View Full Version : millainen ohjaus TR-3
September
15.03.2014, 09:53
Olisin viisailta kysyny että millaise ohjaukse rakentaisitte offiautoon ....eli kyseine auto, tulee volkkarin koneella....volvon 303 vaihte ja jakiksella ja pelkkää volvo portaaleilla ja akseleiks vaa vetarit ja peräiksi nii eteen kui taakse audin 200 se murikkat lukoilla
Eli siihen olis vaa hyvie ohjausvinkkeja tervetulleet
Ja jos jokusella tarjoilla hyvä ohjausta siihen nii saa tarjoo.
tapsa4x4
15.03.2014, 10:28
mitä hyötyä haette kun teette akseleista erillis jousitettut?
Painossa tuskin pystyy yli 100kg säästämään?
Se kuinka paljon luotettavammat on vakio volvon akselit verrattuna johonkin hybrideihin niin jättäisin tekemättä ja miettisin paino säästöä jostain muualta.
September
15.03.2014, 10:50
Nii joo:) mut on erillis jousitettu kampe pyörat aina täyskoskettuksella maassa ja saa vähe enemmän maavara
Mut millainen ohjaus lis hyvä kestävä ja tarkkaa
September
15.03.2014, 15:33
Ja kertakaikki ku kaikki tekee volvun akseleista täytyy sitten jotain muuta hauskaki tehdä:)
Joku tälläinen saattaisi toimia:
http://offroadwarehouse.com/products/sfID1/9/sfID2/810/sfID3/813/productID/39275
http://offroadwarehouse.com/ecom/images/product/39275.21608.600x400.125.jpg
September
15.03.2014, 19:11
Joo se näyttää aikaa näppärän kokoisenakin ja eiköä sielä ns hammastanko ja läpivirtaava sylinteri
offroadjouni
15.03.2014, 21:40
Millaisen pyöräntuennan meinaat tehdä? Tuo Jeeperin ehdotus ei ole leveytensä vuoksi (yksinään) hyvä jos halutaan pitkiä joustoja. Australiasta löytyy aika äärimmäisiä IFS-ratkaisuja, ja tästä voisi ottaa esimerkkiä ohjaukseen -> http://www.proformance.com.au/IFS-STEERING.html .
September
15.03.2014, 22:03
Siihen.saatta tulla 14 ilmatikut
offroadjouni
16.03.2014, 09:39
Tarkoitin että millaiset tukivarret tulee? Kaksi päällekkäistä kolmiotukivartta?
Tähän tyyliin -> http://www.pirate4x4.com/forum/desert-racing/1035363-ifs-setup-2.html#post14092461 .
September
16.03.2014, 14:18
Joo kahdella kolmiomallisella tukivarrella
Usassa ajetaan jo Baja kilpureitakin täyshydraulisella orbitrol ohjauksella. Sikäläisillä foorumeilla on paljon epäilijöitä mutta kuskit väittää kovasti että oikeilla venttiileillä ja sopivilla osilla tehty hydrauli ohjaus on nopea, palauttava ja tunnokas. Ei kuulemma kokeilun jälkeen mekaanista ohjausta enää kaipaa. Orbi ohjauksen meinasin omaan krossi Mustang projetiin laittaa kunhan niin pitkälle päästään. Pitää vaan löytää se joka tietää minkämoiset osat nopean ajon ohjaukseen kannattaa laittaa.
September
16.03.2014, 19:43
Sitä juuri:)
Edelisesaa tr-3sessä oli hydrauli ohjaus mutta....oli sitä hankala:ä ohjaata.....auto uis laitasta laitaa....aina piti ajo ratilla korjaama
Mulla on tuossa omassa Hiluxissa täyshydrauliohjaus ja ainakin 140:n vauhdissa vielä ihan hyvä ajettava.
Juu, ja kerran kyydissä olleena voi sanoa että on tarkka vaikka kuolemanpelko läsnä kun vauhtia sen verta.
Moro vaa...
Mulla on tuossa omassa Hiluxissa täyshydrauliohjaus ja ainakin 140:n vauhdissa vielä ihan hyvä ajettava.
Tuollainen kuorman mukaan säätyvä orbi vissiin tarvitaan, jotta ohjaustuntoa on enemmän:
The orbital valve is the heart of the full hydro system. You can buy a load reactive orbital that gives some feedback, they just cost a little more.
Caster kulmat on noissa aavikkokilpureissa 10-20 asteen välissä ohjauksen palautuksen tehostamiseksi. Paineiden oikea säätö vaikuttaa asiaan ilmeisesti eniten.
September
16.03.2014, 20:51
Arska saatko vaikka pari kuva lähettää...linkittaa