View Full Version : Jeep Cherokee Huollon hinta ?
Tervehdys kaikille offaajille ja alasta yleensä kiinnostuneille.
Minulla olisi kysymys teille kaikille, koskien omaa autoani.
Auto on Jeep Cherokee vm.2003 diesel 2,8 litranen.
Mitä teidän arvostettujen offareiden mielestä maksaisi seuraavanlainen huoltotoimenpide.
- Hehkutulppien vaihto
- kaikkien jarrulevyjen vaihto
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen
- jarrunesteen vaihto
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto
Miksi tätä kyselen, on pienoinen erimielisyys kyseisen huollon hinnnasta.
Toivoisin asiallista tietoa, mitä tuollainen huolto maksaa.
En halua tietää, että olisit itse tehnyt tai mitä se olisi ollut kun sinä olisit tehnyt, vaan todellisen hinnan kyseiselle työlle.
Tässä ei lasketa varaosien hintaa millään tavoin.
Ainoastaan työn osuus, paljonko teoreettisesti menee aikaa ja mikä on suositus tälle remontille ajan ja hinnan suhteen.
Vielä lisäksi,
Tähän vastaaminen ei sido todellakaan mihinkään.
Onhan varmasti jokin korjausaikataulu olemassa kyseiselle työlle.
Jamantti varmaan osaa sanoo täällä parhaiten kyseisen huollon listahinnan, mutta ainahan se voi pompatakkin jos on esim jotain veemäistä vaihettavissa osissa, pultit jumissa yms, ei se aina mene niinkuin strömsöössä....
kesämies
31.01.2014, 20:54
Poistetaan omat kun ei näköjään näitä arvioita haluttu
hatusta ja mutuna, omiin (ei ko. malliin) kokemuksiin ja arvauksiin perustuen:
- Hehkutulppien vaihto: 2 tuntia jollei jumi, tää lienee eniten heiluva arvio
- kaikkien jarrulevyjen vaihto: 2 tuntia
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen: 2 tuntia
- jarrunesteen vaihto: 1/2 tuntia
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.: 1/2 tuntia
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto: 2 tuntia
eli, hätäsesti arvioiden runsas työpäivä, kai noista merkkihuolto tonnin pyytää, ja nyrkkipaja puolet siitä
pahiten tuossa voi kusasta nuo hehkut, yhenkin kun katkasee alkaa "riemu" ja ylim jumppa, josta kukaan ei halua maksaa
Heikki L
31.01.2014, 21:04
taitaa vielä paikkakuntakin vaikuttaa, helsingissä hiukan kalliimpaa kuin muualla.
eiköhän velotukset pyöri 70-90 paikkeilla.
Tosiaan tulppien irroitukseen kun käyttää hiukka aikaa eik vaan riuhtase saattaa säästyä suurimmilta tuskilta:)
Racingrabbit
31.01.2014, 21:23
Vaikkei nyt ihan suoraan tähän ko.projektiin liity,niin hehkujen vaihto ei välttämättä ole ihan helppo homma.
Rover palstan puolella oli juttua,että katkennut hehku voi aiheuttaa 6000€ remontin.
Auto Discovery III,kantta ei mahdu ottamaan pois,jos koria ei kohota irti rungolta + 100 muuta kohtaa,jotka pitää purkaa edestä,ennenkuin saa kannen pöydälle katkenneen hehkun poistamista varten.
Oli puhetta yhden merkkikorjaamon kanssa,että vaativat asiakkaalta vastuuvapautus sopimuksen,kun hehkun mahdollisen katkeamisen aiheuttamat lisätoimenpiteet on asiakkaalle ensin selvitetty ja asiakas haluaa silti vielä ne vaihdattaa.
Hienoja nuo nykyautot...:D:D
BJ-40/76
01.02.2014, 00:25
Kyseessä kuitenkin moninkertaisesti VANHA-auto, Noissa merkkiliikkeen korjausaikoissa puhutaan yleensä Normi/normaalihinnoitelusta, ja se pätee vain uusii autoihin, (sikäli mikäli ei mene takuuseen) olikohan esim. VAG- konsernilla joku ikävuosi, milloin nuo arviohinnat muuttuu minimiksi?
Itse olen sivusta seurannut, kun yhden FORD:in vänkärin airbäkin ohjelmointi!, siis ohjausyksikkö tilattiin sekä rekisteri- että valmistenuerolla, ja asennettiin paikoilleen, mutta tuo vänkärin turvatyynyn KÄYTTÖ: siis onko vänkärin airback käytössä, vai turvaistuimen takia käännetty OFF! Olisi ollut tuntikirjanpitoa pitkäksi aikaa....
Esim. noiden jarrujen ehjäys voi vaatia tunnin/jopa pari lisäaikaa, kun on kunnolla levy ruosteessa....
Itselläni Ford fokuc kytkinen vaihto (1.8tdic vm. 2011) meni pitkäksi monta tuntia, sen takia että joustintuen/alapallonvelen pultti oli jumissa.... lekaa ja mietoa lämpöäa sekä ruosteen irroitinta.... Sitten kun ostin uuden pultin, niin ruosteenirroitin ja vasara vaihtui MIG hitsaukseen, ja poraukseen, Plasma odotti laatikossa...
Ja takasin topiikkin: Olisko ollut reilu päivän homma, jos ei vastusta mikään? ja jokaisesta vastuksesta tulee 2h+ lisää....
Tervehdys
Tässä kyseisessä tapauksessa, mikään pultti ei ollut mitenkään jumissa, hehkujen osalta joutui kahden tainmaisen osalta purkamaan konetilaa vähän enemmän.
Epähuomiossa jäi vielä mainitsematta lisäasennuksena Defan letkulämmitin ja sisätilan pistoke.
Olisiko jollain villiä arvausta, paljonko oikeasti noihin juttuihin menee aikaa.
Autodatasta löytyisi varmaan jokin arvio... Minulla ei sellaista ole ?
hatusta ja mutuna, omiin (ei ko. malliin) kokemuksiin ja arvauksiin perustuen:
- Hehkutulppien vaihto: 2 tuntia jollei jumi, tää lienee eniten heiluva arvio
- kaikkien jarrulevyjen vaihto: 2 tuntia
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen: 2 tuntia
- jarrunesteen vaihto: 1/2 tuntia
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.: 1/2 tuntia
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto: 2 tuntia
eli, hätäsesti arvioiden runsas työpäivä, kai noista merkkihuolto tonnin pyytää, ja nyrkkipaja puolet siitä
pahiten tuossa voi kusasta nuo hehkut, yhenkin kun katkasee alkaa "riemu" ja ylim jumppa, josta kukaan ei halua maksaa
Olisiko liikaa kaksi tuntia jarrupalojen asennuksesta ja kaksi tuntia purkamisesta, levyissähän ei ollut kuin ottaa jarrusatulan irti kaksi pulttia ja levy yhdellä ruuvilla kiinni.
Huom ! edelleenkään, mikään pultti ei ollut jumissa, joka olisi aiheuttanut ylimääräistä työtä.
Auto on Jeep Cherokee vm.2003 diesel 2,8 litranen.
- Hehkutulppien vaihto
- kaikkien jarrulevyjen vaihto
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen
- jarrunesteen vaihto
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto
Ainoastaan työn osuus, paljonko teoreettisesti menee aikaa ja mikä on suositus tälle remontille ajan ja hinnan suhteen.
Tässä Autodatasta jotain ko. automallille:
M2 Jalkajarrut
Tunteina
M2.0100 Etupään jarrupalat (kaikki) I & A : 0,40
M2.0200 Takapään jarrupalat (kaikki) I & A : 0,50
M2.0600 Etupään jarrulevyt (mol.) I & A : 0,50
M2.0700 Takapään jarrulevyt (mol.) I & A : 0,50
M5 Seisontajarru
Tunteina
M5.0100 Seisontajarrun välys T & S : 0,30
M5.0200 Seisontajarruvipu I & A : 0,30
M5.0400 Seisontajarruvaijeri - apuvaijeri I & A : 1,00
M5.0700 Seisontajarrupalat/-kengät (kaikki) I & A : 0,70
C5.2200 Hehkutulpat (kaikki) I & A : 0,30
M1.0100 Hydraulinen järjestelmä Ilmaus : 0,40
K2 Takajousitus
Tunteina
K2.1600 Jouset I & A : 0,30
K2.1603 Jouset (mol.) I & A : 0,30
K2.1800 Iskunvaimennin I & A : 0,20
K2.2200 Jousituksen ylätukivarsi I & A : 0,60
K2.2400 Jousituksen ylätukivarren holkit I & A : 0,70
K2.2600 Jousituksen alatukivarsi I & A : 0,30
K2.2603 Jousituksen alatukivarsi (mol.) I & A : 0,50
K2.2800 Jousituksen alatukivarren holkki (holkit) I & A : 0,40
K2.3000 Pallonivel - ylempi I & A : 0,50
K2.5000 Kallistuksenvakain I & A : 0,40
K2.5100 Kall.vakaajan ulompi kumilaakeri (yksi) I & A : 0,30
K2.5300 Kall.vakaajan kumilaakerit (kaikki)
Tuolta voi vähän suuntimaa haarukoida, mutta eihän niitä aina ohjeajassa saa tehtyä, mutta treenaamalla menee allekin.
Ite en uskaltais merkkihuoltoon tai kellekkään muullekkaan autooni viedä pajotettavaks, päivän ku se siellä makaa niin töihin menee jo se 600-700€. :eek: Halvemmaks tulee ostaa joku toinen käyttökinneri siks aikaa kunnes saa remontit ite tehtyä kotioloissa jos isommasta hommasta kyse. Tekemällä oppii.
hiluvitkutin
01.02.2014, 14:28
Elä piä hulluja jännityksessä.
Kerro nyt paljo makso ja kauan meni.
Olisiko jollain villiä arvausta, paljonko oikeasti noihin juttuihin menee aikaa.
Vois kuvitella et puoltoista työpäivää olis vielä ihan kohtuullinen,koska onhan asennustyön yhteydessä aina kahvi/tupakkatauot,yms. maailman parantelua. Välillä pitää etsiä jotain työkalua tai hakea uus pultti/mutteri. Kysyä kaverilta tai neuvoa muita yms.yms.
Joten 12h asennusta x 65euroa = 780 + alv = 967,20 tuntuuko kalliilta??
Vois kuvitella et puoltoista työpäivää olis vielä ihan kohtuullinen,koska onhan asennustyön yhteydessä aina kahvi/tupakkatauot,yms. maailman parantelua. Välillä pitää etsiä jotain työkalua tai hakea uus pultti/mutteri. Kysyä kaverilta tai neuvoa muita yms.yms.
Joten 12h asennusta x 65euroa = 780 + alv = 967,20 tuntuuko kalliilta??
Ja merkkihuollossa taitaa tuo tuntihinta olla päälle 90€...?
Jep tuo 65euroo on aika maltillinen korjaamohinta,mut tonni kertyy kumminkin melko helposti.
bj45lava
01.02.2014, 19:39
Mikään merkkihuolto eikä kukaan muukaan täysjärkinen ei tee noita jarruja alle 1.5 h/pää, lohkarista ja sisäpistokkeesta helposti 3h. Ton hehkut on normi mittapuun mukaan mulkut vaihtaa, niistä helposti otetaan 2-3h. Takatuen puslista vähintään 2-3h ja sitä rataa.
Jos aikoo ylipäätään kuitilla missään teettää mitään kannattaa kysyä varmaan etukäteen tarjous valmiiksi.
Meillä kävi yks tommonen pari vkoa sitten, kaveri kysyi tarjouksen, hyväksyi ja maksoi noutaessaan sen yli 5k€ mitä sovittiin. Ja tänään luovutin yhden renegaden johon tehtiin huolto+lootaöljyt+takajarrut kokonaan ja yks jarrumäntä, laskua 1150€.
Ei pidä ostaa jeeppiä jos ei oo lompakko kunnossa :)
Ei pidä ostaa mitään autoa ilman hyvinvoivaa lompakkoa, jos meinaa viedä auton korjaamolle fiksattavaksi ;)
Byrocrat
01.02.2014, 20:03
Ei pidä ostaa mitään autoa ilman hyvinvoivaa lompakkoa, jos meinaa viedä auton korjaamolle fiksattavaksi ;)
Pitäähän nyt ihmiset työllistää. Jollei korjaamoilla ole asiakkaita ei asentajillekaan ole töit, mites ne sitten sais voita leivälle tai harrastas vaikka offailua:rolleyes:
Mikään merkkihuolto eikä kukaan muukaan täysjärkinen ei tee noita jarruja alle 1.5 h/pää, lohkarista ja sisäpistokkeesta helposti 3h. Ton hehkut on normi mittapuun mukaan mulkut vaihtaa, niistä helposti otetaan 2-3h. Takatuen puslista vähintään 2-3h ja sitä rataa.
Onks noi nyt aikoja mitä asiakkaalta "otetaan" vai niitä kauanko työ kestää oikeasti?
No Jeeppi oli kolme päivää...
Mutta kuten tuossa aikaisemmin tuli esille, siinä oli kahvi- ja ruokatauot mukana, kaiken lisäksi, asentaja korjaili kavereiden autoja siinä välillä.
Asiahan on vähän kesken, työn laatukaan ei ole päätä huimaava, mutta näillä mennään, hoidetaan lasku pois ja ns. takavaloäänestys.
Varoituksena muille, ettei kannata teettää ilman tarjousta yhtikäs mitään.
v-käyräkin on jo sopivasti laskenut, jos olisi ollut itsellä aikaa ja lämmin talli tai kesä nuo hommat olisi pystynyt itse tekemään.
Edessä menee oikeasti noin 20min puoli ja takana noin 40min puoli.
Elikkä kaksi tuntia pitäisi riittää kyseiseen toimenpiteeseen.
Autopuolen laskutuksista en tiedä mitään, mutta esimerkiksi moottorisahan männän ja sylinterin vaihto. Suositusaika 1,5 tuntia, vaihtoon menee noin 15 minuuttia samalla tulee vaihdettua paljon muutakin.... bensaletku, bensansuodatin, tulppa, säätö ja koekäyttö.
Laskutus ainoastaan yksi tunti
hiluvitkutin
01.02.2014, 21:32
Paljos se kolme päivää makso?
Paljos se kolme päivää makso?
Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?
Edessä menee oikeasti noin 20min puoli ja takana noin 40min puoli.
Elikkä kaksi tuntia pitäisi riittää kyseiseen toimenpiteeseen.
Autopuolen laskutuksista en tiedä mitään, mutta esimerkiksi moottorisahan männän ja sylinterin vaihto. Suositusaika 1,5 tuntia, vaihtoon menee noin 15 minuuttia samalla tulee vaihdettua paljon muutakin.... bensaletku, bensansuodatin, tulppa, säätö ja koekäyttö.
Laskutus ainoastaan yksi tunti
Työajan arvioiminen on haastavaa. Tuntuu kaikki pikkuhommilta varsinkin kun toinen ne tekee ja ite maksaa. Eikä omankaan työn arvioiminen oo heleppo niinku huomaat. Kerroit edellä että vaihat normaalin työpäivän aikana 28 moottorisahaan männän ja sylinterin. Vaihdatko?
BJ-40/76
02.02.2014, 00:26
Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?
Ja kerroit että Jeeppi oli kolme päivää k.o reissulla.
Tuo tuntiveloitus, 50e, viittaa johonkin pieneen korjaamoon? ja jos tuntiveloitus olisi 8 h/pv, niin 1200 euroa? ja jos remppasi myös muita autoja siinä sivussa, niin vielä vähemmän, kait?
Merkkikorjaamolla tuntihinta on lähes tuplat? ja sielläkään ei tehdä ihmeitä...
Ja vielä korostan sitä, että nuo esim. Autodatan ajat, käsittääkseni ohjeajat koskee vain uudehkoja autoja, ja ammattitaitoisia asentajia?
Kuten jo tuossa aikaisemmin kommentoin, Oman Wararenkaan kytkinlevyn vaihtoon määritelty aika meni suurimmalta osaltaa kuskin puolen alapallonivelen irroitukseen! toki Focus on 2v vanhempi.
JA tuo kokonaisurakkahinnoittelu: se tehdään sen mukaan, että paljonko aikaa JA ylimääräisiä OSIA maksimissaan menee; Siis kyseessä riskinotto, ja AINAKIN Taannoin minä pistin noihin kerrointa... (jos noissa Firma pärjäsi, niin kaikki katseli papereita, ja seuraavaan... Ja JOS... niin kaikki katseli...
Ja tosiaankin jos tuo lasku on reilu 1000 e, niin ei ainakaan Merkkiliikkeestä parempaa tarjousta saa...
Mutta jos haluaa tietää hinnan etukäteen; niin sitova tarjous!
Normaalissa VAG- nokkaremmin vaihdossa vaihdetaan mm. useampi M10 pultti uuteen, toki eihän ne kovin paljoa maksa.... jokusen euro... mutta loppulaskussa näkyy...:confused:
PS. en viitsi kysyä huoltotarjousta tuosta jonsered Raket 452(?):stä, kun se nyt kuitenkin on auttavasti toimintakunnossa, ettei palaudu pahvilaaikossa osina...
Siis paljonko tuo työaika oli/on ja tuliko mitä lisää laskuun?
Meillä on firmassa reilut 10 autoa ja ne huollatetaan yhdessä ja samassa paikassa. Huoltohinta in sovittu (erilaisista töistö on vähän eri tuntihinnat) ja laskutusajat tule joko autodatasta tai merkkihohtaisesta ohjeistuksesta. Noi on kuulemma lähellä toisiaan, joskus merkkikohtainen on "viisaampi". Varasosat tulee merkkiliikkeiden kautta 5% hakupalkkiolla, perusosat (suodattimet, remmit yms.) on toki korjaamolla hyllyssä. Niin ja korjaamon pitäjän mukaan autodatan lukemissa on varaa pikkuisiin ongelmiin, eli korotuksia tuntimääriin ei noin keskimäärin tarvitse.
Noilla ollaan pärjätty tosi hyvin, ei ole tullut yhtään sotaa huoltohinnoista. Toki välillä tulee kesken työn esille muutakin korjattavaa mutta ne sovitaan sitten puhelimessa erikseen.
Toki tällainen keikka on helpomi hoitaa kuin yksittäinen auton korjaus.
Varoituksena muille, ettei kannata teettää ilman tarjousta yhtikäs mitään.
Tässäkin menettelyssä on kääntöpuolensa. Kyseinen auto oli kumminkin jo yli kymmenen vuotta vanha,eli noista pyydetyistä töistä könttätarjouksen antava laskee varmaan noihin menevän ajan ja kertoo sen puolellatoista. Tietäen että kaikki ei enää suju kuten uudessa autossa.
Toisaalta könttähinta kannustaa myös tekemään vaaditut työt mahdollisimman nopeasti ja halvalla katteen maksimoimiseksi.
Asiakkaalle hyvä,auton saa nopeasti takaisin ajoon ja tuleva kustannus ei yllätä,mut entä työn laatu??
Jokainen jarrupaloja vaihtanut tietää,että siihen ei kauaa mene jos puristaa hiukan ruostuneet ja jumittavat männät pohjaan ja lykkää uudet palat paikalleen. Valmis ja ei ku ajoon
Ihan eri savotta jos aukoo sylinterit,putsailee ja herkistelee kaikki toimivaks. Periaatteessa sama työ,mut aikaa menee neljäkertaa enemmän. Toisaalta toimiikin montakertaa kauemmin.
toyota4x4
02.02.2014, 11:45
Vielä lisäksi,
Tähän vastaaminen ei sido todellakaan mihinkään.
Onhan varmasti jokin korjausaikataulu olemassa kyseiselle työlle.
laskeskelin noin 1400e työn osuus, jos tunti veloitus jossain 90-100e/h alv:illisena
vastaavat hommat voi ehkä halvimmillaan saada karvan alle tuhannen euron jos joku pikkupaja. eli 50e/h niin vois olla 700-800 euroa
Olen nähny aika huimia laskuja mm.
-hiluxin 2L koneen rengastus ja pumppu+suutin huolto yli 4000e vuonna 2012
-1996 mallinen opel vectra mulla pihassa johon tehty kone 5000eurolla+ muuta yht 9500eurolla.
-c5 sitikan LAAJA 100tkm huoto merkkiliikkeessä kysymättä mitään asiakkaalta MITÄÄN 5000euroa.
yleensä näissä uudemmissa 2011-2014 autoissa joiden hankinta hinta on 50-100 000e ei asiakkaita edes kiinnosta mitä se maksaa vain kuinka nopeesti auton saa huollosta.
-ja monesti on todettu että ainahan voi mennä polkupyörällä :D
Jokainen jarrupaloja vaihtanut tietää,että siihen ei kauaa mene jos puristaa hiukan ruostuneet ja jumittavat männät pohjaan ja lykkää uudet palat paikalleen. Valmis ja ei ku ajoon
Ihan eri savotta jos aukoo sylinterit,putsailee ja herkistelee kaikki toimivaks. Periaatteessa sama työ,mut aikaa menee neljäkertaa enemmän. Toisaalta toimiikin montakertaa kauemmin.
Niin totta. Ja varmasti jää herkistelemättä jos vain ohjeajalta saa veloituksen.
Niin totta. Ja varmasti jää herkistelemättä jos vain ohjeajalta saa veloituksen.
Näin!....ja valitettavasti tätä tapahtuu myös merkkiliikkeissä :(
Tähän tapauksen ei sinänsä liity mutta.. A4 -03 audi ja pyöränlaakeri eteen..
Tunnin homma eli korjaamolla noin 50-100€. 3-4 tuntii ku oli mennyt oli laakeri edelleen omalla paikalla. Tukivarsien pultit ( perus juttu ) istu pikkasen tukevasti kiinni = pormaamalla+taikomalla veke. Aikaa meni about +4 tuntii että laakeri oli vaihdettu. Hinta olis pompannu 4 kertaseksi ilman "sopimusta". Kaverin ( asentaja siis ) kanssa vkn.loppuna vaihdeltiin niin ei tullut yllätyksenä muuta kuin helvetinmoinen homma ja kaverin suunnitelmat uusiksi.. :o Eli yksi perkeleen pultti hidasti hommaa noin 3h.. Käytiinhän siinä syömässä välillä mutta niin ne asentajat olis muutenkin käynyt.
Kaikenlaista voi sattua. Volvon raskaalla laitettiin edelliseen työkaluun H3 työvalot kylkiin. Okei bussikori ym, mutta ne apinat turasivat hommaa 13 tuntia. Sitä laskua ei todellakaan maksettu täysimääräisenä. Eikä taidettu käydä siinä puodissa neljään vuoteen.
Menneeköhän vanhojen vehkeiden huollot ja korjaukset koskaan lasketun ajan- ja hinnan mukaan? :rolleyes:
-Ymmärrän kyllä että voi tulla "mutkia matkaan"... Mutta kuitenkin kysyn mitä nyt suurinpiirtein tulee maksamaan...:p
Itse en osaa autoillekkaan mitään tehdä...:o
No HÖ !
Ei paha, kolmannen neuvottelun jälkeen, tämä viimeinen oli puhelinkeskustelu, hinta tuli sitten kokonaisuudessaan VAIN 500,00€.
Kyllä kannatti valittaa ja tämä oikeastaan sysäsi oman tallin rakennushanketta reilusti eteenpäin. Jatkossa hommat tehdään itse.
bj45lava
03.02.2014, 13:25
No jos joku noi luettelemasi hommat kaikki kuitilla tekee viiteensataan, niin miks edes valitat asiasta täällä??? Kuulostaa ilmaiselta tohon työn määrään nähden.
No jos joku noi luettelemasi hommat kaikki kuitilla tekee viiteensataan, niin miks edes valitat asiasta täällä??? Kuulostaa ilmaiselta tohon työn määrään nähden.
Niin, se oli kolmannen neuvottelun jälkeen. Käsittäisin, että alkuperäinen hinta on ollut jotain ihan muuta? Tuo 500€ ei tosiaankaan ole paha hinta pajalla nuo työt teetettynä.
Niin, se oli kolmannen neuvottelun jälkeen. Käsittäisin, että alkuperäinen hinta on ollut jotain ihan muuta?
Noiin mäkin tän tapahtumaketjun oletin menneen, tässä viikonlopulta/edellissivulta tarinaa:
Paljos se kolme päivää makso?
Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?
500€ tosiaan ihan järkevä hinta, suorastaan puoli-ilmainen pk-seudun hintatasoon peilattuna.
Noiin mäkin tän tapahtumaketjun oletin menneen, tässä viikonlopulta/edellissivulta tarinaa:
500€ tosiaan ihan järkevä hinta, suorastaan puoli-ilmainen pk-seudun hintatasoon peilattuna.
Joo näinhän se meni, tuntiveloitus OK Käytetty aika häiritsi