PDA

View Full Version : nokkien kuluminen aiheuttaa nakutuksen?


Häänrik
13.03.2014, 08:45
Ruvettii tuohon 6G72 Mottiin vaihtamaan jakohilppeitä ja hydraulisia nostajia kun alkoi venttiilit nakuttaa. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=151293toisen venttiilikopan kun sain auki nii huomasin että nokkakeppi on saanu vähän damagea :( Öljyn pintapaine nokan ja keinun välillä on alkanu pettämään reunasta usean venttiilin kohdalla Ja koneistus näyttää olevan edessä. Hydnostajat ny vaihtuu joka tapauksessa mutta onkohan tarpeen vaihtaa vain vaurioita saaneet keinut vai koko sarja (~700€)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=151294
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=151295
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=151296

Niinkuin kuvista näkyy, rullauspinnan reunaan on alkanu ilmestymään siihen kuulumatonta röpelöä

Sitte ne kysymykset.
Voikohan nakutus kuulua tuosta nokasta?
Mikähän tuon aiheuttaa? Joku ajanu samoilla öljyillä liian pitkään? Toki tuollainen möltti sisältää yli 300 heppaa mutta ei silti 100 000 ajettu moottori saisi näyttää tuolta.

Jappi
13.03.2014, 11:03
Rullakeinujen kanssa käytetään monesti ihan pehmeää rautaa olevia nokkia, ja jos rullat meinaa hirttää tai välykset pääsee isoiksi nostajien pettäessä niin kuvan kaltaista jälkeä tulee. Jos keinun rullien laakeroinnit (eikä muita vaurioita) on kunnossa niin niitä tuskin kannattaa vaihtaa, nokkakepeille kannattaa harkita jotain, hionta tai uusinta.

Kettu_
13.03.2014, 15:07
millä öljyillä olet ajanut? hydraulisillehan on eri öljyt kun mekaanisille. bmw m40 kone on hyvä esimerkki, sinne useenmiten joutuu vaihtamaan kaiken tai syntyy uudestaan vastaavaa jälkeä. onko ääni naputusta vai enemmänkin säpsätystä?

NiRuNaRu
14.03.2014, 11:38
Nokat lähti koneistukseen ja keinut tarkistettavaksi :)
Samalla pohdittiin miten käytettyä nokkaremmiä voi hyödyntää:D
Siitä saa tehtyä mm:

Hulavanteen
47267

Henkselit
47268

Borat-stringit
47269

puunsuojaliinan
47270

Epäonnistuneen remontin vuoksi hirttosilmukan :D
47271

BJ-40/76
15.03.2014, 01:22
Siis k.o mitsun? koneesta ei mitään kokemusta.

Ja nuo valokuvat, varmaan valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa, mutta tuota rosoa näyttäis olevan vain nokka-akselin nokassa? ja siinäkin vain reunassa? Siis koneesta yhtään tietämättä, nuo rosot voisi olla tulosta siitä, että konetta on kierrätetty niin paljon, että nostajan rulla on irronnut nokasta tuolla "ei nostoa" alueella, ja kun tuo nokkakeppi on kulunut, niin ensikohtaaminen on tapahtunut tuolla reunassa.... siis arvaus!
Ja jos nakuttaa, kuin konsanaan liian suurella venttiilin välyksillä, niin uskon, että naputus tulee muualta, kuin tuosta röpelöstä. toki nokat kannattaa vaihtaa... -> yksi Volvo bensaturbo V70 naputti, siis tismalleen kuin hydraulinen nostaja olisi paskana, mutta stetoskoopilla kuunneltuna ääni tuli lohkosta... Tuossa olisi halvalla 5 kierokankia, ainakin 2 on niin mutkalla, että osu kampiakselin limppuihin...

J.Niemi
15.03.2014, 11:32
Siis k.o mitsun? koneesta ei mitään kokemusta.

Kyseistä konettahan on käytetty bensa pajerossa ja sigmassa, sohc
Ja dohc:a 24v sigman ja gt3000/gto:n nokassa.

Häänrik
16.03.2014, 14:19
Kyseistä konettahan on käytetty bensa pajerossa ja sigmassa, sohc
Ja dohc:a 24v sigman ja gt3000/gto:n nokassa.
Tämä on tuo DOHC 24 320hv/475Nm versio

Nuhapumppu
16.03.2014, 21:39
Tämä on tuo DOHC 24 320hv/475Nm versio
Eikös tuo oo TwinTurbo pata? Ja ainakin omassa Sigman koneessa hyd.tasureiden naputukseen vaikutti öljy TOOOOOSI paljon,naputus hävisi lähes kokonaan kun vaihtoi mobilin RF:n teboilin Gold S.