View Full Version : Kylkitarrojen irroitus? Millä lähtee?
Milläs myrkyllä porukka ottaa nuo kylkitarrat irti?
Saa lähteä vaikka maalitki samalla koska tarkotus maalata uudestaan.
Ja kuumavesipainepesuri löytyy jne.
160 patrollissa sen verran tuota tarraa ettei viitti lastalla raaputella. :cool:
Nostokurki
01.04.2014, 16:13
Toffeelaikalla lähtee maalia vaurioittamatta :) mutta vie kyllä aikaa.
kuumailma puhaltimella ja liimat paineilma jarrujen jäännestolla, ei lähde liimat hiomalla vaan lähmääntyy ja vaikeuttaa koko hommaa. voihan höyrypesurilla kokeilla ja, jos ei muuta ni ainakin esilämmittää
Byrocrat
01.04.2014, 16:41
kuumailma puhaltimella ja liimat paineilma jarrujen jäännestolla, ei lähde liimat hiomalla vaan lähmääntyy ja vaikeuttaa koko hommaa. voihan höyrypesurilla kokeilla ja, jos ei muuta ni ainakin esilämmittää
Ääni tälle. :) Kuumailmalla lähtee vähemmällä turaamisella ja puhtaammin. Kun sopivasti lämmittää ja riittävän rauhallisesti kiskoo ne tarrat irti niin tulee liimatkin paremmin tarran mukana.
knucklebone
01.04.2014, 17:14
Papukaijana toistan minäkin, että kuumailmalla ne lähtee parhaiten.
Tarrojen poiston jälkeen tietysti pesu ja vahaa ainakin sille tarrojen alta paljastuneelle maalipinnalle.
vekkipappa
01.04.2014, 17:14
Annettiin kans patrollin tarroille kuumailmapuhallinta ja liimoille xyleeniä. Mutta suurin osa jouduttiin hinkkaan toffeelaikalla kun aurinko oli halkonut ja kuivannut tarrat. Tietenkin joku jossain kohtaa oli auton yli maalannut ja pari ylimääistä vauhtiraitatarraa oli teipattu piiloon ja jäi tarrojen muotoinen syvennys toffeen jälkeen mutta puri silti toffeekin auton maalista myös hiukan
Höyrypesurilla kyllä lähtee suhteellisen vaivattomasti, kunhan vaan saa jostain reunasta lähtemään alulle, niin hitaasti vaan vetää ja samalla antaa höyryä. Ja kaikki liimapaskat lähtee tarran mukana myös. Eli sama vaikutus kun kuumailmapuhaltimellakin.
Kuumailmapuhaltimella ensin tarrat pois ja valvolinen egr/turbo cleanerilla lähti liimat lastan kanssa aika helposti sotkematta, tuli kyllä koko kemikaalihyllykkö testailtua ja toi karstanpoistaja oli parasta.
hazzinen
01.04.2014, 18:33
mää kans vejin aikonaa patrollista tarrat irti höyrypesurilla ja liimanjämät ksyleenillä.
vekkipappa
01.04.2014, 21:02
mää kans vejin aikonaa patrollista tarrat irti höyrypesurilla ja liimanjämät ksyleenillä.
On muuten kypsää hommaa repiä puolikuntoisia teippejä patrollista:cool:
hazzinen
01.04.2014, 22:27
niin on, sitä tarraahan on koko kylen mitalla. oikiastaa ite tarra kyllä lähtee vallan hyvin, mutta se liiman hankaamii ksyleenihöyryssä, se on se varsinainen homma.
Huuto-Olli
01.04.2014, 22:50
Kannattaa ensin koittaa niitä liimoja pyyhkiä Sinolilla, lähtee useimmat sillä. Muttei ilman turhautumista, miljoonaa rättiä ja röökiä. Xyleeni vasta viimeiseksi kehiin, turvottaa todella tehokkaasti kumitiivisteet ym. Eikä ole kiva hengitelläkään. Nimim. ex teippari.
vartiainen
02.04.2014, 10:10
Poistin omasta HJ:sta kaikki tarrat syksyllä, tarra itsessään lähti kuumailmapuhaltimella ja kynsillä mutta jäljelle jääneen liiman otin ksyleeni- ja Autoglym tar remover-kokeilujen (oli parempi kuin ksyleeni) jälkeen toffeelaikalla.
Eiköhän näillä ohjeilla homma etene. :) Voi olla että vaatii vielä korin kaljaa kaveriksi. :cool:
wuntzikka
02.04.2014, 13:29
tapoja monia, itse viimeeksi tarrat poistin kuumailmapuhaltimella ja lastalla, sinolilla lähti liiman jämät.
lasta menee hyvin tarran alle, kun vähän lämpenee.
Itse poistin omasta patrollista rälläkällä ja hiomalaikalla, ei lähteny kun kynnen kokoisia paloja kuuma ilmapuhaltimella
helmapelti
02.04.2014, 16:58
Se vaatii just oikean lämmön että tarra ja suurin osa liimaa lähtee vetämällä, ei kannata heti lannistua jos ei onnistu vaan kokeilla eri lämpöjä. ts. puhalla kauempaa jos sulaa kynnellä kaavittavaks.
neulavuori
02.04.2014, 18:56
joskus tuli dhl:n jäljiltä kauttaaltaan keltaiseksi teipattu paku revittyä :eek:
niitä oli vielä useampia autoja "putsattavaksi" itse olin vain yhtä putsaamassa
monia konsteja kokeiltiin... kuumapuhallin oli paras ratkaisu
lämmittäminen niin että melkein sulttaa teipin.. hetken antaa jäähtyä ja sitten lastalla alkuun ja palkeenkielinä vetoja
helpompi jos on kaksi tekemässä toinen lämmittää ja toinen repii
Byrocrat
02.04.2014, 19:38
Eiköhän näillä ohjeilla homma etene. :) Voi olla että vaatii vielä korin kaljaa kaveriksi. :cool:
Tuskin se tarra kaljalla lähtee :rolleyes:, kannattaa jättää saunajuomaksi urakan jälkeen :)
joskus tuli dhl:n jäljiltä kauttaaltaan keltaiseksi teipattu paku revittyä :eek:
niitä oli vielä useampia autoja "putsattavaksi" itse olin vain yhtä putsaamassa
monia konsteja kokeiltiin... kuumapuhallin oli paras ratkaisu
lämmittäminen niin että melkein sulttaa teipin.. hetken antaa jäähtyä ja sitten lastalla alkuun ja palkeenkielinä vetoja
helpompi jos on kaksi tekemässä toinen lämmittää ja toinen repii
Kynnet muistaa vieläkin kun Atrian teipeissä oleva täysperäyhdistelmä revittiin teipeistä puhtaaksi... Ja tosi kovaksi vielä kuivaneet, toffeelaikkoja meni vissiin toistakymmentä...
Höyrypesurilla kyllä lähtee suhteellisen vaivattomasti, kunhan vaan saa jostain reunasta lähtemään alulle, niin hitaasti vaan vetää ja samalla antaa höyryä. Ja kaikki liimapaskat lähtee tarran mukana myös. Eli sama vaikutus kun kuumailmapuhaltimellakin.
Ite tykkään kans höyrykoneesta. Ei oo niin raju kuin kuumailmapuhallin jos sattuu liian pitkään samaa paikkaa kuumentamaan jotta maalit palaa. Liimat ottanu yleensä öljyllä. Öljyttää liimat ja pyyhkii seuraavana päivänä. Ei kyllä kaikille liimoille tepsi.
Autoliikkeiden tarroja ollaan irroteltu ihan kuumavesipesurilla.
Sillä kun suihkuttelet n. 45 asteen kulmassa niin irtoo nätisti eikä jätä jälkiä.