View Full Version : HJ61, käyttöauton siistimistä.
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/18012014_002_zps412e8cd4.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/18012014_002_zps412e8cd4.jpg.html)
Aloittelevana offailijana aloitanpa pitämään rojektitopiccia tosta ensimmäisestä maasturihankinnasta. Samalla täällä saa (toivottavasti) vastauksia kysymyksiin, mitä tuo monsteri tulee varmasti aiheuttamaan. Aiemmin siis jotain turaillut amerikkalaisten kanssa ja onhan tallissa vieläkin -67 impala, sellasena tehdään mitä milloinkin kehdataan ja viitsitään projektina:D. Hojo tullessaan mulle aika rujon näköinen ja viimeisimmistä huolloista/remonteistakaan mitään faktaa ollut paperilla. Tuo nyt mulla kuitenni on käyttö ynnä metsästysautona, tarkoitus pitääkin se luotettavana ajopelinä ja saattaa vähän siistimmän näköiseksi. Muuta siihen toistaiseksi joutanut tekemään, kun riisunut entisten omistajien sähkö ja valoviritykset pois, moottoriöljyn vaihto, nippojen ja nivelien rasvausta ja sisustassa oli vähintäänkin tuskallista siistimistä, ylivoimaisesti paskasin auto, mitä ikinä ostanut:)! Etupuskuri ja sirompi karjarauta tuli tätä kautta ostettua ja ne vaihtelin viikonloppuna:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/01022014_zpsd3c6ace8.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/01022014_zpsd3c6ace8.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/01022014_004_zpsbf209a95.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/01022014_004_zpsbf209a95.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/01022014_003_zps83473a56.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/01022014_003_zps83473a56.jpg.html)
Päänvaivaa vain nyt aiheuttanut öljynpaine mittari, viisari kun kuumalla konella on ensimmäisen viivan päällä ja kone kuulemma laakeroitu jtn 200tkm kieppeillä? Nyt siis 520tkm mittarissa ja öljyinä 5w-40 teboili diesel. Ja ekaa kertaa tällaisen puikossa, onkohan se vain 4-vedon ominaisuus, kun tiukkaan kääntyessä tavallaan tuntuu "potkivan vastaan" ja takapäästä paukahtelee kovasti? Vai onko se neliveto päällä vain niin kankea? Kone ja voimansiirto kuivia, jostain vain sotkee koneen apuk. kyljen ja koneen takaosan. Ilm. venttiilikopan tiiviste antautumassa, miten iso työmaa se on vaihtaa? Kiitoksia jos jaksoit lukea, varmaankin vähän tyhmiäkin kysymyksiä, mutta jostainhan se on lähdettävä ja liikaa pidä luottaa noihin vehkeisiin:D
pistä erillinen mittari uudella anturilla. itellä on kylmällä koneella alkuperänen mittari toisen viivan alla ja jälki asennettu näyttää 6 ja 7 baarin välissä
ja jos ei oo lukko päällä takana nii ei kyl kuuluis paukkua eikä oikein sillonkaan ,mut on tommonen aina neliveto päällä kankea
tarkista kardaani ristikot jos nelvetopäällä paukkuu
Sähköinen vai mekaaninen jälkiasennettu öp mittari sulla on? Mulla sähköinen tossa letukassa ja se näyttää mitä sattuu:)
sähkönen siinä on mut niinhän se alkuperänenkin on mut ite tarkistin mekaanisella et pitää paikkansa
ja jos ei oo lukko päällä takana nii ei kyl kuuluis paukkua eikä oikein sillonkaan ,mut on tommonen aina neliveto päällä kankea
tarkista kardaani ristikot jos nelvetopäällä paukkuu
Ristikoiden rasvailun kanssa jo ollukkin ongelmia, pitääpä niitä katsella tässä tarkemmin. Ei ole perän lukotkaan päällä, enkä ole edes testannut. Myyjä sano, notta ne päälle menee, muttei tahdo lähteä pois...
Ristikoiden rasvailun kanssa jo ollukkin ongelmia, pitääpä niitä katsella tässä tarkemmin. Ei ole perän lukotkaan päällä, enkä ole edes testannut. Myyjä sano, notta ne päälle menee, muttei tahdo lähteä pois...
Kannattaisko tutkia ettei siellä takana kuitenkin ole lukko päällä? :)
Lukkojen merkkivalot toimii ja niihin olen luottanut sokeasti. Miten saan katsottua eihän lie sittenkin lukko päällä; perä ilmaan ja renkaita pyörittelemällä??
jiipeehoojii61
03.02.2014, 00:29
Oli sensenthään suorempi tuo puskuri..
Lukkojen merkkivalot toimii ja niihin olen luottanut sokeasti. Miten saan katsottua eihän lie sittenkin lukko päällä; perä ilmaan ja renkaita pyörittelemällä??
En luottas liikaa noihin valoihin. Perä tunkilla ylös ja pyörittelee rengasta. Pyöriikö toinenkin mukana vai häh? :p Jos siis ajossa et huomaa. Ei tommonen nyt niin kankee oo kääntymään nelikolla ilman lukkoja.. Varmasti paukkuu,muljuu ja on kankea jos se takalukko on jäänyt jumiin.
saitpas sen topikin tehtyä :p mitäs kaikkea puuhaa suunnitteilla olisi hojoon?
Ja jos se lukko on huonosti kytkeytyny mutta päällä kuitenki ni melko herkästi tulee hammaspeikko niihin lukkohampaisiin..;) Eli suosittelen kyllä tarkistamaan ja herkistelemään ne vivustot..
Sain tehtyä joo, kun kokoajan tota pitää yrittää parannella ja täällä saa kokeneemmilta vähän jelppiä mitä pitää tehdä ja miten. Lopputalvi ny menee reenaillessa maasturin kanssa rymyämistä, koskaan aiemmin ku ei ole tullut edes maasturin kyydissä istuttua. Keväällä saatella tuo ed. omistajan ruosteiden korjaus loppuun ja maalata yli. Sopivasti joitain litroja filleriä ja kiiltävän mustaa akryylimaalia jäänyt nurkkiin muista projekteista. Runko aika rujon ruosteisen näköinen, sekin putsata ja tutkia joutuuko hitsihommiin. Sisustaan myös kaikenlaisia suunnitelmia. Mahtaapa tämäkin "pikku laitto" taas paisua, ettei tosta jokapäiväiseksi käyttikseksi olekkaan:D
Viimeviikot ollutkin tollaista 20 astetta pakkasta ja yli, tänään vaivaset pari astetta, niin eihän tuo tunnu pamahtelevan enää niin pahasti:confused: eikä suditellessa mielestäni vaikuta olevan lukot päällä. Pitäisköhän alkaa kattelee lootista ja peristä öljyt ja vaihtaa uutta lirua tilalle..
Tuli könyttyä hangessa auton alla tunkin kanssa; kuskinpuolelta kun pyörittää rengasta, apukuskin puolella pyörii vastakkaiseen suuntaan, eli ei ole lukot kiinni:)
Vanhassa Hj:ssä jouset paukkuu. Taitaa olla puslissa väljyyttä ja latien välissä olleet muovilipuskatkin ovat voineet matkan varrella jäädä taipaleelle. Voisi auttaa jos vaihtaisi uretaanipuslat ja riiput. Sellaiset rasvattavat.
Mistähän noita rasvattavia riippuja saa? On tosi homeisen näköiset noi vanhat...
Maasturimattila Somerolla
Maasturimattila Somerolla
S-postia laitettu:)
Sisustushommia. Likaiset ja kaiutinreikiä täyteen puhkotut ovien pahvit verhoilin huovalla, peräkonttiin pitää tehdä kokonaan uudet, aika mehineet jo noi alkuperäiset pahvit.
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/06022014_zpsa76f06f0.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/06022014_zpsa76f06f0.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/07022014_zpsfcf5654d.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/07022014_zpsfcf5654d.jpg.html)
Ja se pauke ja roksahtelu kääntyilessä kuuluu jousista..
siistin näkönen omasta pitäis kanssa verhoilla.
Olisi kokonaan pitänyt tehdä pahvit uusiksi jostain levystä ja raskia käyttää enempi liimaa. Noh, tollaiset niistä tuli:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2080193_zps0871e047.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2080193_zps0871e047.jpg.html)
Peräkontin sisustan heivasin ja laitoin silent coattia muutaman neliön tilaukseen, ihmeekseen vain yksi mätäpaikka löytyi, muuten pohja ja pyöränkotelot hyvässä kunnossa:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2080195_zpsbfbd4dba.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2080195_zpsbfbd4dba.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2080196_zpsa68a6796.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2080196_zpsa68a6796.jpg.html)
Peräkonttiin sentään leikkasin vanerista uudet levyt, enää verhoilut pintaan ja tunkea äänieristettä seiniin:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2080197_zps364dceea.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2080197_zps364dceea.jpg.html)
Nyt kilven valotkin toimii ja perän ilme muuttui heti, kun tuon kromikahvelin nakkasin paikoilleen. Ihmeen siistikin tosta kahvasta tuli, vaikka lähtökohta oli tosi ruosteisen näköinen:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2080194_zps710b1595.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2080194_zps710b1595.jpg.html)
Runko aika rujon ruosteisen näköinen, sekin putsata ja tutkia joutuuko hitsihommiin.
Älä lue tätä jos et halua painajaisia :D
Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
Älä lue tätä jos et halua painajaisia :D
Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
Runkoa kopistelin vasaralla viikonloppuna ja teräsharjalla putsailin päältä enimpiä hiekkoja ja paskoja pois. Joutuu ainakin korityynyn korvakkoa apukuskin puolelta hitsaamaan. Meisselillä sorkin just niitä neliön muotoisia reikiä ja moskaa on täynnä. Miten tuon rungon saisi kunnolla puhtaaksi ja pestyä sisäpuolelta? Saiskos tuon huuhdeltua jotenkin, jos keulan ajais pukille ja vettä huljuttelisi takapäätä kohti, onko se runko takaa auki et valuu paskat pois?
Eipä se ollutkaan yhtä lappua vaille tuo peräkontti. Sen alla olevalle kotelolle tarjosin vasaraa ja ihan läpimätähän se oli
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2140186_zps8eb378c9.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2140186_zps8eb378c9.jpg.html)
Rälläkällä kaikki märänneet pellit pois, mitkä vain sai noin vittumaisen pienestä välistä laikattua ja uutta peltiä liimaamaan paikalleen. Tuollainen tuli, hitsisaumoihin vedin sikaliimaa ja ruosteenestomaalia sekä massaa päälle
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2150187_zps169fed8d.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2150187_zps169fed8d.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2150186_zps16cabdc1.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2150186_zps16cabdc1.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2150188_zps810065ef.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2150188_zps810065ef.jpg.html)
Löytyi massojen alta muitakin yllätyksiä, mutta niistä tuonnempana:D
Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan..:D Ittel kans hojossa oli astinlaudat paikallaan ostohetkellä aikani kun niitä tutkailin päätin repiä ne pojes ne kun oli varmaanki aluperäisesti pultattu helmoihin kiinni ja niissä kiinnikkeis oli yläpäässä pirun isot reijät ja alapää umpinaine nii johan oli osanneet syödä helmat sitten mädäks.. Järkyttyy vähemmän kun antaa komeitten lautojen olla vaan paikallaa eikä tee samaa virhettä kun itte tein siitä alkokin helmojen tekeminen uusiks vanhat vaan ensiks pois kummaltaki puolelta ja uutta kanttailemaan..:) Mut nyt kyll kestää helmatki jottai ruostumista kun 2,5 pellistä tuli ne tehtyy..:D Jännä juttu ittelki oli samast kohtaa päässy mätä iskemään ja parista muustakin kohtaa oli kyll et mitä mää 8 korin kannaketta korjasin kopasta taii ne piti tehä kokonaa uusiinpuihi niissä ollu kun rippeet vanhoista pelleistä ja lattiaki tahto olla vähän "pehmeämpi".:D Tuos eii sentää ihan niin pahoja oireita ole näkyvillä..:)
Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan..:D Ittel kans hojossa oli astinlaudat paikallaan ostohetkellä aikani kun niitä tutkailin päätin repiä ne pojes ne kun oli varmaanki aluperäisesti pultattu helmoihin kiinni ja niissä kiinnikkeis oli yläpäässä pirun isot reijät ja alapää umpinaine nii johan oli osanneet syödä helmat sitten mädäks.. Järkyttyy vähemmän kun antaa komeitten lautojen olla vaan paikallaa eikä tee samaa virhettä kun itte tein siitä alkokin helmojen tekeminen uusiks vanhat vaan ensiks pois kummaltaki puolelta ja uutta kanttailemaan..:) Mut nyt kyll kestää helmatki jottai ruostumista kun 2,5 pellistä tuli ne tehtyy..:D Jännä juttu ittelki oli samast kohtaa päässy mätä iskemään ja parista muustakin kohtaa oli kyll et mitä mää 8 korin kannaketta korjasin kopasta taii ne piti tehä kokonaa uusiinpuihi niissä ollu kun rippeet vanhoista pelleistä ja lattiaki tahto olla vähän "pehmeämpi".:D Tuos eii sentää ihan niin pahoja oireita ole näkyvillä..:)
Entinen omistaja sanoi itse laittaneensa astinlaudat ja sen verran uuden näköiset on vielä niiden pultitkin. Tiedä sitä sitten mitä sieltä alta löytyy. Haaveissa olisi tehdä tohon uudet laudat putkesta ja turkkipellistä ja jos alkaa helmoista mätää löytymään, niin teen uudet palkista. Eilen tuli liruteltua lootiin ja periin uudet öljyt, etuperässä varsinkin oli öljy aika jankkia. Olikohan tuolla sitten vaseliinia seassa??
Entinen omistaja sanoi itse laittaneensa astinlaudat ja sen verran uuden näköiset on vielä niiden pultitkin. Tiedä sitä sitten mitä sieltä alta löytyy. Haaveissa olisi tehdä tohon uudet laudat putkesta ja turkkipellistä ja jos alkaa helmoista mätää löytymään, niin teen uudet palkista. Eilen tuli liruteltua lootiin ja periin uudet öljyt, etuperässä varsinkin oli öljy aika jankkia. Olikohan tuolla sitten vaseliinia seassa??
Onhan siinä voinu ollaki sitä seassa ittel ainaki etuperäään kun vaihoin uudet öljyt ja pari kuukaut ajelin sit rupes stefat tiputteleen öljyä pihalle nii sit tuli etupää korjattuu ettei enää öljyt karannu vääräl puolel sit syksyl taas vaihoin joka paikkaa öljyt nii huomasin et oli kyll öljyt nyt jo melkosta soossia nii onha siinä voinu olla et öljyt karkaillu kankaal ja sit korjattu vika mut eii oo vaihettu sit öljyi perään..
Miten tuon rungon saisi kunnolla puhtaaksi ja pestyä sisäpuolelta? Saiskos tuon huuhdeltua jotenkin, jos keulan ajais pukille ja vettä huljuttelisi takapäätä kohti, onko se runko takaa auki et valuu paskat pois?
Ei oo takaa ihan täysin auki. Siellä taka-akselin päällä on se pyöree putki mihin tulee iskarit kiinni, niin se putki menee rungon läpi. On sen putken välissä siellä rungon sisällä pienen pienet rakoset alla ja päällä, mutta ei siitäkään oikeen mee paskat läpi. Jos löytyy joku ruostereikä, niin sieltä se lapiollinen mujua tulee ulos. Ite koittelin paineilmalla painella pistooliin sopivalla letkulla enimpiä pois ehjemmältä puolelta runkoa kun oli auto ollut pitkään kuivassa. Jotain sieltä tulikin, mutta vielä on tavaraa jäljellä. Yks mitä kannattaa kanssa tökkiä on ne rungon pohjassa olevat pienet vedenpoistorei'ät, sieltäkin pääsee hiekat tulemaan pois jos eivät oo tukossa.
Itellä oli visio et jos ens kesänä kokeilis sopivan pientä vesiletkua vaan työntää rungon sisään ja koittais vaa veden kanssa saada paskoja tulvimaan ulos niistä isommista neliskanttisista reijistä. Tai sit tossa käy niin et ne paskat jämähtää vaan tiukemmin kiinni ja sit saa taas joskus hitsata :D
Joskus oon kai lukenu jostai, että joku olis noita runkoja putsaillu semosella painepesuriin liitettävällä viemärinaukaisuletkulla.
Minne öljy valuu, kun etuperästä pettää stefat? Napalukkojen luo vai jonnekkin jarrukilven taakse?
Onko toi putki auki puolelta toiselle, missä iskarit? Nimittäin sekin aika muhjussa ja sitä voisi kokeilla jollain rautalangalla tökkiä sontia pois ja paineilmalla puhaltaa.. Työpaikka etuna mulla olis imu/paine loka-auto käytettävissä, perskeles jos laikkais isommat huoltoluukut noiden neliskanttireikien kohdalle rungossa ja pikku viemäri myyrällä siitä kokeilis pestä. 100bar painetta, niin luulis paska lähtevän:D
Sisustan osalta alkaa hojo olla hiljalleen mieluisassa kunnossa. Tänään tuli veisteltyä peräkonttiin koolaus ja koiranhäkille oma syvennys. Samalla takapenkin kohdalle säilytys/työkalulaatikko, erillisen rämisevän vetolaatikoston tilalle. Vielä pyöränkotelot, etulattiat ja kardaanitunneli päällystää silent coatilla ja lasikuidusta väsätä pyöränkoteloille katteet. Huomaa lain vaatima ruuvipenkki:):
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2220196_zps947fc45f.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2220196_zps947fc45f.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2220199_zpsf3f4adc0.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2220199_zpsf3f4adc0.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P2220198_zps6ac7f9f8.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P2220198_zps6ac7f9f8.jpg.html)
Minne öljy valuu, kun etuperästä pettää stefat? Napalukkojen luo vai jonnekkin jarrukilven taakse?
Onko toi putki auki puolelta toiselle, missä iskarit? Nimittäin sekin aika muhjussa ja sitä voisi kokeilla jollain rautalangalla tökkiä sontia pois ja paineilmalla puhaltaa..
Joo, se putki pitäis olla päädyistä auki. Iskarin pulttien kohalta se on aika lailla tukossa, kun se iskarien pultti tulee siitä läpi.
Jos/kun etuvetoakseleiden stefat alkaa hikoilemaan, se vuoto kastelee lopulta kääntöpään sen näkyvän osan ja jos tippuu paljonkin tavaraa, niin tippuu renkaan kyljelle. Mulla vuotaa pikkusen, mutta ei oo jarruja liannut. Ei oo mikään maailman vaarallisin vuoto jos pysyy tossa parissa desissä vuoteen.
PS. On kyllä hieno toi laatikosto. Pääseeks tuolta takatilan lämppärin ilmat kuitenkin kiertämään? Itellä on aina työhanskat siellä kuivatuksessa.
Joo, se putki pitäis olla päädyistä auki. Iskarin pulttien kohalta se on aika lailla tukossa, kun se iskarien pultti tulee siitä läpi.
Jos/kun etuvetoakseleiden stefat alkaa hikoilemaan, se vuoto kastelee lopulta kääntöpään sen näkyvän osan ja jos tippuu paljonkin tavaraa, niin tippuu renkaan kyljelle. Mulla vuotaa pikkusen, mutta ei oo jarruja liannut. Ei oo mikään maailman vaarallisin vuoto jos pysyy tossa parissa desissä vuoteen.
PS. On kyllä hieno toi laatikosto. Pääseeks tuolta takatilan lämppärin ilmat kuitenkin kiertämään? Itellä on aina työhanskat siellä kuivatuksessa.
Okei, pitää tarkkailla jatkossa tuota etuakselia. Ja tulis äkkiä kesä, jotta pääsis runkoa putsaamaan ja ennenkaikkea maalamaan koko hököttimen! Tympii jo, kun kaikki haukkuu hojoa leppäkertuksi:D Lämppäri on tuon lootan takana hyödyttömänä, mutta ajatuksena olisi jokin putki laittaa, mikä ohjais lämpimän ilman tuonne lootaan. Olis hyvä metsästys reissujen jälkeen, ku aseet ym sais tonne kuivumaan:)
Taas lauantai päivitystä! Peräkontin pohja sai verhoilua ja äänieristettä. Rallirattikin tuli vaihdettua ja nyt toimii vilkunpalautus. Kiitokset Harrille ratista!:)
Okei, pitää tarkkailla jatkossa tuota etuakselia. Ja tulis äkkiä kesä, jotta pääsis runkoa putsaamaan ja ennenkaikkea maalamaan koko hököttimen! Tympii jo, kun kaikki haukkuu hojoa leppäkertuksi:D Lämppäri on tuon lootan takana hyödyttömänä, mutta ajatuksena olisi jokin putki laittaa, mikä ohjais lämpimän ilman tuonne lootaan. Olis hyvä metsästys reissujen jälkeen, ku aseet ym sais tonne kuivumaan:)
Pätevä kyllä tollanen laatikkosysteemi.
Mut sullahan on samanlainen rojekti menossa ku mulla ton aura-hj:n kanssa, meininkinä tehä kans ton tyylinen laatikkosysteemi, mutta koko kontin pohjan alalle ja takaosa perästä aukivedettävillä vetolaatikoilla. Etuosa juurikin takapenkin jalkatilojen kohilta erilliseksi ja se takalämppäri sitä lämmittämään niin saa kanssa ne mettästyskamppeet sinne lämpimään:cool:
Mulla kanssa ollu vaimennusmattojen ja verhoilujen asentelua, mutta nyt tulee pieni viivästys kun tarttee hantinpuolen mädät ovet koittaa korjata ensin, että sikäli saat etumatkaa ton kontin kans, tosin mullon jo muu auto värissä paitti ne oikeanpuolen ovet:D
Pätevä kyllä tollanen laatikkosysteemi.
Mut sullahan on samanlainen rojekti menossa ku mulla ton aura-hj:n kanssa, meininkinä tehä kans ton tyylinen laatikkosysteemi, mutta koko kontin pohjan alalle ja takaosa perästä aukivedettävillä vetolaatikoilla. Etuosa juurikin takapenkin jalkatilojen kohilta erilliseksi ja se takalämppäri sitä lämmittämään niin saa kanssa ne mettästyskamppeet sinne lämpimään:cool:
Mulla kanssa ollu vaimennusmattojen ja verhoilujen asentelua, mutta nyt tulee pieni viivästys kun tarttee hantinpuolen mädät ovet koittaa korjata ensin, että sikäli saat etumatkaa ton kontin kans, tosin mullon jo muu auto värissä paitti ne oikeanpuolen ovet:D
Nyt jälkeenpäin itsekin harmitellut, olis pitänyt tehdä paksumpi koolaus, taakse vetolaatikot ja leveämpi tosta laatikosta, ..ttu ku ne hyvät ideat tuloo vasta jälkeenpäin, ku ei hirveästi tullut alkuun tuota systeemiä suunniteltua, kunhan aloitinvaan tekee:) Näemmä sitä säilytystilaa ole autossakaan ikinä tarpeeksi.. Olkoon nyt tommonen.
Nojoo, nyt ku ilmat alkaa lämpiämään, ruveta valmistelemaan koria pikkuhiljaa maalaukseen. Ensin oviaukot maalailla ja pohjia tehdä irti oleviin, parempiin lokasuojiin ja levikkeisiin. Tässä viimeisen kolmen vuoden aikana kaksi jenkkiä kihnuttanut ja maalannut, enpä tiedä mistä sitä inspiraatiota saisi hojon hiomiseen, ei meinaan mitään lempihommaa ja kun tossa maasturissa ihan mukavasti tota pelti pinta-alaa:D Väriksi harkinnut tummansinistä, katto ja kaarilevikeet mustaksi..
Nyt jälkeenpäin itsekin harmitellut, olis pitänyt tehdä paksumpi koolaus, taakse vetolaatikot ja leveämpi tosta laatikosta, ..ttu ku ne hyvät ideat tuloo vasta jälkeenpäin, ku ei hirveästi tullut alkuun tuota systeemiä suunniteltua, kunhan aloitinvaan tekee:) Näemmä sitä säilytystilaa ole autossakaan ikinä tarpeeksi.. Olkoon nyt tommonen.
Nojoo, nyt ku ilmat alkaa lämpiämään, ruveta valmistelemaan koria pikkuhiljaa maalaukseen. Ensin oviaukot maalailla ja pohjia tehdä irti oleviin, parempiin lokasuojiin ja levikkeisiin. Tässä viimeisen kolmen vuoden aikana kaksi jenkkiä kihnuttanut ja maalannut, enpä tiedä mistä sitä inspiraatiota saisi hojon hiomiseen, ei meinaan mitään lempihommaa ja kun tossa maasturissa ihan mukavasti tota pelti pinta-alaa:D Väriksi harkinnut tummansinistä, katto ja kaarilevikeet mustaksi..
Nomut sullon sentään tehty, toisin ku mä vasta suunnittelen ja eiks se ollu sillee että hyvin suunniteltu on vielä kokonaan tekemättä:D
Silleenhän se on että kyllä sitä väriä ois kiva suihkia jos joku muu tekis ne pohjat. Senverta tympeetä on se hiominen kyllä.
Kohtahan näitä sinisiä cruisereita rupee palstalaisilla olee reilusti ja nimimerkki Glutton safaribruiseritopicceineen on syyllinen omaankin värivalintaan, vaikka mullon vaaleempi metallinsininen toi oma, mutta on se vaan komee auto sinisenä tuo hj:cool:
Nomut sullon sentään tehty, toisin ku mä vasta suunnittelen ja eiks se ollu sillee että hyvin suunniteltu on vielä kokonaan tekemättä:D
Heh, osimoilleen näin!:D Onneksi edellinen omistaja on jo vähän ruosteita lamellilla hionut, ei tarvi kun karkeimmat kohdat pakkelilla hipaista, hioa mataksi ja nuo spray paikkaukset pois. Akryylimaalilla maalaten ja tuloksen ei tarvi olla ihan näyttelytasoa. Kuulostaapa se teoriassa helpolta:)
Mustaa maalia olisi itsellä jemmassa, mutta just tota safaribruiseritopiccia seuranneena sininen väri passaa tosihyvin ja yksi musta HJ täällä susirajalla jo onkin..
Kaarilevikkeistä kyssäriä pukkaa; Ollut jollain läpiruuvipatentilla ilmeisesti noi viimeksi kiinni, pähkäilin, jotta onko ne alkujaan ollut jollain erillisillä koriin tulevilla kiinnikkeillä? Saakohan niitä kiinnikeitä uusia? Ja miten jousen riippujen ja puslien vaihto tapahtuu oikeaoppisesti?
Hojoon uutta rengasta ja vannetta alle:
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P4010207_zpsfb6678fc.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P4010207_zpsfb6678fc.jpg.html)
http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/HJ61/P4010209_zps3e468d4e.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/HJ61/P4010209_zps3e468d4e.jpg.html)
Olis se komia, kun vetäis uuden maalin päälle, asentais noi levikkeet ja roiskeläpät; Jospa sen joku muu tekis, kun itsellä painaa vähän isommat rojektit pahasti päälle:)
Linkki myynti-ilmoon:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122535