PDA

View Full Version : hilux perään lukkoa?


sekavakala
18.02.2014, 20:50
Elikkäs mikähän mahtais olla viksuin ja suht edullinen tapa saaha tota -01vm hiluxin takaperän lukkoo pitävämmäksi? Kemppilukkoa ei viitsisi väsätä kuitenkaan :D alkaa vaan rasittaa kun lukko luovuttaa niin helposti jos vähänkää meinää pito hävitä :D

ssuvik
18.02.2014, 20:56
ARB kytkettävä lukko.

E: Eiku tos vissii kysyttiin miten tiukata kitkaa.

2,4TD
18.02.2014, 21:15
Elikkäs mikähän mahtais olla viksuin ja suht edullinen tapa saaha tota -01vm hiluxin takaperän lukkoo pitävämmäksi? Kemppilukkoa ei viitsisi väsätä kuitenkaan :D alkaa vaan rasittaa kun lukko luovuttaa niin helposti jos vähänkää meinää pito hävitä :D

Anna sen ½-huonon kitkan olla ja laita eteen ARB.
Takapää noissa liian kevyt että olis oikeasti apua lukosta, edessä sitten jo eri vaikutus.

PH75
18.02.2014, 21:49
http://www.summitracing.com/int/search/product-line/eaton-detroit-truetrac-differentials/make/toyota Tuossa yksi "lukko"vaihtoehto vaikka molempiin päihin.

BJ-40/76
18.02.2014, 23:16
http://www.summitracing.com/int/search/product-line/eaton-detroit-truetrac-differentials/make/toyota Tuossa yksi "lukko"vaihtoehto vaikka molempiin päihin.

Nuo Torsenit toimii samoin kuin kitkalukko, siis kun vedätyksessä toinen rengas alkaa lipsumaan, niin sitten sutii kunnolla, ja kun renkaan alta tavara pois/kulutuspinta tukossa tai kitkasta sulanut lumi vetenä renkaan ja lumen välissä, niin eteneminen loppuu....
Toki tuo torsen voi olla paremmin pitävä, kuin uusi vm. 2001 hiluxin lukko, ja en usko että tuo hiluxin lukko on kunnostautunut pidon suhteen, vaikka alkaa rippikoulu ikä painamaan päälle...

Jos tuossa topiikin aloittajan hiluxissa on samanlainen lukko, kuin n. 20v vanhemmassa Land cruiserissa, niin siihen keskijousen alle "shimmilevyjä", tai jopa korvaat sen keskijousen lautasjousilla (vaatii koneistettuja lisäosia)
-> Siis lisää esijännitystä; Lukko pitää paremmin...

p.s jos tuo lukko pitää "tyydyttävästi" niin älä "polta" sitä! ( siis yksi, reilusti alle minuutin "paskanlennätys", kun olet kiinni, niin lukko saa siipeensä, ja ei pidä enää edes sen vertaa mitä aikaisemmin.)

-> Siis: mikä sinulla on tuo auton käyttö; Tuo Kemppi kun tuli puheeksi, niin tuo ? (mikä oli se nimi sille "lukolle" missä ei tasauspyörästöä ollenkaan, vaan vetää "aina" hitaammin pyörivällä) Lock Right!

siis http://www.kenbeach.com/sammy_lock_right_install.htm Ja tuo lukko vetää aina molemmilla, jos toinen haluaa pyöriä nopeammin, niin tuo sallii sen. siis "puskee" aina vähän, mutta aina molemmat vetää sutia...

sekavakala
19.02.2014, 05:13
Kiitoksia vastauksista :) tuo hiluxi on n ihan käyttöpelinä millä tulee välillä poikettua vähän metsässäkin leikkimässä

2,4TD
19.02.2014, 08:28
Kiitoksia vastauksista :) tuo hiluxi on n ihan käyttöpelinä millä tulee välillä poikettua vähän metsässäkin leikkimässä

Mulla sama homma, metätyskäytössä ja tulee kuljettua väliin noita lumisia tai pehmeitä polkuja. Molemmissa päissä on ARB vaikka se pikkuisen kirpaisi, keulaan laittelin myös vinssin.
Hyvällä renkaalla tekee ihmeitä, takapään lukko auttaa jos on oikeasti pitävä alusta ja toki jyrkässä nousussa.
Ketjut auttaa myös tosi paljon...

Vilkutin
05.12.2014, 19:28
Tollanen ois tarkotus ruuvata hiluxiin vkl. aikana...
http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Vehicle/Differentials/detroit-truetrac/index.htm