaleista. :)

Officrossin ison luokan ensimmäinen erä tiivistettynä.

68b2s8h7VoA

Officrossin yhdistetyn autoluokan toinen erä tiivistettynä.

3neJr4wNuZU

sirP
15.01.2015, 19:06
Oliskos trialista jäänyt kuvia tai videoo jälkipolville näytettäväksi tästä kisasta?

piippu79
15.01.2015, 23:09
Oliskos trialista jäänyt kuvia tai videoo jälkipolville näytettäväksi tästä kisasta?

Olen kans vähä odotellu, ku kyl niitä kameroita siä oli. Me ei ehditty ollenkaan rossii ku oli jo muuta menoo.