View Full Version : bensa pajeron piristäminen 3.0 v6
neulavuori
12.02.2014, 13:21
nakataas oma threadi kun en muissa ole vastauksia saanut :eek:
omani gen1 josta kone nyt levällään kun savut karkasi
varaosa koneessa kannet näytti olevan kohtuulisen tuoreen remontin jäljiltä :cool:
onko kukaan yrittänyt lisä hevosia saada?
löytyiskö kokemuksia esim nokista tms?
pitkä ja 7hlö versio jota kadullakin on tarkoitus käyttää myöskin vetojuhtana eli alavääntö kiinnostaisi
koko moottorin tiiviste sarjan hommasin
vesi pumppu ja jakopään osat myös
kannet plaanattu ja odottaa inspiraatiota räplätä
venttiilit vaikuttaa kohtalaisilta ja pienen budjetin takia ajattelin "läpätä" ne ja kumit vaihtaa
toisesta kannesta joku on kanavia putsaillut/ avartanut joten enpä paikoilleen laita tuollaisenaan kun ei balanssissa siten olisi
elikkä niitä meinasin vingutella+imusarjaa
hydrauleja miettinyt että jos laittaisi samalla uudet ettei tarvi kohta availa uudestaan...
alkuperiäis tyyliset hydrauli sarja maksaisi n120€
mutta jos nokkaa vaihtaa niin meneekö uusiksi?
neulavuori
19.02.2014, 00:53
156 kertaa viesti luettu mutta ei yhtään vastausta :D
vissiin ei ole kokemuksia :mad:
taitaa olla näitä bensa versioita olla vähempi ja varsinkin vähempi "käytössä"
Turbo kertaa kaks? ''Vai et sä uskalla'' :D:D
Samoilla linjoilla... Ahtamalla saa enemmän iloa ja hv/€ :D
On vaa vissiin jo vähäpäästönen, niin sen kanssa voi tulla ropleemia...
neulavuori
19.02.2014, 12:02
turbottaminen on kyllä käynyt mielessä :eek:
mutta on niin ahtaat paikat että pitäisi olla koulutettu orava että mahtuisi väleihin "ruuvailemaan"
muutenkin kiroillut konetta purkaessa että olisi pitänyt aloittaa projekti korin nostolla
en kyllä muista että olisi otteessa vähäpäästöinen
Ei se vähäpäästöisyys enää nykyään otteessa näykkään..:rolleyes:
mechanic-71
19.02.2014, 21:03
rapakon takana kutsuvat dodge raideriksi (tosin vain lyhyttä koppaa)
http://www.turbododge.com/forums/f11/f69/393852-engine-my-89-dodge-raider-4x4.html
:D luulis löytyvän alavääntöä :D
Tavoitteet?
Jos budjetti on pieni niin sitten vaihtaisin vapaavirtaus suodattimen ja poraisin reikiä änkkäriin... :D
Halvinta on kai vaitaa tehokkaampi ehjä käytetty kone vanhan tilalle.
Tai sitten tekee kerralla ja kunnolla ja ostaa ahdinta ja moottoriohjaus systeemiä isolla rahalla, unohtamatta koneen palikoiden hintoja... ja, ja, ja, ja, sitä vapaavirtaus suodatinta... :p
Loppupeleissä nää vehkeet kuiteskaan koskaan halvaksi tuu... :o
neulavuori
20.02.2014, 11:52
rapakon takana kutsuvat dodge raideriksi (tosin vain lyhyttä koppaa)
http://www.turbododge.com/forums/f11/f69/393852-engine-my-89-dodge-raider-4x4.html
:D luulis löytyvän alavääntöä :D
ahaa :) kiitoksia pitääpä tutkailla
neulavuori
20.02.2014, 12:00
Tavoitteet?
Jos budjetti on pieni niin sitten vaihtaisin vapaavirtaus suodattimen ja poraisin reikiä änkkäriin... :D
Halvinta on kai vaitaa tehokkaampi ehjä käytetty kone vanhan tilalle.
Tai sitten tekee kerralla ja kunnolla ja ostaa ahdinta ja moottoriohjaus systeemiä isolla rahalla, unohtamatta koneen palikoiden hintoja... ja, ja, ja, ja, sitä vapaavirtaus suodatinta... :p
Loppupeleissä nää vehkeet kuiteskaan koskaan halvaksi tuu... :o
ei ole tarvetta teini pörinä-virityksiin :D
yritin kyllä katsella josko löytyisi esim turbo saratoogaa elimen luovuttajaksi (olisi isälle saanut sitten loppuja osia myytyä)
ei osunut kohdalle edukasta...
automaatti laatikon haluan ehdottomasti säilyttää!!
taidan tyytyä nyt vingun kanssa noita reikiä rassailemaan...
lähinnä alavääntöä kaipailisi ainakin silloin kun on 6hlö+reissutavarat ja se 1800kg teidentukko koppi perässä
ajokilometrit jäänyt nyt n15000km/v omalla autolla
niin ei isonveron dieselissä oikein ole järkeä kun kuitenkin tarvii 6hlö saada kulkemaan
Etsi mitsubishi gto:n tuplaturbo moottori, menee tod.näk budjetista yli reilusti.
tai sitte amerikasta/australiasta remmiahdinsetti.:confused:
Kai sillä kansityöllä kaivaa sen 20 kaakkia suhkot kivuttomasti. Tiedä nuista bensa vehkeistä, mutta mitä kuullu niin tietyllä tavalla pirraamalla saadaan alavääntöä lisättyä.
neulavuori
20.02.2014, 22:33
Kai sillä kansityöllä kaivaa sen 20 kaakkia suhkot kivuttomasti. Tiedä nuista bensa vehkeistä, mutta mitä kuullu niin tietyllä tavalla pirraamalla saadaan alavääntöä lisättyä.
matalavääntöisistä kaksi pyöräisistä on tullut kanavia ihan lopputulokseltaan onnistuneestikin kaiveltua
ei kai se mitään raketti tiedettä ole :D
mutta haastetta ja työmäärää lisää että saisi kaikki kuusi suhtkoht samoihin mittoihin ja muotoihin
peltipakosarja oikein muotoiltuna olisi myös vaihtoehto mutta tarvis kyllä kori nostaa edestä sovittelu vaiheessa kun ei kätilön käsiä ole :mad:
tuollainen olis kyllä komia :)
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/4/509/349/38770174009_large.jpg
Nuhapumppu
21.02.2014, 18:18
Sigman 24V DOHC koneella vois saada jo tarpeeksi lisää liikkuja,tosin tehot menee laillisuuden ylitse minun käsityksen mukaan. Sillä 205hv:llä sigman kokoinen auto,melkein samaa painoa kuin pajero liikkui kohtuu rivakasti. Ja vääntää myös aika kivasti se kone;)
Onkos tuossa Sigman koneessa turbo? Eikös tuohon Pajeroon käy vertailuksi 3.5 kone, jossa 208hv. Ainakin emännän pätkä Pajessa on tuommonen pata.
Ps. kyllä sillä vajaa vetosia kiusaa talvikelillä.
Nuhapumppu
21.02.2014, 21:32
Onkos tuossa Sigman koneessa turbo? Eikös tuohon Pajeroon käy vertailuksi 3.5 kone, jossa 208hv. Ainakin emännän pätkä Pajessa on tuommonen pata.
Ps. kyllä sillä vajaa vetosia kiusaa talvikelillä.
Vapari,eikös tuo 3,5 tuu vasta 2geniin,itse päättelin avatarin perusteella että kyse olisi 1genistä.
neulavuori
21.02.2014, 22:28
gen1 mulla kaksin kappalein
varaosa autosta kannet purin ja oli uusittu niihin ohjurit ja venttiilit... käytin ponnistettavana ja plaanauksessa
alakertaa en ole vielä purkanut ja väitettiin olevan reikä lohkossa... ylimääräistä reikää en ole löytänyt mutta alakerta jumissa... kannet kun rassasin siitä irti niin männät näyttäisi uudehkoilta
kun jostain löytyisi motivaatiota pihalla rassaamiseen niin leväyttäis molemmista alakerrat ja tutkis mitä yhdistelisi
mietin tuossa että pihassa on "purku" voyageri 4x4 3.3 v6 että kävisköhän siitä pakosarjat ja olisko hiukan isommat röörit...
pitäis sitä vähän purkaa että näkis... kone päällepäin näyttää samantyyliseltä mutta poikittain konehuoneessa :P
pihassa olis myös pontiac bonneville 3.8 v6:sia kaksi niitäkin:D
toinen olisi tarkoitus vielä ajoon laittaa mutta molemmissa olisi toimivat koneet
Kai sillä kansityöllä kaivaa sen 20 kaakkia suhkot kivuttomasti. Tiedä nuista bensa vehkeistä, mutta mitä kuullu niin tietyllä tavalla pirraamalla saadaan alavääntöä lisättyä.
Ameriikan valuhiekka-kaseista saa sen 20 hv lisää käden käänteessä. Japanilaisen nuukan insinöörin jäljiltä lisä hevoset ovat kireemmässä. :)
Kaivaa jostain turbo galantin 2.0l koneen?
Kaverilla oli parikin tommosta takapotku turbo galanttia.
Voi sitä sladittamisen määrää... :D