PDA

View Full Version : ford f350 2000 modif.


teme01
19.03.2014, 17:39
Onkos kukaan vastaavaa autoa tehnyt maastokelposemmaksi??
eniten häiritsee jo tie ajossa kova etupää.
jääköhän leima saamatta jos etupään muuttaa kierrejousille, ja tee itse
putkitukivarret jotain jakarin suuntaista...

Mase
20.03.2014, 08:55
Voi olla vaikea löytää siihen akselimassaan sopivia tukivarsia, ainakaan jakareita. Ison kuorma-auton tai perävaunun tukivarsilla olisi varmaan helpoin tehdä, tosin niiden jäykät helat rajoittaa liikettä ja väsyttää kiinnikekorvia helposti. Toinen vaihtoehto on Scania tai Volvo tyyliset "puolikkaat lehtijouset", tuossa kuvassa 2 ylimmäistä oikealta.

http://images.gasgoo.com/MiMgIzA3MjY2NzEwMA--/auto-part-s46-1253-conventional-leaf-spring-for-suspension-spring-for-steel-spring-manufacturer.jpg

Lehden päähän ilmapussi taikka kierrejousi. Panhardtankohan autossa jo on valmiina. Tuollaiset jousiteräs tukivarret varmaan saisi teetettyä kotimaisissakin jousipajoissa halutun laisiksi, jonka jälkeen joku insinööri vaan laskisi niiden lujuuden riittäväksi.

Tuollaisia puolilehtisarjoja saa usasta valmiinakin, ainakin takapäähän ilmajousitus sarjojen mukana.

veijon-esso
20.03.2014, 09:07
Kyllähän lehtijouset saa pehmeiks ja joustaviks, ei sitä jousitustyyppiä tarvii ekana ruveta vaihtaa. Lateja pois muutama jos on kivireki. Tietty kans riippuu kuin korkee auto on, eli jos auto on korkea ja jouset on todella kaarevat, ei siitä oikein pehmeetä saa. Mut ei tommosen tarvii niin korkea olla. Isot renkaat (jotain 38 ja ylöspäin), kaarien avarrus, lukot molempiin päihin ja vaihteistojen panssarointi niin etenee jo kummasti. Tietty iso vinssi ja kunnon hinauspisteet ja tunkkauspaikat hi-liftiä varten.

teme01
20.03.2014, 20:49
2 lehteä on tuossa vaan edessä. Eikait niistä oikeen tohdi vähentää. Pitäis kait ettii sitte joku kapeempi monilehtinen pakka. Onko ehdotuksia..

Juippa
21.03.2014, 16:53
www.vallilantakomo.fi (http://www.vallilantakomo.fi/)

tdi
22.03.2014, 23:14
Onhan noissa uudemmissa fordeissa ja dodgeissa kierteet ni eiköhän niistä saa tukivarsii mutta ite hommaisin jonkun long arm kitin. Tuskin katsastus mies puuttuu jos on hyvin tehty eikä virka mitään ja jos heti katsastuksen jälkeen tekee muutoksen niin ens kerraks kerkee ruostuu sen verran ja sanot että se on vakio :D
http://images.topguncustomz.com/G2Gallery/albums/Kyles%20dodge/IMG_8928.jpg

veijon-esso
23.03.2014, 08:43
2 lehteä on tuossa vaan edessä. Eikait niistä oikeen tohdi vähentää. Pitäis kait ettii sitte joku kapeempi monilehtinen pakka. Onko ehdotuksia..

Onko tietoo missä kunnossa iskarit on? jos ne jumii koko systeemiä? tai sit noi jouset vaan on ihan sika jäykät.

Jousien mitat jos on tiedossa niin voi vertailla mitä sinne vois sovitella tilalle. Eli pituus, keskinaulan paikka ja leveys tietty kans. Sit jos on valmis siirtelemään josen korvakkeita, niin jousivalikoimaa ainakin piisaa.

Mut esim chevyissä on laiteltu etupäähän 52" pitkiä pickuppien ja blazerien takajousia. Vakio jousi tais olla 47" pitkä. Pidemmällä jousella pehmeemmät joustot ja korkeutta ja jäykkyyttä voi pelata lehtien määrällä.

teme01
23.03.2014, 11:06
Onhan noissa uudemmissa fordeissa ja dodgeissa kierteet ni eiköhän niistä saa tukivarsii mutta ite hommaisin jonkun long arm kitin. Tuskin katsastus mies puuttuu jos on hyvin tehty eikä virka mitään ja jos heti katsastuksen jälkeen tekee muutoksen niin ens kerraks kerkee ruostuu sen verran ja sanot että se on vakio :D
http://images.topguncustomz.com/G2Gallery/albums/Kyles%20dodge/IMG_8928.jpg
onko sun peli alunperin lehtijousilla? pehmenikö kyyti kierrejousilla:confused:

smgt
23.03.2014, 11:35
kierre jouset on tuossa vakiona. ramiin tuli kierre jouset etuakselille 94