chief360
14.02.2014, 21:30
pitkään haavena ollut oma moggi tuli haettua pari vuotta sitten tampereen kupeesta uuteen kotiin.
kilometrejä tälle lentokentän entiselle ajokille oli kertynyt 26tkm ja liki pitäen täysin ruosteeton.
malliltaan tää yksilö on 404.013 eli 404:sen runko/tekniikka ja 406:sen ohjaamo.
tekniikan virkaa hoiteli om617 dieseli joka tuntui heti kotimatkalla ettei se oo lopullinen ratkaisu.
ajamalla taitettu liki 7 tunnin matka ei tuntunut juuri missään vesisateesta, toimimattomista pyyhkijöistä, hirttävistä jarruista, huonoista valoista, puutuvasta moottorikopasta ja melko verkkaisesta marssivauhdita huolimatta, olinhan sentään saanut oman mogin ja marlborot riitti koko matkaksi :)
mutta sitten asiaan. alku viikot meni semmoisenaan ajellessa ja suunnitellessa.
seuraavana olikin pikku vaivojen eliminointi, lavan poisto ja taka ylityksen typistys.
uusi lavakin tuli sit rakenneltua ja taas ajeltua.
nyt seuraava askel rakentelussa on vanhan tekniikan irroitus uuden tieltä.
koneeksi tulee om606 turbo ja laatikoksi 406:sen itse värkkäilty 8 vaihteinen.
kone ja laatikko yhdistyy toivottavasti ensi viikolla jos vaan saan koneistamosta kaikki osaset.
kuumotus on melkoinen ensi starttia odotellessa :D
kuvia laittelen ku saan ne koneelle :)
kilometrejä tälle lentokentän entiselle ajokille oli kertynyt 26tkm ja liki pitäen täysin ruosteeton.
malliltaan tää yksilö on 404.013 eli 404:sen runko/tekniikka ja 406:sen ohjaamo.
tekniikan virkaa hoiteli om617 dieseli joka tuntui heti kotimatkalla ettei se oo lopullinen ratkaisu.
ajamalla taitettu liki 7 tunnin matka ei tuntunut juuri missään vesisateesta, toimimattomista pyyhkijöistä, hirttävistä jarruista, huonoista valoista, puutuvasta moottorikopasta ja melko verkkaisesta marssivauhdita huolimatta, olinhan sentään saanut oman mogin ja marlborot riitti koko matkaksi :)
mutta sitten asiaan. alku viikot meni semmoisenaan ajellessa ja suunnitellessa.
seuraavana olikin pikku vaivojen eliminointi, lavan poisto ja taka ylityksen typistys.
uusi lavakin tuli sit rakenneltua ja taas ajeltua.
nyt seuraava askel rakentelussa on vanhan tekniikan irroitus uuden tieltä.
koneeksi tulee om606 turbo ja laatikoksi 406:sen itse värkkäilty 8 vaihteinen.
kone ja laatikko yhdistyy toivottavasti ensi viikolla jos vaan saan koneistamosta kaikki osaset.
kuumotus on melkoinen ensi starttia odotellessa :D
kuvia laittelen ku saan ne koneelle :)