View Full Version : mitkä akselit 304 Volvoon?
Niin kun tuossa pihassa on kilvissä oleva 304nen niin mitkä suorat akselit siihen?
?Hjta ja patrollia on tontilla. Piisaisko massat? Jos ei niin missä piisais?
tapsa4x4
18.01.2014, 23:53
C306 helpot laitaa ja akseli painot riittää tai Eteen dana60 ja taakse chevy 14bolt. Vois akseli massatkin piisata.
taaksehan tulee tuplana, niin piisaa paren?, mulla ei lukenut tyyppikilvessä massoja volvossa?
Niin kun tuossa pihassa on kilvissä oleva 304nen niin mitkä suorat akselit siihen?
Myy mulle halvalla, niin ei tartte suorilla akseleilla pilata.
Myy mulle halvalla, niin ei tartte suorilla akseleilla pilata.
määrittele halpa? joku hj tms range tai disko kävisvaihossa. jä vähän väliäkin hyvään?
ei vaan, sais sellasen terveistenajo auton, mittään ei tee mutta vois rakennella? lätty lava ja dieselpata 38,5" renkaat jne pilkki päälle?
amppari/radio akselimassat alunperin 1700kg/akseli, paljonko lie otteeseen merkattu?
pitää tarkistaa, paljonko lie hj, tai joku jenkki akseli? siis semmoinen jota löytyy helposti, ja etullisesti?
voiko liian pieniä massoja kompensoida lisäämällä 4nen akselin?
Akselimassatt 1700 /akseli. Kokonaismassa 4500 omamassa3400.
??
Eli hj ei piisaa ? Entä 2 etusta 2rakasta hjsta? Vai
HJ:ssa 1300kg etunen 1600kg takanen.
Jossain isossa pickupissa saattas massat riittää.
Mulla ois yks joutilas chevyn 14-pulttinen. Tuppaa vaan olemaan takamurikka keskellä noissa jenkkiakseleissa, joten pientä soveltamista kardaaneiden haaroittamiseen.
HJ:ssa 1300kg etunen 1600kg takanen.
Jossain isossa pickupissa saattas massat riittää.
Mulla ois yks joutilas chevyn 14-pulttinen. Tuppaa vaan olemaan takamurikka keskellä noissa jenkkiakseleissa, joten pientä soveltamista kardaaneiden haaroittamiseen.
Näillänäkymin vain neliveto tulossa..
Ainaki Ramissa D60 etuakseli 2200kg ja D70 taka-akseli 2750kg
Nuoren ja Tyhmän kans spekuloitiin et proton akselit vois olla kova, mistä niitä vaa halval sais ?
jospa se kuusankoski kohta luopuis siitä upm:n entisestä sisun vetomestarista :D
olis neliveto ja ainakin tuhdit akselit.. eikä olis kaukana hakea.:rolleyes:
jospa se kuusankoski kohta luopuis siitä upm:n entisestä sisun vetomestarista :D
olis neliveto ja ainakin tuhdit akselit.. eikä olis kaukana hakea.:rolleyes:
Tulee vaan turhan painava, jos järeetä akselia sinne tarjoaa. On kuitenkin kevyt auto muuten. Tai jos siitä ei oo haittaa ja kovin upottavalla niitä terveisiä toimittele.
Mie oon kuullu juttuu, et monet on käyttäny volvoissa sellasia salisburyn porttaaliakseleita? Niitä löytyy vissiin mm. Tojotista?
niii? eikäkun tässähän on se idea siis että mulla on 2 volvoa = kuudelle akselile paikat mutta omistan vain 1etu+2taka akselia.
ja sentakia kyselen.
ja ajattelin että jos taakke sitten telat ja jottai puunajo suohiippailu juttuja sitten varovasti. :)
http://www.nettikone.com/muu-merkki/valmet/1230814
Tuossahan ois ollu edullisesti pari rockwelliä. Liekkö menny kaupaksi?
Nuoren ja Tyhmän kans spekuloitiin et proton akselit vois olla kova, mistä niitä vaa halval sais ?
Mielummin gatsista, olis kevyemmät...
GAZ-66
Moottori 275 kg
Moottori + kytkin + vaihteisto 333 kg
Vaihteisto 56 kg
Jakovaihteisto 48.5 kg
Taka-akseli 253 kg
Lehtijouset edelliseen 48.5 kg
Etuakseli 330 kg
Mielummin gatsista, olis kevyemmät...
ja murikan alla 30 cm vähempi tilaa
Telat koko matkalle?
eekäku taakke sellaiset puolitelat tarvittaessa ennen metsään menoa.
mutta olisi paljon helpompi siirtää sinne metsänreunaan ajamalla..
Vähän tää on tälläista puolitotista tää suunnittelu. mutta kun ei se akseliton volvokaan paljoa "hyödytä"
ja murikan alla 30 cm vähempi tilaa
30 mm on lähempänä...
VOLIATTI
22.01.2014, 20:03
Ponttoonit?
joo hydraulivetonen 304 ja alumiinipyörät:D
http://www.youtube.com/watch?v=o-yWaz2vmG8
Käyt Hollannista Reomielta hakemassa M35A2:n alustan ja nostat Volvon korin päälle...... Olisi Dieselkin valmiina :D (5000€ oli viime keväänä hinta koko autolle)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=855&pictureid=147668
jospa se kuusankoski kohta luopuis siitä upm:n entisestä sisun vetomestarista :D
olis neliveto ja ainakin tuhdit akselit.. eikä olis kaukana hakea.:rolleyes:
Hiukan mallista riippuen toi vetomestarin etuakseli painaa n. 700kg :)
Mulla oli Dodgessa taka-akselipaino 3300kg, Dana70 akseli
ja tolle D70 akselille Wikipedia ilmoittaa 7500lbs eli noin 3400kg ja HD versiona 10000lbs eli noin 4500kg akselipainoa
Vähän tää on tälläista puolitotista tää suunnittelu. mutta kun ei se akseliton volvokaan paljoa "hyödytä"
Ite joskus pyörittelin mielessä ajatusleikkiä siten että C306 volvosta akselit "johonkin" ja loppu Volvosta vaikka ihan vaan takavetoinen kuljetusauto sille "jollekin"... Esmerkiksi jonkun ison paripyöräpakun/pikkukuorkin akselit volvoon alle siten että yhdessä taka-akselissa riittää kantavuus. :D:rolleyes:
EDIT: siksi just 306 kun siinä on tiheämmät välitykset offihommiin ja toisaalta loppurovi on pitempi ja kantavuutta/kokonaismassaa enemmän jolloin kantavuudesta ei tule ongelmaa.
Ei huono idea. Paripyörä taka aksula ja vetämätön teliakseli nostolla tai kevennyksellä tai jopa käännöllä. Sitten piiiitkälava päälle tai pikku puolikkaan veturiksi. Koneena joku mersun st..
Ei huono idea. Paripyörä taka aksula ja vetämätön teliakseli nostolla tai kevennyksellä tai jopa käännöllä. Sitten piiiitkälava päälle tai pikku puolikkaan veturiksi. Koneena joku mersun st..
Pitkä hytti, et ois punkka tila matkassa ja siihen sopiva lavetti jonka päälle sit mönkimä volvo
graz;in jakiksesta/vedonvälittimestä? taitais saada vedon molemmille taka-akseleille sekä eteen vaan oisko liian suuri/painava :confused:
graz;in jakiksesta/vedonvälittimestä? taitais saada vedon molemmille taka-akseleille sekä eteen vaan oisko liian suuri/painava :confused:
KRAZ-255B
Moottori 1200 kg
Moottori, kytkin ja vaihdelaatikko 1385 kg
Vaihteisto 248 kg
Jakovaihteisto 420 kg
Etuakseli 927 kg
Taka-akseli 835 kg/kpl
Rengas (1300x530-533) + vanne 225 kg/kpl
Pitkä hytti, et ois punkka tila matkassa ja siihen sopiva lavetti jonka päälle sit mönkimä volvo
graz;in jakiksesta/vedonvälittimestä? taitais saada vedon molemmille taka-akseleille sekä eteen vaan oisko liian suuri/painava :confused:
Tämähän täytyy pitää muistissa! :D makuuhyttinen puolikkaanveturi telillä. FH303globetrotterXL Ei löytyisi joka nurkalta moista. Ja jäisi hyötykäyttöön kun porttaali X vessa matkaisi kärryssä. :)
Tämähän täytyy pitää muistissa! :D makuuhyttinen puolikkaanveturi telillä. FH303globetrotterXL Ei löytyisi joka nurkalta moista. Ja jäisi hyötykäyttöön kun porttaali X vessa matkaisi kärryssä. :)
Hmmmm... täähän alkaa kuulostaa jo suunnitelmalta, kuka tekee ensimmäisenä? :D Itse kylläkin tekisin ihan yhdellä isommalla taka-akselilla mutta oishan tuollaisessa "dare to be different" asennetta mukavasti. :D
Joo visio on jo päässä! Pystyputket vielä ja perus rautakeula+ilmatakapää alusta. :D Kohta loppuu mäyrikset kesken ja akseleita on joka nurkalla.. :p :D
Kohta loppuu mäyrikset kesken ja akseleita on joka nurkalla.. :p :D
Tätä odotellessa... :D
Onhan tuota tullu pyöriteltyä ajatusta että mitä kaikkea akselittomasta Volvosta vois rakennella. Siinä on kumminkin selkeä perusrakenne ja se tela idea on myös käyny mielessä mutta hiukan erilailla: 2 kpl riittävän vahvoja taka-akseleita "jostain" (eteen ja taakse) ja molemmat koko akselit käätymään "kääntöpöytä" tyyppisellä ratkaisulla auton alla niin ei tarvi kääntöjarrujen kans pelata vaan onnistuu helposti loivemmatkin kaarrokset ja kuitenkin säilyisi riittävän ketteränä kun molemmat akselit ohjaamassa... :eek: Nooh, nämä nyt on tämmösiä perjantai illan jupinoita... :D
yhdellä isommalla taka-akselilla
niin akseleita voi lisätä ja poistaa, mutta saako 4 hjn akselilla sitten kantavuuden piisaa 1300+1300 ja 1600+1600 teoriassa kyllä, mutta miten käytännössä? matti? anyone?
ps. privalla voi tarjota projekti/budjetti hintaisia akseleita isolla kantavuudella.. :D
hiluvitkutin
25.01.2014, 06:08
Eilen kävin traktori liikkeessä, hyllyssä näky olevan jotain peräkärrin napoja.
Kantavuutta ainakin löytys, mut max nopeus tais olla 60 km/h.
Löytysköhän ikh:n sivuilta lisää? En kyllä osaa sitte sanoo saako semmosista tehä.
EDIT. http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarvikkeet/Peravaunutarvikkeet_-_isot_perakarryt#!52
ei taija näistäkään olla...