PDA

View Full Version : onko suzukista oikiasti maastoon


kona
07.03.2014, 21:56
olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???

Samppa79
07.03.2014, 22:01
On siitä. Uudemmissa on jo kierrejouset ja meni omasta mielestä vakiona ihan hyvin, verrattuna toyotaan. Kone noissa on aivan hengetön, uudemmissakin, siksi toyota on parempi :D

VOLIATTI
07.03.2014, 22:02
kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon muistan aikanaan yhde foffi miehen rääkänneen virojoella vakio suitsalla samat urat kun me ns.oikeilla maastureilla

kona
07.03.2014, 22:10
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta

kona
07.03.2014, 22:12
ja jos jollain pyörii tekniikalta kunnossa oleva sj kopalla ja rungolla ei niin väliä kun kemppi pysyy kädes eli voi yrittää kaupata mutta ensin haluan käyttäjäkokemusia

Hencca
07.03.2014, 22:14
kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon

Tämän allekirjoitan... Toki se myös vaikuttaa että miten autoa on rakennettu, yleensä ne eniten maastoliikkuvuuteen vaikuttavat muutokset eivät näy päällepäin ;)

Jussi Heinonen
07.03.2014, 22:47
Mulla on susnuki metsästys/offiautona ja hyvä se on siinä hommassa. Offaamassa riittää lyhyemmät välitykset ja kemppi perään niin hyvin menee. Mut mut ei sitä kyllä maantiellä voi oikein kehua. Mä ajan kaikki ajot sillä kun oon vähän omituinen, mutta ei oo koskaan pelottanut tien päällä niin paljon kun sillon kun kävin suikalla motarilla

Kekkeruusi
08.03.2014, 00:57
Tänään just kävin heittämässä kylärallia tolla omalla susukilla.( Sj 413 johon vaihdoin 92vm samurain ruiskumoottorin )
Pikkuteitä kaupunkiin ja moottoritietä takas --> no problem ja motarilla ei edes pelottanut (nopeus n.90km/H)

Auto ei voblaile yhtään 235/75 r15 insa turbo rengastuksella vaikka painoja ei oo vanteissa. Noi renkaat on otteessa.

Itsellä auton valintaan vaikutti se kuinka halpa on pitää eli trafin lasku n.120e/vuosi ja liikennevakuutus n.200e/vuosi

2" jousikorotuksella ja kunnon renkailla niin menee jo niin hyvin ettei uskokkaan.


Sehän on tietysti ihan kiinni siitä mitä haluaa :)

sos
08.03.2014, 01:22
mitä noita "maastureita"tullu seurattua vuosien aikana, ni yhtenä parhaista aihioista pitäisin samuraita, eikä mielipide johdu siitä, että itellä samurai on, vaan siitä että lähes vakiona menee paremmin, ku moni muu enemmän rakennettu.
ainut lähes pakollinen on välitysten vaihto(oma mielipide) ni mulavampi ajella ja huomattavasti vähemmän kytkin remontteja.
eihän se ns.isolla tiellä mikään unelma ole mutta kyllä sillä sieläkin pärjää.
ja sj413 ja 410 tulevat hyvinä kakkosvaihtoehtona:)

Repro
08.03.2014, 01:56
Jokaista autoa joutuu vähän jalostamaan että se etenee kohtuullisesti ja vaivatta metsässä.

karvanoppa
08.03.2014, 04:05
Perus kemppi takaperään ja välitykset jakolootaan niin pääsee aika pitkälle, tosin joskus se lähtee kuitenkin lapasesta.....

suzuki on pieni ja ketterä. sillä kiertää kivet ja kannot ,kuin taas isot ajaa yli ja on pohjastaan kiinni. ;)

Suurin osa kuitenkin auton etenemisetä on kiinni ratin ja penkin välissä....

Murros
08.03.2014, 07:32
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta
Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

hazzinen
08.03.2014, 07:44
kyl zuhero (sj410) on mahtawa peli, omassakii välitetty jakoloota ja isommat pyörät. kyllä sillä pääs toissatalven lumilla tojotaa vetämään poies pinteestä ja sen jälkee ajeltii samasta paikasta ylitte notta ei mittää =0)##. maantiellähää ei oo mikää maaliman mukavin mutta kyllä semmosta 50 kilsan työmatkaakin olen sillä tyrkänny. mettässä on vallan hyvä ja vaikka yksikseen sen punnertaa kannon nenästä, toisin kun nuita maastobusseja.

helmapelti
08.03.2014, 08:42
HJ kuskina oon kadehtinu suzun ketteryyttä, murrosten takia oon rajoittanu kääntyvyyttä ja välillä jää kiinni paikkaan josta vakiosuzu mahtuu läpi.

HRD
08.03.2014, 08:52
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

Miten niin? Hyvin sen kokoset suitsaankin sopii.:p

HeikkiH
08.03.2014, 10:30
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas

No tuohan ei kerro auton toimivuudesta maastossa mitään, lähinnä kuljettajan virheestä ajolinjan suhteen.

Hyviä vehkeitä Suzukit on, onhan tuo mun Dodgekin nyitty pois metästä Suzukilla kun etukardaani läks irti :D

kona
08.03.2014, 10:50
Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

joo niinhän se kyllä on:D mutta se tuntu niin pirun onnettomalta maastossa johtunee kyllä omasta ajopelistä mutta kumminki.eikä muuten ollu vakiosuikka 31 kumekset ja hieman korotettu ...saako noihin sjhin nokipöllyä asennettua laillisesti en oikeen koskaan oo tykänny laittaa pensalennkkareita jalkaan:eek:

Kekkeruusi
08.03.2014, 11:02
Kaveri on ainakin laittanut wolkkarin 1,6tdi padan sj413 pellin alle ja muutoskatsastanut sen, eli nou problem :)

Repro
08.03.2014, 12:27
Tässä ei oo kuin 35" renkaat ja pensselien pesuallas konehuoneessa, eikä ole edes SOA.
http://www.youtube.com/watch?v=NFRSF8m6D0Q
Mieti ku tohon laittas vielä 37" pyörät, SOAn ja diesel koneen, kyllä muuten lähtis! :D

Murros
08.03.2014, 16:01
Niin ja Tonttilan Lasselta voi kysellä suzukin kyvystä edetä ojan toisellapuolella.
Muistaakseni Lassen safarisuikka on ollu täällä myynnissä.

Pölli
08.03.2014, 21:44
Itselläni ekana autona oli Suzuki Sj413 2" korotuksella ja karkeilla 30" renkailla. Maantiellä oli hyvä ajaa 80 km vauhtia ja maastossa meni todella hyvin vaikkei lukkoja ollut. Omen:n alustassa riitti joustot aika mukavasti olikohan 60 cm korkealla kivellä pyörä niin takatassut oli vielä maassa kiinni. Moottori veti pirteästi kun oli jakiksen välityksiä mutettu ja 80 vauhdissa ei ihan pahasti viel huutanu leipää 5. vaihteella. Vinssi pelasti monesta paikasta mis lukkoa olis kaivannut että pärjäs kohtuu hyvin.

Isäukolla on Suzuki Jimny eli tästä vanhasta päivitetty versio kierrejousilla. Voimaa moottorissa hyvin ja vakiomaasturiks vakiorenkailla menee kuivalla kelillä yllättävän pahoihin paikkoihin. Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan...

Nykyinen auto on 86 hilux karkeilla kumeilla ja korotuksilla ja täytyy sanoa että se minne hiluxin kanssa mennä möyräsin lumiketjut etupyörissä mäkeä ylös kun ei muuten noussut niin isän Jimny tuli perässä pelkät hakkapeliitat alla ja puolet pienemmällä maavaralla.

Että kyllä itse ainakin pidän Suzukia erinomaisena maastossa ja tuosta uudemmasta saisi rakennettua tiellekkin varmaan ihan hyvän pelin ajaa. Joustavuus vanhemmassa suizan lehtijousisessakin (kevyt nini pärjää ohkasilla pakoilla) aivan eriluokkaa alustasarjalla kuin esim tuossa kuormajousisessa hiluxissa missä tassut tuppaa nousee aika helposti ristiriippuun. Kulut verrattain hyvin pienet verrattuna näihi "pakuihin" jossa veromuutos toi kokonaismassaan perustuvan ajoneuvoveron mikä on aivan kohtuuton.

Et ilman muuta suikka jos vaan on vähä rahkeita parannella ja tietty nuo uudemmat on vielä aika hinnoissaan..

Reetu
08.03.2014, 22:04
SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.

ana4x4
08.03.2014, 22:17
olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???

Pitää vissihi ruuvvata etukartaani kiinni nii mennää koittamaa!

Heguli
09.03.2014, 08:14
SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.
Tämä on niin totta. Piristystä touhuun tuo välillä se, kun auttelee muita :D

Palex
09.03.2014, 09:41
Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan..
Pienenä korjauksena, napalukot on alipaineella toimivat, eli ei sieltä mitään kompuraa löydy.;)

Ja mitä tähän alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin Suzukit on PARHAITA MAASTOAUTOJA osaavissa käsissä! Vastaväitteitä ei hyväksytä!:D

PeteTurku
09.03.2014, 10:30
http://www.ramin.fi/Suunnistus%20cupin%20kilpailut/Lost-in%20bonehill%202009/tulokset/


Katteleppa tuolta linkistä tuloksia. Orginaali luokan susukilla oli päässy palkinnoille joka luokassa. Eli karkeesti sanoen suski on miltei maailman paras maasturi.

ravm
09.03.2014, 11:02
onhan tuolla samurailla päässy mihkä muukki o menny:D
olispa kisaajia noin ku 2009...

lepa77
09.03.2014, 15:14
kemppi taakse ja jos niin hiukan karheemmat pyörät pärjää vallan mainiosti.sussuki on kevyt pieni ketterä..yms eli helvetin hyvä maastoauto.:)tosin paljon on ajajasta kiinni.oikee jalka suoraksi niin menee:D:D

susuki
10.03.2014, 00:14
moro.
jaetaampa omat kokemukset sussukin kans.
mulla oli 410 suikka 2-3vuotta ja siihen oli tehty ootas... 31 kumit,välitykset ja iskarit ei muuta ja pieksin sillä patrollia 37 kumeilla ja muita isoja autoja :) ei ollut kertaakaan ongelmia, kaksi kisaa sillä kävin ja kolmas sija molemmilla kerroilla.

sit oli veljen kymppi suikka yhessä kisassa jossa oli 2" korotus alusta ja 31 kumit, silläkin tuli yksi kisa ajettua ja kolmos pytty silloinkin

nyt on samurai jossa on lockright takana, 6,5 välitys ja isommat kumit ja käytii sahvaarilla ni sama menestys en huomannu lukosta muuta eroo edellisii ku kankeuden ei meinaa kääntyy :)

ja tiedoks vaan mulla on ikää 17v et en oo viel mikkää mestari ajamaa.
lukoilla ei saa ku murrokset hajalle mutta onhan se kiva niillä leikkiä jos tullee se paikka et oot jossai kannon,kiven tai ojan päällä ristissä mutta mulla ei oo ollu noissakaan tilanteissa ollu ongelmia kun on katsonut ajolinjat oikein tai jos se jää jummii ni vinssi o keksitty!

Repro
10.03.2014, 09:25
lukoilla ei saa ku murrokset hajalle mutta onhan se kiva niillä leikkiä jos tullee se paikka et oot jossai kannon,kiven tai ojan päällä ristissä

Tuosta mie oon toista mieltä, murrokset säästyy lukko päällä kun voima ei pompi puolelta toiselle. :)

Teme74
10.03.2014, 09:49
Eikö näillä puheilla voisi päätellä Suzukin sopivan maastoon?:D;)

Racingrabbit
10.03.2014, 10:43
Trialissa omalla kohdalla Suzukilla tuli Stanuluokan luokkamestaruudet 2004 ja 2006.
Ja kaudella 2005 tasapisteet G-Mersun kanssa.
Ihan näppärä auto metsäkäyttöön,vaikkei ollut porttaaleita ja boggereita :D

http://racingrabbit.galleria.fi/kuvat/Sekalaisia/Eurotrial2006.jpg/_img900.jpg

susuki
10.03.2014, 12:45
Tuosta mie oon toista mieltä, murrokset säästyy lukko päällä kun voima ei pompi puolelta toiselle. :)

no sekkii on taas jokasen oma mielipide :D mut kuka käskee pompottaa sitä siihen malliin et ne hajovaapi? :)

Heguli
10.03.2014, 12:51
Trialissa omalla kohdalla Suzukilla tuli Stanuluokan luokkamestaruudet 2004 ja 2006.
Ja kaudella 2005 tasapisteet G-Mersun kanssa.
Ihan näppärä auto metsäkäyttöön,vaikkei ollut porttaaleita ja boggereita :D

Olikos tämä auto Raisiossa trial-kisoissa joskus vuoden 2005-2006 tietämillä ?

Racingrabbit
10.03.2014, 13:33
Olikos tämä auto Raisiossa trial-kisoissa joskus vuoden 2005-2006 tietämillä ?

Kaikki Trial SM-Cup sarjan kisat ajettiin 2004-2006
2005 Unkarin ja 2006 Huhmarin Eurotrialit
Viimeisellä kaudella 2007 muutama kisa HS-luokassa ja Norjan Offroad Jamboreessa Stanujen voitto

Heguli
10.03.2014, 17:02
Kaikki Trial SM-Cup sarjan kisat ajettiin 2004-2006
2005 Unkarin ja 2006 Huhmarin Eurotrialit
Viimeisellä kaudella 2007 muutama kisa HS-luokassa ja Norjan Offroad Jamboreessa Stanujen voitto
No sitten olen salaa ottanut autosta lukuisia valokuvia oman rakentelun opiksi :D

kona
10.03.2014, 20:27
Pitää vissihi ruuvvata etukartaani kiinni nii mennää koittamaa!


pitänee orotella toi holisti kiinantyöreissulta takas ensin niin on lössi taas koos:D mukavaa ku lapualla muitakin:D

kona
10.03.2014, 20:40
kyllä taidan ruveta suikkaa kattelemaan pikkuhiljaa kuhan sais oman pätkäpatukan eka kaupan.siitä oon ihan varma että pensavekhkeellä en kyllä rupia päristelemään jos kerta laillista laittaa nokipölly suikkaan...

Rytari
11.03.2014, 00:21
Ek5OebM4BC4

Murros
11.03.2014, 07:50
http://www.youtube.com/watch?v=yFTcyIAo2Kc

:D:D:D

wikke
11.03.2014, 08:45
Ek5OebM4BC4

Tuo on vielä Kei car luokan vehje, eli puolikas kone meidän Jimnyihin nähden...

cybress
11.03.2014, 09:09
Kyllä suzukilla pärjää melko komiasti maastossa. Ittellä on 410 omalla litrasella koneella.tossun jakiksen välitys.31 12,5 15" swampperit.kempin lukko takana ja 3" calminin alusta. Edestä riiput käännetty takapuolelle lehtijousia.Vinssit edessä ja takana. Suolla voi ajella ympyrää ku muut jämähtelee kiinni..onhan noita hyviä puolia paljonkin mutta myös huonoja puoliakin löytyy... akselit melko heikot verrattuna samuraihin.. mutta hyvin tuolla on pärjätty..

cybress
11.03.2014, 09:11
Tässä videossa oma suzuki. Kuvattu raajärvellä viime kesänä

http://m.youtube.com/watch?v=8ze01cLlWqo

Palex
11.03.2014, 10:59
Tuo on vielä Kei car luokan vehje, eli puolikas kone meidän Jimnyihin nähden...
Mutta silti siitä löytyy paljon enempi potkua vähän piristeltynä kuin meidän tonnikolmesatasista... :D

joker
11.03.2014, 11:07
kyllä taidan ruveta suikkaa kattelemaan pikkuhiljaa kuhan sais oman pätkäpatukan eka kaupan.siitä oon ihan varma että pensavekhkeellä en kyllä rupia päristelemään jos kerta laillista laittaa nokipölly suikkaan...

Täshän kuortaneella on yks diesel suikka 1.9 td AAZ koneella

tth
11.03.2014, 19:08
Allekirjoittaneella myös 413 Suska Volkkarin 1.9 dieselillä. Koneen jatkeena on Volvon automaatti, ja on muutoskatsastettu tuolla tekniikalla. Kokemuksia ei vielä kauheasti ole kun on hiukan rojekti asteella vielä, mut koeajojen perusteella ihan hyvältä tuntuu tuo paketti kevyessä Suzukissa.

kellukka
11.03.2014, 21:41
aika rohkee kysymys aloittajalta.. sama kun kysys että onko palstalaisista oikeasti offareiks:D:D

kona
13.03.2014, 14:09
aika rohkee kysymys aloittajalta.. sama kun kysys että onko palstalaisista oikeasti offareiks:D:D


yleensähän on tapana kysellä suoraan eikä mumista:eek:...ja kyllähän noita rieseli nelivetoja on ollut toista kymmentä mutta ei susukia koskaan johtunee pensan hajusta:D eikä muuten oikeen kellään tutullakaan ole ollu muutamalla on ollu mutta ovat pitäneet vahattuna tallis

sos
13.03.2014, 14:14
mikäs siinä bensassa pelottaa?

Murros
13.03.2014, 14:20
mikäs siinä bensassa pelottaa?

Diesel uskovaisuus.
Mulla on ollu bensa ja diesel maaastureita ja molemmissa on puolensa.

kona
15.03.2014, 19:58
mikäs siinä bensassa pelottaa?

vääntömomentti:eek: ja muutenkin varmuus kosteassa maastossa ajelles oikian maasturin pitää olla mun mielestä sellanen et vaikka nappaa akun lennosta irti ainavaan hötköttelee vaikka maailman tappiiin:D

kellukka
15.03.2014, 20:01
vääntömomentti:eek: ja muutenkin varmuus kosteassa maastossa ajelles oikian maasturin pitää olla mun mielestä sellanen et vaikka nappaa akun lennosta irti ainavaan hötköttelee vaikka maailman tappiiin:D

tänään testasin vitaran niin kesken käynnin tempaisin akun kengän irti nii kone vaan käy ja käy:eek:

Kekkeruusi
15.03.2014, 20:25
vääntömomentti:eek: ja muutenkin varmuus kosteassa maastossa ajelles oikian maasturin pitää olla mun mielestä sellanen et vaikka nappaa akun lennosta irti ainavaan hötköttelee vaikka maailman tappiiin:D


http://youtu.be/l5ZyQiiwPoA

Tosin tossa tais olla moottori sammuksissa kun käytiin sukeltelemassa, mutta silti heittivät käyntiin ja ajoivat pois :)

Itellä ei kuitenkaan ehkä olis kantti kestäny :D

kona
17.03.2014, 09:19
tänään testasin vitaran niin kesken käynnin tempaisin akun kengän irti nii kone vaan käy ja käy:eek:

koitappa ottaa se punanen vähän pienempi johto irti akun + kenkästä:D

Murros
17.03.2014, 13:44
tänään testasin vitaran niin kesken käynnin tempaisin akun kengän irti nii kone vaan käy ja käy:eek:


Mitähän se laturi siellä tekee??? :D

kona
17.03.2014, 14:11
Mitähän se laturi siellä tekee??? :D

:D

susuki
18.03.2014, 13:32
suaphasen suzukinkii upottaa melekee ikkunoitten alalaitaa myöten kun on vaan sähköflekti ettei ruiski konehuonetta täyteen vettä että jos ei ole snorkkelia ni kone hörppää ennemmi vettä ku jakaja :)

GaryRock
18.03.2014, 15:19
jakajakin on helppo tiivistää, niin ei hörpi

Repro
18.03.2014, 15:45
jakajakin on helppo tiivistää, niin ei hörpi

Tai paineistaa.

Murros
18.03.2014, 16:15
Tai paineistaa.

Eiks ehjä suzna kellu ennenko jakaja hörppii vettä? Tai no. Riippuu renkaista?

-Jarkko-
18.03.2014, 19:49
Kohta joku kaivaa sen Jaren filmin tähän :D

Patu925
18.03.2014, 22:16
Rajuja laitteita... Vieläkun pysysvät pystyssä... :)

ZNbL_jJaMW8


zLrp0zvhnpU

kona
19.03.2014, 09:23
ei oo susuki rojektia löytyny eikö kellään makaa suikka kuusen alla

hazzinen
19.03.2014, 13:22
eikait tämmöset laatupelit missää kuusen alla, mullahii seisoo koivun kyljessä.

Racingrabbit
19.03.2014, 13:38
koitappa ottaa se punanen vähän pienempi johto irti akun + kenkästä:D

Siirsin ajamalla kaksi SJ410 Suzukia yhdellä akulla. Ensin toinen auto käyntiin akulla ja sitten vaan siirsi akun toiseen autoon.Eli ainakin SJ410 jää käymään ilman akkua.

sos
19.03.2014, 18:01
toimii kunhan kaikki akulta lähtevä plussat pitää kiinni toisissaa, eli laturihan tekee sitä virtaa, vaikkei akkua oliskaan, mutta jos ne johdot erottaa toisistaan ni sammuu kyllä

-teemu
19.03.2014, 19:05
Akun irrotuksessa käyvästä autosta on vähänkään hitusähköä omaavassa laitteessa riskinä isohko jännitepiikki ja hiljaisuus. Laturi kun tunkee sähköenergian väkisin sinne minne mahtuu, jos akku on juuri irrotuksen aikaan ottanut kymmeniä ampeereja niin magneettikentän voimakkuus on melkoinen.

-Teemu

Racingrabbit
19.03.2014, 19:28
Akun irrotuksessa käyvästä autosta on vähänkään hitusähköä omaavassa laitteessa riskinä isohko jännitepiikki ja hiljaisuus. Laturi kun tunkee sähköenergian väkisin sinne minne mahtuu, jos akku on juuri irrotuksen aikaan ottanut kymmeniä ampeereja niin magneettikentän voimakkuus on melkoinen.

-Teemu


Suzuki on onneksi 80-luvun tekniikkaa ja tarkoitettu kehitysmaa olosuhteisiin ;)

Pölli
19.03.2014, 19:51
Hahaa vanhana suzukistina nauratti tuo ylempänä oleva video missä lumessa ajavat niin tuli mielee vaa yks tuttu sana jos halus jonnekki suizalla päästä: SYÖTTTÖÄ !

Dacia Duster
20.03.2014, 19:45
Itsellä alkanut hiukka Jimny polttelemaan, minkäslainen vekotin tuo on maantiellä, kulutus yms. ja kehtaakos tuollaisella lähteä puoli Suomea taittamaan tuonne pohjoiseen lomalle, jossa nuo maasto-ominaisuudet varmaan olisi riittävät?


Pikkupoikana jo tuli uutena autoliikkeissä aikanaan nuita Sj410 etc. kuolattua

Palex
20.03.2014, 20:00
Itsellä alkanut hiukka Jimny polttelemaan, minkäslainen vekotin tuo on maantiellä, kulutus yms. ja kehtaakos tuollaisella lähteä puoli Suomea taittamaan tuonne pohjoiseen lomalle, jossa nuo maasto-ominaisuudet varmaan olisi riittävät?


Pikkupoikana jo tuli uutena autoliikkeissä aikanaan nuita Sj410 etc. kuolattua
Jos vakiosta Jimnystä puhutaan, niin kyllä on ajettavuus jäykkäakselisten parhaimmistoa, mutta kulutus nyt tietysti sitten on vakionakin jossain 8-11 litran kieppeillä kaasujalasta riippuen. Uskomattoman hiljainen auto, kun vertaa vaikka nykypäivän perus kauppakasseihin mitä on markkinoilla, golffit korollat yms. Sitä en tiedä millaista noilla on ajella pidempää matkaa, kun mun pisin matka mitä olen yhteen pötköön ajanut on about 250kilsaa, joka meni kyllä ihan kivuttomasti.:)

Maasto-ominaisuudet on perus suzukia, eli helvetin hyvät!:D

Dacia Duster
20.03.2014, 20:14
Jos vakiosta Jimnystä puhutaan, niin kyllä on ajettavuus jäykkäakselisten parhaimmistoa, mutta kulutus nyt tietysti sitten on vakionakin jossain 8-11 litran kieppeillä kaasujalasta riippuen. Uskomattoman hiljainen auto, kun vertaa vaikka nykypäivän perus kauppakasseihin mitä on markkinoilla, golffit korollat yms. Sitä en tiedä millaista noilla on ajella pidempää matkaa, kun mun pisin matka mitä olen yhteen pötköön ajanut on about 250kilsaa, joka meni kyllä ihan kivuttomasti.:)

Maasto-ominaisuudet on perus suzukia, eli helvetin hyvät!:D

Kiitos, tuo kirjoituksesihan on kuin heittäisi bensaa liekkeihin...:D

Eipä tuossa nykyisessä kulkineessakaan mitään vikaan ole, mutta parkettimaasturista maasturiin kyllä nyt tekis mieli.

Nykyinenkin, tuo Rellun "Mileage Maker" 1.6L vie sellaisen 11L tässä nurkissa ja on hihnakone, Suikkahan on ymmärtääkseni ketjulla?

Ainoa ehkä mitä kaipaisi, niin tavaratila, noi pohjoisen reissut, Vantaa-Siilinjärvi-Suomussalmi olisi tuollaista about 400 km legiä/pvä.

Täytyypä selailla Nettiautoa ja käydä kokeilemassa...

Palex
20.03.2014, 20:22
Tässä vähän tavaratilan mittoja jotka joskus otin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=374&pictureid=131629
Mun auto on '00 mallia, joten siinä on tuo vanhemman mallinen sisusta, jossa takapenkit kääntyvät vähän paremmin pois tieltä, kun ensin käännetään istuin osat pystyyn etupenkkejä vasten, ja sitten selkänojat kääntyy sinne syvennykseen. '05 ja uudemmissa ei ole käännettäviä istuinosia, joten selkänojat vie enemmän tilaa alas käännettynä.

Kaikki M-sarjan moottoriset on ketjulla, ja alkupään G-sarjalaiset on remmillä. Ketjukone on varmaan käytännössä kaikissa '02 ylöspäin, ja varmaan näitä uudempia sulla on kuitenkin kiikarissa muutenkin.:)

Dacia Duster
20.03.2014, 20:53
Kiitos, eipä tuo nyt paljon pienempi kuitenkaan ole kuin tuossa Dusterissa, uudempaa kyllä haussa, Jimny ja hintaluokka suurinpiirtein 10 Ke tai miksei joku vanhempikin ja halvempi hyvinpidetty, mutta tosiaan ketjukone, tuo remminvaihto on turhan kallista.

Täytyypä alkaa Nettiautoa selaamaan...:)