Kirjaudu sisään

View Full Version : Nelivetovaikeus hiluxissa


TARO59
30.01.2014, 22:27
Ohjekirjan mukaan nelivedon voi kytkeä vauhdissa päälle (napalukot on kiinni ja nopesta kyse). Onko jotain erikoista vai pitääkö mennä noin vaan vipua vetäämällä päälle vauhdista riippumatta ja miten pois päältä kun meillä ei millään meinaa saada poiskytketty päälle menee vähän helpommin. Missä vika?

Viipo
30.01.2014, 22:48
Ensin vähä vedätät ja sitten nostat jalan kaasulta. Samalla sitten vetäset tai tuuppaat keppiä nopealla liikkeellä.

H&K
30.01.2014, 23:02
Juurikin noin kun Viipo kirjotti. Ja jos haluat etsiä syytä miks vipu on jäykkä niin kannattaa aloittaa ottamalla metrimitta käteen ja mittaamalla joka renkaan kohdalta maanpinnan ja navan keskipisteen välinen mitta.

bluevan
30.01.2014, 23:03
Kunhan tien pinta on liukas eikä sula asfaltti tms niin lähtee nätisti sormella tökkäämällä.
Pitävällä alustalla saa kaasulla kikkailla välillä enempikin jos välttämättä haluaa nelikon pois,paukahtaa ilkeesti.

2,4TD
31.01.2014, 17:30
Josko nätisti ajelee esim 60km/h niin saa vauhdissa ihan hyvin ilman kytkin / kaasukikkailuja nopeen nelikon vauhdista heitettyä päälle, samoin saa pois vaikka siinä 80km/h kun kaasulta helppaa samalla kun painaa kepistä nopeen takapotkun.

Kettu_
31.01.2014, 20:57
jos kyseessä on ln65 niin saa olla tarkka ku tuota nelikkoa työntää takavedolle, itsellä muutaman kerran meinannut mennä hitalle puolelle.

Messätissari
31.01.2014, 21:09
Napakympissä on kinnannut vajaavedolle päin siirtäminen joskus ylläri ylläri renkaat linkussa hallin lattialla käännellessä, kun ei ole muistanut siirtää ajoissa. Siinähän se ei vaihdu kirveelläkään. Ajossa siirtyy kikkailematta. Liikennevaloista joutuu yleensä nelivedolla lähtemään noiden kusiluistimien kanssa ja takavedolle pudotetaan sitten, kun alkaa perä pysyä alla.

Jappi
01.02.2014, 03:04
Pitää olla etu/takapäällä tasainen nopeus, pienikin veto/jarrutus jumii sen tehokkaasti.

hiluvitkutin
01.02.2014, 14:51
Katsastusmies hyppyytti mun hiluxin pois jarrutesteriltä. Sitte se sieltä huuteli että miks ei jakolaatikon keppi liiku vaikka kuinka vääntää.
Sillälailla....

janneko
01.02.2014, 18:18
Ainahan sitä tahtoo välityseroa olla etu- ja takapään välillä sen verran, että nelivedon kytkimelle tulee momenttia. Nelivedon kun laittaa päälle ja ajaa esim. 20m eteenpäin, niin tiukassa on. Saman 20m kun ajaa taaksepäin, niin on taas löysällä. Tiukkaa mutkaa ajamalla kiristyy ja löystyy nopeammin. Ei se sen kummempata.

Kettu_
01.02.2014, 19:22
Katsastusmies hyppyytti mun hiluxin pois jarrutesteriltä. Sitte se sieltä huuteli että miks ei jakolaatikon keppi liiku vaikka kuinka vääntää.
Sillälailla....


samat kävi itselle king cabillä, ei saanut katsuri nelikkoa poijes, joutu itse ajamaan hallissa ja ottamaan poijes kunnes pääs testerille ja sai dynotettua

lavanelikko
01.02.2014, 23:38
samat kävi itselle king cabillä, ei saanut katsuri nelikkoa poijes, joutu itse ajamaan hallissa ja ottamaan poijes kunnes pääs testerille ja sai dynotettua

Multa ainakin katsurin on melkein ensteks kysynyt onko nelikko päällä:rolleyes:

Nikuzai
02.02.2014, 10:23
Jos vieraaseen paikkaan vien nelikkoa leimalle niin ajan sen kyllä ite testeristä ja halliin :o