View Full Version : astron bensa paine
:confused:Olisiko kellään tietoa astron vm; 95 vortein 4.3 bensa paineesta, vaihdoin uuden säätimen ,mutta ei sen jälkeen lähtenyt käyntiin jouduin laittamaan vanhan takaisi, kokeilin mitata paineita sain tulokseksi vanhassa oli aavistuksen korkeampi paine kui uudessa?. Mikähän pitäisi olla oikea paine pumpulta? Onko pumpussa vika?
No paljos siellä niitä paineita nyt oli uudella sekä vanhalla?
vanhalla oli virta kytkettyä noin 4baria ja uudella aavistuksen alempi, nyt ei lähde enää ollenkaan käyntiin olisiko pumppu lopussa? voiko johtua paineesta? onko liian alhainen tiedosta olisin kiitollinen.
En noista imumoottoreista niin tiedä, mutta itselläni on ahdetussa koneessa peruspaine 3,5 bar alipaineletku irroitettuna.
Liian suuri bensanpaine rikkoo suuttimet.
Tuleehan kipinää koneelle varmasti?
:confused:Olisiko kellään tietoa astron vm; 95 vortein 4.3 bensa paineesta, vaihdoin uuden säätimen ,mutta ei sen jälkeen lähtenyt käyntiin jouduin laittamaan vanhan takaisi, kokeilin mitata paineita sain tulokseksi vanhassa oli aavistuksen korkeampi paine kui uudessa?. Mikähän pitäisi olla oikea paine pumpulta? Onko pumpussa vika?
Mistä ajatus ylipäätään tuon säätimen vaihdolle....ts. minkälaisia oireita autossa oli ennen remonttia?
Kyllä kipinä tulee, tuntuu kui olisi polttoaineen saannissa ongelma?
Tuossa jotain höpinää ensihätään.....
http://www.justanswer.com/chevy/3jy1p-02-chevy-astro-van-4-3l-v6-yesterday.html
Minulla oli ongelmana suuri kulutus parahmillaa yli20 L satasella. Kesästä lähtien kulutus on pikku hiljalleen vain kasvanut.Olen käyttänyt kahdessa eri GM huoltajalla (on ollut testerissä) toinen sanoi vika lamda anturi tai tietokone, olin kesällä vaihtanut anturi virran jakajan kannen + pyöriäjän ostin uuden tietokoneen ei auttanut yhtään. Toinen huoltomies uusi anturin sun muuta, vika ei korjaatunut." Olin jostain kuullut astrosta ollut mennyt p-a säädin paine liian suuri kulutus kasvanut",minulla on varmaan liian pieni p-a paine? enää ei lähde edes käyntiin vain poksahtelee startatessa. Oireet ovat saman laiset kun uudella säätimellä jossa oli paineet vähän alle 4baria.Enää en jaksa maksaa turhista kokeilusta on mennyt yli 1000e kokeiluun. Jos kenellä olisi oikea neuvo olisin KIITOLLINEN.
Kiitos "piipulle" ei tusta ainakaan haittaa ole koitan yrittää selvitellä asiaa .TRV:T:J
Alipainevuotoja kuulemma esiintyy usein tuon ikäisessä Astrossa....menee moni asia pois "oikeasta" ja kulutus melkoinen! Ei tarvi olla kummonenkaan vekki jossain muoviputkessa, tai murtuneessa kumi kulmassa, kun takkuaa...
"Huoltomiehen" mukaan alipaine on kunnossa ja myös maadoitus. Tei ecm alurungosta auton runkoon lisä maadoitus johdon auttoi vähäsen koneen käyntiin, mutta ei toivottua tulosta.
Ssuuren bensan kulutuksen takia tarkistaisin map-anturin toiminnan, voi mitata jännitteet ja todeta toimivuus/toimimattomuus. Itsellä vanissa aiheutti kulutuksen tuplaantumisen sekä epämääräistä tyhjäkäyntiä ja sammuilua.
Minullkekin usea henkilö väitti oireiden johtuvan bensanpaineista yms.
edit: Akun ja moottorin lisämaadoitus helpotti minullakin vähäsen mutta varsinainen vika oli map-anturissa.
Ssuuren bensan kulutuksen takia tarkistaisin map-anturin toiminnan, voi mitata jännitteet ja todeta toimivuus/toimimattomuus. Itsellä vanissa aiheutti kulutuksen tuplaantumisen sekä epämääräistä tyhjäkäyntiä ja sammuilua.
Minullkekin usea henkilö väitti oireiden johtuvan bensanpaineista yms.
edit: Akun ja moottorin lisämaadoitus helpotti minullakin vähäsen mutta varsinainen vika oli map-anturissa.
Kiitos tiedosta, mutta huoltomis kokeili toisella map anturillaja sanoi ettei vika ole anturissa?.
Onko suuttimet kunnossa? Ne tuppaa kans vuotamaan noissa vorteceissa.
http://www.rebuildersspecialty.com/content/images/thumbs/0000107_oldsmobile-bravada-43l-vortec-spider-fuel-injector.jpeg
Jos suuttimia joutuu remontteeraamaan, niin sinne ois hyvä laittaa tollanen parannettu versio aiheesta:
http://www.fuelinjector.citymaker.com/Vortec_spider_fuel_injection_conversion.html
Onko suuttimet kunnossa? Ne tuppaa kans vuotamaan noissa vorteceissa.
http://www.rebuildersspecialty.com/content/images/thumbs/0000107_oldsmobile-bravada-43l-vortec-spider-fuel-injector.jpeg
KIITTI tiedosta ei ole suuttimista mitää tietoa. Otan seuraavaksi asian esille .
Jos se lisämaa helpotti,Niin vois kuvitella että joku koneen tärkeistä antureista olis sökö/huonosti maadoittunut,Yleensä toi lisämaa nostaa hieman sitä antureille tulevaa syöttöjännitettä ja sen ansiosta toimii tipan paremmin...
Mitä tulee syöttöjännitettä vaikka tolle mapille?Pitäis olla n.5v
Sitäkin voi koittaa että "lisä maadoitta" suoraan vaikka ton map-anturin(yleensä niillä on yhteinen maa,joten kaikkia antureita ei tarvitse maadoittaa)
EDELLÄ mainittu ainoastaan siinä tapuksessa jos toi syöttöjännite olis paljon alle ton 5.voltin...
MItä jos bensapumpulle antaa suoraan virtaa ja mittaa tota bensanpainetta samalla,Alkaako bensanpaine hiipua sitä myöden mitä pidempään pumppu on päällä??
Jos se lisämaa helpotti,Niin vois kuvitella että joku koneen tärkeistä antureista olis sökö/huonosti maadoittunut,Yleensä toi lisämaa nostaa hieman sitä antureille tulevaa syöttöjännitettä ja sen ansiosta toimii tipan paremmin...
Mitä tulee syöttöjännitettä vaikka tolle mapille?Pitäis olla n.5v
Sitäkin voi koittaa että "lisä maadoitta" suoraan vaikka ton map-anturin(yleensä niillä on yhteinen maa,joten kaikkia antureita ei tarvitse maadoittaa)
EDELLÄ mainittu ainoastaan siinä tapuksessa jos toi syöttöjännite olis paljon alle ton 5.voltin...
MItä jos bensapumpulle antaa suoraan virtaa ja mittaa tota bensanpainetta samalla,Alkaako bensanpaine hiipua sitä myöden mitä pidempään pumppu on päällä??
Kiitos tiedoista olen saanut jo monta "vikkiä" yritän huomenna alkaa toteuttamaan niitä, kerro kyllä onko niistä ollut apua. Ajattelin vielä investoida uuden bensapumpu (noin 120e) jos näistä tiedoista ei ole apua. itsetäni alkaa tutua että vika voisi löytyä noista suuttimista niikuin on ehdotettu. en vain ole ikinä purkanut kyseistä rakenelmaa, voisiko vika löytyä sieltä?em "tukossa "tai vastaavaa.
en vain ole ikinä purkanut kyseistä rakenelmaa, voisiko vika löytyä sieltä?em "tukossa "tai vastaavaa.
Suuttimet irtoaa puristamalla nuo "käpälät" yhteen ja vetämällä ne pois porauksestaan. Nuo suuttimet kärjet karstoittuu aikaa myöten ja jäävät vuotamaan. Rakenteeltaan ne on jousikuormitteiset, eli kun saavutetaan tietty paine niin ne aukeavat. Siinä parannetussa versiossahan ne poppet-suuttimet on korvattu sähköisellä suuttimella.
Ja samaten sen putki sinne suuttimelle saattaa vuotaa myös.
Suuttimet irtoaa puristamalla nuo "käpälät" yhteen ja vetämällä ne pois porauksestaan. Nuo suuttimet kärjet karstoittuu aikaa myöten ja jäävät vuotamaan. Rakenteeltaan ne on jousikuormitteiset, eli kun saavutetaan tietty paine niin ne aukeavat. Siinä parannetussa versiossahan ne poppet-suuttimet on korvattu sähköisellä suuttimella.
Ja samaten sen putki sinne suuttimelle saattaa vuotaa myös.
Tiedätkö käykö se parannettu versio vm:95 vorteckin koneseen vai 96 ylös päin?. Joku on sanonut minulle että vm:96 on toisenlainen kone.KIITOS . (tämä on toinen viesti ensimmäinen taisi hukku jonnekkin?)
Tiedätkö käykö se parannettu versio vm:95 vorteckin koneseen vai 96 ylös päin?. Joku on sanonut minulle että vm:96 on toisenlainen kone.KIITOS .
Kone itsessään lienee samanlainen, eroa on ruiskutusjärjestelmässä. Selkeä muutos oli vasta -02, kun LU3 kone esiteltiin. 92-95 (L35) koneissa on CPI, ja 96-02 (LF6) koneissa on CSPI, eli se muutos sarja ei käykkään vanhempaan. CPI järjestelmä ampuu joka suuttimesta samaan aikaan, kun taas tuo CSPI on sekventiaalinen, eli sytytysjärjestyksen mukaan ampuu suutin kerrallaan. CPI:ssä jos tulee yhteenkin suuttimeen vika, niin koko paketti pitää vaihtaa.
http://chevythunder.com/gm_cpi_and_cspi_19922004.htm
Kone itsessään lienee samanlainen, eroa on ruiskutusjärjestelmässä. Selkeä muutos oli vasta -02, kun LU3 kone esiteltiin. 92-95 (L35) koneissa on CPI, ja 96-02 (LF6) koneissa on CSPI, eli se muutos sarja ei käykkään vanhempaan. CPI järjestelmä ampuu joka suuttimesta samaan aikaan, kun taas tuo CSPI on sekventiaalinen, eli sytytysjärjestyksen mukaan ampuu suutin kerrallaan. CPI:ssä jos tulee yhteenkin suuttimeen vika, niin koko paketti pitää vaihtaa.
http://chevythunder.com/gm_cpi_and_cspi_19922004.htm
KIITOS hyvästä palautteesta kun jaksoit minua auttaaa (on selvät kuvat)
KIITOS hyvästä palautteesta kun jaksoit minua auttaaa (on selvät kuvat)
Eipä mitään. Muutama vuos sitte oli suunnitelmissa Vortec koneinen Tahoe, niin silloin tuli perehdyttyä tohon polttoainejärjestelmäänkin. Siinä oli jo tuo sekventiaaliruisku ja silloin luin tosta konversiosta, mut nyt tuli tuokin opittua että 4.3 litraisessa on CPI, kun vastaavan ikäinen 5.7 taas on TBI.
kun vastaavan ikäinen 5.7 taas on TBI.
Vai TPI?
Vai TPI?
Truck-moottorit on TBI:llä -95 vuoteen asti.
Terve sain tänä iltana astron käyntiin, kun vaihdoin bensatankkiin uuden pumpun (entinen oli todennäköisesti lopussa paine noin 4 baria) uudessa pitäisi myyjän mukaan olla 5-8 baria? en ole kyllä mitannut riiti kun sain koneen käyntiin. Tyhjä käynti kyllä "ontuu" en tiedä johtuuko se siitä että putkessa ruoste vaurio "vuotaa" laitan huomenna kuntoon jos vaikka auttais asiaan.
Ois kai tuo 4 bariakin pitäny riittää, ku siellä pitäis olla 55-62 psi:tä, eli eurooppalaisittain 3.8-4.3 baria. Mutta hyvä että lähti tulille :)
Aivan sen takia koitin kysellä viisammilta neuvoa mitä "pitäisi" paineen olla. En tiedä onko minulla jossain muualla vikaa ehkä "ruiskuissa" joka vaatii kovemman paineen. Kaikki sai alkunsa siitä kun vaihdoin uuden paineen rajoittimen minkä jälkeen kone kävi huonosti (ei voinut ajaa) panin takaisin vanha. Kovien pakkasten tultua ei enää lähtenyt käyntiin koitin uusia eri osia ei auttanut viimein uuden pumpun jälkeen sain eilen illalla käyntiin. "Toivottavasti nyt pelaa?."