View Full Version : chevyn pakosarjat (ilmaputket)
Ex_inkkari
02.04.2014, 09:16
Tuossa kun ihmettelin konehuonetta niin totesin että noissa hienosti maalatuissa pakosarjoissa ei ole ilmaputkien reikiä ? ilmeisesti joskus blokattu vai onko noissa eroja.
Eli pakosarjojen vaihto on poissa kuviosta, menee ilmeisesti poraamiseksi jotta saadaan uusi Y putki kiinni.
Tuossa kun ihmettelin konehuonetta niin totesin että noissa hienosti maalatuissa pakosarjoissa ei ole ilmaputkien reikiä ? ilmeisesti joskus blokattu vai onko noissa eroja.
Eli pakosarjojen vaihto on poissa kuviosta, menee ilmeisesti poraamiseksi jotta saadaan uusi Y putki kiinni.
kaikissa ei ole niitä ilmaputkia ollutkaan, en ihan tarkkaan tiedä mikä osavaltiot sen vaati mutta ainakin metron uutena suoraan tuomista ne monesta puuttuu, ja canadalaisistakin osasta... mulla on niitä metron "myymättä" jääneitä eli auto on 91 reksiteröity mutta 89 tehty eikä siinäkään ilmapumppua ole. ei niihin tulpattomiin kannata kyllä erikseen reikiä tehdä, kyllä niitä valmiiksi reikäsiä löytyy ihan tarpeeksi.
Ex_inkkari
02.04.2014, 10:44
kaikissa ei ole niitä ilmaputkia ollutkaan, en ihan tarkkaan tiedä mikä osavaltiot sen vaati mutta ainakin metron uutena suoraan tuomista ne monesta puuttuu, ja canadalaisistakin osasta... mulla on niitä metron "myymättä" jääneitä eli auto on 91 reksiteröity mutta 89 tehty eikä siinäkään ilmapumppua ole. ei niihin tulpattomiin kannata kyllä erikseen reikiä tehdä, kyllä niitä valmiiksi reikäsiä löytyy ihan tarpeeksi.
Tarkoitin lähinnä reikien poraamista siihen laippaan, pinnapulttien tilalle ei niille ilmaputkille. Tämä yksilöhän on Canadalainen ja metroauton maahantuoma :) mutta on tehtalta lähtenyt suoraan vientiin, eli siksi ilmeisesti ilmapumppu.
Edit:
Tai sitten modifioi liitosta tekemällä haitariputkesta ja klemmareista, en tiedä toimisiko ?
öö... miks ne pinnapultit ei oo vaihtoehto, onhan ne tehtaalta pian parikytävuotta siinä kestäneet eikä uudet kiinalaiset ny niin paljo heikommat ole?
Ex_inkkari
02.04.2014, 11:19
öö... miks ne pinnapultit ei oo vaihtoehto, onhan ne tehtaalta pian parikytävuotta siinä kestäneet eikä uudet kiinalaiset ny niin paljo heikommat ole?
Siksi kun on varmasi pienempi vaiva porata reijät kun purkaa pakosarjat ja ilmaputket pois konehuoneesta, koska homma tehdän muiden toimesta niin jokainen ylimääräinen tunti konehuoneen ropaamisessa maksaa rahaa :) ja on aina riski että pakosarjan pultit katkeilee ja sen jälkeen ei naurata ketään.
Eli nyt haetaan mahdollisimman kivutonta ja toimivaa ratkaisua.
Ex_inkkari
02.04.2014, 11:38
Dodii, pienen palaverin jälkeen pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa ja poistetaan se ilmapumppu pois käytöstä jos ei aiheuta mitään herjoja. Vaihdetaan nuo ilmapumputtomat pakosarjat siis.
Dodii, pienen palaverin jälkeen pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa ja poistetaan se ilmapumppu pois käytöstä jos ei aiheuta mitään herjoja. Vaihdetaan nuo ilmapumputtomat pakosarjat siis.
ainahan voi tehdä tietokoneeseen prommin mikä ei ole koskaan kuullutkaan mistään ilmapumpusta... tai egr venttiilistä (vink vink)
ja vastaisen varalle niin ne katkenneet pultit pakosarjoista sa helpommin pois hitsaamalla kun poraamalla...
Ex_inkkari
02.04.2014, 12:22
ainahan voi tehdä tietokoneeseen prommin mikä ei ole koskaan kuullutkaan mistään ilmapumpusta... tai egr venttiilistä (vink vink)
ja vastaisen varalle niin ne katkenneet pultit pakosarjoista sa helpommin pois hitsaamalla kun poraamalla...
Juu, ei kukaan ollut kansia poraamassakaan vaan sitä laippaliitosta pakosarjoissa :)
Otin kokeeksi ilmapumpun solenoidin pois käytöstä (piuha irti) ja ei syttynyt ylimääräisiä valoja tai herjoja.
Ex_inkkari
03.04.2014, 08:18
Ilmapumpusta vielä, on muuten ollut yksi kovaäänisimmistä pumpuista koskaan, ihmetellyt aina välillä kun alkanut konehuoneesta valtava tohina kuulumaan, käynnistyksen jälkeen varsinkin.. peitti meinaan koneen äänet :) nyt kun nappasin piuhan irti solenoidista niin loppu kohinat siihen.