View Full Version : Ikuisuusrojekti Utulan Musta Paholainen Patrol -86
Avataans tälle oikeasti ikuisuusrojektille oma setti.
Kysees on Nissan Patrol 160 vm. -86. Auto toimii täl hetkel emännän käyttiksenä ja miun metsästys autona.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=162540
Auton tullessa meille siihen oli tehtynä levikkeet putkesta,hyvät puskurit edessä ja takana, rekisteröity pakuksi 2+3 sekä vaijeri sammutus (josta katsuri alkoi natisemaan tänä vuonna). Auto ollu meil 3 vuotta eikä ongelmia ko jutusta.
Nyt menossa paikkailu hitsaukset leimaa varten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=162544
Samalla tuli laitettua helmapalkit kun helmoissa oli sanomista. Paikkailu hitsauksista sen verran et helmapalkkioperaation lisäksi lankaa on palanut yhteensä noin 5 kg.:D Ja uuta peltiä kivasti pitäny laittaa :) Leimaa varten pitää viel laittaa pyyhkijät toimimaan tihkullakin oikein, jarruputken oikeanlainen kiinnitys (nippuside ei kelpaa), sammutin toimimaan koska vaijerisammutus ei kelpaa koska saattaapi mennä rattilukko päälle ja avaimet Utulan kankaalla moottorin käydessä. Plus muutama muu pikkuvika :)
Tavoitteena ois tehdä soa, isommat renkaat, vinssi... ym kunhan ehtii... :D
Joitain kuvia ois laittaa mutten oo viel opetelt niie lisäämistä. Ja ens kerral koitan uskaltaa päivittää ilman rommia :D
Kannattaisko laittaa samalla kun sammuttimen korjaa myöskin automaattinen sammutusjärjestelmä...:D:D:D
-Jarkko-
02.03.2014, 01:36
Höh.. Ihan hyvin on kelvannut halkaistu letkunpätkä + nippuside jarruputkenkiinnikkeenä vedettynä johtosarjaan tai vanhan putken rinnalle kiinni.:rolleyes:
Samsonite
02.03.2014, 09:05
Sammutinhomma kuulostaa tutulta, sillon oli dirlandaa katastamassa. Laitoin halpis solenoidin vetämään sammutinvipua vaihtoreleen kautta. No siihenhän jää veto silleen päälle niin laitoin katkaisijan piiloon sille.:D
Leiman jälkeen vaijerisammutin kiinni.
Kannattaisko laittaa samalla kun sammuttimen korjaa myöskin automaattinen sammutusjärjestelmä...:D:D:D
Kyllähän se kannataisi ni ei palas koko auto :D:D hitsatessa. Tuppaa välil pientä liekkii pukkaamaan :rolleyes:
Tuli sunnuntaipäivä vietettyä Patrollin kimpussa ja vaihdettua pyyhkijämoottori ja vivusto, sammutin moottorin vaihdoin ja laitoin ohjauspoksin paikalleen sekä poistin väliaikaisesti vaijerisammutuksen. Nyt sammuu aivaimesta. Pikkaisen hitsailin helmaa loppuun ja vasenta takalokaria viimeistelin pellinpalalla. Lisäksi tuli korjattua se jarruletkun kiinnitys asianmukaiseksi. Lopuksi tuli auto jopa siivottua ja penkit ruuvailtua paikoilleen.
Katsastusta varten kaikki muut tuli nyt tehtyä paitsi riipukkeiden puslat jäivät vaihtamatta koska uretaanipuslat eivät ole vielä tulleet vaikka 3 viikkoa sitten tilasin. No toiveikkaana ukkona aattelin tänää lähtee koittaa kepillä jäätä asemalle (viimene ajopäivä vaihteeks)
Pävitellääs tänkin paskaläjän kuulumisia välillä. Mitään leimaa saanu mut nyt on laiteltu riipukkeisiin vähän uutta kumia jotta leiman pitäisi huomen läpsähtää lappuun. Itseasiassa aamulla tulee pari puslaa varaosaliikkeelle ja ne viel vaihetaa enne leimausta.
Seuraavana ohjelmassa viimeistely hitssauksia (jotka ei lopu koskaan) ja isompaa rengastusta alle. Tarkotuksena 33x12,5x15 otteeseen. Käypäsiä vanteita voi tarjotella.
Mites tänne saa niit hauskoi hymiöitä/irvinaamoja?
-Captain-
20.03.2014, 12:18
Pävitellääs tänkin paskaläjän kuulumisia välillä. Mitään leimaa saanu mut nyt on laiteltu riipukkeisiin vähän uutta kumia jotta leiman pitäisi huomen läpsähtää lappuun. Itseasiassa aamulla tulee pari puslaa varaosaliikkeelle ja ne viel vaihetaa enne leimausta.
Seuraavana ohjelmassa viimeistely hitssauksia (jotka ei lopu koskaan) ja isompaa rengastusta alle. Tarkotuksena 33x12,5x15 otteeseen. Käypäsiä vanteita voi tarjotella.
Mites tänne saa niit hauskoi hymiöitä/irvinaamoja?
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Tälle ei nyt ole ihmeitä ehtinyt tekemään mutta jotain pientä (pakollista)korjausta. Oikean puolen etupyörän napa piti vaihtaa kun vanne meinas puota ja söi samal navan paskaksi. Samalla laittelin sitten olkalaakerit ja pyörän laakerit uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=162548
Etukulman peltiä tuli kans oiottua kun emäntä testas kaupan lastauslaiturin kestävyyttä :D Noo aattelin sit siinä samalla paikata pienen reiän pelkääjän lattiasta joka olikin (yllätys yllätys :eek:) himpun suurempi.
Nyt tarviais tutkia mistä helvetistä tulee sateella vettä lämppärin puhaltimelle ja tiputtelee sieltä lattialle :mad: Luulin sen tulevan em reiästä mutta v*tut tullu :confused:
Isommille renkuloille sain hommattua vanteet mutta 33x15 karkeita kumeja uupuu vielä... Saapi tarjotella jos sellaisia löytyy.
Pientä edistystä maastokelpoisuuden parantamisessa on tapahtunut :) Paholainen sai alleen 33"x12,5x15 rillukat 10" vanteilla :D Hyvältä näyttää ja eteneekin paremmin ainakin pehmeässä rantahitikossa jossa tuli käytyä testailemassa :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=162549
Mutta mutta... Kuis paljon patukkaan voi/saa laillisesti laitella levikettä?? :confused: Tulee melko reilusti yli. Ilmeisesti vanteiden et on -44.
Nii ja nythän tää vaati SOAn tai ainakin korin korotusta... Välillä vähän raapii renkaat peltiin :o Mites se nykyään tuo soan katsastus? Tarkotus ois kuitenkiin pitää leimassa.
...on tullut tehtyä.
Pikkuhiljaa etenee...:) Tuli turattua levikkeet työmaalta evakuoidusta maanrakentajien käyttämästä vesieristemuovikumiseoksesta. Oli ainakin edullista :D Samalla tiukkailin vasemman etupyörän laakereita etupään levottomuuden korjaamiseksi. Auttoi vähän mutta laakerit on vaihdettava.
Syöttöjä piti ruuvata hiukkan isommalle jotta jaksaa ees jotenkin mönkiä 33" renkailla :D Ainakin savua sai lisää :cool:
Tuli tällä kertaa aloiteltua katsastusta varten auton tsekkailu ajoissa. Ainakin lehtijousien puslat menee uusiksi... Ajatuksena ois laittaa uretaanipuslat kun nuo kumiset ei tunnu kestävän pyhätöntä viikkoa :mad: Urtsipuslat johtaa taasen siihen et riipukkeet menee uusiksi ku tapit on sen verra elämää nähneet ettei saa hyvää. Mites on, kannattaako tehä ite rasvattavat riiput vai ostella jostain? Onko miten paha rasti vaihtaa tapit ja tuunata niistä rasvattavat?
Jokusen polttimon vaihdoin ja siinä sivussa etuparkin/vilkun umpio sanoi sopimuksen irti :mad: Olisi ollut jotenkin korjattavissa elle joku vitun näppärä ois hävittäny kuparisettiä johon poltin tulee kiinni :o Kaike hyvä lisäks varaosa-auton umpion oli aika vienyt. Polttimoiden kiinnikkeet aivan pehmeet :mad:
Kuvia ei nyt tullut otettua... Parempi niin :D
Jarski lj 70
08.10.2014, 10:34
Utulan kaupalla katellu sun hjta tulee siellä saaressa vietettyä lomaa täytys läjällä joskus ajella sinne päin ajeleen pitkin salpalinjaa.no tuli pieni tunnistus häiriö.
Utulan kaupalla katellu sun hjta tulee siellä saaressa vietettyä lomaa täytys läjällä joskus ajella sinne päin ajeleen pitkin salpalinjaa.
Hjta?? :confused: Mut enivei tuu turisemaan jos satutaan samaan aikaan kaupalle. Saattaa olla et ollaan turistukin joskus... :rolleyes:
Ei ihme jos raapii... Muistaakseni patrollin vakio ET 0 viisaammat korjaa jos olen väärässä? Eli 44mm puolelleen tulee levitystä muistaakseni raideleveys ei saa laillisesti näin paljoa kasvaa, kaikki katsurit ei kiinnitä huomiota... Mut laakereita syöpi ainakin enempi:D Ja levikettä sais olla 50mm puolellensa. Mielipiteenä vielä että elä tee SOA korotusta.. Mielummin korikorotus ja riipuista\jousista korotusta. Mutta hyvä rojekti taas tämäkin seurata:)
Kiitoksia ajelijalle kommenteista/kannustuksesta. Tälle ei nyt ihmeempiä kuulu tällä hetkellä kun aika menee töissä ja hirvimetällä. Eli auto on varsinkin viikonloppuisin suruttomassa käytössä. Täytynee nyt kuitenkin viritellä se verkko erottamaan kontti kabiinista ettei koiruus aina käy sytyttelemässä työvaloja kesken hirvipassin kuten viime viikonloppuna :D
Nii... on sen verran etistyny et sain tilailtua uretaanipuslat jousille. Niien saapumista odotellessa...
Pikkuisen kävi jopa mielessä osallistua Worrycrossiin mut sen ver pahasti raapii lokareihin sisäänjoustoissa etupää et taidan jättää väliin.
Lähitulevaisuuden ohjelmassa Patrollin katsastuskuntoon laitto (jälleen kerran).
To do ainakin:
-puslat. Takana ok, eteen odotellaan sopivia uretaanipuslia...
-etuakselin pohjaanlyöntikumit. Työn alla...
-lailliset renkulat alle. Ok
-mahdollisten rungon reikien paikkaus. OK tehty 18.1.15
-syöttöjen säätö katsurille kelpaaviksi. Ok
-valojen suuntaus. OK tehty 18.1.15
-loput kertokoon inssi :D
Mistä puslat tilasit? Omastakii on takajousista puslat hukkunu ni tarvis vissii jotai tehä.:D
Mistä puslat tilasit? Omastakii on takajousista puslat hukkunu ni tarvis vissii jotai tehä.:D
Tuolta tilasin https://korjaushuolto.fi/
Saa nähä millo tulevat.
Eihä tuo paha ku ei muuta oo hävint :rolleyes::D:D
Jotain pientä saatu vaihteeksi aikaiseksi. Rungosta tuli paikkailtua 4 reikää ni ei inssi pääse niin paljoa vittuilemaan :D Ajovalojen suuntaus korjattu kun tuli vihdoin oiottua emmännän teloma oikea etukulma.
Takariipukkeisiin laittelin uudet pultit ja uretaanipuslat. Tein tapeista rasvattavat. Uudet tapit tein M16 kuumasinkityistä pulteista ja laitoin 16/18 mm pronssiholkit. Aika näyttää miten tulevat kestämään. Etu riipukkeisiin joutu laittamaan Motonetin kumipuslat kun tuli väärän kokoiset uretaanipuslat :mad:
Eilen vaihtelin vakiokokoiset talvirenkaat alle, jotka näyttävät lievästi sanoittuna koomisilta :D Kerkes tottuu noihin 33 renkaisiin.
Viime vuon meni katastus "lievästi" pitkäksi. Nyt tilanne on jotenkin jopa hallinnassa kun on vielä viikko aikaa :D
Jotain pientä saatu vaihteeksi aikaiseksi. Rungosta tuli paikkailtua 4 reikää ni ei inssi pääse niin paljoa vittuilemaan :D Ajovalojen suuntaus korjattu kun tuli vihdoin oiottua emmännän teloma oikea etukulma.
Takariipukkeisiin laittelin uudet pultit ja uretaanipuslat. Tein tapeista rasvattavat. Uudet tapit tein M16 kuumasinkityistä pulteista ja laitoin 16/18 mm pronssiholkit. Aika näyttää miten tulevat kestämään. Etu riipukkeisiin joutu laittamaan Motonetin kumipuslat kun tuli väärän kokoiset uretaanipuslat :mad:
Eilen vaihtelin vakiokokoiset talvirenkaat alle, jotka näyttävät lievästi sanoittuna koomisilta :D Kerkes tottuu noihin 33 renkaisiin.
Viime vuon meni katastus "lievästi" pitkäksi. Nyt tilanne on jotenkin jopa hallinnassa kun on vielä viikko aikaa :D
Kokeileppa hiekka puhaltaa rungon takapäätä... kato mitä jää jälelle :D
LJ : oli kauheeta katseltavaa sen jälkee.. :D vaikka lähtö kohdat oli hyvät.
Kokeileppa hiekka puhaltaa rungon takapäätä... kato mitä jää jälelle :D
LJ : oli kauheeta katseltavaa sen jälkee.. :D vaikka lähtö kohdat oli hyvät.
Tässä topicissapa ei puhutakkaan tojotasta.:D Eihän patrolli ruostu..:rolleyes::D :D
Eilen tuli käytettyä Patrollia katsastuskonttorilla leiman toivossa... Melkein sain leiman :D Sami, miul on vissii maanantaikappale tää patu ko katsuri löysi yhden reiän vasemman takarenkaan luota rungosta :eek: Toinen mistä mainitsi oli runkonumeron näkyvyys. Näissä nyt ei oo mitään ihmeellistä laittaa kuntoon, mutta mutta...
Kolmas ja viimeinen(?) korjattava on oikean etulehden kiinnitys. Jousilehdet liikkuvat toisiinsa nähden akselin kohdalla. Vaikuttaisi kuin u-pultit olisivat löysällä. Itellä heräs kysymys että korjaantuuko vaan kiristämällä u-pultteja vai kieliikö jostakin muusta viasta jousipakassa??:confused: Kertokaas nyt kokeneemmat mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä?!?
Ja sitten se paras uutinen. Näytin katsurille parit laput ja kysyin saako näillä 33"-12,5-15 renkaat otteeseen. Tutki hetken ja sano et laita renkaat alle ku tuot jälkitarkastuksee ni laitetaa otteeseen:D:D
hiluvitkutin
07.02.2015, 08:57
Käytä u pultteja auki ja kato ettei keskinaula oo poikki. Siellä akselin kohalla on pultti jousipakan läpi.
Jos tarttee uusia ni kuusiokolopultti, ja kovempi ku 8.8
U-pultit käytetty auki ja todettu pakassa oleva pultti ehjäksi. Myös rungossa ollut pieni reikä (joka ei ollut sittenkään niin pieni) tuli paikattua. Nyt pitäisi jollain konstilla taikoa runkonumero näkyväksi :eek: Näkyyhän siitä jopa puolet ja tietenkin alkupäästä:mad: Ajattelin kokeilla kevyesti soodalla puhaltamalla josko sais numerot sillein näkyviin. Hyviä ideoita otetaan vastaan. Niin ja sit pitää laittaa ne 33" takas alle et sais ne vihdoinkin otteeseen.
Visioita auton suhteen on, mutta aikaa niiden toteuttamiseen nuukasti. Uusimpana visiona muuttaminen lavamalliksi...
Patrolliin sain leiman jälleen:D Runkonumeron korjasin niin että meistin rosteriseen irtolappuun runkonumeron ja liimasin sen mig-liimalla oikean eturenkaan takapuolelle. Leimasetä löi omat merkkinsä ja homma bueno. Totes vaa et kait siihen joku naarmu jäi. Sen verran kova runko:D
Eilen sain rapuloissani inspiksen tutkia/korjata takaluukun joka ei auennut ja toinen sarana oli irronnut. Mite lie pääst ruostumaan:confused: Mutta nyt toimii taas. Seuraavana olisi vuorossa takaovet joista nyt ei enää aukea kumpikaan. Kaikki lukot tuntuvat nyt vittuilevan.
p.s. katsuri jopa vinkkasi että kannattaa teettää uusi avain virtalukkoon kun saapi ajon aikana pois. Tämän totesi siis uusintakierroksella vinkiksi ensi vuotta varten
Patrolliin sain leiman jälleen:D Runkonumeron korjasin niin että meistin rosteriseen irtolappuun runkonumeron ja liimasin sen mig-liimalla oikean eturenkaan takapuolelle. Leimasetä löi omat merkkinsä ja homma bueno. Totes vaa et kait siihen joku naarmu jäi. Sen verran kova runko:D
Eilen sain rapuloissani inspiksen tutkia/korjata takaluukun joka ei auennut ja toinen sarana oli irronnut. Mite lie pääst ruostumaan:confused: Mutta nyt toimii taas. Seuraavana olisi vuorossa takaovet joista nyt ei enää aukea kumpikaan. Kaikki lukot tuntuvat nyt vittuilevan.
p.s. katsuri jopa vinkkasi että kannattaa teettää uusi avain virtalukkoon kun saapi ajon aikana pois. Tämän totesi siis uusintakierroksella vinkiksi ensi vuotta varten
onnea :D leimasta. nää on aina keljumaisii leimata :cool:
Sain vihdoinkin rakenneltua peräkärrin pistokkeelle toimivat virrat. Motonetistä 20A alennin ja 4 relettä sekä liittimiä ja johtoa. Parina iltana tuli puuhasteltua ja kuvanmukainen oli lopputulos. Valot jopa toimivat:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=172916
Pitää vielä joskus laitella johtoja paremmin nippuun ja tehä jonkinlainen kotelo suojaksi.
Vihdoin ja viimein sain hommattua mekaanisen vinssin:D Ajattelin suorittaa vinssille huollon ennenkuin rupean asemoimaan sitä Patrollin keulaan. Ajatuksena oli lähinnä vaihtaa öljyt ja rasvata kunnolla, koska vinssi oli otettu toimivana pois käytöstä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174376
No sehän meni taas aivan kuten ajattelin eli ei sinnepäinkään:o Öljythän olikin sen näköiset että korkea aika vaihtaa... http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174377
Hieman tarkemmin tutkittuani sisältähän löytyi kultaa:eek: http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174379
Tämän seurauksena päätin räjäyttää koko vinssin osiksi ja pikkuhuollosta tuli vähän isompi huolto.
Matopyörän laakerit lähti vaihtoon. Tämä kait on se matopyörä?...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174378
Samaan syssyyn tulee uudet tiivisteet. Tosin niitä ei heti löytynyt hyllystä toisin kuin laakerit. Uusia tiivisteitä odotellen. Pitäisi tulla alkuviikosta. Stefahan tuo tuossa akselin juuressa kait on joskus ollut?? Siis tuo epämääräinen möhkäle :Dhttp://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174380
millasta vinssipetiä oot suunitellu?
Oliks se noin huono?:eek::eek: oiskohan pitäny vähä tutkii ennenk myin..:o
millasta vinssipetiä oot suunitellu?
En ole vielä päässyt niin pitkälle:o Vinkkejä voi kyllä antaa. Mielellään otan niitä vastaan.
Oliks se noin huono?:eek::eek: oiskohan pitäny vähä tutkii ennenk myin..:o
KYLLÄ:mad: Ei tuossa muuten sen suurempaa mutta tuo ratas hiuka arveluttaa... Pientä kulumaa havaittavissa:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6995&pictureid=174384
Kunto ei jotenkii yllättänt myyjän tietäen:D:D:p
Sen on kyllä Aslakki kiskonu tuohon kuntoon.:D miä en sillä oo hirmu montaa vetoa ees vetäny ku tuli toi pickuppi sillo ostettua..
mulla ei oo vinkkiä sen tekoon ite, kun en ikinää vinssipetii tehny. Mutta patrollin edelisen edelinen omistaja tehny vinssi pedin näin että alhaalta tulee palkit ylöspäin (Liite tiedosto kuvat on silloin ku tohon tehtiin vinssi peti)
toi kuva on että miltä se tällä hetkellä näyttää albumeissa lisää kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7152&pictureid=169628
Mistä löysit stefat ja laakerit? Itella kanssa ois mekaaninen huollon tarpeessa.
Arska-tehtaalta
24.04.2015, 21:30
Kolmisen viikkoo sitten käytiin huuhalla kesää ettimässä ni tatsunisi oli kaupalla surkeen näkösenä ilman isoja pyöriä :)
Sen on kyllä Aslakki kiskonu tuohon kuntoon.:D miä en sillä oo hirmu montaa vetoa ees vetäny ku tuli toi pickuppi sillo ostettua..
Ohhoh, ois vissiin pitäny kurkata sisälle jo täältä lähtiessä :D ....no tulihan tuolla muutama 10mm vaijeri silputtua :)
temmi_hoo
25.04.2015, 11:51
http://www.hammaspyora.fi
Tuolla osaavat tehä matopyöriin osia kun näyttää kuvia ja mittapiirroksia tai jos vaikka saa kiikutettua paikanpäälle mallikappaleet. Osaavat kyllä opastaa mittojen ottamisessa, että mitä kaikkea tarvii tietää ja millä menetelmällä sen parhaiten saa mitattua.
Mistä löysit stefat ja laakerit? Itella kanssa ois mekaaninen huollon tarpeessa.
Laakerit löyty varaosaliikkeen hyllystä (laakeri 30206) ja stefat tilasin Laakerikeskuksesta. Jommassakummassa stefassa ulkomitta ei aivan täsmää mutta onnistuu kuulemma viistämään sen verran pois et saap paikallee. Mie en nyt muista kumpi. Stefat 38/58,17x8 ja 28,58/43,13x6,5. Nää mitat kaivelin netin syövereistä:)
tämmöset stefat mie laitoin omaani: 90311-38043 1 kpl ja 90311-28004 2kpl (läpivetävä) koothan noille kertoo google: 38*58*11 ja 28.6*43*6.5. luulin ainakin et nuo ois ollu ihan toyotan varaosanumerot :)
Koko kesä mennyt saamatta mitään aikaiseksi autolle. Vinssin kilkkeitä kerran hypistelin jo:) Sen verran kuitenkin sain aikaiseksi et tuli hommattua soa akselit. Tosin nekin vaativat pientä sipistelyä ennenkuin voi asennella paikalleen.
Eilisiltana tuli väkerrettyä jonkinlainen pakoputki kun entinen alkuperäinen ei kestänyt emännän Worryharjoituksia:D Putki poikki pöntön edestä. Riipaisin orkkispöntön ja suurimman osan putkesta romukasaan ja tinailin sivuputken 1. version. Vaimentimeksi laitoin nurkasta löytyneen vanhan metsäkoneen vaimentimen:rolleyes:
Tänään vielä pientä sipistelyä Worrycrossia varten niin pääsee emäntä kisaamaan:p
Villi veikkaus on että Worrycrossin jälkeen saakin tehdä sitten enemmän remonttia:D:D
Koko kesä mennyt saamatta mitään aikaiseksi autolle. Vinssin kilkkeitä kerran hypistelin jo:) Sen verran kuitenkin sain aikaiseksi et tuli hommattua soa akselit. Tosin nekin vaativat pientä sipistelyä ennenkuin voi asennella paikalleen.
Eilisiltana tuli väkerrettyä jonkinlainen pakoputki kun entinen alkuperäinen ei kestänyt emännän Worryharjoituksia:D Putki poikki pöntön edestä. Riipaisin orkkispöntön ja suurimman osan putkesta romukasaan ja tinailin sivuputken 1. version. Vaimentimeksi laitoin nurkasta löytyneen vanhan metsäkoneen vaimentimen:rolleyes:
Tänään vielä pientä sipistelyä Worrycrossia varten niin pääsee emäntä kisaamaan:p
Villi veikkaus on että Worrycrossin jälkeen saakin tehdä sitten enemmän remonttia:D:D
Heh! Oma datsuni ollut remontissa vuodesta 2011, jolloin oli kutunjuustojen mutakisat ja emäntä kuskina :D:D
...saa sitten tosiaan tehdä hieman isomman remontin. Toivottavasti ei kestä aivan yhtä kauan kuin Pöröllä :D
Heitetään tähän pientä to do listaa: (tällä hetkellä tiedossa olevia)
- korikannakkeiden korjaus, kaksi tai kolme on kutakuinkin EHJIÄ :p
- kuskin istuin liuhallaan ja osittain irti
- vasen takavalo paskana kanssakilpailijalta saadun pikku pusun seurauksena jonka seurauksena muutenkin valot renaa
- pakoputki vaatii pientä entrausta/modifiointia
- korikiinnikkeiden rikkoontumisten seurauksena "lievästi" elänyt kori paljasti mätä korjauksia vaativat kohdat erittäin hyvin :D
- ohjaukseen ilmaantui omituista elämistä
Tässä näin ensi alkuun pikaisen tutkimuksen tuloksia. Mutta pääasia toteutui eli tiimi Mutapeltosuokkiämmät pääsivät molemmat erät maaliin ja sijoittuivat ensikertalaisina erittäin hyvin 7/14 :D ja oli hauskaa :D:D
p.s. Kisan seurauksena taidettiin saada kaksi uutta henkilöä innostumaan offroadista! :D:D