PDA

View Full Version : Hiace D4D hukkaa tehot


antti.h
12.04.2014, 08:01
haulla en aiheeseen liittyvää löytänyt mutta asiaan...

hiace D4D hukkaa tehot. toimii ongelmitta ajossa niin kauan kun kierroksia on mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin sytyttää vikavalon ja tehot häviää kierrokset ei nouse yli 2000rpm ja ajamaan pystyy kävelyvauhtia kaasu pohjassa.

kun sammuttaa niin taas toimii kunhan vain llähtee samantien liikkeelle että ei anna käydä tyhjää, niin taas toimii siihen asti kun seuraavan kerran joutuu pysähtymään

vikakoodiksi pukkaa p1226 = Excessive fuel pressure leakage.

ulkopuolelle näkyvää vuotoa ei ole ja johtosarjat on käyty läpi että on ehjät.

Micco
12.04.2014, 08:26
En ole mikään asiantuntija uusien dieselien suhteen, mut tuli mieleen et voisko suodatin ahdistaa eli tukossa ja mahtaako näissä olla joku hieno sihtisuodatin vielä jemmassa jossain pumpulle tulevissa nipoissa. Voi olla tosiaan ihan harha veikkaus, mut tuli vaan mieleen et ne ois helppo tarkistaa ellet ole jo tarkistanut.

Sace
12.04.2014, 08:27
https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/36530/stadia-1197370206-8.pdf?sequence=1. Oisko tuosta apua. Lopussa vikakoodit.

Arpe
12.04.2014, 10:01
vikakoodiksi pukkaa p1226 = Excessive fuel pressure leakage.

Liiallinen polttoainepaine vuoto.

Jos ei vuoda ulospäin voi karata paluulinjaan. Yks vaihtoehto vois olla railitukin takapäässä oleva ylipaineventtiili. Jos venttiili pyrkii aukeemaan ja vuotaa ruiskutuspainetta paluulinjan kautta tankkiin, ei railipumpun tuotama ja suuttimien ruiskuttama polttoainemäärä ole enää suhteessa toisiinsa. Joten ECU päättelee että jossain on poikkeuksellinen vuoto ja antaa vikakoodin.
Jos vuotaa kovin,ei kyllä jaksa enää kunnolla kulkea,koska polttoainepaine ei ole enää suuttimilla rittävä.
Tää vois olla yks vaihtoehto. Common-railin jakotukki on toyotassa imusarjan alla,eli varsin hyvin piilotettu,varsinkin Hiacessa.

antti.h
12.04.2014, 19:35
eli nyt ollaan siinä pisteessä että täytyy melkeimpä lotolla alkaa vaihtelemaan osia..

kun noita osia ei kotikonstein testata mitenkään, tolla omalla testerillä koitin niin tosta ei yleistesterillä saa datalistaa ulos että olisi nähnyt suoraan suuttimien korjausarvoja niin niistähän pystyisi päättelemään suuttimien toimintaa.

naftassuodatin vaihdettiin heti alkuun.

onko tietoa onko tuossa hiacen pumpussa mitään vastaavia vaihdettavia SCV venttiileitä mitä noissa henkilömallin D4D koneissa menee rikki?? eikös niillä säädetä sitä pumpun tuottoa.

tdi
12.04.2014, 20:00
Millanen testeri ? Saatko näkyville railipaineen ? Sekä käynnissä että sammuksissa voisit kattoo mitä näyttää ja heitteleekö paljon. On siellä scv ja kyllä niitä hajoileekin, kokeile vetää töpseli irti muuttuuko mihinkää. Pienenä elvytyksenä voit ottaa sen irti ja ravistaa voimakkaasti pikkusen kopistaa ja putsata. En tiedä onko todellista apua mutta eipä maksa mitään.. :D
http://www.chiptuning.com.au/wp-content/uploads/2013/02/STD-SCV-Small.jpg

antti.h
12.04.2014, 20:16
testeri on sellainen käsikapula yleismalli. minkäänlaista dataa en tosta saa(bensa autoista tolla saa datalistaa mutta diisseleissä ei onnistu jostain syystä)

täytyy huomenissa kokeilla nyppiä töpseli irti, 2 töpseliä mun mielestä oli pumpun takana joten toinen on varmaan scv.

voisihan sen sieltä purkaakin pois kun oma työ ei kerran paljoa maksa:D

harmittava vika autossa jota tarvitaan joka päivä, mielessä kävi jo että vedän kaasupolkimen ja lattia väliin ruuveilla liinan kiinni mikä estää kierroksien laskun tyhjäkäynnille niin silloin toimii:D

Marcus78
18.04.2014, 08:11
Käy Antti Moonlight motorsportilla siinä Maskussa. Just katottii kaikki ruiskutuspaineet yms d4d hiluksista. Veikkaan että ei ole hinnalla pilattu tou tsekkaus..

toyota4x4
21.04.2014, 11:41
yksi KOTIKONSTI: ite olen noitten commonraili diiseli suuttimien ohi vuotamisia päätelly sillein että, läpinäkyvät muovi letkut joka suuttimen paluuseen ja korkeelle kiinni auto käyntiin ja kattoo mikä suutin alkaa olla vaihdon tarpeessa. paluu virtausta ei juurikaan pitäisi olla sillei että letkut täyttyisi vaikka minuutin kone käynnissä. tietty jos esim tommosen auto:comin. lyö kiinni niin näkee ne korjaus arvot suuttimelle.

tdi
21.04.2014, 23:41
yksi KOTIKONSTI: ite olen noitten commonraili diiseli suuttimien ohi vuotamisia päätelly sillein että, läpinäkyvät muovi letkut joka suuttimen paluuseen ja korkeelle kiinni auto käyntiin ja kattoo mikä suutin alkaa olla vaihdon tarpeessa. paluu virtausta ei juurikaan pitäisi olla sillei että letkut täyttyisi vaikka minuutin kone käynnissä. tietty jos esim tommosen auto:comin. lyö kiinni niin näkee ne korjaus arvot suuttimelle.

Pitääkin koittaa tätä joskus! :rolleyes: