PDA

View Full Version : Mineriitti katon maalaus/pinnoitus

Saleksi
26.03.2014, 20:51
Onkos raadilla kokemusta, olis tommonen -83 rak okt jossa mineriitti ja sitä oikeaa asbesti versiota.

Tuntuu että suotta tuohon alkaa vielä peltiä vaihtaan niin maalaus kävi mielessä niin sais mustaksi.

Höyrypesuri löytyy niin puhdistuksen kanssa ei ongelmaa mutta millä maalata tai pinnoittaa. firmoja ei tarvi tyrkyttää kun neliötaksat on 10e luokkaa jolla saa pellitki...

Yölento
26.03.2014, 20:56
Nimim. kokemusta omaavana:

Pesurilla tai varovasti harjaamalla pesu, itse harjasin ihan käsin. Muistettava pitää märkänä.

Pohjustus ohennetulla Akvacoat-lakalla, pensselillä.

Pintaan Kilpi, 1. kerros ohennettuna ja 2. raakana, pensselillä.

Pysyy ja kestää.
Saa kysyä lisää. :)

Saleksi
26.03.2014, 20:58
Paljon suunnilleen kustannukset. Käsiteltävä ala noin 230neliöö

Yölento
26.03.2014, 21:01
En enää muista mitä nuo meidän katon tarpeet maksoi, ala oli reilu 400 neliötä...
Kysäise rautakaupasta, kyl ne siellä löytää menekit ja hinnan.

Saleksi
26.03.2014, 21:52
pitteepä käydä kyselukierroksella

Eskimo
02.04.2014, 13:02
Naapurin isäntä hyppäsi just tuohon ketjuun mukaan:

http://www.pintamestarit.fi/tuotteemme/isonit-kattomaali/

Se pesu vissiin siinä on se kriittisin vaihe ettei jää moskaa alle...

Jeepp
02.04.2014, 20:24
Teetä remontti, olen tehnyt noihin mineriitti kattoihin monia remontteja ja jokainen katto on järkiään vuotanut.. Pahempi homma vielä jos ei ole aluskatetta.. eikä -80 luvulla käytetty kun korkeintaa pahvia

Retkipajero
02.04.2014, 21:00
Ei taida 10€/neliö saada peltiä...

Bazeeba
02.04.2014, 21:03
Pari vuotta sitten tuohon tallin laitoin pellit niin oli 9 euron paikkeilla neliö, muista tarkalleen enää.

Jeepp
02.04.2014, 21:48
Pari vuotta sitten tuohon tallin laitoin pellit niin oli 9 euron paikkeilla neliö, muista tarkalleen enää.

Pellitys vaatii vaan vähä muutakin.. uudet pystyt,aluskate,rimoitus,ruoteet,otsalautaa yksi uus kierros. Tarvittaessa oikaisu.. piippun pellitys + rännit ja kattoturva tuotteet.. tekee äkkiä sen 35-50€ neliö itse tehtynä..

Bazeeba
02.04.2014, 21:55
Pellitys vaatii vaan vähä muutakin.. uudet pystyt,aluskate,rimoitus,ruoteet,otsalautaa yksi uus kierros. Tarvittaessa oikaisu.. piippun pellitys + rännit ja kattoturva tuotteet.. tekee äkkiä sen 35-50€ neliö itse tehtynä..

juu niinhän se vaatii.

L-200
02.04.2014, 22:47
Lisäksi tuo mineriittikato on ongelmajätettä kun se sisältää asbestia.

Vaatinee asbestiluvat purkuporukalta jos purattaa toisella, itse purkaen noita ei vaadita.
Toinen pikkujuttu on sitten että minne nuo puretut kattolevyt meinaat saada, pihan nurkalle jemmaan vai hävittää jonnekkin.
Mikään jäteasema ei noita taida otta vastaan ilman suolaista maksua ja jos joskus myyt taloa niin nuo kun löytyy tontin nurkalta "jemmattuna" niin onneksi olkoon vaan :)

Tuttavapariskunnalla oli kanssa tuollainen mineriittipala katto ja teettivät rempan jossa uusitiin koko katto, summaa en ole kysynyt mutta tuo kattolevy oli kuulemma vähän kinkkisempi paikka.

Kyllähän noita kattoremonttien hintoja kun kuulee niin ovat hinnoitelleet työn kyllä kohdalleen.

eilhik
03.04.2014, 07:37
Lähipiirissä laitettiin noin 5vuotta sitten varttikate lakaten ja maalaten uusiksi oli ehjä ei siis se halkeillut ja murentunut (silloin turhaa entisöimistä kertoivat maalikaupassa) mutta mattautunut ja samaloitunut.

Lakkaa imi ensimmäisellä sivelyllä todella paljon pintaansa ja sen jälkeen maali ja lakka uudestaan päälle , vieläkin valuu lumet pois talvella eli onnistunut katon iän jatkaminen.

Näyttää hyvältä ja toimii ja kustannukset oli jotain alle 1500:- kaikkineen + omatoimisesti pesu ja harjaus (jokun myrkkypesuaine oli kyseessä ja kunnon kuivatus) illalla levitettiin pressut päälle saa siten aamukasteen pidettyä pois haittaamasta ja pääsee heti aamusta töihin.