PDA

View Full Version : hello kitty sj 412/419 1bar-->2bar...


dynamics1
03.03.2014, 12:01
elikkäs vuosi sitten tuli ostettua lähes tulkoon vakio sj 410 jossa oli opelin 1.2 kone. noh koten tiedetään mopo karkas ihan tyystin käsistä. ja ei tuntunut suitsa vetävän niin hallin nurkissa oli turbot ja muut valmiina siitä se ajatus lähti noh muutama kk tappelua/kaljaa/halli iltoja miellä oli vetävä suikka joka toimi.. tällä setupilla mentiin vuoden päivät kunnes yksi lauantai ilta se idea tuli saunan lauteella että saatava enemmän tehoa. noh vaihto ehtona oli mitsun 2.0 16v kone bensa tai sitten kyseinen volkkarin 1,9td noh kaveri vaihto omaan 3 koppaseen golf koneen joten jäi kone ylimääräiseksi nytten on kone purettu ja tilattu kaikki uutta koneseen. kansi on porttauksessa. ja koneen perään on tulossa volvon 5 lovinen laatikko. ja syöttö pumpussa onkin jo 12mm neste pää. ahdinta mietimme vielä mikä tulossa monia vaihto ehtoja. pitää vain valita se paras..
yritän ottaa tästä eten päin rojekti kuvia tänne.
tarina jatkuu siis...

ai niin auton omistaa minä ja nimi merkki keijo17
joten ei olla vältytty väittelyiltä.. :) mukavaa on ollut silti
yritän etsiä muutamia kuvia

autoon tehdyt muutokset tähän mennessä:
välitetty jakis 6,5
ulkopuoliset kaaret
sj413 akselit arb edessä ja pala lukko takana levyjarrut edessä ja takana
omegan tehostin.
renkaat vaihtunut 29-->31--->tällä hetkellä 33 12,5 boggerit alla
valoja joka suuntaan sojottaa
akut 2kpl 55ah optimoita
pakolliset lisämittarit vedenlämpö,laajakaista seos mittari,painemittari,kiekkamittari "monster" ja sokerina pohjalla valmet 502 käyttötunti mittari jossa on noin 70h ajoa...

dynamics1
03.03.2014, 12:02
tästä lähettiin

dynamics1
03.03.2014, 12:07
kansi melkein valmis. kiitos kuuluu voitolle.

dynamics1
03.03.2014, 13:57
kaakkolammenkierrosta..

löyty pieni pätkäkin..
https://www.youtube.com/watch?v=1LArUajpyVU

lepa77
03.03.2014, 14:20
hyvät on sävelet:):)komee kampe

keijo17
03.03.2014, 14:40
soa kin tais tulla joskus tehtyä . nyt kun tulpat johdot vaihtuu metallisiin ja savun väri muuttuu mustaks niin loppuu se mäessä ja pompuissa pätkiminen. ei tarvii enää pensselien pesuainetta kaataa tankkiin :cool:

suitsapower
03.03.2014, 14:53
kyl on tehoa ku on kansi kairattu :D

dynamics1
03.03.2014, 15:21
kyl on tehoa ku on kansi kairattu :D

ei ainakaan ahdista..:) ja meillä ollut jo vuoden päivät siellä painenn puolella mites teillä?

suitsapower
03.03.2014, 15:23
ei ainakaan ahdista..:) ja meillä ollut jo vuoden päivät siellä painenn puolella mites teillä?
se mikä hävitään voimassa korjataan taidolla ja kaluston kestävyydellä ;D

dynamics1
03.03.2014, 15:35
se mikä hävitään voimassa korjataan taidolla ja kaluston kestävyydellä ;D


koittakaahan tekin tehdä rojekti osio..

Lamppari
03.03.2014, 22:34
Täytyy vissii britneystä virittää ettei suikkeli oo kerhon tehokkain offikikotin:D:D:D:D

dynamics1
04.03.2014, 14:25
Täytyy vissii britneystä virittää ettei suikkeli oo kerhon tehokkain offikikotin:D:D:D:D

tämä näyttää siltä että vaara siinä piilee.. :)

dynamics1
04.03.2014, 16:15
laatikon mallailuu...
samalla tulee päivitystä turvallisuuteen tuli tollaset vyöt hommattua ja 3 kertaa kuppi jakkaroita...

dynamics1
09.03.2014, 22:48
keijo17 sai aikaseksi tänään käydä muokkaa hiukan keulaa on nyt hyvin tilaa asentaa kone sinne. mahdollisesti tulee isompia muutoksia keulaan? johka saa raudan laatikon ja koneen väliin.. sekä pakosarjanlaipat. kansi on valmiina odottaa asennusta ja ala kertaonkin jo kasattu..
jos ensi viikolla repis kaikki ylimääräiset sähköjohdot pois ja tekis siistimis rojektin samalla. viikonloppuna mallaa pian konetta paikalleen?

dynamics1
17.03.2014, 19:14
tossa edellis talvena liimattiin yksi pieni hello kitty tarra (veljesten sj410) ja pieni tarra vielä. niin kosto oli suloinen..
monet naurut saanut tästä toiminnasta.



https://www.facebook.com/photo.php?v=10200133464693773&set=vb.1665400263&type=3&theater

keijo17
09.05.2014, 09:08
joo välilaippa vaihteiston ja koneen väliin tuli suitsapowerin kanssa tehtyä startin paikkoineen. koneen ja vaihdelaatikon kannakkeet tehty. nyt kardaanin suunnitelu meneillään mahdollisesti valmistuu tänään . sit ois enää vauhtipyörän sorvaus niin sais asemoida koneen paikalleen ja alkaa mallailla switcheriä kupeelle eli pakosarjan tekoon . kuviakin toiminnasta voi pojilta löytyä kunhan sais tänne asti vaan

SptV
09.05.2014, 10:43
joo välilaippa vaihteiston ja koneen väliin tuli suitsapowerin kanssa tehtyä startin paikkoineen. koneen ja vaihdelaatikon kannakkeet tehty. nyt kardaanin suunnitelu meneillään mahdollisesti valmistuu tänään . sit ois enää vauhtipyörän sorvaus niin sais asemoida koneen paikalleen ja alkaa mallailla switcheriä kupeelle eli pakosarjan tekoon . kuviakin toiminnasta voi pojilta löytyä kunhan sais tänne asti vaan

Mikäs switcheri tulee?
Ite koittannu ettiä sopivan kokosta hyrrää tohon td.hen, mut en oo viäläkään löytänny.

keijo17
09.05.2014, 15:09
s1bg pitäs kokeilla saa nähä onko liian iso

keijo17
12.05.2014, 07:31
lauantain kardaania sorvailtu ja hitsattu , ja laitettu uusien ristikoiden kera kasaan. eilen mootttori paikalleen sillä mielellä että pois ei oteta, ja suitsapower sorvasi vp:n. ja nyt ois pako sarjan teko eessä

dynamics1
12.05.2014, 09:59
tässä jotain todistus aineistoo että rojekti etenee.

dynamics1
12.05.2014, 10:10
ekassa parissa kuvassa onpi veljesten suzuki rojekti (suitsapower) kierre jousien asennus hommia. vielä ne veljekset ei ole yli 1bar päässyt edes rengaspaineessa.. :D

dynamics1
13.05.2014, 22:23
noh touhuttu taas.. ite kävin aamusta purkaa puhaltimen moottorin ja sisätilankennon irti autosta joutuu hieman muuttaa kennon lähtöjä. ja keijo17 teke eilen/tänään pakosarjan valmiiksi. huomenna veis sen hiekkapuhallukseen ja loppu viikolla lämpö maali niskaan ja paikalleen?!
ja eka kuva on v-lopulta kun sorvattiin vauhtipyörä sopivaksi. hukkis on mallia tial 32mm vai 38mm keijo17 muistanee paremmin?

keijo17
14.05.2014, 07:11
38 mm hukkaportti on joo. pakoputkelle joutunee raiskaamaan hieman apumiehen jalkatilaa. tommonen siitä tuli turailtua. imusarjaa pitäs alakaa muuttamaan pikkusen niin sais asemoida sen paikalleen sit pitäs se putki keula tehä ku keksis millä opilla tulis fiksuin kellään ehotuksia ?

SptV
14.05.2014, 07:29
Eikai riisseli hukkista tartte? Syötöllä säätää ahdot jos meinaa karata.

keijo17
14.05.2014, 07:51
no joo eihän se tarttekaan on vaan niin mukavan näkönen niin pit laittaa eikä sillä syötöllä ihan niin tarkasti saa säädettyä :)

keijo17
14.05.2014, 20:24
Imusarjaa ihmetelty tänään kesken vielä .. kuvia tulee het kun valmis

dynamics1
15.05.2014, 15:30
Ei oo tullut ideoita siihen putki keulaan??
Kyllä kun päivät ajelee toyotalla niin kyllä se suzuki on entistä parempi laitos... :D

keijo17
15.05.2014, 16:14
kyllä se siihne tulee tässä joku päivä ku innostuu ei rukkia voi verrata offi kikottimeen :)

dynamics1
15.05.2014, 17:31
Oli lähinnä heitto toyota miehille... :D

Lamppari
17.05.2014, 08:32
Ei kaikilla mahu ego mönkiän kokosee "autoo":o:D

dynamics1
18.05.2014, 10:10
Heh..
Löyty hiukka isompi syyläri tiensä keulalle.. Jonkun traktorin syyläri... Imusarjan mallailua..

dynamics1
20.06.2014, 13:34
noh niin tätä on pajotettu aina kun on keretty/jaksettu. niin vaan saatiin kone käyntiin ennen juhannusta. ja tänään sillä ajettu jo vähän ja vikoja havaittu jotain kuten sökö vaihdelaatikko onneksi helppo irrottaa ja vaihtaa.
en saanut videoo lisättyä??

dynamics1
20.06.2014, 13:37
noh tätä kautta saa näkyviin ainaskin?
https://www.facebook.com/photo.php?v=906475436035595&set=vb.100000194407767&type=3&theater

Mutis
21.06.2014, 13:30
Vaatii kirjautumisen...

dynamics1
23.06.2014, 11:37
Vaatii kirjautumisen...


kyllä minä saan ainakin näkyy ilman kirjautumista?!

keijo17
23.06.2014, 14:35
kytkin vaihtoon saman tien luisti jo kilon paineilla nyt on taas laatikko irti ja uutta asetelmaa mallailtu..

keijo17
06.07.2014, 20:21
Ny on pitävä kytkin audi s2 sesta ahtoja oli tän päivän koeajossa 1,8 - 2bar. Hankala sanoa paineista onko tän hetkiset maksimit koska 3 vaihteella kun alkaa vedättää jarrua vasten soralla laite alkaa sudittamaan 33 pökkyrää . Mikä lie vikana ;) voimaa tuntus olevan alkuun ainekin tarpeeks

liekkö tuo näkuu mutta kokeillaan kumminkin

https://www.facebook.com/photo.php?v=917467314936407

keijo17
08.07.2014, 11:32
eteen sisä lokareita suunniteltu toinen jo hyvällä mallilla.akkukotelo upotettu taka lattiaan . jos viikon loppuna käväsis koe ajolla ihan jossain metsässä. saa nähä montako vetaria saadaan poikki

MikkoS
08.07.2014, 15:43
Hyvältä vaikuttaa. Melkein voisin veikata että jotain antautuu metsässä jos vähääkään intoutuu antaan happea :)

keijo17
11.07.2014, 14:51
ei tänä viikon loppuna vielä kerkeekkään mettään ku cooleri pitää laittaa vielä ennen penkkiin menoa ens viikolla vissiin ois penkissä käytävä.. saa nähä jääkö tehot paljonkin alle kahden sadan :D ei vaan kuhan ois ees yli sadan..

dynamics1
13.07.2014, 19:59
Penkki aika lähenee ja kiire kasvaa. Touhuttu vaikka mitä muutoksia.. Löyty hallin nurkasta. 3 kpl. Pinkkejä tuulettimia valolla tietty.. :) en tiiä auttaako ahto ilman viilennystä yhtään... Kuvia tulee taas kun saa siirrettyä... :D

dynamics1
14.07.2014, 09:41
Akkukotelo löyti tiensä penkkien taakse 2 kpl optimoita.. Ja uusi kytkin. Pitäis kestää 400hv/500nm että eiköhän se suzukissa kestä... :D tänään pitäis putki tehdä loppuun ja hukkiksen putki liittää.. Sekä imu sarja irroittaa ja hitsata 90. Kulma siihen... Pitäis tänään saapua kulmat.. Lämpö mittarin asennusta sekä flektin anturin asennusta... Hommaa olis vielä....

dynamics1
15.07.2014, 21:30
Noh niin keijo17 jäi lomille niin tämä päivä menikin aamusta iltaan hallilla... Lämpömittarin anturi paikallaan ja flektin ohjaus kans. Ja molemmat toimii... Jonkun lainen rosteri rööri hitsattu. Ahdot hävinnyt johonkin viikon aikana.. Ei ollut kun. 1,2...:confused: ja öljy jalka oli ruvennut vuotaa itsestään??? Vuoto saatu kuntoon. Huomenna olis kardaani tunnelin teko ja kova koe ponnistus metsässä jopa???

SptV
16.07.2014, 08:24
Mites toi turbo herää ?

dynamics1
16.07.2014, 18:18
Kyllä tuntus tolla 12 nestepäällä heräävän... Ekat vedot otettu maastossa ja yllätti kaikki miten hienosti toimi... Positiivinen yllätys... :eek: jenka kelloa ei oo niin ei voi sanoa kierrosaluetta mutta alhaalta herää..

Repro
18.07.2014, 21:01
Ahdot hävinnyt johonkin viikon aikana.. Ei ollut kun. 1,2...:confused:

Oliko aikaisemmat ahdot mitattu ilman pakoputkistoa?

dynamics1
18.07.2014, 21:10
Olihan ne.. Ja ilman cooleria :) lasku oli siitä 1,8 sinne 1,5.. Eikä 1,2..

patroltd
19.07.2014, 20:53
Tuli tuossa kateltua noita kannen porttaus kuvia niin kyseisellä kaverilla on vinku ollut ennenkin kädessä :D hyvän näköiset kanavat.

dynamics1
19.07.2014, 21:10
Tuli tuossa kateltua noita kannen porttaus kuvia niin kyseisellä kaverilla on vinku ollut ennenkin kädessä :D hyvän näköiset kanavat.


Juuh onhan se kai useamman kannen portannut... Kiihdytys miehii...

dynamics1
20.07.2014, 14:36
Nyt olis suzuki valmis kaakkolammenkiertoon.. Tosin viimeistely puuttuu täytyy käydä testaa vähän pitempään ajossa mitenkäs se sussuki toimii. Öljyn tarkistukset joka paikasta ja eikun maastoon..

dynamics1
20.07.2014, 14:53
testi kiipeemistä... nimi on väärä videolla..
https://www.youtube.com/watch?v=pLnHfjxiMFg

dynamics1
26.07.2014, 07:56
Eikun särkemään...

Janne1986
26.07.2014, 09:31
Eikun särkemään...

Paljon painoa kärrissä?
Veikkaan että toyota on tiukilla ylämäessä.:D

dynamics1
26.07.2014, 20:02
Noh oma massa se 800kg ja jos Suzukit sen 1,2tkg kpl niin aika lähellä se sallittu 3,5tkg.. Joutu ihan pykältää mäessä kyllä :)

dynamics1
26.07.2014, 20:03
Noh oma massa se 800kg ja jos Suzukit sen 1,2tkg kpl niin aika lähellä se sallittu 3,5tkg.. Joutu ihan pykältää mäessä kyllä :) ja ei saatu mitään särki :confused:

Pertsi
27.07.2014, 07:59
Ootko puntaroinu koskaan suitsaa tolla varustuksella? 1200KG kuulostaa pieneltä kun moottori päivitetty, kaaret, vinssit, isot renkaat ym. Totuus yllättää kun nostaa vaakaan roikkumaan:p

keijo17
27.07.2014, 08:11
ennen koneen vaihtoa auto täynnä romua ja suopaskaa joka potero täynnä oli paino 1180 eli nyt joku 1250 on varmaan totuus.

dynamics1
03.08.2014, 18:24
Käyty vähän uittaa ja ajelee.seuraavan kerran retroon sitte?? Vinssin puunaus ja perien tarkastus ja eikun ajaa...

sms1878
14.08.2014, 01:10
kansi melkein valmis. kiitos kuuluu voitolle.

nice job!

Jarcca
17.08.2014, 22:26
Valkealan vierailulta

j0UFPscnLlk

dynamics1
20.08.2014, 10:35
noh nyt on käyty suzukilla muutaman kerran ajamassa niin voi hyvällä omalla tunnolla todeta että toimii hyvin ja voi ruveta viimeistelee loppuun. elikkä kardaani tunneli keijo 17 turas eilen umpeen ja kaikki valon katkasiat,hehku,tuuletin ja muut nappulat löyti paikkansa kojetaulusta.lj kardaani tulee taakse se on ollut heikko lenkki jospa se tämä kestäis paremmin?! tosissaan retro olis seuraava ajo kerta ja vielä olis aika paljon kaikkea pientä sipsimistä.

dynamics1
09.09.2014, 15:11
päästy tälläkin tässä kesällä muutamia kertoja ajamaan ja kestokin ollut ihan hyvä. lj kardaani laitettiin taakse. eilen oltiin ihmettelemässä miten takaakseli ja jakolaatikko antaa periksi siellä alla hirmu liikettä pitää joten niille pitää keksiä joku parempi kiinnitys ennen seuraavaa ajokertaa..


pientä revittelya..
https://www.youtube.com/watch?v=jR5C0fdN3Z8

Repro
09.09.2014, 22:40
Itseltä repes jakis kahtia kun kiinnityspultit olivat pudonneet ja jakis pääsi elämään joten kannattaa perehtyä aiheeseen oikeasti ennen seuraavaa ajokertaa.

dynamics1
21.10.2014, 18:21
Ei ole haudattu tätä rojektia.. :) kesän mittaan ajeltu jonkun verran ilman ongelmia.. Nyt v-loppuna käytiin kuopiossa ajaa niin tuli hiukan tuhoja pinion laippa murtu ja lehtipakka toiselta puolelta.. Sekä traction bar noh onneksi hyllystä löyty kaikki muut paitsi traction bar. Se olis hitsattava kestävämmäksi.. Muutama tunti pajotusta ja taas mennään. Penkkiin ei olla keretty vielä.. Itseä kiinnostaa tehot ei ole sitten niitä esson baarin puheita. :D

dynamics1
05.11.2014, 16:04
nyt olis taas hiukka pajotettu ja touhuttu auto aika lailla nipussa laukaan ajoja varten. innolla odottaen niitä. tilattu jenkkilästä pari pinionin laippaa ja uudet corilla vetarit taakse ja niillähän on takuu kestävyys 33 töppösillä.. ei pitäs niistä porsia enää.. ja uusi traction bar tehty jos se ei enää antas periksi ja särkis samalla monta muuta osaa. samalla vaihdettu puslat lehtijousiin eteen sekä taakse.. lehtijouset putsasin samalla ja heitin vasukat väliin niin ovat edes liukkaat jos ei muuta...:D:D

dynamics1
09.11.2014, 18:07
laukaan ajot ajettu joutu jättää kesken koska perässä piti joku kovaa pauketta. noh perä purettu tänään ja katottu kaikki aivan ehjää.. noh olis pitänyt ajaa vika pihalle niin ei tarttes miettiä mikä siellä on..:confused:

dynamics1
01.12.2014, 10:12
tästä rupee voiman siirto antautumaan..:mad: varmaan hetki vielä ajetaan näin taikka sitten akseleitten vaihtoon.... hakusessa on jo akselit.

dynamics1
05.01.2015, 18:56
tapaninpäivän ajoissa meni etumurros(ihmetelty jo kun ei aikasemmin ole mennyt) uudet tulossa niin vaihdetaan molemmat uudet ja sitten taas olis ajoa vaille niin pääsee särkemään..:D ajoja jossainpäin?

dynamics1
12.01.2015, 19:21
tämäkin vehje purettu nyt ja loppuviikosta kasaan jos osat olis tullut. murros oli rikkisärki sekä vetari..:confused:
voi olla jos oikein olis hurja niin kävis muta 2015 kokeilee?

dynamics1
15.01.2015, 04:44
Niin olis tämäkin vekotin ajo kunnossa.. Seuraavan kertaan asti :D kyllä oli mukava pyörittää boggeria umpi hangessa.. :D

dynamics1
25.01.2015, 08:58
eilisen ajon saldo.. napalukon pultit kaikki poikki.. :) rupee olee voimaa siis tarpeeksi.. :D

Palex
25.01.2015, 15:10
eilisen ajon saldo.. napalukon pultit kaikki poikki.. :) rupee olee voimaa siis tarpeeksi.. :D
Voimalla ei ole tuon asian kanssa paljoakaan tekemistä, kun katkeavat vaikka perus litraisella koneella. ;)

Sen sijaan napalukon pulttien kartioprikkojen puute aiheuttaa pulttien löystymistä, ja tarpeeksi löystyttyään pultit kyllä katkeavat kun renkaan pyörintä äkisti stoppaa.

dynamics1
25.01.2015, 17:40
Voimalla ei ole tuon asian kanssa paljoakaan tekemistä, kun katkeavat vaikka perus litraisella koneella. ;)

Sen sijaan napalukon pulttien kartioprikkojen puute aiheuttaa pulttien löystymistä, ja tarpeeksi löystyttyään pultit kyllä katkeavat kun renkaan pyörintä äkisti stoppaa.

Oli kartio rikat kyllä .. .. Ja paukahhti täydessä vedossa .. .. :D

dynamics1
30.01.2015, 16:23
nyt olis taas korjattu tämäkin.. uusia ajoja odottaen taikka penkki aikaa.. :)? jos pian sais tojakin tässä lähi kuukausina käyntiin/penkkiin..

dynamics1
09.02.2015, 10:43
tämäkin laite on ajokunnossa ja seuraavat ajot olis talvisota nokialla.. rj näyttää kans valmistuvan käsiin ja se pitäs motestille viedä penkkiin säädettäväksi niin eiköhän se tämäkin käy rullilla samalla.. hakemassa 85hv teho lapun :D löyty tähänkin kattava varaosapaketti niin ei ajot lopu aina jos sattuukin jotain särkymään.. vetarit eteen ja taakse murroksia uusia ja käytettyjä sekä akselit uudet ja lehtijousia on nyt kanssa.. :) kulutus osia?

dynamics1
26.02.2015, 16:01
pieni testi lenkki ajo nyt v-loppuna ennen talvisotaa.. toivottavasti pysyy ehjänä ei ole nyt kauheata luottamusta esittänyt tämä laite. vai onkohan se käyttäjässä vika? :D

keijo17
26.02.2015, 17:03
asian ytimeen nimenomaan käyttäjässä ei molemmissa käyttäjissä

dynamics1
02.03.2015, 12:46
jee testi ajot meni jollain lailla vehkeet pysy ehjänä:eek: joten nyt jos hiukan tarkastelua ennen talvisotaa että pääsis sielläkin ajaa koko päivän eikä vaan tuntia.. :D

dynamics1
15.03.2015, 09:23
tampereen reissu heitetty ja auto pysy ehjänä siellä mutta kotia päästyä piti käydä hiekka montulla särkemässä noh sehän ei tuottanut kauheesti ongelmia. :D vinssin vaijeri hinkkas syylärin 2 kohtaa putki noh tämä korjattiin jo samalla huomasin että ohjaus tehostin on irti toiselta laidalta sieltä on lähtenyt kierteet kävelee jonnekkin. noh jos ens viikolla sais tämän korjattua ja fiksattua niin pääsee taas ajelee kun kesä tulee. ja penkki aika on 9,4 :eek:

dynamics1
31.03.2015, 17:48
Penkkiä vaille valmis .. .. Kyllä renkaat tekee jopa suzukista maasto auton näköisen :)

dynamics1
09.04.2015, 14:08
H hetki lähestyy .. .. Teho veikkauksia ?? ?? :D ite veikkaan 189 ja 460

lepoantti
09.04.2015, 14:44
jos penkki ei oo " hyvän mielen penkki " niin 146/4600rpm heppaa ja 321 njuuttonia/3850rpm

nuti-90
09.04.2015, 17:18
Eikö se silleen oo että jos puolet tehoista säilyy niin remontti on onnistunut:D

dynamics1
09.04.2015, 20:11
Lappu olis siinä

lepoantti
09.04.2015, 20:22
muuta vielä käyrät selkeesti numeeriseen muotoon tai ota paremmat valokuvat eri kulmassa niin saa paremmin tolkkua....ja millä ahdoilla. ja nämä siis molemmista vermeistä! pitääkö minunkin ruveta susukia virittämään?

dynamics1
10.04.2015, 13:52
noh niin nyt sai tietokoneen päälle kyllähän tolla puhelimella selaa offipalstaa mutta on se kirjottaminen niin perseestä sillä kyllä että. noh joka tapauksessa penkki oli hiukan myöhässä jopa näytti siltä että ei suzukin tehoja saada mitattua. tojakki oli tärkeempi saada kunnolla säätöihin.. se olikin nopeempi juttu mitä arveltiin.. elikkä paine oli 1,5bar eli ollaan puoli välissä siitä 2bar mikä olis hyvä ja tavoite oli se 200hp siitäkin jäätiin jonkin verran mutta mikäli saa uuden nokka levyn pumppuun niin jospa se nostas paineet 2bar ja tehot 200hp.. tosin jo tällä 163hp ja 352nm pyörii se 33 bokkeri..

ja tosissaan ei ole mikään hyvän miehen penkki motestilla.. tiedän monia ketkä on tullut pohjanmaalta 500hp ylittäviä vehkeitä siellä niin johonkin siitä onkin sulanut 50-80hp.. :D olemme tulleet siihen tulokseen että ilmeisesti keski-suomessa on jyrkemmät mäet kun siellä..



max 163hp (3542rmp) 352nm(3060rmp) 3 testi vetoa aina saman teho luvut

keijo17
10.04.2015, 14:31
tuossa molemmat suzuki ja tojota

Mutis
10.04.2015, 21:17
Toivottavasti näistä saadaan piakkoin videota miten liikahtaa tien päällä. :)

dynamics1
26.05.2015, 16:33
tässähän oli taka akseli putki mutkalla nyt on hankittu uusia osia ja vanha akseli putki oikastu ja vahvistettu samalla.. nyt olis olis vaan kovaa ajoa vaille ja sehän onkin jo 2 viikon päästä kun pääsee tällä ajelee..:D

akselputken oikasuun on varmaan yhtä monta tyyliä kun tekijöitä... me oikasemmi sen kuitenkin noin en tiedä tuliko hyvä vai huono mutta varmaan meille kelpaa.. :D eli laakerien tilalla on holkit sorvattu sekä peräpaikallaan ja siellä on poski rattaitten kohdalla holkit 35mm reijällä.. ja putki mikä työnnettiin lävite on 35mm vedettyä rautaa ei pitäs antaa periksi

ainakin näin maalais järjellä kun miettii niin pitäisi akselista tulla suora näin mutta tiiä sitte näistä....

Pajares
26.05.2015, 17:35
Jos toi umpijööti tuli pois sieltä akselin sisältä ilman verstaan isointa lekaa hitsauksen jälkeen,Niin sit on riittävän suora.

dynamics1
26.05.2015, 17:54
juuh tuli ihan kivuttomasti...:D

dynamics1
08.07.2015, 11:29
tällä käyty muutamia safareita ajamassa ja suunnilleen kestänyt.. on myös autettu ystävää mäessä... :D

itsellä ei ole nyt hinaus autoa koska turbo rj on hiukan rojektina niin ei ole päässyt mihinkään kovin pitkälle ajamaan.. halua olis koska kyllähän sitä on mukava ajella.

takaakseli on kestänyt hyvin oikasun ja vahvistuksen jälkeen.

dynamics1
27.09.2015, 09:32
niin on tämäkin vielä hengissä ollut aika hiljainen kesä ajojen suhteen joten tämäkin ollut nipussa.. :D

juuassa kävin ajaa yks lauantai niin siellä porsi vetari poikki apparin puolelta.

ja nyt v-loppuna oli retro kisat stanu luokassa. ja ensin mäinen suo metsässä niin johan porsi murros mutta tätä moni ihmetteli oli ilmeisesti joku karkaistus vika koska porsi niin oudosti halki ulkokuori..:confused: noh se vaihdettiin metsässä ja sitten ajeltiin 12h ilman ongelmia kunnes maali lähenee ja ajattelin että haen vielä pari nopeeta rastia rasti 18 rinteen päällä jyrkkä mutta lyhyt mäki.. pitkillä autoilla ei mitään ongelmaa noh suzukilla hakuun lukot kiinni ja pikku vauhti jolloin meni mäen päälle ja siitä lähettiin sitten se suzuki keuli ympäri ja montun pohjalle katolleen... :D ja kanto painoi katon kontin reunasta hiukan kasaan ja tuuli lasi halkesi siinä ne oli kait vauriot...:eek: toivottavasti...

mutta tulos oli yllätys stanu 3 sija:cool:

dynamics1
04.11.2015, 17:30
noh niin nyt on tämäkin oijottu retron jäljiltä ja tuli laukaassa area 51 ajopäivässä pyörähettyä.. melkein eka nousu niin takaa lehtijousipoikki noh onneks osaa jo hiukan varautua ja tietää mitä vara osia ottaa matkaan noh 30min servise maastossa ja eikun ralli jatkuu. sitten ajettiin ilman ongelmia iltaan asti kunnes viimeinen iso nousu. noh nousu itsessään meni hyvin mutta ihmettelin kun kompura pyöri nousun aikana parikertaa.(säiliön täynnä niin ajaa yleensä koko päivän että ei kompura pyöri)noh pikainen tutkimus painetta työntää huohottimesta.ajatus oli että lukon o-renkaat vuotaa taikka sitten kupari putki murtunut. noh tänään ajattelin että laitan kuntoon ja talvi teloille.. ellei ole jossain hyvää ajotaphtumaa vielä?!:)

auto nosturille ja renkaat pois ja eikun purkaa etupäätä.. noh aikani purin ja rupesin katsomaan kumiletkua peränulko puolella niin siitähän se oli ihan liittimen juuresta murtunut joten löyty vika ja oli helppo korjata:eek:

tulipa vaihdettua kuitenkin etu perään öljyt... :)

nyt se odottaa kotipihassa pesua ja ressun alle laittoa...

dynamics1
18.04.2016, 12:50
rj saatu jollain lailla liikkumaan niin nyt olisi sitten tämän vuoro.
talvella kävimme kerran ajaa tuolla laukaa area 51 kaikki toimi hienosti siellä koko päivän ajoimme puuhakilvillä sinne ja takaisin matka noin 30km.. olipahan se vaan nautinto.. ilman vauriota ei mennyt reissu kun olimme lähdössä kotia kohti renkaan täyttö niin kompura sanoi sopimuksen irti.. onneksi löyty apu että saatiin renkaat täyteen.. (edelleen etuperä vuoti) noh nyt se on perä pöydällä ja vikakin löyty ja sitä yritettään korjata saa nähdä saammeko korjattua sen vai meneekö perä uusiksi... lehtijousi on edestä poikki yksi lati ja se kompura särki siinä olis ne mitä pitää kesän ajoihin laittaa yllättävän vähillä vauriolla..

dynamics1
18.04.2016, 13:19
https://www.youtube.com/watch?v=06RWtphUvv0

dynamics1
18.06.2021, 19:46
tästä purettiin sj akselit pois ja eteen päin kaikki suzukin osat ja lj akselia alle.


rojektihan ei ollut iso mutta kyllä sekin vaan 5v otti.

nyt akselit alla ja kaikki toimii. lj akselit ja soa jouset 4,88 välit ja arb kummassakin päässä.
renkaat on 35/16 boggerit

vielä pientä hifistelyä niin pääsee pitkästä aikaa tälläkin vehkeellä metsään. nyt varmaan voiman siirtokin kestää tehot/rasituksen.




jakopään tein autoon kun vuodet ovat tulleet täyteen. konehan on kunnossa pika hehku ja käyntiin ei ole käytelty kun pari kertaa tässä 5v aikana akkuja on toki latailtu niin pysyvät ehjänä.


tästäkin tarinaa lisää sitä mukaan kun jotain tehdään/ajellaan
eiköhän tämäkin tulla näkemään vielä monessa tapahtumassa mukana.