Kirjaudu sisään

View Full Version : kitkalukko

kingkong78
27.01.2014, 20:00
eli nissan king cab v.90 kitkalukko rupes paukkamaan ku oli ku lämpes eli kylmänä ei pitäny ääntä,mut tuli joulu pyhinä purettua,muuta ei silmin nähtävää vikaa ei löytyny ku vettä öljyn seassa.tuli sit laittetua tavan peräöljyä ku ei siihen hätään ollu mikää pulju auki,mut itse olen käsittäny et jos normi öljyä laittaa kitka perään niin se muuttuu avoimeksi.tässä vaan kävi nyt niin et kitka toimii nyt paremmin ku oikeil öljyillä.metäs on rymytty ja välil tuntuu ei ois 100% lukko,mut asvaltil kumminkin kääntäessä luistaa eli voiko olla jotain menos rikki vai?

PunisherFIN
27.01.2014, 20:40
siis LSD öljyhän nimenomaan vähentää kitkaa siellä kitkapinnoilla, normi peräljyllä siulla on justiinsa lähes 100% lukko :D

kingkong78
27.01.2014, 21:35
Jaa niinkö päin se oli

PunisherFIN
27.01.2014, 21:40
tuolleen nuo isot poijat on miulle ainaki valehellu :)

Nuhapumppu
27.01.2014, 22:17
tuolleen nuo isot poijat on miulle ainaki valehellu :)
Juu oikein ovat valehdelleet,eli LSD öljyssä on pakkoja suojelivia aineita jotka helpottavat luistoa ja näin ollen pakat pysyy pidempää kunnossa.

PunisherFIN
27.01.2014, 22:37
eli suomeks jos patrollimessa alakaa takapiän kitka luistamaan ni kylymästi vaan normi öljy perään ja ei vaaji hitsailua?

kingkong78
28.01.2014, 00:05
Mites sit jos laittas puolet tavan öljyä ja puolet lsd öljyä niin mites sit toi kitkan toiminta?onko kokemuksia

BJ-40/76
28.01.2014, 00:09
Kestoikä lyhenee aikalailla, jos tavan oljyillä ajelee, siis tuon mahdollisen jumimisen ja paukkumisen lisäksi.
-> siis lukosta voi tulla entinen yhdessä holtittomassa sudituksessa, ja sitten kemppi liima on ainut, millä saa pitämään...

Hautalintu
31.01.2014, 15:07
olikos se niin et tuossa LSD perässä on sitä luistoa lisäävää tavaraa noin 2-4%? muuten samaa hyboidi ölppää ku avoimiin tarkoitettu? meinaan vaan just tuota samaa ku joku aiemmassa kommentissa et jos laittas jonku 50/60 seoksen LSD öljyä ja avoimen öljyä sekasin.. saisko mokomalla kikkailulla hiuka kirrattua tota pajeron perää vai onko turha vaiva?

Timo_L
31.01.2014, 15:26
Minulla on Jeepin kitkalukkoperässä sen n.2,5 litraa tavallista öljyä, ja lisäksi purkillinen (olisko se desin-pari?) Moparin kitkalukkolisäainetta. Tuolla on ihan ok toimiva, tosin saisi pitää paremminkin. Toisaalta jos ajaa joko valmiilla GL-5 LS öljyillä tai ilman mitään lisäaineita, niin tahtoo paukkua ja rutista. Pitää kyllä paremmin, mutta menee lukkokin sitten todella äkkiä entiseksi.

Kitka pitää minkä pitää (jos ei kiristä), jos tarttee parempaa ei 100% lukkoa, niin laittaa Detroitin truetracin.

Hautalintu
31.01.2014, 15:31
Minulla on Jeepin kitkalukkoperässä sen n.2,5 litraa tavallista öljyä, ja lisäksi purkillinen (olisko se desin-pari?) Moparin kitkalukkolisäainetta. Tuolla on ihan ok toimiva, tosin saisi pitää paremminkin. Toisaalta jos ajaa joko valmiilla GL-5 LS öljyillä tai ilman mitään lisäaineita, niin tahtoo paukkua ja rutista. Pitää kyllä paremmin, mutta menee lukkokin sitten todella äkkiä entiseksi.

Kitka pitää minkä pitää (jos ei kiristä), jos tarttee parempaa ei 100% lukkoa, niin laittaa Detroitin truetracin.

Joo ja toimivalla käsijarrulla saa hiuka jeesattua pahimmissa paikoissa... mut silti kiinnostais hiukan lisätä tuota lukon pitoa.. täytyy vissiin ottaa asiakseen oikein tutustua noiden lisäaineiden kans lotraamiseen...

4x4_88
31.01.2014, 16:29
siis lukosta voi tulla entinen yhdessä holtittomassa sudituksessa
Määrittele holtiton sutiminen? Kiinostaa tietää, että kuinka helposti kitkalukon saa paskaksi. Esim toinen takarengas jäällä ja toinen asfaltilla ja lukko ei jaksakaan enään pitää ja lakaa luistamaan?

Timo_L
31.01.2014, 20:24
Määrittele holtiton sutiminen? Kiinostaa tietää, että kuinka helposti kitkalukon saa paskaksi. Esim toinen takarengas jäällä ja toinen asfaltilla ja lukko ei jaksakaan enään pitää ja lakaa luistamaan?

Voi mennä silloin melkeinpä kerrasta, varsinkin jos ei ole kunnon lisäaineistusta peräöljyssä.

4x4_88
31.01.2014, 22:50
Voi mennä silloin melkeinpä kerrasta, varsinkin jos ei ole kunnon lisäaineistusta peräöljyssä.
No perhana mä oon sitten vissiin tuurilla selvinny Hiacen kanssa. :o Tosin perässä on kunnon kitkalukkoöljyt.
Pari kertaa on perstuntumalla saanu lukon luistaa kunnolla kun esim risteyksestä on pitäny ns. "täysillä" lähtä kääntymään vasemmalle. Liikkeelle lähtiessä alla jäinen alusta ja sit juuri käännöksen kohdalla toinen rengas jää jäälle ja toinen on sulalla asfaltti uralla. Heti on tullu höllättyä kaasua kun huomaa kierrosten nousevan.

Muuten on kyllä hyvin Tojon lukko toiminut ja talvella pääsee aika hyvin liikkelle vaikka toinen rengas ois jään päällä. Pitävällä asfaltilla ei kuitenkaan lyö hanttiin kääntyessä jne eli toimii kyllä mallikkaasti. Joiltain taas kuullu ettei oo niiden autoissa kitkalukosta tietoakaan jotta ihan paska -> eli varmaan poltettu piloille jossain vaiheessa.

lavanelikko
31.01.2014, 23:46
No perhana mä oon sitten vissiin tuurilla selvinny Hiacen kanssa. :o Tosin perässä on kunnon kitkalukkoöljyt.
Pari kertaa on perstuntumalla saanu lukon luistaa kunnolla kun esim risteyksestä on pitäny ns. "täysillä" lähtä kääntymään vasemmalle. Liikkeelle lähtiessä alla jäinen alusta ja sit juuri käännöksen kohdalla toinen rengas jää jäälle ja toinen on sulalla asfaltti uralla. Heti on tullu höllättyä kaasua kun huomaa kierrosten nousevan.

Muuten on kyllä hyvin Tojon lukko toiminut ja talvella pääsee aika hyvin liikkelle vaikka toinen rengas ois jään päällä. Pitävällä asfaltilla ei kuitenkaan lyö hanttiin kääntyessä jne eli toimii kyllä mallikkaasti. Joiltain taas kuullu ettei oo niiden autoissa kitkalukosta tietoakaan jotta ihan paska -> eli varmaan poltettu piloille jossain vaiheessa.

Eiks tääkin oo kiinni kuskista. Kaikenhan saa rikki, kun riittävästi yrittää. Tolla ajoasenteella luulis kestävän...