PDA

View Full Version : Myydään / Vaihdetaan Patrol Gr pätkä


Kala92
20.03.2014, 11:40
Joo joutaa tuo myyntiin kun tarvihtee laviskaa.

Eli kyseessä 5 paikkainen täydenveron auto mallia pätkä. Vm. -90 ja ajettu se 475tkm. Pintaruostetta PALJON!!, mutta runko hitsattu ja massattu, samoin koko takatilan lattia uusittu takapenkkien alusia myöten samoin vasen takakylki ja molemmat takanurkat. Nämä ihan oikean hitsarin toimesta. Etujalkotilat kans ilmeisesti hitsattu edellisen omistajan toimesta samoin joku korin kiinnike. Suht järeä puskuri sivuputkilla, mutta jos haluaa vinssin suoraan pulttaa kiinni, niin parempi laittaa vinssin paikan pohjaan pari vahviketta. Kylkiputket jotenkin kiinni, samoin tuo vetopiste keulassa(suosittelen hitsaamaan paremmin jos oikeasti haluaa jotain muuta kuin pikkuautoja kiskoa penkasta). Kestää tunkkaa ylös, mutta en menisi alle sillon. Vaatii vahvikkeet jos haluaa kovin kiviä vasten hioa. Tosin putki on kyllä aika tujua kamaa, entistä karja-aitaa, joka on sinkitty. Samaa kamaa on myös takapuskuri. Samaan aikaan kun takapuskuri hitsattu, niin hitsattu myös tankki uudestaan vuodon takia. Parkit umpiossa ja vilkkuina jotkut halppis valot keulassa. Ei läpi reikiä kopassa, mutta ruoste kukkii joka paikasta. Itellä ei mahdollisuuksia tällä hetkellä pintapelti hommiin. Ovien alareunoja hitsattu jossain vaiheessa, mutta nyt kuskin ovessa on pari todella rumaa paikkaa(ei oikein puikolla suju tuo pintapeltien hitsuu). Tuulilasi vaihdettu joku aikaa sitten ja edellisen omistajan toimesta takalasien kehykset. Lommoja ei pahemmin.

Tekniikka:
Kansi vaihdettu kaikkine hilppeineen 60tkm sitten, jakohihna 30tkm, öljyt/suodatin viime vkl. Ahtimena on T04 Garrett deatroit dieselin modaamana, 12mm nestepää ja pumppu samalla säädetty (se mitä tehty kerrotaan tarkemmin puhelimessa). Water cooler mondeon syylärillä, kyllä jäähtyy! Mekaanisesti ohjattu vesiruutta mallia tein itse ja säästin, mutta toimii paremmin kuin oletin. Imusatsi modifoitu samoin pako. Pitäisi virrata ihan kohtuu hyvin. Öljypohjaa isonnettu ja laturikin melko tuore bosch(?) Vaihtelin sen hiilisillan vai mikä lie kun sain. Vuotaa pikkasen öljyä alipainepumpulta. 4.2 litrasen syyläri kahdella sähköflektillä ja kolmas sähköflekti konehuoneen puolella. Näille on nappiohjaus ja samoilla napeilla ohjataa watercooleria ja vesiruuttaa. Kaikki sähköt omalla sulakerasialla ja releillä konehuoneessa. Uusi öljynpaineanturi. Öljynkeräys säiliö huohottimessa ja siitä putki pakoputkeen hanalla, että saa ituhippien mieliksi aina sinne tyhjentää. Pakoputki 2.5 tuumaa yhellä vaimetajalla auton alle. Vaihdettu moottoriin tiivareita aina kun huomattu vuotoa. Kampparin takatiiviste vaihdettiin kytkimen kanssa 55tkm sitten, jolloin tuli uusi asetelma ym muut hilppeet. Tosin tämä kytkin ei riitä noitten tehojen kanssa. Alkaa luistaa jos oikeasti lähtee kiihdyttämään, mutta arki ajossa ei ongelmia. Tehoja ei mitattu tuon kytkimen takia ja nyt on syöttöjä melko maltillisesti. Koeajollahan se selviää miltä tuntuu :D Laatikkoihin vaihettu öljyt viime kesänä, samoin periin. Laatikko kunnossa, ei äännä ainakaan mitään. Etuakselin tiivisteet vaihdettu samoin kuin tukivarsien puslat. Kardaanien laakereita vaiheltu aina kun menennyt. Nyt jotkut nipattomat ristikot. Panhardien puslat eteen ja taakse. Kaltevuuden vakaajien nivelet kaikki vuosi sitten. Jouset on pitkästä mallista. Pikkusen jäykemmät ja ehkä millin korkeammat kuin orkkis. Iskareina Jotkut keltaset magnum kaasuiskarit(?). Ohjausiskari old man emun. Ihan hyvä vetää hevoskoppia, kun perä ei kynnä maassa. Vetokoukku hitsattu kans uudestaan kiinni. Sähköikkunat ja jonkinlaiset äänentoisto laitteet. Sähköinen kaukokäyttöinen keskuslukitus. Uusi akku. Vanha heräs henkiin lämpimässä, ja sen saa mukaan. Niin ja onhan tossa orggis lukko taka-aksulalla. Toimi ainakin eilen kun kokeilin.

Mukaan saa kahdet renkaat. Talvinakeissa on pintaa ja nastoja, mutta mitään ne ei pidä. Kesärenkaat mallia sakko, mutta ihan ok vanteet. Kaikkea patrolli kamaa saa mukaan, kuten alkuperäisen viskon ja raidetangon.

Katsastettu kaksi viikkoa sitten. Vesiruutta ei ole papereissa.
Kaikkea ei nyt tule mieleen, mutta lisätään joskus jos tulee.

Vaihtoa vois olla johonkin pick uppiin isolla diesel koneella, mielellään melko ruosteettomaan kun ei kerran ruostehommia voi omalla pajalla tehä. Väliä ei ole maksaa :( Jenkki kiinnostas ja silloin voi olla bensa. Mut B-kortillinen pick up nyt hakusessa, mitä voi sitten alkaa työstää:D

HP 5000€/tarjous
Puh nol4nol 5828192 Paavo
Helsingissä

Edit. Nyt hifistelty pelkääjän ovi niin, että ei enää lonksu kiinni laittaessa.

Kala92
24.03.2014, 11:10
up

Kala92
27.03.2014, 19:04
Muutama kuva kun tuli nakattua kesälisut alle. Iskarit näky olevan monroen kaasut ja onhan tässä tosiaan manuaali napikset.

Kala92
02.04.2014, 17:56
Etuosan ohjaustangot rasvattu ja alusta muutenkin. Hiukan sähköjä muuteltu ja odotellaan innolla seuraavaa tiliä, niin saa kunnon kytkimen! Nyt pelkästään vaihto kun duuniin mahdoton kulkea ilman autoa.

Kala92
27.07.2014, 10:00
Joo ei ole autoon uutta kytkintä vielä saatu, mutta veivien laakerit vaihdettu, turbon paluupuolta korjattu ja yksi flekti muutettu jatkuvasti pyöriväksi. Öljyä tihuttaa vielä, mutta korjataan ennen myyntiä. Samoin toinen lampun kanta on palanut, mutta vaihdetaan. Toiselle puolelle juuri uusittu. Hyvin kärsii +28C ajella ilman lämpö ongelmia kärryn kanssa jossa liippakauha kyydissä. Niin ja vesiruuttaan laittetu kunnon suutin 140ml/min. Joku devilssin toi tais olla. Niin ja mukaan saa melko uudet kesärenkaat joissa pintaa se 6mm, mutta ovat vaan pirun kaposet (L200 alkuperäis kumit). Mielellään ottasin jonkun jenkki laviskan vaihdossa tai jonkun jenkki auton.:D

Edit: Kävin tänään hakemassa 31 tuumaset, eli mukaan saa kulahtaneet 29'' valkoisilla mangelssin vanteilla ja nuo 6-4mm kulutuspintaa omaavat 31'' mustaksi maalatuilla mangelsin vanteilla plus talvinakit vanteilla. Ja jos tahtoo niin myös nuo mitsun pelkät kumit.