View Full Version : 4Runneria hankkimassa
kokemuksia 2.4td runnerista..
olis tarkotus ehkä hankkia semmonen tässä ko pääsis edellisestä pirssistä eroon..
mites kulutus? osat? kaikkea saapi kertoa mitä semmosesta tietää..
KarvaTurpa
03.04.2014, 21:33
Minulla on kulutus ollut noin 10L/sataselle. Varma peruskulkuneuvo. Laiska, mutta hyvä ajaa maantiellä.
Moottori on auton huonoimpia puolia. Huono vääntö ja pieni teho tekevät autosta kelvottoman esim raskaan kärryn vetoon.
Ajan mittaan on käynyt harmittamaan melko täyteen ahdetun konetilan tuomat murheet huoltoja tehdessä. Runnerissa on aika ahtaat paikat tehdä töitä pellin alla.
Enempi siellä on pellin alla tilaa kun monissa nykyisissä autoissa. Omasta mielestä ihan riittävän tehokas tuo 2LTII vaikka kärrin vetoon, kulutus maltillinen. 33x12,5 boggereilla maantiejossa 20l/100km.
Ainut, mikä noissa tuntuu olevan, niin laitanaan kaikista runnereista on runko puolivälistä taaksepäin mätä.
4runneri
05.04.2014, 15:47
Oon omistanut runnereista 3,0l bensan,2,4 td:n ja nykyisen 3,0td:n joista jälkimmäinen ehdottomasti paras. Bensa runnerissa vastusti sähköhärpäkkeet konehuoneessa ja 2,4 on tosiaan hieman laiskan puoleinen. Ehkä virittelemällä siitäkin sais pirteemmän. Jos haluu kerralla hyvän 4runnerin niin 3,0td.
kokemuksia 2.4td runnerista..
olis tarkotus ehkä hankkia semmonen tässä ko pääsis edellisestä pirssistä eroon..
mites kulutus? osat? kaikkea saapi kertoa mitä semmosesta tietää..
Hommaa vaan se 3.0TD niin jaksaa kulkee ja kulutuskin pienempi, alimmillaan 8.3 l/100 km tankillisen keskiarvolla kulki oma aikoinaan työmatka-ajelussa 33x10.50 renkain.
Takaluukkuhässäkkähän se ruosteen jälkeen heikoin lenkki on noissa, eikä sisätilatkaan kovin kaksiset ole kun lattialla istutaan.
Runneri on ihan kohtuullisen mukava ja hiljainen auto ajaa vanhaksi maasturiksi.
Korin ruoste näissä taitaa suurin ongelma olla, runkokin ruostuu takaa. Mutta kyllähän nuitakin saattaa hyviä löytyä jos on joskus uudempana yhtään ruostesuojattu
4runner 3.0 td
07.05.2014, 20:38
Itellä ollu -95 vm 3.0td parivuotta ja ku syöttöä lissää niin kohtuu hyvät veot 33-12.5 r15 rattailla jotka myös otteessa.. nyt palalukot lopultaki 4wd :D
Itellä ollu -95 vm 3.0td parivuotta ja ku syöttöä lissää niin kohtuu hyvät veot 33-12.5 r15 rattailla jotka myös otteessa.. nyt palalukot lopultaki 4wd :D
Mites tuo etuperä? Onko sulla laitettu manuaaliset napalukot sitten lisäksi, vai rullaako siellä palalukko kiltisti tyhjää kun nelikko ei oo päällä?
Tai, no, eihän sinne tartteis laittaa napalukkoa ku apparin puolelle.
4runner 3.0 td
08.05.2014, 19:57
Juu laiton hiluksin napalukot ku pyöriihänne muutenki vetarit vakiona...
Runneri on ok, toki nuo pikkudieselit on nuhaisia. Käyttiksenä menee vaikka vakipalloilla mutta jos meinaa mennä tieltä ulos niin ei hehkuttamisia.
Runneri on ok, toki nuo pikkudieselit on nuhaisia. Käyttiksenä menee vaikka vakipalloilla mutta jos meinaa mennä tieltä ulos niin ei hehkuttamisia.
Vähän joutuu kyllä hehkuttamaan, että lähtee pakkasesta käyntiin.
Kyllä tuo on safarointiin ihan passeli laite oikealla rengastuksella. Kyytiin mahtuu paljon tavaraa ja kontissa on tilaa vaikka nukkua.
Menee ihan siinä missä hiluksit ja landcruiserit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6733&pictureid=155320
Minkä kokoiset vanteet noilla boggereilla on ja millä et:llä, ottaako kiinni mihinkään ?
Minkä kokoiset vanteet noilla boggereilla on ja millä et:llä, ottaako kiinni mihinkään ?
boggerit on 33/12,5-15 ja vanteet 10" et-44 kun en löytäny nopeesti muita. Ennen korin korotusta otti kiinni vähä joka kohtaan lokasuojia ja takapuskuria. Pikkusen lekaa ja rälläkkää kaarille, seka 65mm korinkorotus, niin mahtuu pyörimään ja joustamaan vapaasti. Noilla vanteilla tosin tulee kivasti 10cm puoleltaan ulos, joten mulla on 10cm leveet levikkeet kaarissa.