PDA

View Full Version : Tojota Hiluski LN105


jv
21.02.2014, 19:53
Tollanen hailuksi tuli hommattua hetken mielijohteesta ja hieman tarvitsisi modifioida tätä oman mielen mukaiseksi.

Autossa on valmiina:
-75mm korinkorotus
-50 alustasarja
-kiinanpaineilmalukko edessä
-takana palalukko
-4.88 perät
-vinssipedit
-koppa ruosteessa.
-helmapalkit + rock sliderit
-flat bed turvakaarella.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149412

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149413


Takaposki

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149414


apparin puolen etupyöränkotelo/jalkatila hepattuna.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149415


to doo listaa
-mätien korjaus
-eturenkaille lisää tilaa
-etulukolle kompura ja venttiili.
-taka-akselin vaihto kestävämpään
-rungon ja korin maalaus
-etuvinssipedin ja puskurin teko.
-takapuskurin vahvistus
-35"++ renkaat
-jakotoosan välitykset
-turbo ja cooleri
-safarilaatikon rekentaminen lavalle
-venäjän safari varustelu
-työvaloja sinne ja tänne
-musiikki laitteistot ja kunnollinen LA-puhelin
ym,ym mitänyt mieleen juolahtaa:p

tarkoitus on viimeistään pääsiäisenä olla valmis, et pääsee iloiseen itään;)

JuuPeri
21.02.2014, 21:06
Hiano luxi..osta multa tuo m65 eatoni pellin alle vinkumaan. Sehän ois soppelin kokonen tuolle koneelle.

hitoy
21.02.2014, 21:13
Entisenä luxi miehenä ymmärrän ton tehon puutteen vaparissa. :D Ei se ahdettunakaan raketti ole mutta aivan eri maata kuitenkin. Perus mätä yksilö kun tätä vanhalla talilla katselin. Oma taisi olla yhtä hyvä. :) Seuraava rojekti omaan olisi ollut saksalainen 3.0td+autom. pellin alle mutta mutta.. Harvinainen yksilö tämä aito 105koppanen. Seurantaan menee tämä rojekti. :)

KooPee
21.02.2014, 21:36
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)

hitoy
21.02.2014, 21:59
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)

Juu pitkää hyttiä vaan. :)

jv
21.02.2014, 22:39
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)

Eka leima ja venäjälle. Sitten kattellaan kopin pidennystä:D

jv
24.02.2014, 18:18
Apparin ja kuskin puolen etupyöränkotelot/jalkatilat hitsattu ja maalattu

vänkärin puoli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149683


kuskin puoli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149682


snorkkelin mallailua

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149681


Laaalaaa-puhelimen virkaa tuli hoitamaan ikivanha mutta hyvä nordland, antenniksi valikoitui sirion mini snake 27

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149680



Seuraavaksi täytys alkaa päivittämään taka-akselia.

jää muuten ylimääräseksi toi 8" hing pinion palalukko tai oikeestaan koko akseli ilman välitystä.

joku vois valaista et mihin kaikkiin murikoihin toi lukko käy...

jv
26.02.2014, 20:52
maalaus oli taas normaalia katastrooffia alusta loppuun, en tiedä minne on hävinny maalisuodattimet ja sekoitus kipot mut niiden puutteessa limppapullosta suppilo irti ja sotkemaan.

no maalihan oli perinteisesti vanhaa joten klönttejä oli reilusti ja ruisku tukossa jatkuvasti, noo suomalaisten voimasanojen saattelemana sain kuin sainkin värin pintaan ja jälki on sen mukaista :D

roskia ja klönttejä siellä täällä, mut ei kai sen väliä näissä vehkeissä kun maalipinta on naarmuilla jo ekan reissun jälkeen.

maalina toimi puolikiiltävä temalac 50 eli 1-komponentti teollisuus maali.
itte oon tykänny tosta kun on kestävää eikä lohkea/halkea kovinkaan helposti, varjo puolena on et haalistuu...


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149833

Sami89
26.02.2014, 21:16
Mitä #%ttua! Musta?:eek:

Nii mut joo toihan onkii tojota..:D

MakeO
04.03.2014, 12:28
Milläs mallilla on projekti , onko renkaat jo löytyny millä reissuun?

jv
04.03.2014, 17:08
joo renkaat löyty, pitäs käydä ne hakemassa p-sawosta tässä lähiaikoina...

37x12,5 creepyt siis tulee alle. näillä näkymin 10x15 vanteilla, kunhan jostain semmoiset löydän. piitlokeilla tai site liimattuna.

Petek
04.03.2014, 18:56
joo renkaat löyty, pitäs käydä ne hakemassa p-sawosta tässä lähiaikoina...

37x12,5 creepyt siis tulee alle. näillä näkymin 10x15 vanteilla, kunhan jostain semmoiset löydän. piitlokeilla tai site liimattuna.

jos tänne savon suuntaan ajelet niin tulisko pari 65 hiluxin ovea Lahdesta mukana korvausta vastaan tietty...

jv
04.03.2014, 21:06
jos tänne savon suuntaan ajelet niin tulisko pari 65 hiluxin ovea Lahdesta mukana korvausta vastaan tietty...


kylläpä se onnistuu. leppävirralle asti oon tulossa. et laita viestiä et mistä haen ja sun pitäs sit siitä leppävirran kylältä noutaa ovet. mut laita nopsaan, saatan olla jo huomenna tulossa, riippuu millasiks työpäivät venyy tällä viikolla...

jv
04.03.2014, 21:14
Tossa sain hiekkapuhallettua pajeron akselin viikonloppuna ja iltasella tossa heppailin uudet jousipedit siihen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150611

väriä pintaan

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150609

joskos tuon tällä viikolla sais takas pyörilleen...


gt-mondeon penkit ostin hiluskia varten, mutta totesin niiden olevan aivan liian korkealla rungolla, ottaa pää kattoon :) täytyy metsästää jostain edulliset matalammalla rungolla olevat tuon orkkis sohvan tilalle..

jv
06.03.2014, 21:10
takavetarit sai hieman uusia laakereita...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150748


Taka murikkaan hitsuuttelin kempin lukitteen ja taka-akseli alkas olee jarruja vaille kasassa.

jos jollakin on tarvetta niin ton pajeron kitkamurikan tosi hyväkuntoiset kitkalevyt jäi ylimääräseksi et pientä korvausta vastaan ne voi noutaa meiltä.

sitten, tämmöistä ei ookkaan kaikilla :) aito turbon pre-cleaner.
oli niin sopon näköinen et oli pakko poimia aikoinaan tollanen töistä mukaan.
Hieman piti muokata kun ton oma putki yhde oli 2" joten tein sen sopivaksi 3" snorkkeliin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150747

jos joku ei tiedä mikä toi on niin se on imuilman esipuhdistin joka on tarkoitettu koneisiin jotka työskentelee erittäin pölyisissä olosuhteissa. siellä on sisällä pyörivä propelli joka saa pyörintä voimansa ilman pyörteistä ja potkuri "heittää" ton kyljessä olevasta reiästä paskat ulos. made in u.s.a


Renkaat tuli haettua ja nekin oottas vanteitten maalausta. maajussikin toimitti jo 10x15 vanteet meille niin pääsee niitäkin hiomaan, tai sit jos jaksaa nii voishan ne puhaltaakkin...

jv
07.03.2014, 22:42
renkhaita javantehia.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150831

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150830

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150832

jv
09.03.2014, 13:28
Renkaat liimattiin vanteelle tällä tökötillä, totasaa tilaamalla rengasliikkeistä joilla on michelinin edustus.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150937


pajeron laippaan toyo jako, keskireikää piti sorvissa isontaa 1mm

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150938


rengasta koesovitukseen, samin mieliks hieman vihreetäkin ;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150940


ei pahasti tuu renkaat kaaresta ulos. toi "uudempi" koppa on leveempi kuin ln65 koppa ja akselit on samat kuin ln65 niin jää hyvin kaaren sisään vaikka vanteet on perus 10x15 et-44.

hyvin mahtuu kääntymäänkin. 2mm jää latijouseen renkaat linkussa.
vaikuttas siltä et lokarin kaaria ei tarvii leikata yhtään mut käytäntö vasta varmistaa sitten asian. mielellään en leikkais yhtään lokaria kun tarkotus oli jättää koppa orkinaaliksi.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150939

jv
12.03.2014, 21:01
Muutaman turbon hankinnan jälkeen päädyin nyt kkk k26 hukkaportilliseen ahtimeen.
Ahdin on peräisin Man 4.6 litrasesta ja 159hv moottorista.

kompura puoli on n.46/74 ja turbiini n.54/64mm.
turbiinikotelo on ihan asiallisen kokoinen mutta kompura kotelo mallia kuorma-auto.

saapahan nähdä et onko rajusti liian iso et lähtee ahdoille vasta kovilla kierroksilla mut jos näin on niin sitten vaihdetaan nestepäätäpumppuun ;) :D

kuvia laitan myöhemmin ahtimesta, huomenna jos saisin laipan töissä tehtyä loppuun niin pääsis asentelemaan.

Hieman joutuu pakosarjan ja turbonlaipan kanssa kikkailemaan kun kompurakotelo on vaan sen verta iso et törmää jakopäänkoppaan. mulla siis tulee pakosarja nurinpäin ja turbo sen jatkoks.

jv
12.03.2014, 22:08
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151288


hukkaportin reikä on humoristisen pieni n.10mm

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151284


vingulla isonsin sitten sitä sen mitä uskalsin. n14mm se varmaan nyt on. josko tolla nyt oli mitään merkitystä mut jos sattuu et paineet saadaan ylös niin josko tuo virtais paremmin...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151285


home maid down pipen laippa

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151283

MakeO
13.03.2014, 15:37
Millanen toi ln 105:n etuakseli on, 8" ilmeisesti mutta low vai hi-pinion ja tuota onko normi
murrokset paikallaan?

jv
13.03.2014, 18:20
Vakiona normi 8" murikka. Nykyään hi pinion uudella 4.88 välityksellä ja kiinan arbilla. Varavälitystä tavii kantaa mukana. Murroksista ei varmaa tietoa kuin että ne on melko uudet. Perimätiedon mukaan saattavat olla "isot lipposet"...

Täällä taas pajalla hiluksin kimpussa parasta aikaa oottelen nalle purkin kans pakosarjan jäähtymistä et pääsis pulttaa sitä ja turboo paikalleen...

Sami89
13.03.2014, 18:30
Meinasitko monet tikut+murrokset pakata venäjälle mukaa?:D

jv
13.03.2014, 21:04
ei kait tossa törröttimessä oo tarpeeks voimaa rikkomaan tikkuja tai muutakaan :D

muutaman murroksen jos varais.

toyota4x4
13.03.2014, 22:27
ei kait tossa törröttimessä oo tarpeeks voimaa rikkomaan tikkuja tai muutakaan :D

muutaman murroksen jos varais.

onko samaa sarjaa turbo?, kuin mulla toisiksi ylimmällä hyllyllä se 300td mersun kkk26 :)

jv
15.03.2014, 10:43
joo toi on k26, mut se sun turbos on ton mun ahtimerinnalla, no jos vaik vertais näin et sun turbos on lj:n ct20 ja mun turre on supran ct26 :D vaikka samaa mallisarjaa pitäs olla niin täysin eri ahdin, mulla on toi siipien akselikin mallia järeä, kompura siipi on tyyliin M10 mutterilla kiinni :)

Mut juu eilen pääsin koeajamaan hiluskia ja turbo jutut osu nappiin. heräilee mukavan alhaalta ja ahdot käy parhaillaan reippaan 1,5bar. kilossakin alkaa hymyilyttää kun törrötin muuttuu pihiseväks ja puhisevaks.
Kytkin vaan otti viimeset pidot et nyt pääsee tiputtaa lootaa alas...

ps. kemppi perä kun on ja paikaltaan lähtee asfaltitlta 37" renkailla niin kytkin pommin jälkeen perä vispaa sladissa koko ykkösen, kakkosella löytyy vasta pito renkaille , jos kytkin pitää :D et kait tuo turbotus jotenkin onnistu.

toyota4x4
16.03.2014, 09:53
jos us vesijärven autosta ostamani uuden karhee orkkis kytkin levy löyty ,kun pengoin varastoja.

jv
16.03.2014, 11:49
jos us vesijärven autosta ostamani uuden karhee orkkis kytkin levy löyty ,kun pengoin varastoja.

ei sattus löytyy asetelmaa? mullakin on levy uutta vastaava mut asetelma on väsähtäny.
näky olevan 8-pulttinen vauhtipyörä mulla ja kytkin 228mm
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.

toyota4x4
16.03.2014, 12:20
ei sattus löytyy asetelmaa? mullakin on levy uutta vastaava mut asetelma on väsähtäny.
näky olevan 8-pulttinen vauhtipyörä mulla ja kytkin 228mm
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.

on semmonen orkkis asetelma.

projuzi
16.03.2014, 19:16
Multa löytyy kanssa yks ylimääränen toyotan asetelmä hyllystä. Tais olla kohtuu hyvässä kunnossa, päällä teksti CT-062, elikkäs malli jos sattuis olee sopiva. Myös vauhtipyörä myytävänä. Näkyy tuolla kuvissa http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1748784

Petek
17.03.2014, 18:30
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.[/QUOTE]

oli ainaki pari viikkoo sitte hyllyssä ku tohon juuberilta hommattuun hiluun tommosen muutoksen tein. sanoo tilatessa mihinkä laatikkoo tulossa nii osaavat laittaa oikeen paksusen painelaakerin mukaan.

hiluvitkutin
24.03.2014, 19:29
Minkäslaisen huohottimen se jv rakenti moottorille?turbon imuun vai ilmaan. Taijat sinäki varustautua kahlaamaan?
Tuntuu nää toitsut hönkivän enemmän ku tatsunit ;)

jv
24.03.2014, 21:27
ei oo vielä tehtyt mitään huohutukselle, varmaan ulkoilmaan saa suoraan hönkiä.

Repro
24.03.2014, 21:30
Vedä vaan letku imupuolelle. Tai varo ettei sammu keskellä lätäkköä ettei imaise vesiä sisään.

NiFa1
24.03.2014, 23:33
Komian näkönen! :) Mikä kiinanihme ilmalukko tuossa siis on edesä? :D

jv
25.03.2014, 11:25
olisko tml air locker,
en laita huohotinta turbon imuun, huonoja kokemuksia siitä, koko imusarja yleensä aina öljyssä sen jälkeen... patrolleissa ollu mulla aina ulkoilmaan huohotus eikä oo ollu ongelmia vaikka hieman on joskus syvemmissä vesissäkin kahlattu...

jv
31.03.2014, 16:55
Pakoputki valmistu 3" happosesta putkesta, yhdellä vaimentimella.
Ihan ok pehmeät soundit tuli, odotin paljon räkäsemmän kuulosta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152795

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152796

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152793

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152797


V6 4runnerin penkit kävi orkkis reikiin kivuttomasti, aikapaljon mukavammat istua kuin orkkis sohva :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152792


Myös taka"puskuri"/lauta tuli muokattua ja vahvistettua.
taka sähköjä täytyi hieman restaaroida, samalla poistelin ylimääräset johdot.
laittelin 15W ledituikut peruutusvaloiks, takavalot olikin jo valmiiks ledit.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152794


Akku muutti lavan alle ja akun virkaa tuli hoitamaan töpöstä jäänyt 75ah optima.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152803


Etulukon ohjaukseen tuli arbin magneettiventtiili joka muutti rintapeltiin.
Kompura löysi paikkansa akulle tarkotetuun telineeseen. kompuran ilmanoton vedän letkulla turbon imulinjasta/ilmanputsarin kannesta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152802

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152801


imusarjan tuloputken tein uusiksi kans et ahto linja tulee mukavammassa kulmassa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152798


Turbolla oli aluksi 63mm imulinja mutta se kävi liian ahtaaksi joten tein uuden 76mm. nyt tuntus hengittävän.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152799


Hukkaportin kellon vartta sai kans väännellä ja käännellä sekä lyhentää että sen sai mahtumaan ja toimimaan kunnolla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152800


nyt on ahdot 1,2-1,3bar ja se tuntuu olevan kriittinen raja et uusi orkkis tojotan 228mm kytkin vielä pitää. saattaa jopa hieman luistaa jos nelosella aivan maksimit vedättää. täytynee venäjän reissun jälkeen vaihtaa joku hipo kytkin tonne jos vielä oireilee...

jv
05.04.2014, 09:46
lisäsin ilmanputsarin lähtöön vielä moottorin huohotuksen ha kompuran ilman oton.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153063


ahtopainekello ja tatsunista lainattu etulukon katkaisia merkkivaloineen...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152873


ompakumma jos etulukko hieman vuotaa, kun juotos on tätä tasoa. oli saanu holkkikin lämpöä juotoksen takia ja kutistunut.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152872

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152871


hion 600 vesihiomapaperilla holkin ja hain etrasta uudet o-renkaat niin alko kiinanarbbikin pitämään ilmat sisällä, ainakin talliolosuhteissa :rolleyes:
edit. pitää ilmat myös ensimmäisen testiajon jälkeen:p

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152870


Eilinen ilta tapeltiin jarruja tohon ryskään jussukan kans ja saatiin illasta jo nekin löytymään. noi on kyllä ihan paskat noi tojotan 4-mäntäset etusatulat, aina yli puolet männistä jumissa. pajeron takajarrut piti heti ongelmitta.
mädät jarrukilvet nakkasin lepikkoon ja tein uudet jarruletkun telineet yhden satulan pultin alle.

tänään olis etupuskurin/vinssipedin valmistusta ja takalokarit pitäs kehittää.
alkas olla kiire dynoon ja leimalle kun venäjällä pitäs olla jo 16.4...:eek:

jv
08.04.2014, 18:21
puskurin "runko" ja vinssin kolo alkaa muodostumaan

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153260

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153259


puskutin takatukineen pohjamaalissa

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153257

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153258


emäntä tuunas ovet

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153255


siten se suurin juttu, Hiluksi sai tänään leiman ja muutokset otteeseen.
vinssiä ja pikku varustelua vaille siis valmiina lähtöön venäjän maalle ens viikolla.:p

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153256


ei saanu vinssiä yhtään sisemmäks kun en halunnut syyläriä siirtää mut ei tuo nyt kovin paha toi etuylitys ole...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153253

Eetza
09.04.2014, 07:33
Taitaa Karo luottaa toijotaan... että tällä laitteella tullaan maaliin asti ku oikee ruutuliputkin laitto tekstin lisäksi... :)

jv
13.04.2014, 12:15
Tuuli tunneliin lisäilin hieman peltiä siinä toivossa et jäähtyis hieman paremmin kun syyläri tulee olemaan tukossa kura/savivellistä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153594


taka-akselille tei linkkitangon keskelle jonka pitäs ajaa traction barin virkaa.
ainakin pinjonin pomppiminen loppui lähes täysin.
rungon päässä on hj:n riipukkeen polyuretaani pusla ja akselin päässä on 143 scanian iskarin puslat/holkki hässäkkä. puslan läpituleva tappi/pultti on 14mm.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153596

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153597

ton palkin jäykistelin hitsuuttelemalla sieltä täältä kun toi on vaan kaks päällekkäin pokattua 2mm peltiä pistehitsen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153595


vinssikin tuli laitettua paikoilleen ja sehän oli gew 10000lbs, uudella come up:n 5,6hv moottorilla (15000lbs).
releboksi tuli vanhasta abt 10000:sta ja siihen laitoin ramseyn langattoman kauko-ohjauksen...

jv
14.04.2014, 19:54
pienempää ruoria niin mahtuu hieman paremmin tonne pieneen hyttiin, kuvassa näkyy myös patrollista lainattu keskikonsoli.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153744


valojen katkasiat ja kompuran painemittari

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153745


kulmavalot takaviistoon 18W/per puoli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153741


valoja eteen... 108W

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153742

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153743

lepa77
15.04.2014, 07:04
komee on hilu

jv
31.05.2014, 16:11
tuli hommattua käytetyt dobinssonin +50mm pakat eteen, jos sais vaikka auton seisomaan taas suorassa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156741


sitten tuli irrotettua pakki vammainen vaihteisto ja kannettua 4.7:1 välityksen omaava ln46 mallin hailuksin jakis rinnalle.

tuli nyt laitettua ln65 päälaatikko, ln46 jakotoosalla ja trail gearin 4.7 välitys setillä paikoilleen liluskiin. jokohan alkas löytyy paremmin välityksiä kivikkoon/suolle...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156742

jv
01.06.2014, 19:24
sunnuntai iltapäivän ratoksi muokkasin hieman vaihteistonkannatinpalkkia.

Sopivasti heti alkuun loppu migistä kaasu, joten täyty kaivella puikkokone esiin.

Joku olikin jo valmiiksi madaltanut tota "kyhmyä" tosta keskeltä, joten hitsuuttelin tohon hieman vinoolippaa siinä toivossa et toi etureuna ei olisi enää niin tarraava kuin alunperin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156773


Jakolaatikolle tein panssarin samalla. Oli tosi mukava auton alla sytytellä puikkoa vapisevin käsin kun hieman eilis ilta vielä hikoilutti.:p

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156774

Samsonite
01.06.2014, 20:21
Kyllä puikkohommat(kin) on paljon mukavempia kun on vähän voita nokassa....:D

PeteTurku
17.06.2014, 05:47
Onkos tuo ilimanpuhostin alkuperäinen vai mistä vehkeestä?

jv
17.06.2014, 08:43
Onkos tuo ilimanpuhostin alkuperäinen vai mistä vehkeestä?

orginelli on mut kanteen on isonnettu lähtöputki 60mm->76mm

jv
03.07.2014, 20:32
Amerikan ihme maasta saapui longfieldin cromot...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158264


sitten kasailin "hybridi"akselia eteen eli akseli leventyi 30mm/puoli. Yhteensä siis 60mm, eli on yhtä levee nykyään kuin hj:n akseli.

reseptinä ln110 hiluksin ifs-keulan navat, käy suoraan jäykän akselin laakeriakseliin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158265


Jarrut piti keksiä uusiksi, eli ln105 levyt, joihin porasin uudet kiinnityspulttien reiät. Ifs-keulan navassa levyt kiinnitetään omilla pulteillaan, kun taas ln105 akselissa ne tulee pyörän pinnapulttejen alle.

Satulat piti siirtää toiselle puolelle kääntöpäässä olevia kiinnikkeitä.
Porasin kierteet pois ja laitoin satulat läpipulteilla...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158266

jv
12.07.2014, 10:29
creepyt läks ja sain väsytys taktiikalla maajussin myymään mulle 35x16r15 boggerit ja 13" leveet bead lock vanteet...

Hieman uutta väriä vanteisiin suhuuttelin, metallin hohto tumman harmaa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158539


vaikka vanteet on leveät ja off settiä reilusti (et n. -70) ja akseli on alkuperäistä leveämpi, niin ei pahasti tule rengas yli lokarin kaaren, mukavan leveä on toi uudemman hiluksin kori...

Auton leveys on uusilla renkailla ja vanteilla 202cm, tuntuu et saa tosi kallelleen ajaa ennen kuin kippaa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158540


tosta voi hieman hahmottaa et paljon rengas tulee ulos navasta, olkatappia voi alkaa hieman vituttaa:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158542


Alko vituttaa aina solmussa oleva raidetanko, vaikka molocromo ainesputkee onkin, niin hätäpäissäni hitsuuttelin tankoa suojaavan puskurin. Ainakin pick up patrollissa havaitsin varsin toimivaksi raidetangon suojaksi samanlaisen virityksen aikoinaan, kunhan ei aja kantoa/kiveä heti renkaan juureen vaan tähtää sen keskelle akselia...

Orginaali traction barin torni oli kans mädäntynyt ja repeillyt huonoksi joten tein uuden tornin 60x60x4 rhs putkesta...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158541


Sitten ulkoiluttelin hieman hailuksia pitkästä aikaa. takapihan testi lenkki oli hieman kasvanut umpeen nokkosista...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158559


Edessä meinaa olla hieman ahdasta pyörän kaaressa... täytyy tehdä jotain asialle...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158560

Vilkutin
12.07.2014, 23:13
Näyttäis olevan joustoa hieman erilailla ku mulla inan reilu 40cm :)
huomena rupee katkeilee kuormalateja jousipakasta.

MakeO
13.07.2014, 10:37
Sen mitä kuvista saa selvää niin kääntövarret on vissiin normi 4-pultti kiinnityksellä vielä?
Saattaa napa vai mikä toi klumppi ny onkaan,joutua aika koville ku pyörä on noin ulkona ja
leveä pinta. Jonkinlainen vahvistus vois olla kova sana..?

jv
13.07.2014, 11:00
Olkoon tolleen. Noin mulla oli pick up patrollissakin ja hyvin kesti 39.5 boggereitakin Vaikka oli hydrauli avusteinen ohjaus ja vitusti ulospäin levittävät vanteet...
se paino aika paljon enemmän kuin hilu...
Musta tuntuu et porukalla on ongelmia noitten olkaakseleiden kanssa koska kasatessa ei kiinnitetä huomiota pintojen puhtauteen ja pulttien kireyteen... jälki kiristys on kans kova sana remontin jälkeen...

jv
28.07.2014, 16:13
fiilistelyä boggerit alla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159449


takapihan testilenkillä yritti etukardaani ja pinjoni saada hieman osumaa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159572

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159571

jv
25.08.2014, 20:21
Kuvien laatu on taas vähintäänkin heikkoa, kiitos samsung xcover2 ja sen niin sanottu pöly tiiveys...:mad:



Paineilmaa rupes pukkaamaan pikkunen 1.1kw rakennuskompura ja se löys paikkansa hytin ja lavan välistä.
Tein 2mm muovista tollasen vesi/kura suojan kompuran päälle...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161142

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161143


Kompuralle virtaa syöttää 1500W/2500W inventteri penkkien välissä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161144


Vaihteistojen kepit sai uudet kumit ja jakiksen keppi muutti päälaatikon kepin taakse koska jakiskin vaihtui välitysten myötä LN46 mallin jakikseen...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161145


Lava sai uuden vesi vanerin josta maalailin leikatut päädyt et ei imis vettä itteensä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161146


Tankinkorkki löys uuden paikkansa lavan etukulmasta, tankkiin se yhdistin ivalon öljyn kestävällä imu-paineletkulla...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161147

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161148

ukkonen7
26.08.2014, 13:07
Onkos nämä kenties mudventures päivityksiä??:D

jv
26.08.2014, 15:45
retroon valmistautumista, sit ois vielä yks safari ennen mudventuresia, leimakin loppuu ens kuussa et varmaan jää lähtemättä iloiseen itään...

jv
11.12.2014, 08:44
Retrossa tuli käytyä ja muuten kaikki suju mallikkaasti mutta ohjaustehostin hylki jatkuvasti hihnaansa, 4.sija saatiin kumminkin saavutettua.

Tossa jostain merrasmäessä olevasta ojasta napapattu kuva...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=167433


Pari viikkoo retron jälkeen ajettiin uudestaan hirvensalmella kun rasteja purettiin, siellä napsahti "pässinsarvi" ohjausvarsi kääntöpäästä poikki ja hiluks onkin senjälkeen odotellu motivaatiota tehdä jotain...

Boggerit tuli tossa myytyä ja 38,5" leikatut tsl:ät tuli hommattua, mutta ne oottelee vielä sopivia vanteita.

Eilen siten retuutin ohjauskyvyttömän hiluksin talliin, näppärää kun tuli ostettua pari vuotta sitten pikku valmetin tilalle tollanen siro pihakone niin helppo siirrellä raatoja ees taas :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=167431

päivitellään lisää sitten kun jotain tapahtuu...

jv
13.12.2014, 21:51
Takapihan testiajelua 33" swamppereilla...

https://www.youtube.com/watch?v=14eKzGdhLok&list=UUPGlYdyiCiEDFi0GWlKDjrA

Roller
19.12.2014, 20:28
Olisko sulla hyviä vinkkejä ton turbotuksen suhteen, mulle eksy näppeihin kanssa kkk ahdin numerosta en oo varma on fl 6 volvosta. Joutuu varmaan patrolliin tekee vähän tilaa et mahtuu.

jv
20.12.2014, 09:56
lähtisin veikkaamaan et liian iso patrolliin (sd33 moottori), vakio syöttöpumpulla, jos on turbon pumppu niin sitten on toiveita et heräis ees yläkierroksilla.

ja jos puhe on gr:n rd28t koneesta niin 12mm nestepäällä vois tuurissaan saada pelaamaan, silti veikkaan et on liian iso turbo tohonkin...

kaveri laitto kuutos volvon ahtimen hj:seen ja huonosti pelas, ihan viimesillä 500rpm heräs ahdin ja nosti maks 0,3 ahtopainetta :D

etti jostain jonkun matalakierros (maks ~1800rpm) kutoskoneisen työkoneen ahdin, niissä on yleensä passeli pakopesä ja riittävä kompura joilla saa pelaamaan läpi kierros alueen.

mulla on hiluksissa kkk26 peräisin man (159hv) automaattivaihteisesta bussista, siinä on passelin kokonen pakopesä hukkaportilla ja isohko kompura puoli. pelaa 2lt2 moottorissa vähintäänkin hyvin. pers dynon mukaan vois olla takarenkaalta 110-120hv 1,2bar paineella... kytkin luistaa jos yhtään syöttöö lisää ja luistaa nytkin jos tiellä nelosella kaasun pohjaan painaa:D

Roller
20.12.2014, 11:34
Tää on tää sun vanha gr:ä tarkotus ois laittaa toi 12mm nestepää. ja eihän noi pikku kuormurit mitään kierroskoneita oo. Toi on siitä pienemästä 5.5 litrasesta