PDA

View Full Version : Uusien Offipalstalaisten esittäytymisthreadi

Lars
20.01.2014, 15:48
Tervehdys rakkaat ystävät,

Tähän viestiketjuun on tarkoitus koota uusien Offipalstalaisten esittäytymisiä.

Esittäytymisviestissä olisi hyvä kertoa vähän perustietoja itsestään ja harrastuksistaan. Ajopelit kuuluu tietenkin esitellä, tekniset tiedot ja kuva tietenkin mukaan (jos on)! Tavoitteet harrastuksessa, kilpaileeko jossain lajissa, yms. Nyt saa vähän brassailla!

Esittäytymisviestiin kannattaa suhtautua asian vaatimalla hartaudella ja vakavuudella! Kannattaa luoda hyvä ensivaikutelma! ;-)

Kiitos jomppa93 pelin avaamisesta ja tervetuloa palstalle!

jomppa93
21.01.2014, 16:18
Noniin mitäköhän tähän pitäis kirjottaa ;o Sain vaikeen roolin, kun ei ole mitään "esimerkkejä / malleja" Noh jos nyt jonkunlaisen asiallisen esittelyn sais tähän itsestä aikaseks :confused:

Elikkä olen Joni Sinisalo, 20-vuotias offista kiinnostunut jantteri. Asun pääasiassa Riihimäellä ja lähes päivittäin liikun Hyvinkää - Janakkala/Hämeenlinna alueilla. Harrastuksiin kuuluu näin talvisin lumilautailu ja jääkiekko, kesäisin käyn lentopalloa pelaamassa ja kaikenlaisen autojen parissa ropaamisen varmaan voi tähän samaan kastiin laittaa.. Myös kaikenlaisia tapahtumia tulee kierreltyä.

Tänne foorumille eksyin vähän puolivahongossa, kun googlettelin aikani kuluks erään ilmeisesti täälläkin tunnetun saman sukunimen omaavan nettihuijarin tapauksia. Itekkin siltä taannoin yhen vahvistimen ostin ja kas kummaa ei vaan vaffaria koskaan näkynyt..

Offista sen verran että laji on aika vieras vielä mulle, joku siinä kiehtoo kuitenkin, niinikään ei myöskään ole vielä mitään maasturiakaan tontilla, eli en myöskään missään kilpaile. Pihassa lojuu pari bemaria (E36 ja E34 Sedanit)
Mielessä kyllä pyörinyt ajatus hankkia jossain kohtaan tulevaisuudessa joku mönkijä ihan vaan hupi / harrastus mielessä millä sitten voisi kikkailla :) Saa nyt sitten nähä että miten käy jos täällä foorumilla alan enempi pyörimään niin tiedä että meneekö kauaakaan kun kunnolla innostun ja sellaisen ostan :D

Kiitos ja kuitti. Hyvät Talven jatkot porukalle!:cool:

Kaitsu67
21.01.2014, 17:27
Offista sen verran että laji on aika vieras vielä mulle, joku siinä kiehtoo kuitenkin, niinikään ei myöskään ole vielä mitään maasturiakaan tontilla, eli en myöskään missään kilpaile.

Tervetuloa vaan, ja pakkohan ei alkuun ole edes kilpailla, ihan safaroinnillakin pääsee alkuun ja ajelun makuun tieverkon ulkopuolella luvallisesti.

Tapahtumat osiossa on näihin ajopäiviin ilmoituksia, jos nälkä sitten kasvaa kisaamiseen, niin löytyy niitä kisojakin ja erilaisia sarjoja......:cool:

koira
24.01.2014, 12:48
Morjens,

Lappeenrannasta ollaan. liittynyt olen palstalle jo aikasemmin, mutta nyt tullut aktivoiduttua täällä hieman enemmän. Väsäystopicci tuli avattua Jeepille (Jeep XJ Adventure), kun se pitäisi nyt parin vuoden aikana saada lähelle lopullista ja rauta kuumana. Palstalta tullut vakoiltua muutamaa hienosti rakennettua Jeeppiä ja ne innosti laittamaan omastakin juttua.

Ikää on kertynyt 35, metalliteollisuudessa työskentelen. Kuntosalilla tulee käytyä välillä rimpuilemassa ja eräsukset odottaa nurkassa hiihtäjää. Tällä hetkellä ehdoton pääharrastus/mielenkiinnon aihe on Jeepin rakentelu, viikolla tutkitaan ja selvitellään ja hommataan osia, 2-3viikonloppua/kk pääsee itse auton kimppuun, kun tallille on 180km suuntaansa matkaa, niin valitettavan hidasta on.

Maastureista tullut kiinnostuttua kunnolla vasta n.5 vuotta sitten. Aikaisemmin kiinnostuksen kohteet olleet enemmän tuolla motskarointi puolella, rr:ää tuli ajeltua harrastusmuotoisesti muutama kisakin.
Koira kun tuli hommattua niin huomasin ettei sitä oikein pääse mopo reissuihin, maasturiin on kiva ottaa koirakin kyytiin.

Motorsport + luonnossaliikkuminen + seikkailu = "nopea" Jeep, mihin mahtuu kevyet eräkamat kyytiin ja tietenkin jääkaappi juomille.

Reissuja ollaan tehty veljen ja kavereiden kanssa Venäjän puolelle (Laatokan Karjala, Viena, Etelä-Kuola) ja Venäjälle on suunnitelmat jatkossakin, joku pitkä setti siintelee takaraivossa. Nyt on ruvennut lisäksi kiinnostamaan kotimaan offitapahtumatkin ja niissä aiotaan olla mukana mahdollisuuksien mukaan ainakin katsojana.

Alunperin auton merkkiä/mallia mietittäessä olivat vaihtoehtoina expedition tyylinen LR tai Cruiseri. Jostain alitajunnan syövereistä kuitenkin Jeeppiin päädyttiin (ehkä penskana luetut V8:sit vaikutti). Nyt onkin sitten täysin koukussa kyseiseen merkkiin. Grandeja tullut kateltua (V8) olis kiva ja Wrangleriki kelpais:D

Ulkomaan palstoilta tulee seurattua Pirate4x4 ja Expeditionportal.comia. Baja, Dakar, KOH kisoja tulee seurattua ja joskus pitäisi päästä Baja1000 kisoja katsomaan. Trophy truckit, prerunnerit ja buggyt on vaan helvetin hienoja.

:cool:

Eräilves
13.02.2014, 16:39
Terevepä tereve!

Täältä Inarin erämaista ois yks offipeleistä ja vehkeistä kiinnostunu 20 v. pojaklop.. Aina omistettu maastureita, ja mihikää ei ne tule katoamaha :D

En aio kilpailemaa ruveta sentää, mut pikku hiljaa tätä nykyistä voes muokkailla...

Bensa pajero, vm 91 onpi tällä hetkel menopelinä.. 3.0 V6 tietenkin :p

hieman syöppöhä se meinaa olla mutta kun sitä -40 välil onpi nii eip oo mitää asiaa kiisseli peleillä... ja vetokykyä ja maasto ominaisuuksia myös tarttee, nii tämä on siihe sopiva peli!

jaja.. eip tässä ossaa oikee kertoa mitää ihmeellisempää. Kattellen täällä ny!

Jartza
18.02.2014, 20:08
Nythä mie vast tän hokasin!

Elikkäs oon raksainssin mulkero joka toimii työnjohtajan ja vapaa aikan (se vähä mitä jää töiden, maatilan ja kolmen hevosen hoitamisen ym.) koitan tuunata tot Patrollii enemmän mehtäkelposeks.

Nii auton on Nissan Patrol 160 vm -86 ja varaosa auton sama vm -89. Patukka toimii emännän käyttiksenä joka rajoittaa isompia reemontteja (siis se et emäntä tarvii autoo lähes joka päivä) mut suunnitelmis soa, isommat renkaat, vinssi, ym mitaä keksii. Oma käyttis on vw passat variant -01.

Patukkaa käytetään normaalin päivittäisajon lisäksi metsästysautona koiran ja miehen kuljetukseen. Toisinaan kaipaisi parempia maasto-ominaisuuksia, joita lisätään ajan/mahdollisuuksien mukaan.

Palstalle tuli liityttyä pitkän "harkinnan" jälkeen ku YnD ilmoitti miut Worrykrossiin ja sano ettei oo palstalaisii vielä :D Tästä päästään siihen et kilpailutavotteen on parantaa Worrykrossin viimosta sijaa vähintään pykäläl.

Sami89
18.02.2014, 20:40
Tästä päästään siihen et kilpailutavotteen on parantaa Worrykrossin viimosta sijaa vähintään pykäläl.

Jos miä laitan pickuppii pikkupyörät ni ajetaa samas luokas joten voitat ainakii miut?:D Vai kuin isot pyörät siä meinasit laitella?:)

Jartza
18.02.2014, 20:46
Jos miä laitan pickuppii pikkupyörät ni ajetaa samas luokas joten voitat ainakii miut?:D Vai kuin isot pyörät siä meinasit laitella?:)
Ottees on 31 mut voisha sitä retostella ja laittaa kisaan 33:set :D

Jonzkuu
27.02.2014, 23:05
Morjesta! Olen ollutkin täällä jo jonkin aikaa ja nyt satuin tämänkin jutun huomaamaan. Voisin itsekkin laittaa tänne pieni muotoisen esittelyn itsestäni ja miten olen tänne foorumille lopulta päätynyt.

Elikkäs lähes 24 ja olen Kuusamosta kotoisin ja olen pikku pojasta asti ollut kiinnostunut erilaisista moottori vehkeistä. Olen viettänyt sukulaisten autotalleilla paljon aikaa ja oppinut sitä kautta lähes kaiken mitä näistä nykyään tiedän. Aluksi olin kiinnostunut noista matalista "tuning" härpättimistä, mutta kun kerran pääsin ajamaan kevät kelillä erästä korotettua Hiluxia niin oli pakko saada itsellekkin jokin korkeampi auto. No siinä meni kuitenkin 5 vuotta ennen kuin ostin nykyisen HJ60:sen.

Olen jo kertaallen vaihtanut toiseen alaan ja nykyään olen kaivinkoneen kuljettaja Maasturin osto alkoi mietityttämään kun autoni Volvo S70 madallettuna alkoi olemaan turhan matala joissakin paikoissa työautoksi. Silloin löysin itselleni tuon nykyisen Hojokan. Hojokan oston jälkeen aloin etsimään erilaisia foorumeita läpi ja lopulta törmäsin tähän foorumiin tuon SLCK:n kautta. Elikkä tulin tänne, kun minua alkoi kiinnostamaan tuo 4 litraisen dieselin turbotus, mutta välissä oli myös se v8 koneen kiinnostuskin, mutta se on toistaiseksi ainakin vielä unohdettu toisen projekti auton takia. Elikkäs tällainen tarina tällä kertaa.

Finderi
27.02.2014, 23:22
Mukavia tarinoita, tervetuloa vaan sekaan! Kun selailee chit chatin viestiketjuja, löytää täällä jo mukana olevien enemmän ja vähemmän epävirallisia "esittätymisiä". Vaikkapa threadit mitä korjasit viimeksi, millä autolla ajat, mitä teet työksesi, offarille morsian, kännitopic...vain muutamia mainittuina. Ja paljon muutakin kivaa+hyödyllistä tulee vastaan, se on varmaa.

Dacia Duster
01.03.2014, 11:52
Voisipa kai tuota itsekin sanasen sanoa, vaikka täällä jo kohta vuoden on rekisteröityneenä ollut.

Olen reilu nelikymppinen äijänköriläs tästä Pääkalloseudulta, tällä hetkellä, kohta vuoden jälleen työttömänä ollut. Pohjakoulutusta ei oikeen koskaan ole saanut valmiiksi, ja monennäköistä työtä ja työnkuvaa on tullut kokeiltua, viimeisimpänä työnä ollut Flight Operations Agent, eli suomeksi hienosti Lentorahtivirkailija.

Kiinnostusta kaikkeen moottorilla liikkuviin vekottimiin on ollut jo pikkupojasta asti, etenkin autot ja lentokoneet, siitä lähtien kun olen lukemaan oppinut, niin kaikenlaiset autolehdet on tulllut luettua, useampaan kertaan, ja nyt jo kohta 15-v sitten eläkoitynyt isäni, teki työuransa automekaanikkkona, ensin GM laitteiden ja myöhemmin Saabin parissa ja edesmennyt isoisä oli myös "Vanhan koulun automies"

Varmaankin tuo kiiinnostus autoihin johtuu juuri tuosta, kun isän mukana pienestä pitäen on remontteja seurannut ja yrittänyt oppia saada itsellensä,

Kiinnostus offiautoihin ja nelivetoisiin yleensä on ollut alusta lähtien, niissä kun jotenkin vain sitä "Maskuliinista elintä"

Ensikosketus nelivetoisiin tapahtui joskus 1990 luvun alkupuolella, kun isäukko oli Scan-auton palveluksessa, ja sai viikonlopuksi silloin käyttöön uudenkarhean Daihatsu Rockyn, ja tokihan allekirjoittaneen sitä piti käydä toki möyrityttämässä hiukan huonommassakin maastossa.

Monenlaista käyttöautoa ollut, ja tällä hetkellä käytössä Dacia Duster nelivedolla, sehän on kyllä kaikella tavalla puistomaasturi, mutta jos tuo kukkaro kestäisi, niin potentiaalia olisi lähteä parantamaan maastokelpoisuutta, ainakin näin oletan.

Toisena harrastuksena on valokuvaus, lähinnä nuo lentokoneet,

tuosta linkistä löytyy jokunen otos,

http://planepictures.net/netsearch4.cgi?srch=Niko+Korpela&srng=2&stype=name

Kulmakorpeen pitäisi kyllä tulla ainakin kuvaamaan ja ihmettelemään touhuja, taas kun saisi itsestään irti, matkaa n. 15 km, mutta kunhan ilmat lämpenee. Sellaista itsestäni, kiitos jos jaksoit lukea,

Niko

Isotuoppi
11.03.2014, 02:55
No koitetaas saada jonkinnäköinen esittely aikaan.

Eli kohta 38 vuotta nuori pojankoltiainen joka on sekaantunut oikeastaan kaikennäköisiin ja kokoisiin moottorilla toimiviin laitoksiin. Autoissa suositaan AUTOJA (yli 5 litraa), pyörissä mennään Japanilaisten jalanjäljillä ja kelkkana potkii Polle (jos joskus vielä sais tännekkin lunta). Matala maja sijaitsee Lemi-cityssä.
Autohifi ollut melko isona osana elämää, autoja on tullut työkseenkin ruuvattua ja tietokoneiden kanssa menee aikaa liikaakin. Sitten kun tämä kaikki niputetaan kasaan niin jokainenhan voi päätellä miten isoja ongelmia siitä saadaan kasaan. :D

Ja sitten tämänhetkinen kalusto:

Jeep Grand Cherokee Limited 318 cid. -93
Kawasaki... ööö pamppers 1200 turbo
Polaris XC SP 700 Edge
Ja sekalainen kokoelma poltto- ja sähkömoottoreilla vauhtia saavia radio-ohjattavia vekottimia.

Kososen pentu
12.03.2014, 14:10
Päevee vaan kaikille!

Ajattellin tuossa nyt näpytellä tämän esittelyn alta pois kun huomasin tämän ketjun.
Oon lukenut jo vuosia tätä palstaa ja nyt se on lisääntynyt sairaslomalla ollessa(ollut jo joulukuun alusta, kun olkapää korkkasi töissä). Mut siihen esittelyyn...

Elikkäs, Hei olen Antti 26v ja minusta taitaa tulla jeepnisti! Nykyään asustelen karjalan puolella, mutta juuret on savonlinnassa. Muutin sieltä reilu 5 vuotta sitten tänne ,kun tuuli kuljetteli naaraan hajun täältä päin. :) Koulutkseltaan olen alunperin levyseppä hitsaaja ja niitä töitä kerkesin tehdä aika pitkään, mutta kun muutto tuli eteen niin pajan puolella olevat työpaikat olivat vähissä niin kouluttauduin pinta-käsittelijäksi. Sillä tiellä olen vieläkin paitsi että nykyäån olen maalamon esimiehenä joka tekee töitä siinä missä muutkin ja sit hoidan päälle nämä johtopuolen työt.

Aluksi ajelin toyota avensista, mut ekana talvena töihin mennessä ja metsällä käydessä tuli todettua että nämä lapiosulkeiset saapi riittää ja siitä alkoi maastoauton osto kummitella. Taisi kyllä pari talvea vielä mennä ennenkuin sain ostettua sen, mut siitä ilo sitten koitti kun tuli nelikko pihaan.

Tuli ostettua tuollainen pre-lowered citymaasturi jeep cherokee vuosmallia 03 2.8crd koneella ja vielä tuo renegade malli. Vähän aikaa sillä tuli ajettua sellaisenaan mut ei mennyt pitkään kun rupesi polttelemaan maastossa kulkukyvyn parantaminen. Tai siis ei sitä ole vieläkään paljon laitettu mut aina kun on jäänyt ylimääräistä rahaa. Aluksihan mie ajattelin että riittää kunhan on tuollainen oikea nelikko, mutta kun maalla oon asunut koko ikäni ja metsässä ja teiden ulko puolella liikuttua koneilla niin pitäähän sitä autollakin päästä.

Nyt sitten on se hetki kun ruvetaan viemään asiaa pitemmälle kun auto liittyi kattokerhoon. Vauriot ei ole suuria mut sen verran että joutuu osia vaihtamaan ja vähän peltiä oikomaan. Arvelin myös että jos tekisin ihan oman topicin tuonne maasturiprojektit osioon kun näistä kj-jeepeistä ei taida vielä olla sellaista.

Jeepit on kiinostanut ihan pikku pojasta asti ja niitä pitäisi saada lisää pihaan mutta laitellaa tämä nykyinen kuntoon ja katsotaan sitten jos ne vaikka lisääntyisi. :)

Kososen pentu
12.03.2014, 14:25
Tässä on kuva, tainut olla viikon minulla kun olen kuvan ottanut. Eli olisko vuodelta 2012

Ab3
13.03.2014, 20:42
Päivvää jotta pätkähti!

Nuorehko ja tuoreehko isä pohjoiskarjalasta, ikää huimat 21 vuotta.

En kilpaile, tai kuulu mihinkään kerhoon.

Autoharrastus alkoi ensimmäisen auton rakentelusta, ja tottakai sillon kiinnosti nämä madalletut autot... Näitähän muutama sitten oli, ja viimeisen moisen myytyäni totesin että en osta enää ensimmäistäkään madallettua autoa. Mielestäni elin sen aikakauden ohi, ja päätin ostaa emännän kahden päivän mittasen mykkäkoulun jälkeen Hiluxin.

Eli moottoripyörä ja muutama seteli vaihdettiin hiluksiin, jolla nykysilleen ajellaan. Syy auton hankitaan lähinnä offista kiinnostumisen takia, mutta tekosyinä voidaan mainita mökkeily ja vähän syrjäisemmillä kalapaikoilla käynnit..

Eihän se ole mikään idyllinen perheauto, eikä paras mahdollinen citymaasturi niinkun joku täällä kävi jo naljailemassa... :)
Mutta se on minun auto ja minun mieleiseni.

Rohkeasti tutustumaan Joensuulaiset, ja Mikkelissä tuntuu olevan paljon harrastajia, niin voitaisi melkeimpä vaihtaa numeroita ja törmäillä, sielläpäin kun sattuu toinen kesämökki olemaan. :)

-Antti-

MARK0
23.03.2014, 00:00
Terveppä terve kaikille!

Elikkäs; Olen Marko, Kahdeksantoistavuotias nuorimies Kiuruvedeltä Pohjois-Savosta. Harrastuksiini lukeutuu kitaransoitto, metsästäminen, kalastaminen, autoilu ja kaikilla mahdollisilla moottorivempeleillä ajaminen ja niiden rakentaminen. Omia autoja on ollut ihan pikkupojasta asti, ja isän mukana on pajoilla kuljettu varmaankin siitäasti kun on osattu kävellä. Kiinnostusta asiaan löytyy. :D

Kalustoon kuuluu tällähetkellä melko monta rotteloa, käyttö, ja maastopelin virkaa toimittaa -83 sininen pätkäPajero 2.5 diesel, projektiautoina on -72 Toyota Corona MARK II ja -89 Lada 1200l, peltoautoina pari muuta takapotkuladaa, ja myöskin traktorin omistan, muistaakseni 68 vuosimallia olevan Ford 4000.

Offipalstaan tutustuin, kun sain tutultani kuulla, että hänen tutullaan olisi halvalla pätkäpajero myytävänä (ollut kyseisellä miehellä 16 vuotta). Päivän ajan taisin erilaisilta sivuilta, kuten Offipalstalta katsella tietoa Pajerosta, ja aika nopeasti tein päätökseni: hakeahan se piti. :D Tämä tapahtui heinäkuussa, ja auto oli siitä heinäkuusta asti katsastamattomana piha-autona tähän maaliskuulle asti, jolloinka sain sen katsastettua ja liikenteeseen ensiautokseni.

Offroad ajaminen harrastuksena (safareilla esim.) kiinnostaa todella paljon,
Ja sitä ajatellen olen alkanut suunnitella tuon pajeroni muokkausta menevämmäksi, aina silloin kun rahatilanne ja aika antaa myöten. Tässä jossakinvälin olisi tarkoitus aloittaa rakentelukertomus tuosta pajerosta tänne sivuille jossa kertoisin autosta enemmän, ja voisin pyydellä rakenteluvinkkejä teiltä kokeneemmilta. :)
Toivottavasti näemme vielä joskus tapahtumissa!

-Marko

Siinä vielä kuva haperosta!
47526

JohnW
23.03.2014, 23:09
Mää olen Joni 23v turuust, no oikiast oon syntyny rymättyläs ja asunnu vast noin vuoden turussa. Mitäs tähän sitten muuta, eikai muuta. eiku. Muutinpa turkuun naisen takia ja sillä naisella on yks 5v tyttö Cessu, meillä on pari kissaa. Enimmäkseen harrastan moottoripyöräilyä ja sekä emännällä että minulla on prätkät. Aina oon moottoriajoneuvoista ollu kiinnostunu ja olenkin ajoneuvoasentaja koulutukseltani mutta työkseni oon tehny koulun jälkeen(viimiset 5,5 vuotta) kuorma-autokuskin hommia. Autojen ja pyörien kanssa aina pelaillu mutta vasta tässä muutama viikko sitten tuli perheeseen eka "offi" käyttöön soveltuva auto: Ford Bronco II, amerikanautot on aina ollu se ykkösjudu muutenkin. Se ei tule olemaan se lopullinen peli koska tuosta keppivaihteista en tykkää omassa autossani sekä tuo tuntuu kovin pieneltä omaan makuun. Toisena autona meillä onkin perusarkisempi Skoda Superb V6tdi ja tietenkin tomaatilla. Olemma ollu kiinostunu offihommista ennenkin vaikken oo omistanu moista ennen, lueskellu kyseistä voorumia kirjautumatta, kattellu videoita ja joskus käyny isäpapan kanssa kattomas jotain kisojakin. Cessu on kiva likka, se tykkää mun kanssa amerikkalaisista ja haluis aina mennä Pontson, siis Broncon kanssa. Cessu ite nimes sen Pontsoks :)

Kiitos ja hyvää yötä

Ozzy86
08.04.2014, 06:05
Terveppä terve, Oskari 27 täältä kankaanpään venesjärvi / veneskoski akselilta huutelee. Täällä keskellä korpea emännyksen kanssa asustellaan, mitäpä tähän sitte muuta öö ammatti kodinkonekorjaaja ja heti tiedoks että yv:nä saa esittää kyssäreitä kodinkoneista jos jotain onkelmaa niiden kans :) Nii juu sitä kalustoa eli ollut joskus yks pajero kunnes tekniikka levisi. Nyt jonkun aikaa sitten hankittu SD33 koneinen vapaastihengittelevä patrolli pihassa. Emännän ensikommentti oli että "mikä h******n hirmu" , niimpä siitä autolle jäi nimeksi "Hirmu" :) Rahojen salliessa tarkoitus on autoa ruveta rakentelemaan enemmän metsäkelpoiseksi samalla pitäen se kuitenkin liikenteessä, mut sit vasta ku o rahaa ja talon remppa alta pois :)

Mirmeli
17.04.2014, 15:29
Pakko se on muiden perässä. :D
Elikkäs Sohvi 21 v nyt maaliskuun alussa raisioon kangasalta muuttanu ja nyt vasta alkanut kunnolla täällä palstoja seuraamaan, että muuton myötä pääsis harrastajapiireihin uudessa kotopuolessa. Kovin naiselliseksi en itseäni kuvailis, kaikki moottoriajoneuvoihin liittyvä kiinnostaa ja autotallit/hallit on ehdottomasti se juttu!
Työkseni ajan taksia ja offisafareita vedän sitten lisäks, elikkä jonkinmoinen safariopas myös. :rolleyes:

Töissä kun noita autoja on ihan tarpeeks reilut parisenkymmentä niin en vielä oo tohtinu omaa laittaa, mutta pihasta löytyy tommonen suska sj410, joka sitten kesäautona käytössä. :cool: Offia tullu nyt vasta 1,5 vuotta ajettua ja vedettyä, mutta kun noita safareita on tehny niin tuntuu kun ois pidempäänkin ollu piireissä :)

Mulle saa laittaa yvtä ihan vapaasti, mikäli joku jäi mieltä askarruttaan. Varsinkin turun seudulla näitä hullutuksia tekevät, kutsu mukaan ois kiva mutta jollei kuulu niin sitte tullaan kuokkiin ;)

wikke
05.05.2014, 19:29
[QUOTE=Mirmeli;1125109] Mulle saa laittaa yvtä ihan vapaasti, mikäli joku jäi mieltä askarruttaan. [QUOTE]

Varo vain, kohta sinulla on yv tukossa ja kolleja mouruaa jokanurkalla...

Mirmeli
06.05.2014, 22:41
[QUOTE=Mirmeli;1125109] Mulle saa laittaa yvtä ihan vapaasti, mikäli joku jäi mieltä askarruttaan. [QUOTE]

Varo vain, kohta sinulla on yv tukossa ja kolleja mouruaa jokanurkalla...

Hahhah :D joo ei oo paljoo näkyny ei kuulunu. Ei oo ihan missimeininkiä ;)

Mela-Antero
02.06.2014, 11:27
Teervehdys!

Kerkesin jo tuonne Hj:n pikkuvika puolelle ulisemaan, mutta tyrkätään tännekkin morotukset.

Parimetrinen 25v ikuinen lapsi, keskisuomen jumalan hylkäämistä pusikoista. Ammatti pyörii ralli-autojen parissa, niin tuli stressinpoisto/nauruleluksi hommattua pitkäaikanen haave, eli Toyota hörhölle tietenkin hj61 vm89.

Pää projektina on vielä kuitenkin SS ryhmän Gt corolla joten hojoon ei hirveesti tule renkaita lukuunottamatta brändeillä mässäilyä, kuten 2wd rojekteissakin, laikka pyörii, tunteja ei lasketa :D

Jos kiinnostaa niin tuolla kuvia Gt:stä ja muitakin albumeja tehdyistä touhuista : http://plmotorsport.kuvat.fi/#/kuvat/GT+Corolla+Evo3++/

Kilpaa ei tule varmaan offin puolellakaan ajeltua, jännätä ja stressata saa työmaan touhuistakin ihan tarpeeks, joten hj:n kanssa kaikki ratkasut ei tuu olee järkiperustaisia :D

T.Samppa- "Mela-antero"

J.Niemi
23.06.2014, 18:10
Teervehdys!

Kerkesin jo tuonne Hj:n pikkuvika puolelle ulisemaan, mutta tyrkätään tännekkin morotukset.

Parimetrinen 25v ikuinen lapsi, keskisuomen jumalan hylkäämistä pusikoista. Ammatti pyörii ralli-autojen parissa, niin tuli stressinpoisto/nauruleluksi hommattua pitkäaikanen haave, eli Toyota hörhölle tietenkin hj61 vm89.

Pää projektina on vielä kuitenkin SS ryhmän Gt corolla joten hojoon ei hirveesti tule renkaita lukuunottamatta brändeillä mässäilyä, kuten 2wd rojekteissakin, laikka pyörii, tunteja ei lasketa :D

Jos kiinnostaa niin tuolla kuvia Gt:stä ja muitakin albumeja tehdyistä touhuista : http://plmotorsport.kuvat.fi/#/kuvat/GT+Corolla+Evo3++/

Kilpaa ei tule varmaan offin puolellakaan ajeltua, jännätä ja stressata saa työmaan touhuistakin ihan tarpeeks, joten hj:n kanssa kaikki ratkasut ei tuu olee järkiperustaisia :D

T.Samppa- "Mela-antero"

Kattelikin et oot hj:n hommannu

mozlac
24.06.2014, 22:42
Terve oon Tuomas Imatralta ( alunperin simpeleeltä ja maatilan poikia mut kaunki houkutteli työkalut pysyy silti kädessä :D ) oon melkolailla sekaduunari traktorit pyöräkoneet kaivurit ja sorakasettiyhistelmät on kaikki koitettu ex työpailla ja välissä olin vähän agrimarketil nykysin ajan vakituisesti taxia ( Imatra 132 offarit saa paikan päällä vähä alennust jos maintsee lukeneensa tän :rolleyes: ) ikää 24 ja ohvailu on kiinnostant aina lähinnä safari meiningillä.

Palstalle oon liittyny jo jonkuu aikaa sitten ja topicceja on tullut lueskeltua ahkeraan vaikkakaan mitään suurempaa aikasik muutaku lukemista ja tyhmien kyselyä :D

Autona toimii isuzu campo crewcab 5 paikkane pikuppi tynkälavalla ( isäukon auto mut oon sitä enemmi laitta ku hää ite ) autosta löytyy fediman 30" sahara kopio renkaat, dobinssonin korosarja takanta ja eestä on vääntösauvoja kiristetty enempi, pohjapanssari, vähäse valoja ja tietty lälläri :rolleyes: Virveli on tarkotus turailla jossain vaiheessa keulille kun oon lopen kyllästyny vaijeritaljan käyttöön :D ja kaikenlaista vanhan auton kanssa tarvittavaa perus sälää farmikatteen alta kuten esim öljyä, jäähytys nestettä yms tarpeellista ja takapenkkien alla olevassa lokerossa on kirves ym pienempää tarpeellista.

Ja pahoittelen mahdollisia kielioppiwirheitä koska lukihärö :eek:

Mettäkana
31.08.2014, 19:59
Noh

Ilmottaudutaan täällä vaikkei nyt ainakaan vielä offailua harrastetakkaan. 25v nuori mies muutti töitten perässä Rovaniemelle Jyväskylästä avopuolison ja koirien kanssa. Harrastuksiin kuuluu metsästys, kalastus ja ehkä sitten tulevaisuudessa jonkin sortin offailua :).

Omat kokemukset autoista rajottuvat henkilöautoihin ja sitten töitten puolesta tulee ajettua kuorma-autoilla. Maasturia on varmaan siitä asti tehnyt mieli, kun on kortti ollut ja metällä tullut käytyä. Nyt muuton jälkeen tullut noita aktiivisemmin etittyäkin ja muutama kerkesi mennä sivu suunkin. Nyt sitten käytiin hakemassa Jeep Cherokee Sport 4.0 vm.89. Onhan siinä vähän laitettavaa(cruiseri ja ilmastointi ainakin) ja pikkasen ruostetta, mutta ei tässä mihinkään näyttelyihin olla menossakaan.

http://i236.photobucket.com/albums/ff100/Olli-Virtanen/cbcf6369-9d85-408e-af35-49922d833e8b.jpg

Kaitsu67
31.08.2014, 22:36
Onhan siinä vähän laitettavaa(cruiseri ja ilmastointi ainakin)

:D Offarin tärkeimmät varusteet maastossa etenemiseen, kantsii laittaa heti kuntoon ;) :rolleyes: :p :D

lavanelikko
31.08.2014, 22:40
Noh

Ilmottaudutaan täällä vaikkei nyt ainakaan vielä offailua harrastetakkaan. 25v nuori mies muutti töitten perässä Rovaniemelle Jyväskylästä avopuolison ja koirien kanssa. Harrastuksiin kuuluu metsästys, kalastus ja ehkä sitten tulevaisuudessa jonkin sortin offailua :).

Omat kokemukset autoista rajottuvat henkilöautoihin ja sitten töitten puolesta tulee ajettua kuorma-autoilla. Maasturia on varmaan siitä asti tehnyt mieli, kun on kortti ollut ja metällä tullut käytyä. Nyt muuton jälkeen tullut noita aktiivisemmin etittyäkin ja muutama kerkesi mennä sivu suunkin. Nyt sitten käytiin hakemassa Jeep Cherokee Sport 4.0 vm.89. Onhan siinä vähän laitettavaa(cruiseri ja ilmastointi ainakin) ja pikkasen ruostetta, mutta ei tässä mihinkään näyttelyihin olla menossakaan.

http://i236.photobucket.com/albums/ff100/Olli-Virtanen/cbcf6369-9d85-408e-af35-49922d833e8b.jpg

Ainakin auto on oikean merkkinen... :D

paavojaelvis
21.09.2014, 19:32
Morjens!

Paavo on 51-vuotias pohjoisen pakolainen; lähtöisin Kemijärveltä, mutta majaillut jo viimeiset kolkyt vuotta Satakunta-Pirkanmaa-akselilla. Työkseni suunnittelen/kaupittelen ohutlevyosia ja -kokoonpanoja teollisuuden ja kaupan tarpeisiin. Perhesuhteet: pari exää ja reilu puolen tusinaa (tiedossa olevaa) jälkeläistä ikähaarukassa 4-27 vuotta. Punatukkainen avokki keittelee soppaa jo viidettä vuotta, eli naispuolisten foorumilaisten kannattanee pysyä poissa vaara-alueelta... =D

4WD autoihin hankittiin tuntumaa ensi kerran 80-luvun alussa, kun valtion ajokorttia ajeltiin Uazeilla. Sittemmin on ollut Hoojiitä, T3 Syncro tölkkiä (WBX!), Terceliä ja pari Applausea. Välillä meni viistoista vuotta ykspyörävetoisilla, mutta hetken mielijohteesta tuli ostettua Mitsu L200 lowrider vuodelta 1990 (kun halvalla sai) ja siitä yritetään nyt varistaa enimmät ruosteet kivikkoon ennen kuin nostetaan hytti ja lava pois hitsuuhommien tieltä. Saas nähdä kuinka äijän käy... :rolleyes:

Ex_inkkari
21.09.2014, 19:45
Morjens!

Paavo on 51-vuotias pohjoisen pakolainen; lähtöisin Kemijärveltä, mutta majaillut jo viimeiset kolkyt vuotta Satakunta-Pirkanmaa-akselilla. Työkseni suunnittelen/kaupittelen ohutlevyosia ja -kokoonpanoja teollisuuden ja kaupan tarpeisiin. Perhesuhteet: pari exää ja reilu puolen tusinaa (tiedossa olevaa) jälkeläistä ikähaarukassa 4-27 vuotta. Punatukkainen avokki keittelee soppaa jo viidettä vuotta, eli naispuolisten foorumilaisten kannattanee pysyä poissa vaara-alueelta... =D

4WD autoihin hankittiin tuntumaa ensi kerran 80-luvun alussa, kun valtion ajokorttia ajeltiin Uazeilla. Sittemmin on ollut Hoojiitä, T3 Syncro tölkkiä (WBX!), Terceliä ja pari Applausea. Välillä meni viistoista vuotta ykspyörävetoisilla, mutta hetken mielijohteesta tuli ostettua Mitsu L200 lowrider vuodelta 1990 (kun halvalla sai) ja siitä yritetään nyt varistaa enimmät ruosteet kivikkoon ennen kuin nostetaan hytti ja lava pois hitsuuhommien tieltä. Saas nähdä kuinka äijän käy... :rolleyes:

Samasta kylästä lähtöisin :) morjes vaan.

paavojaelvis
21.09.2014, 19:52
Samasta kylästä lähtöisin :) morjes vaan.

Mooimoi, näin ymmärsinkin aiempien postausten perusteella. Joko palstat on realisoitu?

Ex_inkkari
21.09.2014, 19:53
Mooimoi, näin ymmärsinkin aiempien postausten perusteella. Joko palstat on realisoitu?

Selvittely vielä kesken.. työt häiritsee vapaa-aikaa :)

paavojaelvis
21.09.2014, 20:19
Selvittely vielä kesken.. työt häiritsee vapaa-aikaa :)

Näinhän se tahtoo olla... tekis mieli lähteä ens kuun alussa käymään kotonurkissa, kun Raajärvellä ajetaan, mutta taitaa jäädä haaveeks.

lauri a.
21.09.2014, 20:30
Morjes

Uusi foorumilainen Vammalasta ilmoittautuu. Ikää on neljännesvuosisata ja työkseni touhuan maanrakennushommia, tällä hetkellä isohkolla rautatieprojektilla eli viikot kuluu reissussa...nelikko vehkeiden pariin tuli ajauduttua puolivahingossa kun oma käyttöauto hajos isommin ja oli pakko saada joku kulkupeli jostain. Jotain erikoisempaa oli hakusessa ja löysinkin duunipaikkakunnalta asiallisen ja edullisen Nivan. Tämmösestä lähdettiin:
http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/Niva/WP_20130628_001_1024x575_zps68b92311.jpg (http://s94.photobucket.com/user/lauri_aa/media/Niva/WP_20130628_001_1024x575_zps68b92311.jpg.html)

Aloin pikkuhiljaa tehdä autosta omaan silmään sopivaa, tällä hetkellä mennään tässä:
http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/Niva/WP_20140608_0011_zps7e6aab88.jpg (http://s94.photobucket.com/user/lauri_aa/media/Niva/WP_20140608_0011_zps7e6aab88.jpg.html)
Etuperä irtos viikon omistuksen jälkeen ja sitä seppäilin jonkin aikaa takas kiinni. Sen lisäks Niva on saanu osakseen korotusta, isommat renkaat, pyöränkoteloiden avarrusta, todella runsaasti mätäpaikkojen korjausta ja palkkihelmat. Seuraavaks olis tarkoitus heittää vesilintua noilla vakio puskureilla että saa ylityksiä pienemmäks, joustovarojakin sais vielä vähän hioa...auton rakentelu on ollu itelle paikoitellen ajamistakin tärkeämpää, mutta tuon auton ratissa oon kyllä kokenut monta ratkiriemukasta hetkeä. On tuo vaan niin Neuvostoliittoa ja ihme peto menemään, mitättömän näköisestä ulkomuodosta huolimatta.

Toinen nelivetokulkine tuli taloon kesällä kun kaveri kauppas mulle siistiä ja leimattua -90 1,6td syncro Caravelleä. Tuohon on tullut tehtyä vetariremppaa ja alle heitin 215/75-15 All Terrainit Mersun vanteilla ja on just hyvä noin, ei muuta kun kovaa ajoa, auto toimittaakin tällä hetkellä jonkinlaista käyttiksen virkaa.
http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/T3/WP_20140726_017_zps743838fd.jpg (http://s94.photobucket.com/user/lauri_aa/media/T3/WP_20140726_017_zps743838fd.jpg.html)

pstj
23.09.2014, 11:27
Terve vaan! Jonkin hetken palstaa seurannut ja offailusta kiinnostunut kaveri Päijät-Hämeestä ilmoittautuu. Maastoilukokemukset koostuu ressuhommissa Defenderillä ja Hiluxilla harjoitusalueilla kurvailusta, joten tiedän suunnilleen mitä touhu kurjimmillaan on.
Nyt on meillä on ollut kuukauden verran säilytyksessä/koeajossa tuommoinen pikku-Bronco ja sillä on pari kertaa käyty vähän maastopolkua kokeilemassa. Tästäpä heräsi ajatus siihen, että miksipä ei hankkisi käyttöautoa, jolla voisi välillä pyörähtää metsänkin puolella. Vaimon kanssa asiaa pähkäiltyämme, tulimme lopputulokseen, että ainakin ovia pitää olla Broncoa enemmän (kaksi lasta perheessä+koira) ja asuntovaunun vetämisen pitää sujua paremmin. Oli tuolla lyhyellä akselivälillä välillä hiekkateillä vähän jännittävää.
Nyt on tähystimet suunnattu Jeep Cherokee XJ/ZJ suuntaan, koska autonhan pitää olla mieluiten ameriikkalainen, halpa hankkia ja helpohko korjata.

Nyt kun on esittäydytty, niin uskaltaudun kirjoittelemaan tuonne ketjuihinkin aivopierujani. Kuulemiin!

Puljulainen
25.09.2014, 14:28
No niin, nyt kun saatiin asiallinen ( lue toimiva) tietokone, niin voin ittekki tänne esittäytyä. Mie olen Tuomas Kittilästä ja työpaikkana kyseisen kunnan ensihoitopalvelu elikkä ambulanssi. Tosin työmatka on vähä pitempi ko vaimo on Oulussa koulussa, joten Oulu-Kittilä väli on tullu tutuksi :)

Offi/kalastus/metsästysautona alla pyörii 83 vuojen pätkä pajero, 2+3 pakuksi rekisteröity kulkine. Renkaina insan saharat 31" ja lamppuja katolla eessä ja takana. Vielä ko vinssin ja korotuksen sais tehtyä, niin avot.
Käyttiksenä toimii skodan octavia 4x4 tdi, että pyssyy tatsi päällä nelivethon koko ajan ;)
Sitte ko töissä vielä pääsee kuskaamhan kippeitä uuella nelivetosprintterillä, niin kyllä kelpaa!

Muita harrastuksia bänditouhut hevin parissa sekä erähommat ja tietenki moottorikelkkailu. Loppuaika menneeki sitte vaimolle :)

Offipalstaa on tullu luettua jo vuosia epäsäännöllisesti ja aikasemmin täälä olinki kirjautuneena, mutta nyt sain aikaseksi kirjautua uuesthan ja aktivoitua käyttäjäksi.
Jos tullee asiaa tms. niin YV:tä voipii laittaa, vastailen mielelhän.
Foorumilla nähhän!

kumpula
29.10.2014, 20:53
24 vee offiharrastusta vasta aloitteleva. Kiinnostusta on ehkä enempi auton laittoon ko itte ajamiseen. Toki kiperistä paikoista selviäminen viehättää suuresti. Enkä mitään mistään juuri tiedä tai mitään osaa. Vielä.

Autona discovery 1, viikko sitten ostettu. Hieman on koria korotettu. Alla mutikat 255/85/16, turhan kapiat minun mieleen ja nuista mutikoista en muutenkaan ole viehättynyt. Eli ovat varmaankin pian myynnissä ja pintaa on kivasti. Haaveissa laittaa malatesta kaimanit tms. 33/12,5/15. Isompiin ei ole tarvetta toistaiseksi.

Autossa vakiovälitykset tarkoitus laittaa serieksen neli piste seiskat, kunhan jostaki löytyy. Lapsi tuli pyöräytettyä melkeen puoli vuotta sitten, niin se vähän hidastaa harrastuksen aloittelua. T-maxin vinssi tilattu ja tulossa, jos sillä alottelis auton laiton. Sitäkään raskinu ostaa kerralla kunnollista. Jospa tässä vielä jossaki välissä kunnon vinssin hommaa etteen ja laittaa tuon taakse.

Kaitsu67
30.10.2014, 10:15
ole 12v tykkään liikkua metässä metsästän ja olen kiinostunut offraod autoista haluaisin nissan patrollin

No niin, nuorena se on aloitetava :D oisko mahdollisesti nuorin palstalainen :rolleyes:

nyyperi
02.11.2014, 11:36
Luulin että olen itseni jossain ketjussa itseni esitellytkin, mutta eniveis, tehdään se tässä uudestaan, ehkä.
Siis olen 48 v. Tällä hetkellä kuntoutustuella, eli semieläkkeellä, selkäjuttujen takia.
Offausta en ole koskaan harrastanut, mutta autoja ja kaikkea mootorilla toimivaa taasen kyllä. Ja palstalla on tullut roikuttua kohta vissiin 10 vuotta, alkuvuodet erinimellä, ja yhden pitemmän tauon aikana unohdin sitten salasanan, ja kun autokin vielä vaihtu, niin tuli sitten vaihdettua nimikin, tai itseasiassa palattua ylä-aste aikaiseen lempinimeen.

Ensimmäinen 4-veto oli minulla Suzuki sj410 avo. Se oli mulla vissiin neljä vuotta 80-luvun lopussa/90-luvun alussa. Tuli pöljyyksissään myytyä, (pirun halvalla vielä), kun yritin pitää omaa firmaa pinnalla, ja piti saada rhaa keinolla millä hyvänsä.
sitten menikin useampia vuosia ettei nelikoita ollut mailla, kaurahalmeilla. Suurimpana syynä ex-vaimon ja sen suvun painostus maastureiden kalleudesta ja niillä ajamisen hirrrveistä hinnoista.
Sitten kun tarpeeksi vittuunnuin, niin ostin vihdoin viimein Isuzu campo avolavan.
Joka sinänsä olikin hupaisa värkki.. Kävin hakemassa sen Oulusta, jossa myyjän puheiden mukaan odotti virheetön, juurikunnostettu auto. Tosin.. Se oli se kunnostus tapahtunut varmaan maahantulo tarkastuksessa, ja jne. Mutta otin kuitenkin. Ja se oli kyllä yllättävän hyvä etenijä lumessa ja kaikessa semmoisessa missä sitä tarvitsin. Ja koneeltahan Isuzut on loistavia, muusta ei sitten puhuta:D

Seuraava ostos lähes täysvetojen saralta oli Toyota Landcruiser hj 60 ja tietysti 6 hengen paku.. Silloin tällä palstalla oli melkonen konsensus Landcruiserin ehdottomasta hyvyydestä, ettei oikein muita tullut edes harkittua. Ja kyllä, hyvä auto se oli. Lievästi korkia ja ilmatikut ja kaikkee. Enkä ehkä olis edes koskaan luopunut siitä, jos ei ex-vaimo olis muuttunut ex-vaimoksi, ja samassa työmatka kasvoi 150 kilumetriin päivässä.. Kaupungin palkoilla meni kaikki mitä tienasi, dieseliin. Vaihdoin sen muuten sitten vw poloon, ja kaduin, itkin ja surin joka jumalanpäivä sitä ostosta.
Sitten yks kerta olin menossa mökille Pololla, ja perässä oli kärry, ja kärryssä mönkijä. Pojan pikkuinen mopomönkkäri. Ja se "auto" jäi kiinni niillä kottikärry renkaillaan, tai siis tulin yhden mäen alas takaperin, kun ei ylös päässyt...
Ja se oli siinä. Polo jäi tuvan nurkalle odottamaan myyntiä, ja hirvee netin selailu ja offipalstalla kysely alkoi.
Jyväskylästä löytyi tuo nykynen Jeep Cherokee 4.0 renix vm. -90. Ja sen ostamista en ole (ehkä) katunut päivääkään...

Tuon metsäajelun hoidan mönkijällä, ja useasti yritän perustella sen itselleni jollain järkisyyllä, kuten puuhommat. Mutta jäällä sille tulee annettua possua ihan silkasta ajamisen ilosta, ja "vauhdin hurmasta".

Ja muuta.. Harrastan lukemista, kirjoittelemista, kalastusta ja metsästystä jousella, haulikolla , luotipyssyllä.Veneitä on muutama, pikkuinen purjepaatti ja vähän isompi fiskari. Koiria on 3. Pystäri, Nöffi, ja Lapinkoira. Kissoja kanoja ja lisko ja hirvee määrä kakaroita, kun on tullut löydettyä uus emäntä, tosin vanhasta tutusta:o

kaikkea pusaan, harvoin menestyksellä, etenkin kun köyhyys rajoitta sekä harrastevälineiden ja fasiliteettien osalta. Eli työkalut on halpoja, ja talli on se pohjola talli..
Ja utelias olen, ihan helvetin utelias, ja sikskäpä kyselen aina kaikkee tyhmää. Ja huumorintaju.. se on omituinen, vaikka yritän rajoitta sen ilmineeraamista tälläkin palstalla:D

Easy Rider
03.11.2014, 23:06
Kohta kolmannesvuosisadan törppö. Liittymistä joukkoon tummaan edesajaa ja aihetta sivuaa MR Gaz M69 mallia Lavia, mekanistisoitavana myös avo 69 ja pari ZiL 157 KE:ta, toinen museaalikirjanpidossa. Lisänä nelivetonen omavalmisteinen Lada-traktori. Harrasteena erisorttinen tekniikka, koneistus- ja pajatyöt, joskus neuvostopanssarien huolto, jne. :) Leipäviljana tällä haavaa ja jälleen kumin**kerin työt pyöräkuormaajasta kottikärriin.

Offihommista vähemmän kokemusta, joskus vinssiapinan virkaa kokeillu Kulmakorvessa, Petikosta ei kai toinna puhella. Jotain Tojotan tekelettä joskus tehty talkoina..

https://www.youtube.com/watch?v=Q2y__wMT1o4

https://www.youtube.com/watch?v=I4LhrE2EDrI

Möliskää jos joku tunnistaa, oppii ehkä jonkun nicin.

perkei
05.11.2014, 12:09
Moikka moi, rekisteröitynyt olen jo aiemmin...
Perkei siis täältä Lohjalta vaan morjes, Kaakkoismurretta puhuva lähemmäs nelikymppinen metalli-, rakennus- ja turvallisuusalojen seka(va)työmiesnainen.

Offiahan miä en siis harrasta ollenkaan (ellei offtopiccia oteta lukuun :o), vaan palstalle olen eksynyt syystä että olen tuon SptV:n sisko ja kovasti minua tuo hänen offiharrastuksensa kiinnostaa. Tietty olen velipojalle kade hänen hienosta Suzukistaan, jollaisella mie mieluusti ajelisin kaikki ajoni, mutta minulla on kuitenkin ihan vaan tavallinen ja tylsä perheauto.

Olen suunnilleen aina töissä ja loput ajasta menee esiteinin paimentamiseen. Jos vapaa-aikaa kuitenkin joskus on, niin liikuntaa ja lukemista tulee harrastettua ja olen myös juuri hankkinut digijärkkärin ja kovasti jo halajan pusikoihin sitä testailemaan. Kaikenlainen ulkoilu, puuhailu, erätaidot ja vaeltelu on kiinnostuksenkohteena, samoin eläimet; siis varsinkin tuotanto- ja hyötyeläimet, mutta toki myös lemmikit.
Olen vähän niinku tällainen amispoika tungettuna karjalaismummun vartaloon, eli vahvasti omalaatuinen, mutta takuulla harmiton - eli ihan perus Tsernobylin laskeumasta lapsuudessaan osansa saanut elimäkeläinen. :D

Sitten joskus isona haluaisin päästä rahasta eroon ja muuttaa jonnekin rakkaan kotomaamme korpiin kylähulluksi - mutta sitä ennen tässä on vielä näitä työmaita kierrettävänä. :cool:
Juu että terveisiä tutuille ja peace kaikille tuntemattomille. :)

Kaitsu67
05.11.2014, 12:39
Sitten joskus isona haluaisin päästä rahasta eroon ja muuttaa jonnekin rakkaan kotomaamme korpiin kylähulluksi

:D Tää on hyvä suunnitelma :p itsekin joskus pyöritelly samaa mielessä kun kattonu tätä nykymaailman touhua...korvessa kyllä jo asunkin, mut ainahan voi mennä ihan umpikorpeen johon pääsee vaan maasturia vinssaamalla :D :D :D

perkei
05.11.2014, 12:48
:D Tää on hyvä suunnitelma :p itsekin joskus pyöritelly samaa mielessä kun kattonu tätä nykymaailman touhua...korvessa kyllä jo asunkin, mut ainahan voi mennä ihan umpikorpeen johon pääsee vaan maasturia vinssaamalla :D :D :D
Olen vähän ajatellut, että sitten kun tuo lapsi itsenäistyy...
Voisin ostaa hevosen ja traktorin ja maasturin ja panssarivaunun ja ruman koiran ja asustella niiden kanssa jossain mörönperällä. Tai pelkästään koiran ja maasturin. Onhan noita kombinaatioita. Mikäs siellä olis halkoja hakatessa ja lumia kolaillessa. :)
Mutta sanotaanko nyt näin, että jos tuo teini alkaa osoittaa liikaa villiintymisen merkkejä ja joutuu huonoon seuraan, niin saattaa olla, että lähtö tulee aikaisemmin. Siellähän sitten metässä ihmettelee miksei perketti 4G futaa ja miten sulatetaan juomavesi...:D

Gary Grand
05.11.2014, 12:53
Mutta sanotaanko nyt näin, että jos tuo teini alkaa osoittaa liikaa villiintymisen merkkejä ja joutuu huonoon seuraan, niin saattaa olla, että lähtö tulee aikaisemmin. Siellähän sitten metässä ihmettelee miksei perketti 4G futaa ja miten sulatetaan juomavesi...:D
Tää kuulostaa ihan hyvältä..:D:cool:

miksi
19.11.2014, 15:09
Hellou,
Olempas 40 poikanen jota on maasturin retaleet kiinnostanu pikkunappulasta asti. Nyt oli tuo työkuva sellainen. että oli pakko päivittää kesän alussa työauto kuorma-autosta pikkuseen Vitaraan. Offikin kiinnostaisi mutta omat fyysiset varat ei siihen piisaa, valitettavasti. Noita normi autoja kuitenkin rakentanu muutamia satoja elämän aikana, mut nyt vain ajellaan ja katsellaan.
Lisäksi on pari hj60sta pihalla odottamassa innostusta ja paikkaa laittaa. Toinen on lähinnä varaosiksi, vaikka sekään ei ole niin paha kuin moni niistä autoista jota on elvytetty takas liikenteeseen.
http://i150.photobucket.com/albums/s81/miksi_2007/DSCN0522_zps086cb28c.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s81/miksi_2007/WP_20140420_001_zps8b6376b3.jpg

Ehkä jotain sellasta "normimettäajelua" enemmänkin voisi harrastaa..

Mts2
26.11.2014, 02:10
Moro.

Tampereelta n.30v. sähköalalla toimiva perusinsinööri-mies. Vakiokalustolla on tullut testailtua mönkimistä vuosikaudet mutta tänä vuonna siirsin sitten tuon hivenen klohmuisen firman veturina olleen Discovery kakkosen itselle ja oikeesteen homma karkasi käsistä pientä ruosteremonttia tehdessä. Samalla tuli 2" korotusta, isommat renkaat ja snorkkeli. Alustan suojausta on vähän tekemättä ja vinssi oli jo ennestään. Metässä ajelusta tuli myös kerralla huomattavasti mielekkäämpää, kun ihan jokaiseen nyrkinkokoiseen kiveen ei kolise.

Tallin pihassa odottaisi myös aikoja parempia koriltaan täysin läpikäyty Niva, josko siitä saisi joskus jotain järkevää aikaan.

Muina harrastuksina mainittakoon valokuvailu ja kiertely käytöstä poistuneiden kaivosten ja hylättyjen sotilastukikohtien muodossa, itäautot ja Nissan Cedricit,Sulo Vilenin leikkiminen, venäjänmatkailu sekä kesäisin vesilläolo ja noin yleisesti enemmän tai vähemmän kaikki epämääräinen ja paheksuttu kylähulluille sopiva toiminta :P

russakka
24.12.2014, 04:23
moikkelis moi

elikkä tämmöinen offin saralla lapsenkengissä töpöttelevä, 18kesäinen offailusta suuresti kiinnostunut mutta köyhyyden rajoittama opiskelija ilmoittautuu.
ypäjältä tullaan ja lähikunnissa tunnetaan nimeltä, harrastuksia on kaikenlainen turaaminen ja suttaaminen (huonolla menestyksellä), örveltäminen ja yleinen pahennus sekä suunsoitto.
nelikko kulkineista ei mtn ajokokemuksia, mutta purkukokemuksia ja korjauskokemuksia (9kesäsestä asti mönkiny paikallisella romiksella sukurasitteen takia).
erinäköisiä autoja onkai 4-10pihalle keräytynyt, tallit ja varastot täyteen niihin liittyvää rojua
eikai muuta, sairaasta ja muutenkin absurdista huumorintajusta yritän olla antamatta näytettä

Tero_92
02.01.2015, 12:53
Morjensta! Olen 22-vuotias pojankloppi alunperin Kaustislainen nykyisin vaikutan Saarijärvellä. Työkseen hitsaamalla yritetään saada rahaa projekteihin ja niitähän riittää.

Kesällä 2014 tehtiin diili appiukon kanssa häneltä kesken jääneestä HJ60 Land Cruiserista. Edellä olevista kuvista ei vielä paljoa mun käsialaa näy, näistä kiitos hyvästä lähtötilanteesta appiukolle!

5579355792
Nyt vuoden vaihteessa tehtiin kaupat remonttia vaativasta talosta eli vapaa-ajalle puuhaa riittää varmasti, kun harrastus tilatkin on omasta takaa (autotalli mulle ja emännälle hevostalli)

maitopoika
22.01.2015, 22:49
Helou! täältä esittäytyy 22v pojankossi perhosta, kaikki pärisevä on kiinnostanut penskasta lähtien ja nyt on sitte pikku hiljaa ajauduttu tämän jalon harrastuksen pariin. harrasteautona palvelee mitsu l200 vm 90 (ei todellakaan paras menijä mutta jonkunhan se on saatava tehdä asiat vaikeimman kautta:D) käyttiksenä palvelee volvo v70 jolla ajellaan sitte vaan asfaltti teitä:D ja koska harrastukset on tyhjentäny tilin useamman kerran niin täytettä sinne hankitaan rekan rattia pyörittämällä ettei vaan pääse ajotaidot unohtumaan:D

t0ny
25.01.2015, 00:04
Tony, melkee 24. Kausalasta. Rekisteröitynyt 2013 loppupuolella, mutta nyt viime aikoina vasta aktivoitunut käyttäjä, siitäkin tähän päivään mahtuu Blazer, LJ70 ja tuo nykynen Kinkkukaappi josta topik Projekteissa.
Harrastan metsästystä ja kalastusta, rakentelujen ohella.
Ammatiltani kirvesmies, nykyisin työskentelen alumiini hitsarina. ( teen polttoaine säiliöitä,töissä ja kotona alumiinista) vink.!
Sitten löytyy Vaemo ja 5v poika 3v ja 1v tytöt.

ohcworth
19.02.2015, 21:58
Jaa täällä oli tämmönenki topikki. Reilu kolomekymppinen, jonku mielestä melekeen nelikymppinen yrittäjä. Kempeleessä koitetaan pyörittää osakeyhtiötä jossa maalaillaan ja fiksaillaan autoja. Niin ja löytyy meiltä tarraleikkuri ja suurkuvatulostinkin autojen ym.koristeluun. Se siitä mainostuksesta ;)
En kyllä piä itteäni mitenkään offarina, mutta poistakaa jos siltä tuntuu :D Oisko siitä reilu kymmenen vuotta ku sattu silloisten autokauppahommien myötä tulemaan jostain pätkäpajero jonkulaisilla renkailla ja vinssillä. Pitihä sillä ajella niin kannon päälle että iliman vinssiä oisin vieläki siellä mettässä ;) Joku avolavaki ehtiny olla tässä välissä ja aina kai se jossain mielessä on kiehtonu semmonen auto jolla voi pelastaa hondamiehenkin. Nyt löyty joskus aikoinaan mulla ollutkin Terrano joka piti ostaa itelle. 7 vuotta seissyt hyvä yksilö jota piti muutama viikko fiksata. Ei taida monta olla Suomessa liikenteessä samanlaisia, Terrano WD21 3.0 V6 3D manuaalivaihteistolla? Nyt vähän mieli tekee jo kehittää autoa enemmän valtateiden ulkopuolelle, ainakin niin että löytyy kesällä ne paremmat marja- ja sienipaikat rouvan kanssa :)

Finderi
19.03.2015, 21:11
WD 21 kohtalotoveri kuittaa. Laittelin just hitsarihaaveita kolmiovisen 2.4 S -koneisen '87 Terranon kunnostamiseksi. Tervetuloa vaan palstoille! Eipä nuita vissiin enää paljoa näe yleensäkään, korroosio etenee vääjäämättä...

trollhunter
21.03.2015, 23:09
Pitäähän se itekkii nyt aukasta suuta eikä vaan lukea..
Elikkäs olen 26v päristin harrastaja, mulla on aika laaja kirjo millä liikenteessä rojuthan on mopedit suzuki gsx-r 750 i/ö kiinan kiro mönkiä suzuki rg 125cc koneella Honda cr 125 2 kpl kawasaki en500(emännän) sitte mukuloiden 50cc samurai sitten autoja ois opel rekord vm72(sininen paholainen) Ford Sierra i vm85 (on siis i ei is olematon ero) hieman cossu lookki ja sitten vielä toi mun peikonmetsästys auto datsun patrol vm82 jota pitäs tehä viel maastokelpoisemmaksi mut jos innostun nii laitan enemmän prokkis puolelle kuvia ei nyt tähän hätään ole antaa vaikka ei kai noi muut ketään kiinnosta ku toi patrolli.....no laitetaan potskiki vielä omavalmiste tuulilasivene 40hp koneella aika normi. Sitten itestäni jotakin olen naimisissa 3 muksua ja hieman sekopäinen noiden romujen kanssa ja muutenkin aika adhd ihminen mutta mukavaksikin haukkuvat puhu en paljon jollei ole mitään asiaa ja sitten vielä että joensuussa vaikutan ja koha jassaa nii pitää isory hyn liittyä jäseneksi mut mut kaikki ajallaan toivottavasti kerroin suurin piirtein kaiken mahdollisen sekavasti että muillakin olis kivaa....

RockerDuck
01.04.2015, 17:28
No eiku morot vuan kaikille. Joku hetki tullu oltua jo palstalaisena ja putkahti tämmönen silimille ni pitäähän se muutama sana kertoa itestään.

Eli tällä hetkellä 31v entisen uusioperheen isä, joka on hurahtanut offi maailmaan armeija aikoihin,sillonkun ekan Proton (AH-45) sai kuitille. Polte pois tieltä ollut kova mutta vuosien harhailu ameriikkalaisten kehon siirtimien maailmassa vei ajan ja rahat pois maasturitouhuista.

Harrastuksina voidaan sanoa olevan kuramopoilu, "takapiha offailu" ja metsästys,jota varten tuo entinen Läkerol (GrPatrol) tuli hommattua. Nykyään jonkun sanoessa on tultu järkiinsä ja pois tieltä reissut ajetaan SOA Toyotalla. Hoijakkata yritetään epätoivoisesti korjata ja ehkä jopa rakennellakkin hiukan lisää... toimittaa myös tällähetkellä käyttiksen virkaa.

Varsinainen kilvanajo ei ole kiinnostanut enää vuosiin mutta joku kevyt safari on tarkoitus käydä ajamassa,kuhan tuon kiikun saa sille mallille että sillä ilikiää tulla starttileiriin.

Offi touhuissa se mikä itellä on se juttu,on varmaankin se luonnossa liikkuminen,vaikkakin autolla, kävellen siellä tulee rampattua sitten nuitten elukoitten perässä. Ja tieten pienen ikänsä kun on ollut tekemisissä moottoreitten ja raskaan kaluston kanssa niin tieten tuo roplaus puoli ja uuden tekniikan oppinen ja siihen tutustuminen. Jossain vaiheessa mielitekisi myös Volvon 6×6 tai Moggi omistaa mutta se on vielä se haave jossain kaukana...

Työhommista sen verran et ajettua on tullut kaivinkonetta,pyöräkonetta ja rekkaa täysperänä ja puolikkaana,Suomen rajojen sisäpuolella,rahdista maa-aineksiin. Nykyään touhutaan tuolla teollisenpuhdistuksen saralla,korkeapaine hommissa 500-3000bar vesipaineella, suurteho imurilla,yhdistelmäautoilla ja talvella höyryhommissa roudansulatuksissa ja raksoilla lunta sulattelemassa.

Kotikunnaksi on tällä hetkellä vakiintunut tämä Iisalami,the Olvi city.

matke
06.04.2015, 18:46
TERVE! olen 13v markus koululainen, mutta auto harrastus lähti 7vuotiaana kun ekan auton sain siitä kaikki alko.:rolleyes: Sitten veli osti patrollin (eli minun nykynen patrolli) ja siitä vähä maasturi into lisääntyi, mutta menin ostamaan takaveto carinan, sitten kyllästyin siihen, kun sillä ei päässy mihkään. Veljen kesken eräinen pajero oli pihassa ja ajokunnossa sillä ajoin helpohkoja reittejä metässä iltaisin, siitä se maasturi kuume alkoi oikeastaan kunnolla.Veli meni myymään pajeron poes, sitten isä osti hiluxsin koska honda cr-v ei kestänyt. niin siitä se maasturi kuume vain kasvoi, jopa rupesin etsimään omaa maasturia katselin ,suzukeita,cruisereita,nivoja,patrolleja ja suzuki ja patrolli oli ne, että jompi kumpi on pakko saada. Kahden kuukauden etsinnän jälkeen löytyi joensuusta patrolli joka oli veljen ex patrolli ja siitä se sitten alkoi:D

Lclassic
03.06.2015, 15:59
35 vuotias veronmaksaja perheen isä hurahti nyt offailuun kun piti kaverin auto myydä mut ostinkin sen itse;).

Säkkijänis
05.07.2015, 09:31
Juu, eli olen Henri Hokkanen, ajoneuvomuotoilun opiskelija Lahdesta. Tällä hetkellä kirjottelen Australian Sydneystä missä olen suorittamassa vaihto-opintojani (oikeasti tulin tänne siksi, että saan tuotua paljon halpoja osia projektiautooni, mutta siitä myöhemmin lisää:D). Kokemusta maastossa möyrimisestä löytyy lähinnä hiekka-autoilun puolelta silloin kun vielä ajoin kasettiyhdistelmää päätyökseni. Harrastuksena voin mainita jonkinmoisen artistipelleilyn lisäksi autot ja tietenkin se pakollinen, aina trendikäs lenkkeily. Zumbaa en kuitenkaan myönnä!
Pirsseistä sen verran että käyttispuolelta löytyy nykyään monen mersun jälkeen kakkoskopan Volvo V70. Projektiautoni (BJ40) ostin noin vuosi sitten Hietamalta työpaikkani vierestä. Auto oli jo osina, mutta hyvässä vauhdissa menossa läjään päin. Runko oli valmiiksi korjattu ja vedetty vielä sinkki päälle. Korikin oli valmiiksi hitsailtu ja pohjamaalattu. Mutta pääsyy "bertan" hankkimiselle oli kuitenkin se, että olin juuri myynyt MB SLK avoautoni, ja joku "hiustenkuivaaja" oli saatava tilalle. Bertta suorastaan huuti minulle, että osta minut ja rakenna minut uudelleen suurella rakkaudella ja lompakolla!
No ettei nyt kokonaa mene projektihöpinöiks, niin päätän esittäytymiseni tähän ja laitan hätäisesti kyhätyn oman visioni tulevasta "bertasta" teidän iloksi.:)

jantsasxe
04.08.2015, 11:24
Terve vaan kaikille, elikkäs 23v Lohjalainen ja eka oma maasturi tuli hankittua. Ennen ollu matalaa volkkaria ja 200sx nisukkaa, sitten faija kävi ostamassa Cherokeen ja broidi haki ittelleen Vitaran ja kateus iski, niin piti sit käydä ostamassa Opel Frontera citymaasturi. Pikkuhiljaa osia haalin ja kunhan uskaltaudun niin törmäillään varmaan ajopäivillä ainakin kulmakorvessa! Alla fotoa Fronterasta nykykunnossa :)
http://i62.tinypic.com/s1lvkj.jpg

Missionary
06.08.2015, 23:56
Esittäytymistä, elikkä morjesta Kaikille! Olen 21 vuotias asuntolainan lyhentajä keskisuomesta jota on moottoriurheilu ja polttomoottorit kiinnostanut aivan tenavasta lähtien. Parisen vuotta on tullu jo palstaa luettua ja seurattua melkein päivittäin. Putki ja kone hommia teen päivätyökseni.

Tullut vuosien mittaan harrastettua kaikenlaista, jääkiekkoa, laskettelua, jalkapalloa tuli pelattua Ajunnuks asti ja lukuisia itsepuolustus lajeja kokeiltua. Nykyään tulee sillon täillöin käytyä sparraamassa, perhoa viskelee koskella, metsästys syksyllä. Suurin osa vapaa ajasta menee touhutessa ja harrastaessa nuoren saksanpaimenkoiran kanssa tottiksen, jälki ja suojelu merkeissä.

Kortin saatuani kattelin jo jonkunlaista nelikkoa töiden ja harrastusten takia, mutta silloisen raha tilanteen vuoksi menin ostamaan naapurilta bemarin räpsyn. Sillä ajettiin sit kunnes armeija alkoi ja pistettii vuodeks seisontaan. Armeijassa pääsin MoottoriAUKiin joilloin ihastuin maastossa mönkimiseen ja maasturikärpänen puri ja kunnolla..

Bemarin öljypohjan hajottua mökille mennessä ja lukuisten sähkövikojen jälkeen kävin ostamassa 110 koppasen hiluksin. Kyseistä autoa on nyt rakennettu ja varusteltu vuoden ajan finanssi tilanteen mukaan enemmän katu uskottavammaksi ja maasto kelpoiseksi. Auto on työajossa ja hoitaa käyttiksen roolia vuoden ympäri, mutta haluja ois joku päivä ihan kilpailemaan.

CitizenPatrol
12.08.2015, 19:21
Hei!

Samuli Polso nimeltäni, 18 vuotta ikää mittarissa ja tällä hetkelläkin armeijan harmaissa kärvistellään.. Kotona on maatila, enää tosin ei kauaa kotieläimiä ole, mutta viljanviljely jatkuu sekä koneurakointia siinä ohella. Niihin hommiin tarkoitus jäädä intin jälkeen. Sitten maastureihin, isä osti joku 10 vuotta sitten Isuzu Trooperin, se muutettiin huoltoautoksi ja noin viisi vuotta oli ajossa kunnes runko oli siinä kunnossa ettei leimaa tule, niin jäi seisomaan. No itsellä alkoi autokortti ikä lähestyi, ajattelin että joku 4-vetoinen olisi mukava olla. No, kaverilla sekä sedällä on pätkä-Patrol, niitä aikani katselin mutta ei löytynyt tarpeeksi halpaa, kunnea torista löytyi tuo nykyinen pitkä-Patrol sopivaan hintaan :) Palstaa aktiivisesti selailen, hyviä ohjeita ja mukavaa jutustelua löytyy! Täytyis vaan itsekkin aktiivisemmin kirjoitella tänne.

Kiitos ja anteeksi. :D

Mikko V.
11.10.2015, 19:27
Hei.

Liittynyt jo vuosi aikaa, mutta nyt vasta löysin tämän ketjun.. Parempi myöhään, kuin ei silloinkaan ;)

Elikkä: Mikko Vähä. 36v kaikennäköiseen vanhaan pärisevään ja paukkuvaan höyrähtänyt perheellinen sähkö/automaatioasentaja tästä perämeren pohjukasta.

Kalustona (4x4): Willys Jeep CJ-5 -56 (projekti), Land Rover 109" S2A Pickup -72 (projekti) Mersu LA-312/42 4x4 -57 (ajokunnossa) ja käyttiksinä pari XJ Cherokeeta 4l koneilla+automaattilootilla (vielä vakiokunnossa, paitsi toisen rengastus 30"x9,5x15 M/T)

teku88
01.11.2015, 22:26
Morjesta!

Tomi Täckman ulvilasta ja 27 vuotta ikää.
Hommasin ensimmäisen maastokelposeksi luokiteltavan auton n.kk sitten. Toyota 4runner (Kzn130).
Aina on kiinnostunut kaikki mitkä pärisee ja liikkuu renkailla.
Tällä hetkellä projektina vm.70 piilo farmari toyota crown.

pumm
03.12.2015, 22:04
Moron,

4 kymppinen Ylöjärveläismies malttoi tännekin rekisteröityä. Ympäri metsiä tullut ajeltua nelivetoissa liki 10 vuotta mutta pienemmillä leluilla eli mönkkäreillä. Käyttöautona tollanen melkein maasturi terrano johon suurimmat muutokset on nastarenkaiden vaihto kesäkumien tilalle. Muksusta lähtien maasturimersu herättänyt vahvoja mähaluun tunteita ja viimeviikolla se iski yllättäen kuin kakkahätä tai kuhmu otsaan. Viikko internettiä ja sunnuntain 416 unimoggi muutti meille sen kummemmin pohtimatta mitä aarteita tulikaan haalittua. Härvelin kanssa joudun varmaan neuvoja varttuneemmilta kysymään.
Viikonloppuna joku kuvakin murusta saattaa järjestyä.

TojoHooJii
10.02.2016, 18:49
UusiWanha offaaja... Eli 47 vuotias perheenisä löysi itsensä HJ61 puikoista. Parikymmentä vuotta sitten ajelin GMC Jimmyllä jota oli tietysti duunailtu joka suunnasta ja jossain välissä alla oli tärisemässä BJ40. Offaaminen on kivaa aina vaan.

”Uutta” maasturia aloin etsimään aktiivisesti jo vuosi sitten. Taidan olla nettiauton suurkuluttaja... Vihdoin löytyi se omalta tuntuva kampe. Tuossa olisi toimivat lukkoakselit ja tietysti pitkä vikalista kaikkea pikkuvikaa. Eli nyt siis talouteen tuli HJ61 vuosimallia -90. Koneena se 4.0 diesel ja kyljessä viheltelee ilmeisesti ihan vakio turboahdin.
Laittolistalla olisi tietysti täysi huolto ja myöhemmin laitellaan etupuskuria ja vinssiä. Takapuskuri puuttuu joten siihenkin päähän pitänee askarrella jotain.

Jotta triidiin saadaan jotain asiallistakin asiaa, niin sattuisikohan jollakulla olemaan tietoa kuusykkösen kaikista nestemääristä? Lähinnä pitäisi saada tietää paljonko kutakin ainetta pitäisi ostaa. Onko lukkoakseleille olemassa oma peräöljy?

Kaipa se tästä lähtee sujumaan.

Edittiä: Voisinkin laittaa tuon nestekyselyn HJ triidiin, kun löysin sellaisen :D

KaaliG
10.03.2016, 01:22
Terveppä terve kaikille!

30 Lähenee pelottavalla vauhdilla ja siksi pitikin hommata vielä maastokelpoinen ajoneuvo vielä kun voi käyttää tekosyynä lähestyvää 30 kriisiä.

Ajoneuvona toimii tuollainen perus kauppakassi 416 vm81, joka tuli hommattua viime vuoden puolella kun sopiva yksilö löytyi 880 km päästä. Porin seudulla vaikutan ja offikokemusta ei löydy kuin parista kerrasta ojassa käymisestä. Kaipa sitä offi- ja korjauskokemusta kertyy sitten ajan kanssa kun tuon kanssa painiskelee.

Ainiin ja nimenihän oli Taavi

Opolo
12.03.2016, 00:24
Käyttiksenäni on jo useamman vuoden ollut Chrysler PT cruiser. Muutin takaisin Varsinais-Suomeen, ajelin töihin vuoden ja jokaisena talviaamuna pahoitin mieleni, kun suolavelli roiskui tulevan klassikon helmoihin hapantumaan. Aloin haaveilla, että talviauto pitää olla aikuisella ihmisellä. Mielellään neljältä nurkalta raapiva ja amerikkalaisvalmisteinen. Olen aina vihannut nelipyöräisten ropaamista, joten ansaitsin seuraavan harjoitusvastuksen.

Kyttäsin pitkän tovin autotarjontaa, hintaluokkaan osuivat lähinnä edellisen lama-ajan Cherokee, Bronco II ja Blazer. Näistä ei sattumalta osunut järkevälle etäisyydelle koeajettaviksi muita kuin S10 Blazereita. Sellaisen siis lopulta 2015 kesäloman aluilla löysin ja ostin. Samalla rekisteröidyin tänne vinkkien ja osien toivossa.

Kesäloma meni spermaletin alla törpötellessä kaverin pihalla. Olihan muuten sateinen ja väkivaltainen kesä. Talvi oli vähäluminen, mutta hauska. Offailut on jääneet aika vähälle, ei kai tuommoisella perheäitifarmarilla syvälle metsään parane mennäkään. Mutta itsepetos on petoksista parhainpia. Seuraavaksi pitäisi asentaa vinssi ja helmaputket, vaihtaa kannentiivisteet (tai kannet) ja länppärin kenno sekä paikantaa tankin vuotokohta ja hankkia tallipaikka Turun seudulta. Kuvia on jokunen tallessa entisöinnistä, enpä vain saanut aikaiseksi tehdä topiccia, ainakaan vielä.

Harrastan renkailla kulkevia kojotuksia pyörien lukumäärästä riippumatta. Hallussa on pari fillaria, Fiat 415, Honda CB 500K, PT Cruiser ja nyt tuo Blazer. Metsässä möyriminen on kivaa polkupyörällä, miksei siis polttomoottorin voiminkin.

Muista teknisistä vempeleistä sydäntäni lähellä ovat mm. kamerat ja hifi. Osan vapaa-ajastani vietän death metal -orkesterin autonkuljettajana ja valokuvaajana. Ei vain tahdo aika ja varat riittää kaikkeen kivaan.

mäksä
12.03.2016, 00:52
Terveppä terve kaikille!

30 Lähenee pelottavalla vauhdilla ja siksi pitikin hommata vielä maastokelpoinen ajoneuvo vielä kun voi käyttää tekosyynä lähestyvää 30 kriisiä.

Ajoneuvona toimii tuollainen perus kauppakassi 416 vm81, joka tuli hommattua viime vuoden puolella kun sopiva yksilö löytyi 880 km päästä. Porin seudulla vaikutan ja offikokemusta ei löydy kuin parista kerrasta ojassa käymisestä. Kaipa sitä offi- ja korjauskokemusta kertyy sitten ajan kanssa kun tuon kanssa painiskelee.

Ainiin ja nimenihän oli Taavi

Kyseisen laitteen näin tossa 11 pvä nakkilan onnipekan pihassa kun hain korppujauhoa marketista ,, liikuin vm-00 sinisellä mondeolla :eek:

mäksä
12.03.2016, 00:54
Kyseisen laitteen näin tossa 11 pvä nakkilan onnipekan pihassa kun hain korppujauhoa marketista ,, liikuin vm-00 sinisellä mondeolla :eek:

FARMARI MONDEO

paavojaelvis
12.03.2016, 01:38
FARMARI MONDEO

Masentavaa. Itse ajelen sentään farmari pösöllä maitokauppaan ja töihin. :D

KaaliG
14.03.2016, 14:53

Juu, siinähän se noin vartin vietti kun kävin hakees vähän murkinaa mettäreissua varten. Mitäs tykkäsit lavapressu patentista?

mäksä
14.03.2016, 14:58
Juu, siinähän se noin vartin vietti kun kävin hakees vähän murkinaa mettäreissua varten. Mitäs tykkäsit lavapressu patentista?

Mitä äkkiinäin ni retee patentti ..
Jos oisin ollu omal mondeol ni oisit varmaa hokassu ,, offipalstatarra takalasis ja isot bosch kattilat keulal :D

blazoffer
18.03.2016, 23:39
Ajattelin piipahtaa kattomassa tän päivän maisemia ja on täällä vähän maisemat muuttunut :)
Olen siis uusi-vanha jäsen, joka näyttää liittyneen 31.1.2005 tänne.
Muutamia vuosia on ehtinyt kulua aktiivi-ajoilta, mutta nyt käsiin eksyi pitkästä aikaa neliveto, 1995 Jeep Grand Cherokee.
Saa nähdä mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan, josko sitä vanha innostuisi uudestaan ;)

onniorava
18.07.2016, 22:14
Terve!

Eli nimi on Onni, kuten arvata saattaa ja ikää on 20 vuotta. Kotoisin Kihniöstä, mutta nykyään asustelen Lammilla hämäläisten valtakunnassa opiskelujen takia.

Pikkupojasta lähtien on tullut haaveiltua maastureista ja "lavamaastureista", sekä aina kinusin maastopyörää tuloksetta. Offihimoa pääsin tyydyttämään vapaaseurakunnan mönkijäkerhossa sekä ostamalla enduromopon mopojonnena ollessani.

Nykyisen vm. 1997 L200:n ostin alkuvuodesta sillä verukkeella, että opiskelen metsätalousinsinööriksi ja pitää päästä kulkemaan työmaalle ilman sen suurempaa stressiä öljypohjasta tai jumiin jäämisestä. Offipalstalle löysin etsiskelemällä guukkelista uudempia, kunnollisia kesärenkaita autoon, ku nykyiset alkaa olla sakkokunnossa ja yks niistä vuotaa. Lisäksi olin jo lähellä jäädä kiinni pieneen kurakkoon pellolla! ��

Kaikenmoisista hirvipuskureista, korotuksista, snorkkeleista, vinsseistä, helmaraudoista, pohjapanssareista ynnä muusta haaveillaan, mutta jos nyt edes saisi nuo valot kuntoon ja uudet kumit alle...

zageee
07.11.2016, 18:02
Heeello!

Tuli sitten tännekin eksyttyä. Tiennyt tämän olemassaolosta jo kauan. On joitakin tuttuja offiharrastajia ja käynyt itsekin pari kertaa Mil-Safarin pöpeliköissä pyörimässä. Nyt tuli hankittua itsellekin hankittua kalustoa niin piti rekisteröityä ja alkaa ihmetteleen löytyisikö apuja askarruttaviin aiheisiin.
Eli, hankinta on Zil 131. Kilvetön, mutta ajokuntoinen. Menossa sukutilalle etelä-savoon. Haettiin eilen satakunnasta keravalle duunikaverin kanssa odottamaan jatkoyhteyttä perille. Asun siis Helsingissä.
Tuohon vehkeeseen on tarkoitus tehdä tienhoitoa varten jonkunlainen lana etuakselin taakse ja pääasiassa toimii vetojuhtana kun haen tuulenkaatoja metsästä. Tiedän että fiksu ois ostanu traktorin, mutta ajattelin että kun kerran tilanhoito jäi mulle niin pidän samalla vähän hauskaa!

Toy97
07.01.2017, 21:41
Tervehdys kaikille.

Tämmöinen kohta parikymppinen poijan kloppi savon perukoilta alottelee tätä offroudi harrastusta "uudemman" kerran... Nuorempana isäukon kanssa tuli käytyä ajelemmassa ja rakenneltua autoa, nyttemmin täytyi hommata omarahotteinen kapistus että pääsee metsään möyrimään vapaa-ajallakin, työn puolesta kun sitä ei olevinaan tarpeeksi saa rymytä. :rolleyes:

Ekaksi autoksi valikoitui Toyota fj-40 nissanin gr patrollin tekniikalla.

jarre
17.02.2017, 10:32
Moro.

Tuli tämmönen laiteltua mettäpeliksi. Jossaki vaiheessa varmaan iskee innostus alkaa laitteleen mutta nyt ainaki aluksi arkikulkineena menee.

Laitehan on Chevrolet Blazer 4.6l V6 4x4 vm 92.

TaunoLj
02.06.2017, 22:10
Maasturimieheksi olen opetellut vajavat kolme vuotta. Siihen rapia 30 vuotta maasturista haaveilua alle. Nykyään mennään LC:lla tieltä sivuun. Oheisessa kuvassa molemmat mettäkaverit.

timo999
03.06.2017, 21:33
Tämmöisen ketjun "bongasin"...

Eli pieni esittäytyminen:
Olen 55-vuotias toimihenkilö Hyvinkäältä. Maasturini on 109 Land Rover Series III (vm. 1977). Autoon on tosin asennettu Nissanin SD25 diesel ja vaihdelaatikko 1996.
Ajelin vuosina 1992-98 lyhyellä seies Lantikalla ja vuosina 1998-2002 dieselöidyllä Rangella (vm. 1977). Harrastus hiipui vuosiksi mutta jotenkin jäin kaipaamaan varsinkin Lantikan koruttoman karua tunnelmaa...
Viime syksynä sitten sattui silmään tämä nykyinen Lantikka Nettiautossa. Kohta se sitten löytyikin omasta pihasta.
Toinen ajolaite jolla myös ajelen metsäteillä ja muuallakin on moottoripyöräni Ural M63. Ostin pyörän nuorena miehenä vuonna 1983, eli se on ollut minulla jo 34 vuotta. Vuonna 1999 asensin siihen sivuvaunun, mutta usein ajelen edelleen soolona.

Tervehtien
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Alla kuvissa ajokalustoni vuonna 1994 ja vuonna 2017. :)

bartti
03.06.2017, 22:14
Tere.
tuore aloitteleva harrastaja Järvenpään suunnalta, ajokokemusta ei nimeksikään maastossa.
Juniorin ja itseni viihdyttämiseks ja emännän ja naapurien riemuks hankin tollasen XJ;n.
https://petrih.kuvat.fi/kuvat/Offi/jeep.JPG/_smaller.jpg
https://petrih.kuvat.fi/kuvat/Offi/jeep2.JPG?img=smaller
Jos joskus ehtis jollekkin citymaasturi safarille mukaan :)

perkei
10.06.2017, 09:16
^ Moi Bartti ja tervetuloa! :)
Mie kuulun itse Salon seudun OFF ROAD Ry:n, mutta piäkaupunkiseudullahan on toi Kulmakorpi Offroadpark, jossa tapaa Jeeppikerhon porukkaa ja muitakin.

http://www.fjdc.org/
http://www.fjdc.org/bbs/viewforum.php?f=15
https://www.salonseudunoffroad.fi/

Terveisin se murretta puhuva nettivakoilija :o

ImacInnes
10.06.2017, 19:54
Bartti, tolla pärjää jo Kulmassakin ja saa hienoja ajokokemuksia.
1.7 seuraava ajopäivä.
Olenkin tuolloin itse päivystämässä.

Reittejä löytyy helposta vaikeaan ja lähes mahottomaan.

Tervetuloa.

t. Ismo Ämmä

Pläsäri
26.06.2017, 21:43
Moro ukot! Monen vuoden ooppeliharrastuksen jälkeen kalusto ikäänkuin puolivahingossa vaihtui...

http://www.sory.fi/kuvat/jeeppi%20kelt1.jpg

Jos löytyy tästä Jeepistä kuvia saa laittaa jakoon, Soryn sivuilla komeili tämä tasan yksi ainoa :D

MakeG
05.08.2017, 21:46
Tämmöisen ketjun "bongasin"...

Eli pieni esittäytyminen:
Olen 55-vuotias toimihenkilö Hyvinkäältä. Maasturini on 109 Land Rover Series III (vm. 1977). Autoon on tosin asennettu Nissanin SD25 diesel ja vaihdelaatikko 1996.
Ajelin vuosina 1992-98 lyhyellä seies Lantikalla ja vuosina 1998-2002 dieselöidyllä Rangella (vm. 1977). Harrastus hiipui vuosiksi mutta jotenkin jäin kaipaamaan varsinkin Lantikan koruttoman karua tunnelmaa...
Viime syksynä sitten sattui silmään tämä nykyinen Lantikka Nettiautossa. Kohta se sitten löytyikin omasta pihasta.
Toinen ajolaite jolla myös ajelen metsäteillä ja muuallakin on moottoripyöräni Ural M63. Ostin pyörän nuorena miehenä vuonna 1983, eli se on ollut minulla jo 34 vuotta. Vuonna 1999 asensin siihen sivuvaunun, mutta usein ajelen edelleen soolona.

Tervehtien
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Alla kuvissa ajokalustoni vuonna 1994 ja vuonna 2017. :)

Terve Timo!
Päivittäin ajelen siitä teidän ohitsenne ja ihailen tuota Seriestä!
Näin sen viimesyksynä Rautaa ja Petroolia tapahtumassa josta se jäi hyvin mieleen! Hieno auto. :)

zz44
18.02.2018, 22:51
Hello to all the members!
My name is Wojtek, I am from down of the map, right from Poland:)
Now I travel with my Yamaha XTZ 750, but I am looking for Toyota Land Cruiser HJ60 or HJ61 (also in FIN), not for stricte offroad, but to rebuilt it to the expedion car.
Early I used Land Rover Defender and Toyota Hilux.

I noticed here a strong crew using 4x4, so I hope find here some advices and solutions.

Regards from Poland!

angrynerd
30.04.2018, 13:26
44-vuotta nuori, nykyisin rakennusinsinööri maanrakennuspuolelta, mutta teen maanmittaushommia, tehnyt myös ohjelmointi ja sähkö/elektroniikkahommia.

Autoja rakennellut ja korjaillu vapaa-aikana 25 vuotta, salarakkaani ford taunus 17m -66 2.3 v6 automaatti on ollut 15 vuotta josta nyt 5 vuotta hillottuna kohta pitäs ottaa taas käyttöön.

Offikiinnostus ollut hiljaisena pitkään kun käyty kavereiden kanssa mönkijöillä tai lava-datsunilla möyryämässä Nurmeksen sodinpurolla. Innostus heräsi uudestaan kun ostin Pajeron 2.5 td (Hapero) lumiaurausta varten kotikonnuille että ei menisi kokopäivää kolahommiin kun sielä päättää käydä. Nyt on sitten käyttöpirssinäkin (Pahero 2.5 td) ja 3. Pallero vielä elinten luovuttajana.

Tarkoitus olisi rakentaa käyttöpajerosta 2-3 vuodessa kohtuullinen maastoräpätin, en ole vielä päättänyt tuleeko siirtolapuilla ajettava vai traikulla kuljetettava häkkyrä.
Tarkoitus olisi käydä jossakin kisassa.

elintenluovuttajasta, joka on 3.0 v6 konevikainen niin ois tarkoitus tiputtaa voimansiirto 2.5 td:seen tai sitten jos saa 3.0 toimimaan re-85:lla niin voishan semmosenkin rakentaa??? Tai sitten pitää hommata vielä pätkäpahero... :)

paljon suunnitelmia niin vähän aikaa..

Kirgin^^
27.01.2019, 13:52
Morjes!

Ihka uutena liityin tänne. Nimimerkki Kirgin^^ on seurannut jo windows 95' lähtien, niin empä sitä ole alkanut vaihtamaan..

34 vuotias en kovinkaan kokenut autojen kanssa. muutin vuosi sitten Länsi-Suomen sykkeestä tänne Pohjois-Savoon perämetsään.

Traktoria en raaskinu ostaa niin tuli vaimon ja perheen riemuks hommattua tommonen Delica (ja kaksi leijonaa, mutta ne ei liity tähän foorumiin ovat 205 gti).

Kyseinen kapistus Delicat, hiacet yms. nelivetoiset sukulaisineen, ovat jostain syystä karulla kauneudellaan aina kiehtoeet ja kun tähdet sattuivat sopivasti jonnoon 2018 tammikuussa ja pongasin tuon nettiautosta, niin tuo kyseinen yksilö muutti tänne maalle. En selvitellyt historiaa, enkä oikeen mitään muutakaan. Päätös oli tehty ennen kun olin edes avannut koko myynti ilmoitusta.

Vuoden aikana auto on ollut kiinni lähes kaikissa mahdollisissa paikoissa ja materiaalissa (lumi on kyllä ehdottomasti, paskaa mukavampaa kaivaa), luvalla tietenkin. Ja naapureita olen vuorotellen aina kysellyt tulemaan traktorilla nypimään irti.

Projetkia on tuon kanssa riittänyt ja nyt vasta todella alkaa, mutta joka hetkestä olen nauttinut ja tulen nauttimaan..

Täältä foorumilta näytäisi ensitutustumisen perusteella saavan hyvin vinkkejä varmaan tovereitakin. Uutena täällä Kuopion seudulle menee aina selvittelyyn pirusti aikaa, mutta pienin askelin..

iffe
08.06.2019, 23:06
Terveiset Utsjoelta. Täällä 40v äijänkäppänä joka on myöhäisheränny nyt offailuun. Tänään piti hakea SJ410 rovaniemeltä ja posottaa sillä kotiin :) 473km takana ja tarkoitus olisi alkaa varustelemaan "uutta" autoa hiukan radioamatöörivehkeillä, parannuksilla ja lähteä kokeilemaan tuonne tänne ylälapin mettäteille. Aikasemmin löytyy vain kitumaastureita, pihassa vaimolla suzuki jimppa ja itellä päiväajokkina neliveto haisu.

Säätäjä_setä
09.06.2019, 00:15
Hyvä peli. Onko suolattomilla teillä ajeltu "lappi-auto"?

Mikä on sun kooli?
73 de OH2NLT

iffe
10.06.2019, 10:25
Hyvä peli. Onko suolattomilla teillä ajeltu "lappi-auto"?

Mikä on sun kooli?
73 de OH2NLT

Joo on lappi-auto. OH2FXD on kooli ja QTH tosiaan Utsjoki.

Lerssinen
10.06.2019, 17:06
Morjenstellaan heinäkuussa kun päästelen kans ylös kusoille :D Antioffiauto ja armeija-viestivaunu kombinaatiolla.

OH8FZL

Säätäjä_setä
10.06.2019, 23:17
Minkä bandin antennit on tarkoitus Suzukiin laittaa? Voisi joskus koittaa skediä jos löytyy sopiva kotimaan skippi. Matkaa on senverran, että voisi 14MHz bandillakin onnistua. Joskus heinäkuussa olen itse Lokassa mistä on enää "poronkusema" Utsjoelle! Mulla on yleensä asema pystyssä Lokassa QRV pääasiassa 3.7 ja 7MHz.

Ja tietysti skediä voisi koitttaa myös OH8FZL:n kanssa. Mitkä bandit käytössä?

Jos täällä on muita offiamatöörejä niin olisi kiva kuulla kalustosta ja tietenkin minkälaisia mobile antenneja on käytössä.
OH2NLT

iffe
10.06.2019, 23:38
Nokkakusoilla voidaan morjestella täällä pohjoisen perukoilla jos aikataulut käy yksiin. omakutsu@gmail tavoittaa näin aluksi parhaiten. 14Mhz on tullut workittua etelään mobilestakin. Suzukiin tulee varmaan 2m/70cm pikku bao mobilekopio autojen väliseen yhteydenpitoon. Kesällä tarkoitus laitella igate tuonne kylän tunturiin digitan avustuksella, pystyy sitten paremmin tarkkailemaan ketä täällä oikein kulkee :cool:

simov
10.06.2019, 23:51
OH2FXI ilmoittautuu Länsi-Uudeltamaalta Pajerolla jossa 2m/70cm, 4m/rha68 ja LA.

JLX
01.08.2019, 18:04
Moro! Seikkaillu foorumilla puolisen vuotta ja lopulta jos rohkenis jotain kirjottelemaan.
Itestäni sen verran että olen 38vuotias nuori ja Sotkamossa asustelen. Maastureita ei isommin ole tullu harrastettua aiemmin mut tuos kevään korvalla tuli tommonen vitara hankittua tilapäis autoksi ja siitäpä se tais kipinä iskeä.

https://photos.app.goo.gl/GKSkvD6s7iQc79m68

Tosiaan maastossa ei oo tullu autoilla paljoa rymyttyä saati sitten safaroitua mutta jossain määrin houkuttais joku pieni harjottelupaikka käydä joskus testaamassa. Aluksi täytyy keskittyä tosin tuon auton kunnostukseen ja jotain varustettahan se kaipaa.

kn75
12.12.2019, 03:13
Hei!

Oulussa asuvana tulin katseleen löytyiskö tietoa paikallisista möyrimispaikoista. Tuli puolivahingossa hommattua wanha VW Touareg (liekö sallittu ajoneuvo HC-offroadissa edes? ;), joten pakko kai sitä testata muuallakin kuin metsäteillä.
Sikäli metsä aina kiinnostanut että crossi/endurotaustaa hivenen, aina parempi mieli ollut metsässä kuin tiellä.

J.Jokela
04.01.2020, 19:59
Päätinpä minäkin rekisteröityä. Vieraillut olen kyllä useasti tiedon perässä. Nyt ostin muutaman päivän sisään lyhyen Pajeron ja Patrolin, ja ainakin Patrolista tulee varmasti kysymyksiä. Pajerot on jo melko tuttuja, niitä on ollut pari gen2:sta ja ja pari vanhempaa. Nyt on ensimmäinen lyhyt.
Aikaisemmin ollut myös Terrano ja ehdottomasti eksoottisin kokemus oli Daihatsu Terios. Työautoina ajanut Hiluxia, KingCappia ja Navarakin kokeiltu.
Suuremmin en ole maastossa ajellut, mutta tuleehan niiden menokykyä välillä vähän kokeiltua.
Tällaista.

Arei
13.05.2020, 17:29
Moro,

Hiljattain Loppilaistunut 35-vuotias mieshenkilöoletettu.

Autolla offailu on tähän asti rajoittunut ainostaan valtion kuitti-kalustoon ja omat möyrimiset olleet pääsääntöisesti kaksipyöräisillä mutta kiinnostus maastureihin ja kalustoon on elänyt jo pitkään.

Autoja tullut harrastettua tavalla tai toisella teinistä asti ja ammattinakin olleet viimeisen parikymmentä vuotta tavalla tai toisella.

Nyt tuli vihdoista viimein raavittua pitkäaikaista kutinaa ja hankittua kantti X kantti nelivedolla. Gee-mersua, Defenderiä tai Wrangelia mä oikeasti olisin halunnut mutta koska työnantajan tarjoama korvaus menetetystä vapaa-ajasta on muihin elinkustannuksiin nähden jotain huvittavan ja naurettavan välimaastossa, jouduin "tyytymään" vanhakoppaiseen pätkä-Pajeroon.

Polkaistaan siitä projekti käyntiin ja siitä sitten oma topikki tonne projekti puolelle.

Muihin harrastuksiin kuuluu noiden kaksipyöräisten lisäksi aktiivinen harrastus reserviläisurheilun parissa, SRA:n merkeissä.

MARK0
05.10.2020, 10:52
Elikkäs kyseessä Marko, 25v nuorukainen Pohjois-Savosta Kiuruvedeltä. Harrastuksiin kuuluu pääasiassa autojen rakentelu, ja musiikki eri muodoissa (kitaran ja basson rämpyttäminen, vinyylilevyjen kerääminen jne).

Tunnukset palstallakin olleet jo vuosia ja jonkinlaisia maastoautoja ollut ainakin 17 vuotiaasta asti. Kuitenkaan täällä ei ole tullut oltua kovin aktiivinen, eikä maastossa ajettuakaan ole tullut kuin välillä omaksi iloksi mitä on pystynyt vaikka polte touhuun on kausittain ollutkin melko kova. Nyt alkanut taas offikärpänen puremaan lujaa kun sai toisen hiluxeista liikkumaan ominvoimin turbotekniikalla, ei siinä mennyt kuin 2 vuotta suunnitellessa ja päivä tehdessä :D

Tavoitteena olisi joskus päästä ajamaan ihan kisoihin asti mutta alkuun toiveena olisi ihan vaan tutustua offiporukkaan ja löytää uusia ajopaikkoja jne.. Uskoisin että ihan perus safaroinnissakin riittäisi riemua pitkäksi aikaa kunhan rohkenisi lähteä sen ensimmäisen kerran mukaan. Omat pienet maastoreitit on melko moneen kertaan jo läpi koluttu :rolleyes:

Tällähetkenä autoina/projekteina on 2kpl ln46 hiluxeja ja pätkä pajero johon vaihdettu pitkästä koko tekniikka moottorista akseleihin. Näistä vois kai jossaki alkaa kertomaan tarkemminkin. Kuvissa olevien lisäksi työnalla -73 taunus rover v8 moottorilla ja w123 mercedes.

Edit; Oon näköjään esittäytynyt jo vuonna 2014 mutta kai se kertaus on opintojen äiti ��

-Junnu-
16.12.2020, 12:35
Oon siitä erikoinen offilainen etten ole koskaan ajanut tien ulkopuolella, mitä nyt pari kertaa vahingossa on livennyt lepikkoon :D

Eka auto oli Patrolli, sitten mannelavetti, josta impalan kautta chevyn 4x4 ja sit taas mannelavetti ja nyt rintteri + GD300...joka on tällä hetkellä hieman vaiheessa. Tarkoituksena fiksailla tuo G pikku hiljaa siihen kuntoon mitä se oli vuonna -83.

Täällä lähinnä vakoilemassa että mitä kaikkee voi projektissa tulla eteen:rolleyes:

petr
16.12.2020, 12:53
Oon siitä erikoinen offilainen etten ole koskaan ajanut tien ulkopuolella, mitä nyt pari kertaa vahingossa on livennyt lepikkoon :D

Eka auto oli Patrolli, sitten mannelavetti, josta impalan kautta chevyn 4x4 ja sit taas mannelavetti ja nyt rintteri + GD300...joka on tällä hetkellä hieman vaiheessa. Tarkoituksena fiksailla tuo G pikku hiljaa siihen kuntoon mitä se oli vuonna -83.

Täällä lähinnä vakoilemassa että mitä kaikkee voi projektissa tulla eteen:rolleyes:

Hyvä jos pelastat tuon liikenteeseen :) Hienoja pelejä

J-J
18.12.2020, 12:09
Päätin sitten luovuttaa ja rekisteröityä tännekin. Reilu viisi vai jo kuusi vuotta lähes päivittäin palstaa seurannut, suunnilleen siitä lähtien kun alkoi nelivedon (Jeepin) hankinta enemmän polttelemaan. Ei vaan ole tullut rekisteröidyttyä kun ei muka ole ollut mitään sanottavaa. Liekö sitten vieläkään. :eek:

Tällä hetkellä harraste-maasto-käyttö-autona kokolailla vakio Jeep WJ 4.7 -00. Järjestyksessään kolmas WJ eli kai tämä on jo jonkin sortin sairaus itsessään.

Eka oli ensimmäisen vuosikerran diesel ja sen kanssa lähdin sitten tutustumaan kevyen sunnuntai-offauksen mukaansatempaavaan maailmaan. Ja pikkuhiljaa siinä sivussa ymmärsin, miksi kyseisellä moottorilla varustetut on niitä halvimpia korimallinsa edustajia, vaikka olisivat kuinka siistejä ja hyvin pidettyjä... Se jatkoikin sitten kolmen vuoden yhteiselon jälkeen kansivikaisena seuraavalle innokkaalle, joka ilmeisesti ihan soivan pelin siitä saikin takimmaisen kannen vaihtamalla (ihan ystävällisensävyisen joulutervehdyksenkin sain vielä kauppaa seuraavana jouluna).
Seuraava oli sitten bensakasilla ja pikkuvikojen korjaamisen jälkeen mainio peli. Mutta sille sattui valitettava vahinko kun meni kääntymään katolleen eräänä sateisena aamuna töihin lähtiessä (piti laittaa työkavereille viestiä, etten ihan ehdi aamukahville..). Kesäloman verran kärvistelin ilman Jeeppiä, kunnes sitten viimeisenä lomapäivänä ostin paikallisesta WJ numero kolmosen.
Tämä nykyinen on yllättävän ruosteeton, vaikka ihan alunperinkin Suomeen rekisteröity. Muuten valitettavasti ei niin hyvin pidetty tai ainakin parinkymmenen vuoden ikä näkyy huomattavasti enemmän kuin niissä parissa aikaisemmassa. Mutta harrastus jatkuu.

Jeeppi-kerhoon (http://www.fjdc.org/) tuli liityttyä kohta viisi vuotta sitten ja kerhon foorumille (http://www.fjdc.org/bbs/index.php) tullut jotain tarinaa toisinaan kirjoiteltuakin.

Muina harrastuksina mm. järvipelastustoiminta, vanhan omakotitalon ylläpito ja jonkun kerran kesässä pyöritään perheen kanssa teiden tukkona vetäen 80-luvun alun Soliferia.:o

Kaitsu67
18.12.2020, 12:25
Päätin sitten luovuttaa ja rekisteröityä tännekin. Reilu viisi vai jo kuusi vuotta lähes päivittäin palstaa seurannut, suunnilleen siitä lähtien kun alkoi nelivedon (Jeepin) hankinta enemmän polttelemaan. Ei vaan ole tullut rekisteröidyttyä kun ei muka ole ollut mitään sanottavaa. Liekö sitten vieläkään. :eek:

Näinhän se menee, itsekin aikoinaan kun löysin palstan Petri Simolinin kautta, niin tuli lueskeltua vaan ja rekattua vasta kun oli eka maasturi ollut jonkun aikaakin jo. Silloin joskus sai kyllä vielä anonyymitkin (nyybit) kirjoitella ilman rekisteröitymistä, jossain vaiheessa homma sitten muuttui. Tervetuloa vaan. :)

PakuPelle
02.03.2021, 15:02
Päivää vaan! Iän puolesta 40 lähestyy ja Itä-Helsingistä huudellaan. Varsinaista maastoautoilua ei ole tullut kuin kerran kokeiltua, mutta hauskaahan sekin oli. Tavoitteena on enemmän päästä sinne minne haluan kuin varsinainen maastomöyriminen tai kisaaminen.

Pitkään on tullut ajettua etuvetoisella pakettiautolla ja mietittyä pitäisiköhän hankkia joku neliveto. Minulla on kuitenkin joku perversio pakettiautoihin ja mitään innostavaa nelivetopakettiautoa ei meinannut löytyä. Sitten tuli vastaan myynnissä oleva auto, joka herätti intohimoa. Ostin sen ja rekisteröidyin tänne.

Saa huudella, jos tunnistaa vanhaksi autokseen.

wikke
02.03.2021, 18:35
Tervetuloa.

Tuon koppaiset Delicat jo vahän harvinaisempia maassamme. Yksi hopean värinen pyöri Länsi-Vantaalla aikanaan toisinaan enemmänkin, ja toinen saman värinen kuin tuo sinun, Helsingin ytimessa diplomaatti (ei jaksa muistaa minkä maan) kilvissä. Harvoin noita näkee. Vanhempia "enemmän/useammin". Tai ainakaan itse nelisatasia hirveästi bongannut...

PullakUazki
15.03.2021, 19:58
Olen hilkun yli nelikymppinen ohjelmistoinsinööri, Uudenmaan laitamilta. Offia olen harrastunut eri muodoissa: Läskipyöräily, umpihangessa hiihtäminen, retkeily ja melonta ovat asioita joiden parissa on aikaa kulunut. Autona meillä on pojan kanssa Land Rover Defender, portaaliakselein ja lukotkin löytyy. Tosin mittakaavassa 1:10 ;)

Luonnossa liikkuessani olen pannut merkille kattavan, eri kuntoisten metsä(auto)teiden verkoston. Yleensä näitä on joutunut kävelemään / pyöräilemään / hiihtämään kun omasta farmarista on loppunut maasto-ominaisuudet kesken.

Ensisijaisena intressinä on löytää jonkinalinen mobiili tukikohta, jonka avulla pääsen asteen syvemmälle korpeen. Mukaan tulee harrastus- ja majoitusvälineet. Tai voisipa autokin toimia majoitteena. Minua kiinnostaa myös ihan puhdas maastoautoretkeily. Pohjois-Karjala, lappi, Norja ja itänaapuri tarjonevat tähän eri tasoisia mahdollisuuksia.

Pari automerkkiä on iskenyt: Jeep XJ ja UAZ buhanka. Lopullista hankintaa ei ole vielä tehty mutta muutamia yksilöitä on kokeiltu. Uskon, että lähiaikoina jompikumpi vielä tulee taloon.

Autojen korjaamisessa ja huoltamisessa olen untuvikko. Olin lienee teininä jonkinlainen poikkeusyksilö kun menopelit eivät juuri kiinostaneet. Kortin suoritin myöhemmin ja ensimmäisen oman auton ostin vasta "pakosta" kun jälkikasvua tuli. PK-seudulla kun asui niin julkinen liikenne toimi. Sinänsä erilaiset tekniset härvelit ovat aina kiinostaneet ja työkalut pysyvät vaihtelevalla menestyksellä kädessä. Pieniä rakennus- ja remonttihommia on tullut tehtyä ja hitsata osaan auttavasti.

Moggen
10.08.2021, 06:54
Mukana aiheuttamassa nykyisen mallin mukainen 4WD harrastustoiminta 1980 luvun loppupuolella
Korjannut ja uudistanut niin paljon tekniikkaa etten enää muista mikä oli tärkein, maansiirto ja lentokoneet puuttuu listalta
Viime vuosikymmenet LVI-alalla

Kuvake paljastaa kuka olen, aikoinaan oli 6 eri mallia 4x4 pihalla
Niistä enää jäljellä 2 kpl Unimog, molemmat samanikäisiä minun kanssa
Iso on työn alla, pieni saattaa olla myynnissä jos tulee iso nippu rahaa kouraan. Ostan näihin autoihin kaikki liittyvät puute-osat!

Lamakaaos -90 luvulla teki lopun hyvin sisäänajetusta toimialasta
No, velat maksettu ja lapset kasvaneet aikuisiksi ja työpaikat on. Hyvä juttu!
Itse omien päivien herra, sairaseläkkeellä.
Talo toistaiseksi sama, paremmassa kunnossa

Useampi tohtori vaatii voimistelusalin käyttöä kunnon ylläpitämiseksi mutta hiekkapuhalluslaitteiston rakentaminen, autojen korjaus, nurmikon leikkaus, pihatyöt, kylätoimikunnan auttaminen, katonmaalaus ja aurinkopaneelien asennus ym. vie kaiken ajan...
Harrastus? En todellakaan ehdi harrastaa mitään:)

Dervish
16.10.2021, 07:06
Uusi "offaaja" mutta näköjään jo vanha palstan jäsen. Liekö aika koittaa aktivoitua vaatimattoman 13 vuoden hiljaiselon jälkeen kun pihaan tuli "disco mörkö".

Aikoinaan tuli kierrettyä kaiket kesät auto(ja erotiikka)tapahtumia kuvaamassa ja silloin näköjään on tännekin tullut rekisteröidyttyä. Toki kuvat ei ole enää missään esille, vain omissa arkistoissani tallessa.

Onko tämä sitten jotain myöhäistä neljänkympin kriisiä ja ittensä ja ongelmien hakemista, mutta Land Rover Discovery II tuli eilen kotiutettua omaan pihaan.
Mitään oikeaa tatsia ei ole oikeaan nelivetoiluun ei ole, satunnaista BJ40 kruisailua laina-autolla asfaltilla ja Pornaisten Paratiisissa Krazeilla jne härveleillä kokeilemista. Nyt saa leikkinelikko lähteä kiertoon, eli audi a3 1.8tq.

Ensitöikseen pitää vähän rengasostoksia ja pari pientä pisteosaa hoitaa kuntoon, ja disko mörkö on sitten tarkoitus olla daily beater, eli työmatkaa tulee saamaan, katsotaan koska rohkenee mennä maastoon, ihan soratien ulkopuolelle.
Eli paljon on opettelemista ja tutustumista edessä.

Jos joku tunnistaa auton, niin saa kertoa historiaa jne. Kuitteja olikin jonkun verran mukana parinkin edellisen omistajan toimesta mutta en ole vielä ottanut yhteyttä suoraan.

Sergey
28.11.2021, 12:16
Itellä oli 90 luvulla pari maastoautoa, Chevy K5 Blazer ja Range Rover. Mutta se siitä. Ne kuitenki jääny ikimuistoisesti mieleen, ja nyt sattui, päivänä muutamana, että Pihaan tupsahti Japanin tähti 7 paikkainen kirkkovene vuodelta 2005.

Tuossa mietin, kun tämähän on jo jotenkuten ns. oikea maasturi, automaatilla ja 3.2DID, niin sillähä voisi vaikka soramontullaki käydä?

Ongelma on se että mulla ei ole kun 17" kesä ja nastarenkaat. Kilsoja tulee ehkä 5000km vuodessa, niin meinasin että jos laittaisi 265/75/16 nappularenkaat.

Kysymys kuuluu, Minkälaiset vanteen speksit voisi/saisi olla?

Edessä on joku 20-30mm korotuskalikka, mutta ajattelin muovipalikat ottaa pois ja laittaa pidemmät jouset ja iskarit eteen ja taakse.