PDA

View Full Version : Mikä auto olisi paras lähtökohta hp/€ suhteeltaan??


Viipo
22.03.2014, 01:15
Jos sitä elämässään joskus kaipaisi autoa, joka tyydyttävästi hyväilisi selkänojallaan, niin mikä olisi ratkaisu?

jos haluaisi joskus yli 200hp autoja harrastaa. Jaguaarissa mulla oli otteen mukaan 325hp, mutta se lahna painoi 2T joten ei se mitenkään rivakasti liikkunut.

audi? saappi? coswoorti? chevy? rotke?

BJ-40/76
22.03.2014, 01:20
Jos sitä elämässään joskus kaipaisi autoa, joka tyydyttävästi hyväilisi selkänojallaan, niin mikä olisi ratkaisu?

Siis ettei mitään ongelmia? RIP? ps jo aloitustopiikki 01+

Jappi
22.03.2014, 01:24
Loppukasarin RS turboesco oli ihan puhutteleva aikoinaan, kaipa siitä pulkan saisi tuollaiseen tunteeseen...

Rytö
22.03.2014, 01:31
Jos sitä elämässään joskus kaipaisi autoa, joka tyydyttävästi hyväilisi selkänojallaan, niin mikä olisi ratkaisu?

Ford, cosworth sierra. Se ensimmäinen.

Rytari
22.03.2014, 01:36
87 buick gnx, no question about it...

budjettiviritys :)

sos
22.03.2014, 01:40
hj61 nostaa ahtoja ja syöttöä ja soa, sitten vaan nauttii vauhdin huumasta, ilman vakaajaa ei tartte ajaa kovaa ni silti tuntuu siltä:)
ps ei satu niin pahasti ku karkaa käsistä metsähallituksen puolelle, ja voi jopa jatkaa ajoa siellä:)

Dectane
22.03.2014, 04:10
saako muista autoista voimaa ku mersuista? :eek:

kippo86
22.03.2014, 06:51
Audi S4, jos ei niin euron päälle ni S2 :D

VOLIATTI
22.03.2014, 07:20
(Sierra cosworth) ja isommalla rahalla esco cossu

IironSika
22.03.2014, 09:07
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1535&pictureid=151909

Viipo
22.03.2014, 09:13
Hyvä on, muotoillaan topikki uusiksi :P

Luke86
22.03.2014, 10:09
Entäs:
Nissanilta Skylinet, 200sx:t, Stageat, Silviat.
Toyotalta Suprat, Caldinat
Mitsubishilta 3000 GT, GTO, Lancerit ja Legnum.
Mazdalta MX-5 ainaki on kevyt ja lupsakka aihio, RX-7
ja onhan niitä muitaki :D

-Stedt-
22.03.2014, 10:13
No Volvo:), 850T5-R saa melko helposti sen 300hv ja aihiot/valmiit paketit melko edullisia, tosin vetää väärästä päästä. Mukavinhan olis joku wanhempi lankku volle ja siitä sitten kutitella,,ja jättää ihan orginelliks päältä..itellä tuossa v70 mk1:sessä joku 250hp ja ihan mukavasti vetää tuolleenkin.

TRDTurbo
22.03.2014, 10:22
c4 Corvette manuaaliaskilla olis aika pätevä. Vanhemmissa on vaihteet 4+3+ R(Doug Nash) , uudemmissa 6+r.
Kummastakin on kokemusta, toimii.

-Jarkko-
22.03.2014, 10:57
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121376 + http://www.ebay.com/bhp/vr6-turbo-kit :D:D

Nostokurki
22.03.2014, 11:18
87 buick gnx, no question about it...

budjettiviritys :)

Itsekin olisin tämän kannalla. Buick Grand National GNX, voimaa löytyy jo vakiona 3.8 -litraisesta turboahdetusta kutosesta vajaan kolmesataa kaakkia ja vääntöä melkein 500nm, ja alakerta sietää heittämällä yli 600 hevosen kavioniskut :)

Sanoisinko että uskomaton budjettiluokan jenkkiautoksi.

Rytari
22.03.2014, 11:23
Itsekin olisin tämän kannalla. Buick Grand National GNX, voimaa löytyy jo vakiona 3.8 -litraisesta turboahdetusta kutosesta vajaan kolmesataa kaakkia ja vääntöä melkein 500nm, ja alakerta sietää heittämällä yli 600 hevosen kavioniskut :)

Sanoisinko että uskomaton budjettiluokan jenkkiautoksi.

http://www.hemmings.com/classifieds/carsforsale/buick/grand_national/1624569.html

tossa olis...

-Captain-
22.03.2014, 12:36
omasta kokemuksesta täytyy sanoo et joskus muinoin oli piristetty e34koppane aito M5 bemu, n.400hv... tuo oli ihan mukava leikkikalu mut sekin vaihtu 6.2starcrafti vanii joskus 2006 kun tuli ensimmäine kaukkari hommattua :) voin kyl suositella, kaveril oli samaa aikaa joku lastutettu volvo v40t4 jossa piti olla +250hp.. vapari voimaa ni ei oo niitä viiveitä :)

cossusierraki on vakiona iha laiska... jos pussissa on varaa ni osta corvette jollai 427 tai 454 pannulla :)

Palex
22.03.2014, 12:46
Eikös jotain vanhoja japanin tuonti turbo imprezoja saa aika halvalla, ja kaikki on jo valmiiksi viritetty.:D

Stare
22.03.2014, 13:27
Saabismi on sairaus ja turbo saabismi on mielisairaus. Omasta mielestä kannattais saab 900/9-3. vakion 185hp. ohjelmiston, putkiston ja coolerin päivityksel jo n.300hp. Hinnat alkaen tonnin luokkaa.

MiKo
22.03.2014, 13:35
No Volvo:), 850T5-R saa melko helposti sen 300hv ja aihiot/valmiit paketit melko edullisia, tosin vetää väärästä päästä. Mukavinhan olis joku wanhempi lankku volle ja siitä sitten kutitella,,ja jättää ihan orginelliks päältä..itellä tuossa v70 mk1:sessä joku 250hp ja ihan mukavasti vetää tuolleenkin.

Yhen ärrän omistaneena voin kertoa ettei tuolla saanu ihan niin minkäänlaisia kiksejä eikä ajamisen iloa, semmonen tavallinen perhefarkku joka vain sutii ku koittaa kiihyttää.
Vaihoin 03 wrx imprezaan ja ainaki liukkaalla tuommonen matala 300hp neliveto on aika makia.

zeus82
22.03.2014, 13:45
http:// www.youtube.com/watch?v=L1zmQTqcC6M (http://www.youtube.com/watch?v=L1zmQTqcC6M)
Tällaisen itse joskus tein. Nykyään ei kovia hintoja pyydetä.

Juippa
22.03.2014, 13:48
Cossut menee hyvinä/mukavina harrastepeleinä.

Mulla oli pari vuotta honda civic type r. Joskus ostan viel samanlaisen, ei ne tehot pätä huimaa, mut se ajettavuus ja kui siitä tulee täsmäinstrumentti ajaessa. Se on vaan tarjonnut eniten ajamisen nautintoa autoista ikinä.

Möin pois koska kortti lähti kaks kerta.... :o

VOLIATTI
22.03.2014, 15:56
Gmc typhoon on suht hieno ja ripeä kulkine ja 4x4 tahtonut aina semmosta jos vaihtais ton mopo cossu semmoseen:D

Jappi
22.03.2014, 16:29
Audi S4, jos ei niin euron päälle ni S2 :D

Jos ei ole euron päälle ni RS2 tai UR quattro S2(sitähän sä varmaan tarkoitit :) )...

kippo86
22.03.2014, 17:48
Jos ei ole euron päälle ni RS2 tai UR quattro S2(sitähän sä varmaan tarkoitit :) )...

Niinhän mää sanoin... :p:D

Nerd-O
23.03.2014, 12:03
Audi S4, jos ei niin euron päälle ni S2 :D Ajelin muuten tuossa yhden viikonlopun hienolla vuoden 2008 S4:lla. Oli kyllä melkoinen pettymys. Kivat kyydit se antaa, ei siinä mitään. Mutta missä se hieno V8 ääni on?!?! Helvetin hipit kun moottorista pitää äänet piilottaa. Toinen mikä häiritsi oli se ettei se vauhti tuntunut missään. Eikä se kiihtyvyys tuntunut missään. Melkein ainoa mistä huomasit että nyt lähtee lujaa liikenteeseen oli kun seurasit nopeusmittaria. Samaisesta paikasta huomasi myös että nyt on se 200 mittarissa, eikä olekkaan 80.. Vähän fiilis katoaa siinä vaiheessa kun ei nopeus tai kiihtyvyys vaan tunnu missään.

Tuossa yhdessä vaiheessa oli viikonlopun ajossa vuoden -98 Opel Corsa GSi. Siinä vasta kinneri. Vaikka ei se kiihtyvyydessä Audia päihitä ikinä niin siinä muuten tuntui että nyt lähtee. Hemmetti kun pelotti 120 vauhdissa ajella sillä. Tuntui että oli reilusti enemmän vauhtia. Ehkä paremman kyydin olisi saanut jos sitä ei olisi pilattu kivikovalla madalletulla alustalla. Joku noista ehkä pitää, mutta kun nuo tiet ei ole kauhean tasaisia nykyään niin ei tuollaisella kivireellä ole kovin kiva pidemmän päälle ajella. Mut ihan hieno mikroauto fiilis siinä tuli kun sillä ajeli mutkatietä.

Ja kyllähän tuo oma Mitsun Lancer GTi antaa myös kivat fiilikset. Mitsulla ovat hienon koneen osanneet tehdä. Sillä onnistuu rauhallisesti ajaminen ja kunhan kierrokset on vaan yli 5000 niin sit onnistuu se kunnolla kepittäminenkin. Hieman vanha se on, mut veikkaan että jos se olisi tuoreempi niin päästään tuohon S4 ongelmaan. Se ei vaan tunnu missään kun auto kulkee.

Toisaalta muinoin tuli ajeltua myös muistaakseni vuoden 2004 Impreza WRX STi:llä. Siinä muuten tuntui vauhti ja kiihtyvyys. Sellainen ois kyllä hieno peli. Eikä muuten nuo amerikan ihanuudet nykyään tunnu sen parempia valintoja olevan kun kokeilin tutun Ford Thunderbirdiä. Oli jostain 90-luvun lopusta. Moottorin äänistä ei kyllä osannut sanoa yhtään mikä moottori on nokalla. V8 sieltä lopulta paljastui. Mut ei siinäkään taas tuntunut missään se kiihtyvyys tai vauhti. Onko tuo sitten koosta tai painosta kiinni? Tuskin Thunderbird kovin kevyt keijukainen on? Tuo S4 tais painaa kanssa joku 2000kg. Ihan helvetin painava auto.

Mutta jos fiilistä haluaa niin ei se siis aina tarkoita himmeetä tehomäärää, kuten Corsan tapaus näytti. Kevyt peli alle niin johan alkaa tuntua vaikka nokalla ei olis ihan niin hirveästi tehoa.

Ville.
23.03.2014, 12:53
En mä mistään mitään tiiä mut -01 S8 painaa sen 1950kg niin ei kai S4 nyt kahta tonnia paina.
Mutta topikin aloittajalle vielä, onko budjettia olemassa? Tai muita rajoitteita?
Kun kyllä kai melkeen mistä vaan autosta saa rahalla kivan. Oma valinta menis kyllä johonkin isolohko jenkkiin tai sitten M3/AMG kippoon

Nerd-O
23.03.2014, 15:28
En mä mistään mitään tiiä mut -01 S8 painaa sen 1950kg niin ei kai S4 nyt kahta tonnia paina. En minäkään sitä uskonut kunnes katsoin otteeseen. Tarkka paino tais olla joku 1960kg tai vastaavaa, mut ihan helvetin painava pikku kottero. En tie mihin sitä painoa on tungettu?

Aaltonen
23.03.2014, 15:45
mk3 rs turbo olis piristettynä varsin hauska,valitettavasti vaan etuveto.
Mut jdm autot on ihan kivoja ollu, pari 200sx,skylle,evo ollu ittellä :)

Viipo
23.03.2014, 16:15
Mutta topikin aloittajalle vielä, onko budjettia olemassa? Tai muita rajoitteita?
Kun kyllä kai melkeen mistä vaan autosta saa rahalla kivan. Oma valinta menis kyllä johonkin isolohko jenkkiin tai sitten M3/AMG kippoon

Harrastepohjalta jos lähtis rakentelemaan, niin budjetti olis abaut TLP-osista (tallin lattian parhaat) koottu viritys. Eli parista satasesta pariin tonniin.

Ville.
23.03.2014, 16:49
Tolla budjetilla vaikka 323gt mazda.
Heittää sisustan ja kaiken muun painavan tallin nurkkaan odottamaan ja hauskaa on.

Samsonite
23.03.2014, 18:28
Autilla voima välittyy tiehen asti...

hitoy
23.03.2014, 19:04
Juu ite tahtoisin vanhan s4.sen. http://www.youtube.com/watch?v=X8vSCzaTywg Perus liikennevalo lähtö.. :cool:

Edit juurikin €/hp takia.

Ville.
26.03.2014, 22:23
Juu ite tahtoisin vanhan s4.sen. http://www.youtube.com/watch?v=X8vSCzaTywg Perus liikennevalo lähtö.. :cool:

Edit juurikin €/hp takia.

Montako euroa toi 830hp maksaa niin että pysyy kone ja voimansiirto edes jotenkin läjässä?

Jappi
26.03.2014, 22:52
Montako euroa toi 830hp maksaa niin että pysyy kone ja voimansiirto edes jotenkin läjässä?

Paljon, tai lähinnä tuon konimäärän hakeminen sieltä koneesta. Voimansiirto kytkimen jälkeen on melko kestävää jo vakiona noissa.

BJ-40/76
26.03.2014, 23:44
Paljon, tai lähinnä tuon konimäärän hakeminen sieltä koneesta. Voimansiirto kytkimen jälkeen on melko kestävää jo vakiona noissa.

Ja kun kytkin on päivitetty, ja muu voimansiirto on audin vakiokamaa maantiekäyttöön, niin paljonko ne paremmat "kikkareet" maksaa?

Mutta kyllä jopa 5-pyttyisistä saadaan aika "äkäsiä" kun "rovi" on tarpeeksi pieni.... alkaa turvavyö ottamaan vastaan "rauhallisessa" vaihdossa, ainakin minulla, kun en huomannut varautua....

Kankku
27.03.2014, 09:23
Harrastepohjalta jos lähtis rakentelemaan, niin budjetti olis abaut TLP-osista (tallin lattian parhaat) koottu viritys. Eli parista satasesta pariin tonniin.

esim. -96vm. w202 mebe 230 kompressor siinä olis melkeen 200hp orkkiksena, jos kiinnostaa niin tollanen löytyis multa. ;)

hitoy
27.03.2014, 15:35
Montako euroa toi 830hp maksaa niin että pysyy kone ja voimansiirto edes jotenkin läjässä?


Varmaan tuo vajaa 1000hv maksaa PALJON joka vehkeeseen. tuosta löytyy about 230? hepoa vakiona ja veikkaan että ahdin,suutin,putki,ohjelma päivityksillä saisi jo ihan rivakan vehkeen ja eurojakaan ei olisi mahdottomia kulunut. Lähtökohtiahan löytyy varmasti 1000 mutta itteä kiehtoo tuo neliveto ja vitoskone. :o

hitoy
27.03.2014, 15:56
Pudjetti pelinä kaverilla oli 10v? sitten korivaihto munakadetti. perus 3d 1.6s lähtökohtana ja 2.0 16v gsi tekniikka. 156hv vakiona ja kevyt koppa. Nokkapyörät,powercap,putkisto ja mite lie muuta pientä oli siinä ja about 17x hepoa penkistä. Radalla oli hauska kikotin. Vehjettä rääkkäsi 3 eli kaverusta vuorollaan ja monta vuotta. Kesti ja kesti ja kesti. Noita taitaa saada tonnilla jo kohtalaisia..

Samsonite
27.03.2014, 16:46
Varmaan tuo vajaa 1000hv maksaa PALJON joka vehkeeseen. tuosta löytyy about 230? hepoa vakiona ja veikkaan että ahdin,suutin,putki,ohjelma päivityksillä saisi jo ihan rivakan vehkeen ja eurojakaan ei olisi mahdottomia kulunut. Lähtökohtiahan löytyy varmasti 1000 mutta itteä kiehtoo tuo neliveto ja vitoskone. :o


350-400 kaakkia on vielä "halpoja" ja riittänee muun liikenteen mukana pysymiseen...talvella jopa enempään.:)

helmapelti
02.04.2014, 17:18
Paras hp/€ suhde on jollain sadan hepan sadan euron autolla, tonnilla ei kuitenkaan saa tuhatta heppaa.
Toi buikki olikin todella hyvän näköinen, aika tyyriitä tosin..

Ville.
13.04.2014, 20:04
Joko on tehovehje hommattu?

Epro
13.04.2014, 20:35
Toyota 2JZ:lla tai joku Nissanin uudempi ahdettu takaveto. ;)

ImacInnes
13.04.2014, 20:48
Työkaverilla oli jonkin aikaa uudempi Mini Cooper joku sportti versio ja se lähti kyllä aika hätäseen ja siinä uppos selkänojaan ja kulki kuin mikroauto kun sitä vähän kokeiltiin??

Itse kyllä jostain kumman syystä toivottavasti päädyn Jeep Grand Cherokee SRT8 hankkintaan vielä joskus??

t. Ismo Ämmä

Viipo
14.04.2014, 06:50
Joko on tehovehje hommattu?

Joo, tuli hommattua. Vähän speksejä: 2-paikkainen urheilumalli, 6,6L, turbo, alunperin 204hv. Tästä ruvetaan sitten ottamaan woimaa pihalle. :P

Laittelen kuvia, kuhan saan työn alle.