Kirjaudu sisään

View Full Version : Peugeot 407 ohjaustehostamattomuus.


Cental73
08.02.2014, 10:26
Kävin räpläämässä kaverin pököttiä (vm. 2004) kun tehostin on voimaton. Neljän kuukauden sisään kahdesti laitettu uudet liemet. Nyt näytti olevan kirkkaan keltaiset/keltavihreät nesteet.

Pumppu on sähkötoiminen, irrotin piuhat ja pumppu sammui,, kytkettäessä taas lähtee käyntiin eli ainakin pyörii. Täyttökorkin avatessa sieltä säiliöstä kuuluu kunnon lorpatus (oisko neste taas vähänä) tai voisiko olla laakeri väljä? Ei kuulemma tipota alleen. Sekalaisista tarinoista johtopäättelin että olisi "kiehuttanut" nesteet pois.

Kaveri sanoo ohjauksen untuvan jäykemmältä toiseen suuntaan, suurta eroa en tuntenut, ehkä oikeallepuolen hieman jämäkämpi.

Pumppu kun maksaa uutena sellaisen 1000 euroa, ei viittis kylmiltään mennä vaihtaan. Autolla ajettu 200 000 km, eli pumppu voisi olla kulunut.

Onko kellään ollut tollasta pököttiä ja oheisen kaltaisia oireita? Kuulemma noissa pumppuja mennyt "tyyppivikana"

t. Marko

-MaTTi-
08.02.2014, 10:43
Sekalaisista tarinoista johtopäättelin että olisi "kiehuttanut" nesteet pois.Miten se öljy kiehuu muoviastiassa ja vieläpä haihtuis? :confused:

Cental73
08.02.2014, 11:06
jaa emmää vaan tiedä. kiehumisesta puhuivat, varmaan tarkoittivat että kuohuu ja pukkaa yläkautta pois, noin mulla joskun berttakin tekin. Kävin ajamassa mutka ja ei kyllä tehostanut pätkänvertaa, vaikka pumppu pyöri.

Se ettei tiputa alleen kyllä kertoisi letkujen olevan kunnossa.

-MaTTi-
08.02.2014, 11:58
Eiköhän se oo pumppu moro jos pyörii eikä tehosta, jos sitten ei oo suodatin tukossa ja öljy ei kierrä sen takia. Saahan noita tehdaskunnostettuja pumppuja maailmalta alle 300€:oon, uudet reilun 500€. http://m.ebay.de/itm/281260513246?

bj45lava
08.02.2014, 16:06
Niin siellä ei sitten mitään normi tehostinöljyä saa olla, vaan sitä sähkötehostimen omaa.
Se pitää ilmata ei käyvänä rattia kääntelemällä laidasta laitaan useaan kertaan
Jos öljy on mennyt vaahdoksi niin turha ilmata siinä kohtaa pariin tuntiin
Öljymäärä on pidettävä tuuman yli ylärajan
Se paluupilli siellä säiliössä on käännettävä alaspäin säiliötä avaamalla jne koskaan vakiona kuohuttaa sen paluun pinnan suuntaan.

Soita, jos tarviit sitä öljyä, toi paluunmulkkauskaan ei oo paha homma.

Ja noi ongelmat yleensä tulee kovilla pakkasilla, vajaalla täytöllä, ja väärällä öljyllä.

Jos se pumppu olis rikki, niin se ei tehosta ollenkaan.

Cental73
09.02.2014, 10:28
kiitosta poijjaat. Käväsenpäs kyseleen lisää. Luulenpa sienne lotratun mitä hyvänsä lientä ja ilmattu ei satavarmasti koskaan. Eli Mikko, eli se pumppu hässäkkä irti ja avattava jotta voi kääntää sen "paluupillin".?

Pitäneepä pyöritellä rattia paikoillaan ilman että on käynnissä, näkis ainakin että tehostaako lainkaan. (tosin taitaa olla ne nesteet vähissä)

Täytyy varmaankin laskea ne liemet ensin ulos järjestelmästä, sit ronklata tehostin ja vaihtaa uudet liemet sisään. täytyypä koitta ronklata jos ehtis. Jos ei niin suosittelen kaverille viemään päivähotoitoon huoltoon. (pitäis samalla tsekata ja nollata pari vikakoodia)




t. Marko

Tomppaa_
09.02.2014, 19:50
Vikakoodit vois koittaa lukea. Noissa VAG:inoissa on ainakin hammastangossa kääntökulma antura jonka toimimattomuus aiheuttaa kaikkea jännää..