PDA

View Full Version : Kusettaja-autokorjaamo


Holle
10.04.2014, 17:09
Onko kenelläkän kokemuksia soundplace nimisestä korjaamosta itäväylän varrella Helsingissä?
Suomi24 palstalta löysin samankaltaisia juttuja, mitä faijalle on sattunut.
Ukko vaihdatti kaksi vuotta sitten 90tkm ajettuun terranoon startin ko. paikassa, kun ei lähtenyt enää käyntiin.
Vika palasi hiljattain ja auto hinattiin merkkihuoltoon, jossa kerrottiin että startti on sen näköinen ettei varmasti ole vaihdettu.
Katsastuksen jälkeen faija oli vienyt auton tuonne puhaltimen moottorin vaihtoon ja heidän mukaansa jarrut ja iskarit olivat yllättäen hajonneet päivä katsastuksen jälkeen. No kun kerran rikki ovat, niin vaihdetaan...
Ukko kyllästyi nyttemmin vähän ajetun terranon vikoihin ja vaihtoi autoa. Vei sitten uuden autonsa tuohon samaan paikkaan jakohihnan vaihtoon ja korjaamolta soitettiin, että sinun autosi jarrut on ihan loppu, pitää vaihtaa. Faija sanoi, että muutama päivä sitten liikkeestä ostettu auto, ei käy. Haki auton pois ja meni myyjäliikkeeseen valittamaan jarruista jotka ovat aivan loppu ja pitää vaihtaa. Liikkeessä auto nostettiin ylös ja todettiin jarrujen (jotka ovat aivan loppu) olevan uutta vastaavassa kunnossa...

Mitä tuollaisten mulkkujen kanssa nyt pitäisi sitten tehdä? Ei näitä juttuja niin kovin helppo ole toteenkaan näyttää, jos tuosta isomman äläkän nostaa.

Tomppaa_
10.04.2014, 17:37
Äänestää jaloillaan?

Holle
10.04.2014, 17:45
se nyt on varmaankin tehty jo, mutta aika paska homma niille muille tietämättömille joille moista tekevät.

lavanelikko
10.04.2014, 17:47
Äänestää jaloillaan?

JEP. Tai teekee itte (ei aina ole mahdollisuus).

Holle
10.04.2014, 17:52
itse jos nousun auton korjaamon viemään (ei ole montaa kertaa tapahtunut) kerron yleensä mitä siitä pitää korjata ja mitään muuta ei korjata jos en itse vikaa ole todennut. kerrostalossa asuvalla eläkeläisellä on vähän toinen tilanne.

Bj Andy
10.04.2014, 18:05
Kuka sen ja pystyy sanomaan että onko startti vaihettu 2 vuotta sitten vai ei? Tuo aika jossain alustassa suolakylvyssä antaa äkkiä väriä jollekkin keltapassivoidulle osalle.

Ja pääasia että pidetää asiakkaan autosta huolta...:D:D

Ei vaan. En puolustele ja oli asia mikä hyvänsä niin tietämätöntä koijataan aina...Joku koijaa autoalalla ja sitä autofirmaa taas koijaa joku nörtti joka asentaa bugeja testereihin, jota taas koijaa sekä autokorjaamot että putkimies. Putkimiestä koijaa taas joku nörtti joka myy läppärin täyteen virustorjuntaa mikä pitää taas vaihtaa uuteen kun se ei enää jaksa toimia...ja oravanpyörä onkin valmis...ja viimeinen joka korjaa potin on bill gates...fucking windows 98..

eilhik
10.04.2014, 19:19
Niinpä vaimon autoa huollatettiin noin vuosi sitten ja lasku oli suolainen mutta osasin varautua siihen kun WV konsernin hihnajumppa ja apulaitehihnat samalla öljynvaihdot ja jarruneste ja ilmastoinninhuolto niin kaupattiin alustan raidetankojen ja jarrulevyjen ja palojen vaihtoa no vaihdoin itse jarrupalat jotka oli jo hyllyssä ennen huoltoa levyt oli kelvolliset vielä.

Vaimopa vei sen jälkeen leimalle eikä näistä mainituista vioista ollut sanomista eli ihmeparantuminen siis käynnyt eipä tarvitse uudestaan mennä kyseiseen pajaan asioille (kyseinen kauppuri oli näitä etelä-helsinkiläisiä) eli sekin vielä :) toimi masentajana ja töiden vastaanottaja aito härmäläinen.

pee
10.04.2014, 22:06
... kätevää, vielä kun saavat katsastukset samaan taloon :confused:

eilhik
11.04.2014, 05:47
... kätevää, vielä kun saavat katsastukset samaan taloon :confused:

Antavat tarjouksen josta ei voi kieltäytyä! (vievät pokaa kuin litranmittaa)

Nerd-O
11.04.2014, 06:51
Onhan noita korjaamoita mitkä laskuttaa täysin turhasta. Esim. kaverilla oli takapyörän laakeri viimeisiään vetelemässä. Korjaamon mukaan vika oli jarruissa, jonka jälkeen sinne vaihdettiin jarrulevyt ja palat uusiin. Ongelma jatkui, minkä jälkeen toinen firma vaihtoi sen laakerin ja ongelma oli poissa. Helppo noita ihmisiä on kusettaa mitkä ei tiedä asiasta mitään. Ihan sama mikä se ala on.

rane58
12.04.2014, 00:48
Onhan noita korjaamoita mitkä laskuttaa täysin turhasta. Esim. kaverilla oli takapyörän laakeri viimeisiään vetelemässä. Korjaamon mukaan vika oli jarruissa, jonka jälkeen sinne vaihdettiin jarrulevyt ja palat uusiin. Ongelma jatkui, minkä jälkeen toinen firma vaihtoi sen laakerin ja ongelma oli poissa. Helppo noita ihmisiä on kusettaa mitkä ei tiedä asiasta mitään. Ihan sama mikä se ala on.

-Voihan tuossa tapauksessa olla ammattitaidoton asentaja...;)

-MaTTi-
19.04.2014, 23:00
korjaamolta soitettiin, että sinun autosi jarrut on ihan loppu, pitää vaihtaa. Faija sanoi, että muutama päivä sitten liikkeestä ostettu auto, ei käy. Haki auton pois ja meni myyjäliikkeeseen valittamaan jarruista jotka ovat aivan loppu ja pitää vaihtaa. Liikkeessä auto nostettiin ylös ja todettiin jarrujen (jotka ovat aivan loppu) olevan uutta vastaavassa kunnossa...

Mikä lie sitten totuus jos kerran omistaja itse ei pysty jarrujen kuntoa millään aisteillaan/ymmärryksellään tarkastamaan...? Oliko korjaamon mielestä palat loppu, levyt loppu vai ruosteessa, satulat jumissa vai kaikki nämä? Onko myyjäliike tarkastanut vain että palat uutta vastaavat?

Onhan näitä isompiakin kusetukselta tuntuvia jopa merkkiliikkeissä; kaverin vaimon siskon Audi A3 oli ollut Laakkosella kun moottorin häiriövalo palaa, vaihdettu joku letku. Parin viikon päästä sama homma, vikavalo palaa, nyt diagnoosi mm. että männän päällä öljyä!?!, kone pitää vaihtaa, kustannusarvio n. 7000€. :eek: Autolla oli tällöin ikää n. 5 vuotta ja 70 tkm. No, mitattiin päästöt, kaikki ok, putken päästä ei tule mitään, eikä vie öljyäkään ja käy nätisti. Lambdasta vikakoodi. Vaihdatti lambda-anturin toisella korjaamolla missä totesivat myös EGR:n olevan vaihtokunnossa. Maksoi muutaman satasen ja auto toimi moitteetta vuosikausia tuon jälkeen, kunnes myi talvella sen pois.

tekniikkamies
20.04.2014, 10:21
Mikä lie sitten totuus jos kerran omistaja itse ei pysty jarrujen kuntoa millään aisteillaan/ymmärryksellään tarkastamaan...? Oliko korjaamon mielestä palat loppu, levyt loppu vai ruosteessa, satulat jumissa vai kaikki nämä? Onko myyjäliike tarkastanut vain että palat uutta vastaavat?

Onhan näitä isompiakin kusetukselta tuntuvia jopa merkkiliikkeissä; kaverin vaimon siskon Audi A3 oli ollut Laakkosella kun moottorin häiriövalo palaa, vaihdettu joku letku. Parin viikon päästä sama homma, vikavalo palaa, nyt diagnoosi mm. että männän päällä öljyä!?!, kone pitää vaihtaa, kustannusarvio n. 7000€. :eek: Autolla oli tällöin ikää n. 5 vuotta ja 70 tkm. No, mitattiin päästöt, kaikki ok, putken päästä ei tule mitään, eikä vie öljyäkään ja käy nätisti. Lambdasta vikakoodi. Vaihdatti lambda-anturin toisella korjaamolla missä totesivat myös EGR:n olevan vaihtokunnossa. Maksoi muutaman satasen ja auto toimi moitteetta vuosikausia tuon jälkeen, kunnes myi talvella sen pois.

Jarrujen suhteen ainakin omissa menopeleissä on tupannut käymään niin jos sinne ei vaihtele reippaalla kädellä osia, ennenpitkään jarrut on huonot. Vain huolella osa-osalta katsomalla selviää mikä varsinaisesti on huonoa. Huonot ne voi olla silti vaikka tulisi leima-asemalle hyvät tulokset testiin kun voi olla vaikka jarruputket ja nesteet vaihtamati liian pitkään.

Tuo moottoriesimerkki puhuu sen puolesta etten oikein jatkossakaan tykkää, että korjaamot tekee mitään muuta kuin minun pyytämiä hommia kuten asentelee renkaita vanteille ja pitäs olla siis käytössä sellaista tekniikkaa, jonka kanssa selviää omin avuin.

Nämä anturiautot on omasta mielestä kuin jotain pilipali vehkeitä, joiden toimintaan ei voi luottaa. Huono yhdistelmä ja yhdistetään epäluotettavat korjaamot ja epäluotettava tekniikka.

rocky86
20.04.2014, 12:00
Nämä anturiautot on omasta mielestä kuin jotain pilipali vehkeitä, joiden toimintaan ei voi luottaa. Huono yhdistelmä ja yhdistetään epäluotettavat korjaamot ja epäluotettava tekniikka.[/QUOTE]



Tästä olen täysin samaa mieltä.
Meillä on vaimokkeen autona volvon s50 tai 40 olikohan 99vm ja on ollu jos minkälaista anturivikkaa.
Viime syksynä siitä palo joku poxi minkä vaijto makso melkeen viissatasen.

tekniikkamies
20.04.2014, 13:37
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Meillä on vaimokkeen autona volvon s50 tai 40 olikohan 99vm ja on ollu jos minkälaista anturivikkaa.
Viime syksynä siitä palo joku poxi minkä vaijto makso melkeen viissatasen.

Mä olen omista menopeleistä pessyt surutta painepesurilla konetilan ja toisessa on mottina Mersun OM617 ja toisessa Toyotan 2LT2:nen. Näin toimien näkee helposti vaikka öljyvuodot eikä kone pääse likaantumaan esim. erittäin helposti syttyväksi.

Sama tehtiin likaiselle Opel Vectran koneelle ja vaikka sinänsä tarpeellinen konetilan puhdistus onnistui, oli aika sählääminen, että kone taas kävi kunnolla kun siellä oli kaiken maailman liittimiä ja vissiin huonoa lambda liitosta jne.

Minun mielestä melkeen parasta tekniikka on ollut joku Toyota HJ61:sen mosa.

rocky86
20.04.2014, 14:34
Siksipä ite ajelenki 86vm ln65:sella.
Ja seuraavaksi laitan jonku vähän vanhemman tojon.