View Full Version : Teräskaarihalleista kokemusta?
Kaitsu67
11.02.2014, 14:15
Onkos kellään kokemuksia jakaa näistä?
Tollasesta pienemmästä 30-50 neliöisestä about, tohonhan saa päädyt/oven ja eristeenkin tarvittaessa.
http://www.steelarc.fi/sites/default/files/imagecache/800px/DSCN0235.jpg
Ainakin kaikki muut pihan hirveydet jää tollasen rumiluksen varjoon :)
RIKSRAKS
11.02.2014, 17:54
Mä olen jostain kuullut että tuohon kun laittaa päädyt kiinni joissa on ovet niin jos ovet on kiinni niin tulee pullo efekti ja se on sisältä aina kostea tai pikemminkin märkä.
En ainakaan ovia itse harkitsisi. Mutta kai se katoksena menee...
Kaitsu67
11.02.2014, 18:11
http://www.jmsteel.fi/
Joo, on noita eri valmistajien sivuja kateltu, lähinnä henkilökohtaisia kokemuksia oli kyse....
Mä olen jostain kuullut että tuohon kun laittaa päädyt kiinni joissa on ovet niin jos ovet on kiinni niin tulee pullo efekti ja se on sisältä aina kostea tai pikemminkin märkä.
En ainakaan ovia itse harkitsisi. Mutta kai se katoksena menee...
Tääkin on "kuultua" mutua, sama kuin edellä, omakohtaisia kokemuksia omista (tai vaikka työnantajan) katoksista/hallista olis kiva kuulla.... ja pitäähän tollasessakin olla ilmanvaihto, tokihan mistä vaan saa pullon kun ilmatiiviiksi tekee....
Töissä on jokunen pienehkö kaarihalli enkä muista niipen olevan mitenkään erityisen kosteita. Toisaalta ovat asfaltin päällä, niin ei pääse maasta nousemaan kosteutta.
Ainakin semmoista kokemusta, että romahtavat vanhemmiten, kun esim. keväällä lumet tulevat toiselta puolelta alas auringon lämmittäessä. Vaikka lumikuorma ei olisikaan iso. Kaksi semmoista nähnyt. Ne taisivat olla kuitenkin sellaisia malleja, missä oli erilliset teräskaaret ja isompia olivat.
No, lisätään vielä, että kaipa noita aika monta pystyssäkin, joten ei ne kaikki varmasti romahda. :)
Kaitsu67
11.02.2014, 18:38
Ainakin semmoista kokemusta, että romahtavat vanhemmiten, kun esim. keväällä lumet tulevat toiselta puolelta alas auringon lämmittäessä. Vaikka lumikuorma ei olisikaan iso. Kaksi semmoista nähnyt. Ne taisivat olla kuitenkin sellaisia malleja, missä oli erilliset teräskaaret ja isompia olivat.
No, lisätään vielä, että kaipa noita aika monta pystyssäkin, joten ei ne kaikki varmasti romahda. :)
;) Lumiahan voi kopistella alas kattokolalla ja välttää romahdus, pressutallien päältä pitää kanssa ottaa tai ne romahtaa varmasti :rolleyes: - ainakin noi halvemmat...
Minkälaisella alueella asut, ei tahdo omakotialueille saada rakennuslupaa noille.:(
No ethän Sä tätä kysynyt, mutta tuli vaan mieleen.
Kaitsu67
11.02.2014, 22:59
Minkälaisella alueella asut, ei tahdo omakotialueille saada rakennuslupaa noille.:(
Haja-asutusalueella, yleiskaava...
No ethän Sä tätä kysynyt, mutta tuli vaan mieleen.
:) Joo, en oikeastaan..., kokemuksia kun palstalla kyselee niin aika usein saa mielipiteitä :D yms sen kysytyn sijaan - mikä on hiukka eri asia mitä alunperin oli tarkoitus.....:rolleyes:
Työn puolesta tuollaisessa mutta eristetyssä ja päädyillä (toinen umpinainen, toisessa 4x4m liukuovi) varustetussa tuli aina käytyä koneita huoltamassa. Ei kyllä ollut kostea vaikka kenties märin syyskesä puoleen vuosisataan ja murskepohjalla oli