Kirjaudu sisään

View Full Version : hj61muutoskatsastus


Kela
27.07.2005, 07:25
kertokaa aloittelijalle että saako hojottimeen leimattua 33"renkaat ilman mitään papereita.
ja toinen että meneekö ite tehdyt pidemmät riipukkeet läpi?

Hj61 -86

27.07.2005, 07:55
Ei ja ei. Jälkimmäinen ei oo satavarma mutta näin oon ymmärtäny. 33" renkaat saa läpi kun esittää hj61:n tyypitystodistuksen jossa lukee että vaihtoehtoinen rengaskoko 10R15, ja sitten tietää kertoa inssille, että "soita AKE:n tekniseen neuvontaan, sieltä kerrotaan että vaikka nää on 2 mm liian isot ne hyväksytään.

Tuon paperinn saat ku soitat tojo-infoon, numero on tojon nettisivuilla.

HJ60 nyybinä

Note! This message was posted anonymously!

27.07.2005, 08:00
Hups, ku en lukenu otsikkoa ja allekirjotusta tarpeeksi tarkkaan, hojottimen vaan tuosta tekstistä. Eli hj61:n otteessa pitäs olla valmiina (tai ainaki konttori löytää LTJ:stä) tuo 10R15. Eli ei pitäs tarvia tuota paperia.

HJ60

Note! This message was posted anonymously!

Kela
27.07.2005, 08:36
no hyvä. nyt uskaltaa sitten mennä pikkuhiljaa leimalle ton käkättimen kanssa

Hj61 -86

Gravehill
27.07.2005, 20:22
10R15 ei löydy -86 mallisen 61:sen otteesta, vasta jossain vaihees 87-88. tyyppikoodin kaks viimeistä numeroo pitää olla 11 ennenkuin löytyy 10R15

-1986 HJ-61-
SLCK#113

Kela
28.07.2005, 09:58
quote:
10R15 ei löydy -86 mallisen 61:sen otteesta, vasta jossain vaihees 87-88. tyyppikoodin kaks viimeistä numeroo pitää olla 11 ennenkuin löytyy 10R15

-1986 HJ-61-
SLCK#113


no mites sitte toi leimaus?

Hj61 -86

HJ60
28.07.2005, 10:21
No joko siten että sanot ystävällisesti katsurille että katsoo sielä koneelta tyyppikoodilla jonka loppu on 11, niin se huomaa että se on myös hj60 ja siinä on se 10R15. Jos on erityisen tiukkis katsuri, niinku mulla oli ekalla yrityksellä, niin meinas ku esitin tuota tyyppikoodin loppua että ei uskalla olettaa 60:n ja 61:n olevan samaa sarjaa, ja "siinä voi olla jarruja tms. muutettu tuossa välissä". Sitte tarvit tojolta tuon lapun, siinä lukee itseasiassa "hj60 ja hj61 1981-1990"

Minä mistään mitään tiedä.

Miesten lelut on kookkaita.

Nalle
28.07.2005, 10:39
quote:
10R15 ei löydy -86 mallisen 61:sen otteesta, vasta jossain vaihees 87-88. tyyppikoodin kaks viimeistä numeroo pitää olla 11 ennenkuin löytyy 10R15

-1986 HJ-61-
SLCK#113


Joo. Mulla HJ61 vm87 ja siinä tyyppikoodin viimeiset nrot ovat juurikin 07 ja tappeluhan siitä meinas syntyä. Vaan jahka katsuri soitteli AKEen, niin tappelu päättyi ja tarinamme sai rauhanomaisen ja onnellisen lopun.

Kiitos ja Anteeksi


Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com

badboy69
28.07.2005, 10:51
renkaat saa katsastettua helposti samalla paperilla hj 60, hj 61 ja patrol näin ainakin raumalla.kysyin itsekkin ite tehdyistä riipukkeista,katsastusmies tyrmäsi välittömästi ajatuksen,tarttis olla lujuus laskelma ja jos sitä riipuketta hitsataan,niin hitsarin tarttis olla pätevä,en tiedä täytyykö esittää pätevyys kirja

päin helvettiä menee,mutta menköön

Cental73
28.07.2005, 14:48
juu ei saa leimalle omatekeleitä. Tosin aikoinaan bertan kanssa oli itetekeleet eikä niistä kukaan mitään sanonut vaikka käyttelin erikonttoreilla. Tosin en niitä ikinä yrittänytkään katsastaa kun en silloin tiennyt että niin pitää tehdä... Jos teettää palaset jossain muistelen että todisteiden määrä tosiaan on kova. Jos hitsattu poikittaispalat niin hitsarin ammattitaito, sauman lujuus ja materiaalilujuus...ym. Helpompaa ostaa palikat vaikka Cros4WD:ltä tai Offivarusteesta tms. paikasta jonka kautta saa tehdastekoisina. Ei paljon kannata tehdä itse ja väittää tehdastekeleeksi, voivat vaatia esittämään kuitin ostosta.

"ei ollu mikään amerikan temppu"