PDA

View Full Version : O: Toyota 4.88 /vast.

A45
18.07.2005, 18:35
Hiluxiin, jossain vanhemmassa mallissa pitäis olla tuollaiset. Joko 2 x välitykset, murikat tai sitten koko akselitkin käy. Tarjoa.

jjtp
19.07.2005, 10:36
joo noi 4,88 löytyy siitä ekakoppasesta hilusta (mulla just tommonen vm82),
siinä on sit se ongelma että ne välitykset on matalalla lautaspyörällä eli ei käy seuraavan koppamallin periin.(ellei laita koko perää tai kokonaista keskimurikkaa )
jää vain noi turhat kokeilut pois kun jotakin sopivuus tietoa siksi tämä.

A45
19.07.2005, 13:12
Eli mulla on LN65 malli -86. siihen pitäis tiheämpää välitystä saada, vaikka sitten jakolaatikkoon tai periin. koko murikat/akselit kelpaa hyvin.

jjtp
20.07.2005, 08:20
joo toi sun oma on sillä korkeammalla lautaspyörällä,pelkän lautaspyörän ja pinjonin vaihto ei onnistu.
vaihdettava vähintään se keskimurikka,tossakin pitää tehdä banjoon pikkasen tilaa esim paineilma puikkohiomakonella siihen kohtaan mistä välitys menee sisään banjoon.
siitä banjosta ei tarvi paljoa ottaa pois sitten sopii muuten kaikki ok.
mulla taas on laitettu niinpäin että on toi uudemman korkea 4,88 tilattu tohon vanhempaan.

kivinen
20.07.2005, 09:24
Muuton, 4,56 kun vaihtuu 4,88 välitykseksi, niin se tiuhenee 7%. Kun sulla on 35 tuumaset renkaat, niin se on sama kuin ajaisi 32,5 tuumasilla noilla tiuhemmilla välityksillä.

Lj:n takaperä kävis tonne hiluksin molempiin periin, mutta Lj:n etuperällä edessä nousee kardaani vähän korkealle. Voi olla ettei mahdu olemaan, en tiedä.

Mutta vaihteiston välityksiä ja erillisiä Crawl-boxeja saa tilata Amerikan maalta mm. http://www.marlincrawler.com/
Jos nyt rakentaisin autoa, tilaisin tuolta.

www.alanmiehet.com #1