Kirjaudu sisään

View Full Version : boost controller :D


eevokki
10.04.2014, 13:55
onko kellään kokemusta käytöstä? olis paherossa tollanen tekeekö mitään ja mitenkä paljon tota uskaltaa auki kääntää ku oli ostaessa kiinni eikä kokemusta kyseisestä pötikästä!! kiitos!!

vaiskitin
10.04.2014, 15:09
Ammattikoulu aikaan luokkatoveri aikansa pohti samaista asiaa turbovollon kanssa, sopiva asetus olisi lienee ollut vartti takaisin siitä kun ensimmäinen veivi tuli lohkon kyljestä ulos :)

En paherosta tiiä, mut vähän tollanen huijauspelihän toi on et kannattaa ainakin bensapelissä pitää huoli että saa soppaa tarpeeksi...

eevokki
10.04.2014, 15:14
joo diesel vehehän tuo on ku ei oikein tiedä mitenkä hurjasti sitä voi käännellä ku mietin ite just sitä että pitäsköhän sinne pistää myös samaa tahtia syöttöä lisää, eli saastaa kansalle tai takana tulevalle!! :D

helmapelti
10.04.2014, 19:07
No kukaan ei tiedä koska ja miksi kone tulee hajoamaan mutta 0,7bar voisi olla terveelle moottorille vielä suht turvallista jollei kaasua pidetä jatkuvasti pohjassa.

eevokki
10.04.2014, 20:00
no eikös jotain 0.7 oo suunnilleen vakiona 2.5 td pajerossa? näkeekö sen ahtopaineen paikellaan kierrättäessä oikein?

Yölento
10.04.2014, 20:08
Ylämäkeen vitosella vedättäessä näkee aika tarkan maksimin...:rolleyes:

eevokki
10.04.2014, 20:26
ja peräkärry perään täydellä rankakuormalla!!! tartteisko syöttöjä laittaa jos meinaa pikkusen ahtoja nostaa-?

Yölento
10.04.2014, 20:28
Juu ei se ilmalla kulje.(lainaus) ;)

smgt
10.04.2014, 21:35
vakio ahtimella en nostas yhtään ahtopainetta.
jos tehoa haluat niin syöttöjä kääntämällä niitä saa paremmin eikä se nostata pakolämpöjä niin herkästi.

vekkipappa
10.04.2014, 22:58
Otin omasta jälkikäteen ahdetusta dieselcorollasta hukkaportin letkun vallan pois ja tulppasin lähdöt mutta ahdot ei noussu ennen syöttöjen nostoa 0.7 bar isommiks.
mutta pumpussa tosin ei ole ahdonalaista syöttöä..

Esko90
11.04.2014, 01:33
Mulla on läjässä toi patukka kiinne ja on ihan sama missä asennossa säätöruvvi on. Ei nosta eikä laske ahtoja... vakiopuhallin ja pumppuun ei kajottu. Hetän sillä kohta vesilintua kun kerkee.

eevokki
11.04.2014, 16:24
kyllä toi mulla ainaskii näyttää ahtomittarin mukaan vaikuttavan ku kiersin vähän plussaa niin johan rupes viisari heilumaan!! mutta ku en mikään ammatti säätäjä ole niin pitää aina kysellä miten kyseisten vehkeitten kans toimia.. kai niitä syöttäjä pitäs vähän ruuvata lisää.... mutta jos joku haluaa kertoo lisää neuvoja ja kokemuksia niin otetaan vastaan!!!

hitoy
11.04.2014, 17:15
Hiluxissa viiltelin hukkiksen letkuun "ahtoviiltoja" ja kansirempan jälkeen kaveri vaihto punosletkun viillellyn tilalle.. :D :D Nostihan se ct20 paineita mutta pelkkä syöttöruuvin ruuvaus+cooleri ei riittänyt..

khager
11.04.2014, 18:47
joo diesel vehehän tuo on ku ei oikein tiedä mitenkä hurjasti sitä voi käännellä ku mietin ite just sitä että pitäsköhän sinne pistää myös samaa tahtia syöttöä lisää, eli saastaa kansalle tai takana tulevalle!! :D
Ottamatta kantaa koneen kestävyyteen niin syöttöä pitää lisätä jos ahtoja nostat. Jos savuttaa niin lisää ahoja. Pelkkä syötön lisääminen aiheuttaa savutusta=palamatonta polttoainetta=Korkeat pakolämmöt.
Sopivasti säädettynä polläyttää kerran kun painat WOT, senjälkeen ei enään savuta paljon.

PeteTurku
11.04.2014, 21:10
Ostinpa moisen biltsusta ja tuntuu se toimivan.

eevokki
11.04.2014, 22:18
ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?

Jari
11.04.2014, 22:37
:D

helmapelti
12.04.2014, 09:02
Sitä biltemalaista itekkin kattelin mutta toistaiseksi saa jäädä sinne, oikeastaan haluaisin saada säädön 0,4-1 bar jolloin pikkupaineilla ei tarvis olla niin tarkka kaasun kanssa.
Nyt vakiohukkiksella kuitenkin 0,7bar joten olkoon siinä, vois kai säädön tehdä ahdonalaisen kellolle ja ahdot säätyis syötön kautta.

tdi
12.04.2014, 20:49
:D

:D

PeteTurku
12.04.2014, 21:13
ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?

Jokunen pykälä ruuvia auki ja ahdot 1,2.

-MaTTi-
13.04.2014, 14:23
ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?
Jokunen pykälä ruuvia auki ja ahdot 1,2.
Hyvä että ootte samalla aaltopituudella. :D

pee
13.04.2014, 16:38
tahattoman (?) hauska topic !

:rolleyes:

2,4TD
18.04.2014, 05:16
Hiluxissa viiltelin hukkiksen letkuun "ahtoviiltoja" ja kansirempan jälkeen kaveri vaihto punosletkun viillellyn tilalle.. :D :D Nostihan se ct20 paineita mutta pelkkä syöttöruuvin ruuvaus+cooleri ei riittänyt..

Hiluxissa ollut nyt 4-5v sen 1-1,2bar ahtoja ilman cooleria. Kansijumppaan tms ei ole tarvinnut alkaa vaikka pidempiäkin pätkiä on tullut ajettua siinä 120km/h ja + vauhdilla. Huiputhan tuollaisella on noilla renkailla 140km/h.
Pakoputkihan noissa alkaa myös ahdistamaan jos orkkis on, noita ahtoja vaan pitää seurata kun niitä nostaa. Esim suuttimet kun vaihdettiin niin laitoin mittarin paikoilleen ja 1,5bar näytti paineet, pikkuisen sai laskea...

wuntzikka
18.04.2014, 21:21
no eikös jotain 0.7 oo suunnilleen vakiona 2.5 td pajerossa? näkeekö sen ahtopaineen paikellaan kierrättäessä oikein?

ex pajerossa oli jotain 0.5-0.7bar melkein koko ajan ajaessa maantie vauhtia. max paineet oli jotain karvan päälle 1 bar, sitten jossain vaiheessa keskellä yötä kampiakseli halus lopettaa työskentelyn ja päätti katketa...