View Full Version : Takamoottorinen Patrol
Eli olisi tarkoitus Patrollista potkaista kori pois päältä.Vaihdetaan etuakselin ja taka-akselin paikkaa jolloin auto kulkee ykkösellä eteenpäin jos kuski istuu vaihdelaatikon päällä nenä entiseen takaperin suuntaan kö? Ja sitten pätkä putkirunkoa ja turvakaarta,polkimet ja ratti vastaavaan suuntaan niin takamoottorinen maastokulkine on valmis.Onkohan joku koittanut vastaavaa?:D
Vaihdetaan etuakselin ja taka-akselin paikkaa jolloin auto kulkee ykkösellä eteenpäin jos kuski istuu vaihdelaatikon päällä nenä entiseen takaperin suuntaan kö?D
Ei, vaan sun pitäs vielä kääntää akselit "katolleen" jotta pyörimissuunta muuttuis...
Kyllä se kulkee ykkösellä taaksepäin, vaikka vaihdat etu- ja taka-akselien paikkaa. Perämurikat pitäisi kääntää ylösalaisin, niin silloin kulkusuunta olisi oikea.
Niin juu.Siinähän tulee toi SOA korotus samalla:)
Toivottavasti ei ollu aprillipila.
Ittellä joskus kanssa tullu vähän vastaavia ideoita mieleen,mutta seuraavana aamuna kun pää on taas vapaa alkoholin vaikutuksesta onkin alkuperäinen kombinaatio tuntunut ihan kohtalaisen toimivalta:D
On muuten lehtijousien kiinnitys edessä paljon kapeemmalla kun takana.No,täytyy muuttaa alkuperäisen takapään jousia lähemmäs toisiaan.Silloinhan kyseisen akselin kallistusjoustovarakin kasvaa...kö?
Olisko helpompi siirtää moottori ja laatikko takarunkoon ja pitää akselit siellä missä ovatkin. Voi tulla mukavasti keuliva laite, kääntöjarrut vielä, niin pystyy ylämäessäkin ohjaamaan.
helmapelti
03.04.2014, 13:59
Pitäiskö samalla säätää akselien sijoituksella painojakaumaa?
Kääntyykö se jos uusi etupää on kovin kevyt?
Oma hommansa sekin on tehdä koneelle/laatikolle uudet kiinnikkeet:( Kääntöjarru ei kovin hyvin toimi jos ainakin "tulevaan" taka-akseliin tulee lukko.Runkoa aattelin lyhentää niin että varpaat on renkaiden etureunassa.Suora iso pakoputki ylöspäin ja turbo viheltää mukavasti korvan juuressa:D
helmapelti
03.04.2014, 20:44
Voiko etuakselia tuoda taakseppäin runkoa lyhentämällä ja taka-akselia taaemmas jatkamalla?
Voishan siitä ainakin punnita akselipainot niin sais jotain arvioo toimivuudesta.
Työtähän siinä kuitenkin on niin mukava jos tulis toimiva, jälkeenpäin hankalampi muuttaa..
Kun painoa on kunnolla taka-akselilla niin keulii helposti ja menee mukavasti pellolla kylki edellä.Ja talvella tietysti ruuvataan renkaat täyteen nastoja ja ajetaan jääradalla!Eikä tarvi olla välttämättä aurattu rata:D:D