View Full Version : Tojota Hiluski LN105
Tollanen hailuksi tuli hommattua hetken mielijohteesta ja hieman tarvitsisi modifioida tätä oman mielen mukaiseksi.
Autossa on valmiina:
-75mm korinkorotus
-50 alustasarja
-kiinanpaineilmalukko edessä
-takana palalukko
-4.88 perät
-vinssipedit
-koppa ruosteessa.
-helmapalkit + rock sliderit
-flat bed turvakaarella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149412
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149413
Takaposki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149414
apparin puolen etupyöränkotelo/jalkatila hepattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149415
to doo listaa
-mätien korjaus
-eturenkaille lisää tilaa
-etulukolle kompura ja venttiili.
-taka-akselin vaihto kestävämpään
-rungon ja korin maalaus
-etuvinssipedin ja puskurin teko.
-takapuskurin vahvistus
-35"++ renkaat
-jakotoosan välitykset
-turbo ja cooleri
-safarilaatikon rekentaminen lavalle
-venäjän safari varustelu
-työvaloja sinne ja tänne
-musiikki laitteistot ja kunnollinen LA-puhelin
ym,ym mitänyt mieleen juolahtaa:p
tarkoitus on viimeistään pääsiäisenä olla valmis, et pääsee iloiseen itään;)
Hiano luxi..osta multa tuo m65 eatoni pellin alle vinkumaan. Sehän ois soppelin kokonen tuolle koneelle.
Entisenä luxi miehenä ymmärrän ton tehon puutteen vaparissa. :D Ei se ahdettunakaan raketti ole mutta aivan eri maata kuitenkin. Perus mätä yksilö kun tätä vanhalla talilla katselin. Oma taisi olla yhtä hyvä. :) Seuraava rojekti omaan olisi ollut saksalainen 3.0td+autom. pellin alle mutta mutta.. Harvinainen yksilö tämä aito 105koppanen. Seurantaan menee tämä rojekti. :)
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)
Juu pitkää hyttiä vaan. :)
Ei sulle tää pääty ;) ... onnittelut järkiostoksesta, mutta lopeta se mätien harsiminen siitä kopasta ja paiskaa siihen extracabi rungon päälle suosiolla....;)
Eka leima ja venäjälle. Sitten kattellaan kopin pidennystä:D
Apparin ja kuskin puolen etupyöränkotelot/jalkatilat hitsattu ja maalattu
vänkärin puoli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149683
kuskin puoli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149682
snorkkelin mallailua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149681
Laaalaaa-puhelimen virkaa tuli hoitamaan ikivanha mutta hyvä nordland, antenniksi valikoitui sirion mini snake 27
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149680
Seuraavaksi täytys alkaa päivittämään taka-akselia.
jää muuten ylimääräseksi toi 8" hing pinion palalukko tai oikeestaan koko akseli ilman välitystä.
joku vois valaista et mihin kaikkiin murikoihin toi lukko käy...
maalaus oli taas normaalia katastrooffia alusta loppuun, en tiedä minne on hävinny maalisuodattimet ja sekoitus kipot mut niiden puutteessa limppapullosta suppilo irti ja sotkemaan.
no maalihan oli perinteisesti vanhaa joten klönttejä oli reilusti ja ruisku tukossa jatkuvasti, noo suomalaisten voimasanojen saattelemana sain kuin sainkin värin pintaan ja jälki on sen mukaista :D
roskia ja klönttejä siellä täällä, mut ei kai sen väliä näissä vehkeissä kun maalipinta on naarmuilla jo ekan reissun jälkeen.
maalina toimi puolikiiltävä temalac 50 eli 1-komponentti teollisuus maali.
itte oon tykänny tosta kun on kestävää eikä lohkea/halkea kovinkaan helposti, varjo puolena on et haalistuu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=149833
Mitä #%ttua! Musta?:eek:
Nii mut joo toihan onkii tojota..:D
Milläs mallilla on projekti , onko renkaat jo löytyny millä reissuun?
joo renkaat löyty, pitäs käydä ne hakemassa p-sawosta tässä lähiaikoina...
37x12,5 creepyt siis tulee alle. näillä näkymin 10x15 vanteilla, kunhan jostain semmoiset löydän. piitlokeilla tai site liimattuna.
joo renkaat löyty, pitäs käydä ne hakemassa p-sawosta tässä lähiaikoina...
37x12,5 creepyt siis tulee alle. näillä näkymin 10x15 vanteilla, kunhan jostain semmoiset löydän. piitlokeilla tai site liimattuna.
jos tänne savon suuntaan ajelet niin tulisko pari 65 hiluxin ovea Lahdesta mukana korvausta vastaan tietty...
jos tänne savon suuntaan ajelet niin tulisko pari 65 hiluxin ovea Lahdesta mukana korvausta vastaan tietty...
kylläpä se onnistuu. leppävirralle asti oon tulossa. et laita viestiä et mistä haen ja sun pitäs sit siitä leppävirran kylältä noutaa ovet. mut laita nopsaan, saatan olla jo huomenna tulossa, riippuu millasiks työpäivät venyy tällä viikolla...
Tossa sain hiekkapuhallettua pajeron akselin viikonloppuna ja iltasella tossa heppailin uudet jousipedit siihen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150611
väriä pintaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150609
joskos tuon tällä viikolla sais takas pyörilleen...
gt-mondeon penkit ostin hiluskia varten, mutta totesin niiden olevan aivan liian korkealla rungolla, ottaa pää kattoon :) täytyy metsästää jostain edulliset matalammalla rungolla olevat tuon orkkis sohvan tilalle..
takavetarit sai hieman uusia laakereita...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150748
Taka murikkaan hitsuuttelin kempin lukitteen ja taka-akseli alkas olee jarruja vaille kasassa.
jos jollakin on tarvetta niin ton pajeron kitkamurikan tosi hyväkuntoiset kitkalevyt jäi ylimääräseksi et pientä korvausta vastaan ne voi noutaa meiltä.
sitten, tämmöistä ei ookkaan kaikilla :) aito turbon pre-cleaner.
oli niin sopon näköinen et oli pakko poimia aikoinaan tollanen töistä mukaan.
Hieman piti muokata kun ton oma putki yhde oli 2" joten tein sen sopivaksi 3" snorkkeliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150747
jos joku ei tiedä mikä toi on niin se on imuilman esipuhdistin joka on tarkoitettu koneisiin jotka työskentelee erittäin pölyisissä olosuhteissa. siellä on sisällä pyörivä propelli joka saa pyörintä voimansa ilman pyörteistä ja potkuri "heittää" ton kyljessä olevasta reiästä paskat ulos. made in u.s.a
Renkaat tuli haettua ja nekin oottas vanteitten maalausta. maajussikin toimitti jo 10x15 vanteet meille niin pääsee niitäkin hiomaan, tai sit jos jaksaa nii voishan ne puhaltaakkin...
renkhaita javantehia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150831
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150830
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150832
Renkaat liimattiin vanteelle tällä tökötillä, totasaa tilaamalla rengasliikkeistä joilla on michelinin edustus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150937
pajeron laippaan toyo jako, keskireikää piti sorvissa isontaa 1mm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150938
rengasta koesovitukseen, samin mieliks hieman vihreetäkin ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150940
ei pahasti tuu renkaat kaaresta ulos. toi "uudempi" koppa on leveempi kuin ln65 koppa ja akselit on samat kuin ln65 niin jää hyvin kaaren sisään vaikka vanteet on perus 10x15 et-44.
hyvin mahtuu kääntymäänkin. 2mm jää latijouseen renkaat linkussa.
vaikuttas siltä et lokarin kaaria ei tarvii leikata yhtään mut käytäntö vasta varmistaa sitten asian. mielellään en leikkais yhtään lokaria kun tarkotus oli jättää koppa orkinaaliksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=150939
Muutaman turbon hankinnan jälkeen päädyin nyt kkk k26 hukkaportilliseen ahtimeen.
Ahdin on peräisin Man 4.6 litrasesta ja 159hv moottorista.
kompura puoli on n.46/74 ja turbiini n.54/64mm.
turbiinikotelo on ihan asiallisen kokoinen mutta kompura kotelo mallia kuorma-auto.
saapahan nähdä et onko rajusti liian iso et lähtee ahdoille vasta kovilla kierroksilla mut jos näin on niin sitten vaihdetaan nestepäätäpumppuun ;) :D
kuvia laitan myöhemmin ahtimesta, huomenna jos saisin laipan töissä tehtyä loppuun niin pääsis asentelemaan.
Hieman joutuu pakosarjan ja turbonlaipan kanssa kikkailemaan kun kompurakotelo on vaan sen verta iso et törmää jakopäänkoppaan. mulla siis tulee pakosarja nurinpäin ja turbo sen jatkoks.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151288
hukkaportin reikä on humoristisen pieni n.10mm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151284
vingulla isonsin sitten sitä sen mitä uskalsin. n14mm se varmaan nyt on. josko tolla nyt oli mitään merkitystä mut jos sattuu et paineet saadaan ylös niin josko tuo virtais paremmin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151285
home maid down pipen laippa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=151283
Millanen toi ln 105:n etuakseli on, 8" ilmeisesti mutta low vai hi-pinion ja tuota onko normi
murrokset paikallaan?
Vakiona normi 8" murikka. Nykyään hi pinion uudella 4.88 välityksellä ja kiinan arbilla. Varavälitystä tavii kantaa mukana. Murroksista ei varmaa tietoa kuin että ne on melko uudet. Perimätiedon mukaan saattavat olla "isot lipposet"...
Täällä taas pajalla hiluksin kimpussa parasta aikaa oottelen nalle purkin kans pakosarjan jäähtymistä et pääsis pulttaa sitä ja turboo paikalleen...
Meinasitko monet tikut+murrokset pakata venäjälle mukaa?:D
ei kait tossa törröttimessä oo tarpeeks voimaa rikkomaan tikkuja tai muutakaan :D
muutaman murroksen jos varais.
toyota4x4
13.03.2014, 22:27
ei kait tossa törröttimessä oo tarpeeks voimaa rikkomaan tikkuja tai muutakaan :D
muutaman murroksen jos varais.
onko samaa sarjaa turbo?, kuin mulla toisiksi ylimmällä hyllyllä se 300td mersun kkk26 :)
joo toi on k26, mut se sun turbos on ton mun ahtimerinnalla, no jos vaik vertais näin et sun turbos on lj:n ct20 ja mun turre on supran ct26 :D vaikka samaa mallisarjaa pitäs olla niin täysin eri ahdin, mulla on toi siipien akselikin mallia järeä, kompura siipi on tyyliin M10 mutterilla kiinni :)
Mut juu eilen pääsin koeajamaan hiluskia ja turbo jutut osu nappiin. heräilee mukavan alhaalta ja ahdot käy parhaillaan reippaan 1,5bar. kilossakin alkaa hymyilyttää kun törrötin muuttuu pihiseväks ja puhisevaks.
Kytkin vaan otti viimeset pidot et nyt pääsee tiputtaa lootaa alas...
ps. kemppi perä kun on ja paikaltaan lähtee asfaltitlta 37" renkailla niin kytkin pommin jälkeen perä vispaa sladissa koko ykkösen, kakkosella löytyy vasta pito renkaille , jos kytkin pitää :D et kait tuo turbotus jotenkin onnistu.
toyota4x4
16.03.2014, 09:53
jos us vesijärven autosta ostamani uuden karhee orkkis kytkin levy löyty ,kun pengoin varastoja.
jos us vesijärven autosta ostamani uuden karhee orkkis kytkin levy löyty ,kun pengoin varastoja.
ei sattus löytyy asetelmaa? mullakin on levy uutta vastaava mut asetelma on väsähtäny.
näky olevan 8-pulttinen vauhtipyörä mulla ja kytkin 228mm
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.
toyota4x4
16.03.2014, 12:20
ei sattus löytyy asetelmaa? mullakin on levy uutta vastaava mut asetelma on väsähtäny.
näky olevan 8-pulttinen vauhtipyörä mulla ja kytkin 228mm
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.
on semmonen orkkis asetelma.
Multa löytyy kanssa yks ylimääränen toyotan asetelmä hyllystä. Tais olla kohtuu hyvässä kunnossa, päällä teksti CT-062, elikkäs malli jos sattuis olee sopiva. Myös vauhtipyörä myytävänä. Näkyy tuolla kuvissa http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1748784
aattelin modifioida vauhtipyörän käypäseks 236mm kytkimelle ja hommattuu exidyn racing kytkin paketin. näky olevan tamgearssilla 320€ jos vaan sattuu olee varastossa.[/QUOTE]
oli ainaki pari viikkoo sitte hyllyssä ku tohon juuberilta hommattuun hiluun tommosen muutoksen tein. sanoo tilatessa mihinkä laatikkoo tulossa nii osaavat laittaa oikeen paksusen painelaakerin mukaan.
hiluvitkutin
24.03.2014, 19:29
Minkäslaisen huohottimen se jv rakenti moottorille?turbon imuun vai ilmaan. Taijat sinäki varustautua kahlaamaan?
Tuntuu nää toitsut hönkivän enemmän ku tatsunit ;)
ei oo vielä tehtyt mitään huohutukselle, varmaan ulkoilmaan saa suoraan hönkiä.
Vedä vaan letku imupuolelle. Tai varo ettei sammu keskellä lätäkköä ettei imaise vesiä sisään.
Komian näkönen! :) Mikä kiinanihme ilmalukko tuossa siis on edesä? :D
olisko tml air locker,
en laita huohotinta turbon imuun, huonoja kokemuksia siitä, koko imusarja yleensä aina öljyssä sen jälkeen... patrolleissa ollu mulla aina ulkoilmaan huohotus eikä oo ollu ongelmia vaikka hieman on joskus syvemmissä vesissäkin kahlattu...
Pakoputki valmistu 3" happosesta putkesta, yhdellä vaimentimella.
Ihan ok pehmeät soundit tuli, odotin paljon räkäsemmän kuulosta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152795
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152796
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152793
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152797
V6 4runnerin penkit kävi orkkis reikiin kivuttomasti, aikapaljon mukavammat istua kuin orkkis sohva :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152792
Myös taka"puskuri"/lauta tuli muokattua ja vahvistettua.
taka sähköjä täytyi hieman restaaroida, samalla poistelin ylimääräset johdot.
laittelin 15W ledituikut peruutusvaloiks, takavalot olikin jo valmiiks ledit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152794
Akku muutti lavan alle ja akun virkaa tuli hoitamaan töpöstä jäänyt 75ah optima.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152803
Etulukon ohjaukseen tuli arbin magneettiventtiili joka muutti rintapeltiin.
Kompura löysi paikkansa akulle tarkotetuun telineeseen. kompuran ilmanoton vedän letkulla turbon imulinjasta/ilmanputsarin kannesta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152802
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152801
imusarjan tuloputken tein uusiksi kans et ahto linja tulee mukavammassa kulmassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152798
Turbolla oli aluksi 63mm imulinja mutta se kävi liian ahtaaksi joten tein uuden 76mm. nyt tuntus hengittävän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152799
Hukkaportin kellon vartta sai kans väännellä ja käännellä sekä lyhentää että sen sai mahtumaan ja toimimaan kunnolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152800
nyt on ahdot 1,2-1,3bar ja se tuntuu olevan kriittinen raja et uusi orkkis tojotan 228mm kytkin vielä pitää. saattaa jopa hieman luistaa jos nelosella aivan maksimit vedättää. täytynee venäjän reissun jälkeen vaihtaa joku hipo kytkin tonne jos vielä oireilee...
lisäsin ilmanputsarin lähtöön vielä moottorin huohotuksen ha kompuran ilman oton.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153063
ahtopainekello ja tatsunista lainattu etulukon katkaisia merkkivaloineen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152873
ompakumma jos etulukko hieman vuotaa, kun juotos on tätä tasoa. oli saanu holkkikin lämpöä juotoksen takia ja kutistunut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152872
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152871
hion 600 vesihiomapaperilla holkin ja hain etrasta uudet o-renkaat niin alko kiinanarbbikin pitämään ilmat sisällä, ainakin talliolosuhteissa :rolleyes:
edit. pitää ilmat myös ensimmäisen testiajon jälkeen:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=152870
Eilinen ilta tapeltiin jarruja tohon ryskään jussukan kans ja saatiin illasta jo nekin löytymään. noi on kyllä ihan paskat noi tojotan 4-mäntäset etusatulat, aina yli puolet männistä jumissa. pajeron takajarrut piti heti ongelmitta.
mädät jarrukilvet nakkasin lepikkoon ja tein uudet jarruletkun telineet yhden satulan pultin alle.
tänään olis etupuskurin/vinssipedin valmistusta ja takalokarit pitäs kehittää.
alkas olla kiire dynoon ja leimalle kun venäjällä pitäs olla jo 16.4...:eek:
puskurin "runko" ja vinssin kolo alkaa muodostumaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153260
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153259
puskutin takatukineen pohjamaalissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153257
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153258
emäntä tuunas ovet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153255
siten se suurin juttu, Hiluksi sai tänään leiman ja muutokset otteeseen.
vinssiä ja pikku varustelua vaille siis valmiina lähtöön venäjän maalle ens viikolla.:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153256
ei saanu vinssiä yhtään sisemmäks kun en halunnut syyläriä siirtää mut ei tuo nyt kovin paha toi etuylitys ole...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153253
Taitaa Karo luottaa toijotaan... että tällä laitteella tullaan maaliin asti ku oikee ruutuliputkin laitto tekstin lisäksi... :)
Tuuli tunneliin lisäilin hieman peltiä siinä toivossa et jäähtyis hieman paremmin kun syyläri tulee olemaan tukossa kura/savivellistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153594
taka-akselille tei linkkitangon keskelle jonka pitäs ajaa traction barin virkaa.
ainakin pinjonin pomppiminen loppui lähes täysin.
rungon päässä on hj:n riipukkeen polyuretaani pusla ja akselin päässä on 143 scanian iskarin puslat/holkki hässäkkä. puslan läpituleva tappi/pultti on 14mm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153596
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153597
ton palkin jäykistelin hitsuuttelemalla sieltä täältä kun toi on vaan kaks päällekkäin pokattua 2mm peltiä pistehitsen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153595
vinssikin tuli laitettua paikoilleen ja sehän oli gew 10000lbs, uudella come up:n 5,6hv moottorilla (15000lbs).
releboksi tuli vanhasta abt 10000:sta ja siihen laitoin ramseyn langattoman kauko-ohjauksen...
pienempää ruoria niin mahtuu hieman paremmin tonne pieneen hyttiin, kuvassa näkyy myös patrollista lainattu keskikonsoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153744
valojen katkasiat ja kompuran painemittari
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153745
kulmavalot takaviistoon 18W/per puoli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153741
valoja eteen... 108W
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153742
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153743
tuli hommattua käytetyt dobinssonin +50mm pakat eteen, jos sais vaikka auton seisomaan taas suorassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156741
sitten tuli irrotettua pakki vammainen vaihteisto ja kannettua 4.7:1 välityksen omaava ln46 mallin hailuksin jakis rinnalle.
tuli nyt laitettua ln65 päälaatikko, ln46 jakotoosalla ja trail gearin 4.7 välitys setillä paikoilleen liluskiin. jokohan alkas löytyy paremmin välityksiä kivikkoon/suolle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156742
sunnuntai iltapäivän ratoksi muokkasin hieman vaihteistonkannatinpalkkia.
Sopivasti heti alkuun loppu migistä kaasu, joten täyty kaivella puikkokone esiin.
Joku olikin jo valmiiksi madaltanut tota "kyhmyä" tosta keskeltä, joten hitsuuttelin tohon hieman vinoolippaa siinä toivossa et toi etureuna ei olisi enää niin tarraava kuin alunperin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156773
Jakolaatikolle tein panssarin samalla. Oli tosi mukava auton alla sytytellä puikkoa vapisevin käsin kun hieman eilis ilta vielä hikoilutti.:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=156774
Samsonite
01.06.2014, 20:21
Kyllä puikkohommat(kin) on paljon mukavempia kun on vähän voita nokassa....:D
PeteTurku
17.06.2014, 05:47
Onkos tuo ilimanpuhostin alkuperäinen vai mistä vehkeestä?
Onkos tuo ilimanpuhostin alkuperäinen vai mistä vehkeestä?
orginelli on mut kanteen on isonnettu lähtöputki 60mm->76mm
Amerikan ihme maasta saapui longfieldin cromot...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158264
sitten kasailin "hybridi"akselia eteen eli akseli leventyi 30mm/puoli. Yhteensä siis 60mm, eli on yhtä levee nykyään kuin hj:n akseli.
reseptinä ln110 hiluksin ifs-keulan navat, käy suoraan jäykän akselin laakeriakseliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158265
Jarrut piti keksiä uusiksi, eli ln105 levyt, joihin porasin uudet kiinnityspulttien reiät. Ifs-keulan navassa levyt kiinnitetään omilla pulteillaan, kun taas ln105 akselissa ne tulee pyörän pinnapulttejen alle.
Satulat piti siirtää toiselle puolelle kääntöpäässä olevia kiinnikkeitä.
Porasin kierteet pois ja laitoin satulat läpipulteilla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158266
creepyt läks ja sain väsytys taktiikalla maajussin myymään mulle 35x16r15 boggerit ja 13" leveet bead lock vanteet...
Hieman uutta väriä vanteisiin suhuuttelin, metallin hohto tumman harmaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158539
vaikka vanteet on leveät ja off settiä reilusti (et n. -70) ja akseli on alkuperäistä leveämpi, niin ei pahasti tule rengas yli lokarin kaaren, mukavan leveä on toi uudemman hiluksin kori...
Auton leveys on uusilla renkailla ja vanteilla 202cm, tuntuu et saa tosi kallelleen ajaa ennen kuin kippaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158540
tosta voi hieman hahmottaa et paljon rengas tulee ulos navasta, olkatappia voi alkaa hieman vituttaa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158542
Alko vituttaa aina solmussa oleva raidetanko, vaikka molocromo ainesputkee onkin, niin hätäpäissäni hitsuuttelin tankoa suojaavan puskurin. Ainakin pick up patrollissa havaitsin varsin toimivaksi raidetangon suojaksi samanlaisen virityksen aikoinaan, kunhan ei aja kantoa/kiveä heti renkaan juureen vaan tähtää sen keskelle akselia...
Orginaali traction barin torni oli kans mädäntynyt ja repeillyt huonoksi joten tein uuden tornin 60x60x4 rhs putkesta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158541
Sitten ulkoiluttelin hieman hailuksia pitkästä aikaa. takapihan testi lenkki oli hieman kasvanut umpeen nokkosista...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158559
Edessä meinaa olla hieman ahdasta pyörän kaaressa... täytyy tehdä jotain asialle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=158560
Vilkutin
12.07.2014, 23:13
Näyttäis olevan joustoa hieman erilailla ku mulla inan reilu 40cm :)
huomena rupee katkeilee kuormalateja jousipakasta.
Sen mitä kuvista saa selvää niin kääntövarret on vissiin normi 4-pultti kiinnityksellä vielä?
Saattaa napa vai mikä toi klumppi ny onkaan,joutua aika koville ku pyörä on noin ulkona ja
leveä pinta. Jonkinlainen vahvistus vois olla kova sana..?
Olkoon tolleen. Noin mulla oli pick up patrollissakin ja hyvin kesti 39.5 boggereitakin Vaikka oli hydrauli avusteinen ohjaus ja vitusti ulospäin levittävät vanteet...
se paino aika paljon enemmän kuin hilu...
Musta tuntuu et porukalla on ongelmia noitten olkaakseleiden kanssa koska kasatessa ei kiinnitetä huomiota pintojen puhtauteen ja pulttien kireyteen... jälki kiristys on kans kova sana remontin jälkeen...
fiilistelyä boggerit alla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159449
takapihan testilenkillä yritti etukardaani ja pinjoni saada hieman osumaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159572
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=159571
Kuvien laatu on taas vähintäänkin heikkoa, kiitos samsung xcover2 ja sen niin sanottu pöly tiiveys...:mad:
Paineilmaa rupes pukkaamaan pikkunen 1.1kw rakennuskompura ja se löys paikkansa hytin ja lavan välistä.
Tein 2mm muovista tollasen vesi/kura suojan kompuran päälle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161142
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161143
Kompuralle virtaa syöttää 1500W/2500W inventteri penkkien välissä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161144
Vaihteistojen kepit sai uudet kumit ja jakiksen keppi muutti päälaatikon kepin taakse koska jakiskin vaihtui välitysten myötä LN46 mallin jakikseen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161145
Lava sai uuden vesi vanerin josta maalailin leikatut päädyt et ei imis vettä itteensä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161146
Tankinkorkki löys uuden paikkansa lavan etukulmasta, tankkiin se yhdistin ivalon öljyn kestävällä imu-paineletkulla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161147
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=161148
ukkonen7
26.08.2014, 13:07
Onkos nämä kenties mudventures päivityksiä??:D
retroon valmistautumista, sit ois vielä yks safari ennen mudventuresia, leimakin loppuu ens kuussa et varmaan jää lähtemättä iloiseen itään...
Retrossa tuli käytyä ja muuten kaikki suju mallikkaasti mutta ohjaustehostin hylki jatkuvasti hihnaansa, 4.sija saatiin kumminkin saavutettua.
Tossa jostain merrasmäessä olevasta ojasta napapattu kuva...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=167433
Pari viikkoo retron jälkeen ajettiin uudestaan hirvensalmella kun rasteja purettiin, siellä napsahti "pässinsarvi" ohjausvarsi kääntöpäästä poikki ja hiluks onkin senjälkeen odotellu motivaatiota tehdä jotain...
Boggerit tuli tossa myytyä ja 38,5" leikatut tsl:ät tuli hommattua, mutta ne oottelee vielä sopivia vanteita.
Eilen siten retuutin ohjauskyvyttömän hiluksin talliin, näppärää kun tuli ostettua pari vuotta sitten pikku valmetin tilalle tollanen siro pihakone niin helppo siirrellä raatoja ees taas :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=167431
päivitellään lisää sitten kun jotain tapahtuu...
Takapihan testiajelua 33" swamppereilla...
https://www.youtube.com/watch?v=14eKzGdhLok&list=UUPGlYdyiCiEDFi0GWlKDjrA
Olisko sulla hyviä vinkkejä ton turbotuksen suhteen, mulle eksy näppeihin kanssa kkk ahdin numerosta en oo varma on fl 6 volvosta. Joutuu varmaan patrolliin tekee vähän tilaa et mahtuu.
lähtisin veikkaamaan et liian iso patrolliin (sd33 moottori), vakio syöttöpumpulla, jos on turbon pumppu niin sitten on toiveita et heräis ees yläkierroksilla.
ja jos puhe on gr:n rd28t koneesta niin 12mm nestepäällä vois tuurissaan saada pelaamaan, silti veikkaan et on liian iso turbo tohonkin...
kaveri laitto kuutos volvon ahtimen hj:seen ja huonosti pelas, ihan viimesillä 500rpm heräs ahdin ja nosti maks 0,3 ahtopainetta :D
etti jostain jonkun matalakierros (maks ~1800rpm) kutoskoneisen työkoneen ahdin, niissä on yleensä passeli pakopesä ja riittävä kompura joilla saa pelaamaan läpi kierros alueen.
mulla on hiluksissa kkk26 peräisin man (159hv) automaattivaihteisesta bussista, siinä on passelin kokonen pakopesä hukkaportilla ja isohko kompura puoli. pelaa 2lt2 moottorissa vähintäänkin hyvin. pers dynon mukaan vois olla takarenkaalta 110-120hv 1,2bar paineella... kytkin luistaa jos yhtään syöttöö lisää ja luistaa nytkin jos tiellä nelosella kaasun pohjaan painaa:D
Tää on tää sun vanha gr:ä tarkotus ois laittaa toi 12mm nestepää. ja eihän noi pikku kuormurit mitään kierroskoneita oo. Toi on siitä pienemästä 5.5 litrasesta