Kirjaudu sisään

View Full Version : PäHäMan Kevät reissu venäjälle Pääsiäisenä 17-21.04.2014

_Tero_
17.01.2014, 13:09
Joo eli kevään venäjän reissun päivä määrä lyötiin eilen lukkoon hallituksen kokouksessa ja se on tänä keväänä pääsiäisenä, eli torstaina 17 päivä lähtö töiden jälkee ja maanantaina paluu 21 päivä ja noi kaikki päivät on pyhiä niin ei tarvitse kenenkään valittaa ettei saisi töistä vapaata :D:D
Eli ei muuta ku pikku hiljaa kaivaa autot pusikosta taas talliin ja alkaa kattoo kalustoa kasaan :D..
Kerhon PJ teltta ja erittäin hyväksi todettu webasto lähtee mukaan ja noin 10 ensimmäistä innokasta mahtuu sinne nukkumaan, mutta kaikki teltta materiaali jaetaan teltassa nukkujien kesken, eli kuljetus tilaa oltava teltta romuille mikäli meinaat siellä nukkua:D
Reiteistä ei ole vielä olllut mitään puhetta mutta varmaankin perus kannakselle suursuon suunnille ollaan menossa mutta se tarkentuu sitten lähempänä reissua..

Lähtijöitä

Team Pihlaja(Tero, Kake, Toni, Tommi) / Haisuli
Potteri & Joonas / Töttöröö Jylle
Tapsa4x4 & Sanna / Porttopate
Kekkula & Mikko / Joku Toyota
Vehviläinen & Jussi / TörrörHilux
Mikjus & appari? / Räkytäky
Joppa & appari? / HJ
Väihkönen & appari / Bertta
KiimaTapsa & Vesku & Ossi / UniMoggi
Ukkonen & appari? / PorttoHJ
Joonaz & sami_k, & vk4wd / BatteryMäyris
Keinäsen Harri & appari? / UniMoggi

tapsa4x4
17.01.2014, 17:10
Mukana ollaan.2-telttapaikaa.

offroadjouni
17.01.2014, 17:45
Ilmoittaudun mukaan, mutta työasiat aiheuttaa vielä riskin tälle reissulle. Eli apparin paikka voi olla vapaa, mutta apparilla olis hyvä olla backup-suunnitelma esim. mäyriksessä jos minun lähtö kariutuu. Eetza? Otan tuttuun tapaan oman teltan mukaan ettei tarvii sosialisoitua kenenkään kanssa. :D

_kekkula_
17.01.2014, 22:13
Mä ja mikko aikoo lähtee kans, omalla teltalla ja Hiluxilla tai mun Hj:lla riippuen kunpi on lähtö valmiina

jv
20.01.2014, 20:03
minä ja jussukka ollaan kans lähdössä sikäli mikäli töpö valmistuu siihen mennessä :D varmaankin sit varaisin samalla kaks telttapaikkaa.

mikjus
20.01.2014, 22:58
Mukana jos vaan Räkytäky on leimassa ja kunnossa. Varaan kaksi telttapaikkaa jos vielä vapaana. Otan kyllä aina omankin teltan mukaan yllätyksien varalta. Lomien kanssa ei siis ongelmaa jos torstaina töiden jälkeen lähtö, kotonta myös "anottu" lupa :D JASA varaili jo apparin paikan.

Eetza
22.01.2014, 09:08
Ilmoittaudun mukaan, mutta työasiat aiheuttaa vielä riskin tälle reissulle. Eli apparin paikka voi olla vapaa, mutta apparilla olis hyvä olla backup-suunnitelma esim. mäyriksessä jos minun lähtö kariutuu. Eetza? Otan tuttuun tapaan oman teltan mukaan ettei tarvii sosialisoitua kenenkään kanssa. :D

Riippuu siitä saatko äänentoiston kuntoon... :)

toyota4x4
22.01.2014, 09:23
tulossa ollaan joo.

_Tero_
22.01.2014, 13:40
Teltta jo näillä näkymin puukattu täytee,, koska meitä saatta pihlajan perheestä lähtee neljä heppua ja venhin, jussilaisen, tapsan porukka eli meit on kymmenen mutta katotaa sitten lähempänä se asia tarkemmin ketä on lähös ja ketä ei :D

ugly_hj
22.01.2014, 21:07
Joo mäki oon lähössä.

burton
22.01.2014, 21:29
VAROVAINEN ilmottautuminen multa ja Iironsialta.
bertta on kyllä voimissaa jo ennen tota reissua mut se kyl ehtii hajoomaa kans monta kertaa :)

ukkonen7
02.02.2014, 14:50
Voisin suorittaa Toyotan neitsyt reissun, eli letkassa perässä. Onneksi vielä aikaa reilusti sillä näperreltävääkin on.

toyota4x4
02.02.2014, 17:12
mullakin on toi hiluxin "kytkin remppa" menossa mut toivottavasti saa valmiiksi ajoissa.

jv
18.02.2014, 19:46
minun ja jussin lähtö kans näyttää hieman varmemmalta kun hommasin hieman valmiimman kikottimen ku toi töpö tuntuu valmistuvan huonosti ittestään...tai minun ainakii, en tiiä suostuuko jussi tulemaan törrörör hiluksin kyytiin :D

ugly_hj
18.02.2014, 20:58
Joo mut voiki poistaa tolta listalta lähen vähä myöhemmin.

MakeO
19.02.2014, 20:02
Joo mut voiki poistaa tolta listalta lähen vähä myöhemmin.

:( älä nyt oo tommonen ... mukaan vaan.

Btw.. kerhokirjeessä mikä saapui täs viikolla oli maininta että kerho teltta on jo tod näk. täynnä mutta voidaan
ottaa toinenkin mukaan jos on halukkuutta. No minä ja kännäri voitais ainakin tarvita semmosen majoituksen jos se on fiksumpi ratkaisu kun toi oma perus Inari retkiteltta..?

_Tero_
19.02.2014, 22:29
joo toinen teltta ilmeisesti kyllä lähdössä mukaan mutta pitää olla sitten aktiivisia pystyttäjiäkin ja teltan purkuukin löydyttävä porukkaa... ja veikkaampa että pääsiäisenä on jo niin lämmin että varmaan pärjää ihan normi pikkuteltassakin komiasti:D

joonaz\
07.03.2014, 20:04
Mukana ollaan volvolla
apparit sami_k, vk4wd

kingkong78
07.03.2014, 21:06
Mitähän toi reissu kustantaa tai mink verran on aikasemmil reisuil menny pakollisiin menoihin rahaa ja mitä lippuja lappuja tarvii et pääsee rajan yli

jv
07.03.2014, 22:52
jos viisumi on taskussa ja ruuat ostettu sekä auto rajan tuolla puolen, niin kituuttamalla n.200€ oon apukuskin kanssa pärjänny. mut aina täytyy muistaa et odottamia kuluja voi syntyä esim. auton hajottua, et suosittelen varaamaan muutaman satasen rahaa mukaan reissuun.

mun ja jussin normi setti:
suomesta naftaa sen verran et pääsee rajasta yli.
n.100€ ruokakauppaan
n.150€ rajakauppaan
n.100€ ryssän löpöön
n.40€ ruokatäydennyksiin kyläkaupasta
n.50€ taxfree ostoksiin
+ huoltoasema ruokailut suomen puolella

burton
07.03.2014, 23:06
Vedä tero mikko ja mut listasta pois, ei pysty lähtee.

Jari
08.03.2014, 07:45
ite oon laskeskellut että noin 100e piisaa päivässä (diesel ruoka juoma), ei tarvii sniiduilla, mutta ei sillä vielä kovin paljoa ostelekkaan.
ja valmistautumiseen menee joku~200 yleensä.. (öljyä yms huoltoa ja kilkettä) eli noin 500 per safari.

jv
08.03.2014, 09:31
Vedä tero mikko ja mut listasta pois, ei pysty lähtee.

PUMPPAUKSEN MAKUA, et vaan uskalla VEEKASILLA lähtee rajan tuolle puolen. ja tällä kertaa ei kelpaa syyksi et rahat on vähissä. :p kerätään vaikka kolehti.

_Tero_
09.03.2014, 04:28
joka autoon sitten polttoainetta/ruokaa/juomaa/varaosia sen verran että kerran käydään nopeasti pyörähtää ihmisten ilmoilla tankkaamassa muuten pysytellään mettässä poissa ihmisten ilmoilta..

ruuat kun on ostettu suomen puolelta niin mulla ollu noin 500-600e rahaa rajan takana juomiin ja polttoaineisiin ( jota haisulilla palaa noin 250litraa safarilla) ja apukuskit on janosia niin rahaa syytä varaa tarpeeksi jos sattuu vaikka jotain haaveria että jos joutuu menemään paikalliselle korjaamolle tai tilaamaan hinaus auton... rahat saa vaihtaa takas lähes samalla kursiilla kun tullaan takaisin suomeen niin käytännössä ei väliä vaikka varaa reippaasti valuuttaa :D
ja eihän sitä tiedä koskaan jos joutuu miliisien kanssa neuvottelee jostain niin silloin on hyvä olla valuuttaa :D:D

impi80
14.03.2014, 11:29
Viisumissa vielä virtaa toukokuulle, eli jos joku tarttee apparia niin voin lähteä.

_kekkula_
21.03.2014, 09:21
Kuinka porukoilla on autot nipussa?

Täällä perus hässäkkää vielä, hiluxista puuttuu leima ja kytkin on pazkana.
Ei onneksi ihan mahdottomasti oo.

Edittiä.

Varaosista sen verran että jos joku ottais Hj:n lukko akseleihin vara vetarit mukaan, mulla ei enää ole varalla.

tapsa4x4
21.03.2014, 09:23
Kuinka porukoilla on autot nipussa?

Täällä perus hässäkkää vielä, hiluxista puuttuu leima ja kytkin on pazkana.
Ei onneksi ihan mahdottomasti oo.

Akselit osina.takavinssin sähköt.auto omat sähköt häviksissä.syyläri vuotaa.takakontin luukun tarveaineet vielä maailmalla tulossa.etuvinssi huoltaa ja monta pikkujuttua vielä.

ukkonen7
21.03.2014, 11:13
Ei leimaa, ei muutoskats, ei tankkia(paikoillaan), ei takaikkunoita, lataus häiriö, hivenen maalaamista, lisä valaistusta, LA, radio, pieni neste vuoto, laatikoiden tasaus letku, takaluukun tiivisteet jostakin? Ja paaaaaaljon testi ajoa.

mikjus
21.03.2014, 15:14
Jaa jospa sitä tekis muistilistaa itselleenkin.

Tekemättä:
Leima puuttuu
takakulman lasi puuttuu
etuperä pinionin laakerit loppu, vaihdettava uudet
takaperä laakereissa klappi, pinionin yläpää, laakerin vaihto
akselin pään puslat etu/taka aika huonona
jarrujen tarkistus ja ilmaus
käsijarrun putsaus ja säätö
öljyjen vaihto periin, huohottimien fiksaus (TG huohottimet kii)
laatikoiden öljyjen tarkistus
koneen öljyjen tarkistus/vaihto

Tehty:
naruun pitää pleissata koukku
Yks 4.88 avoin varamurikka kasattu
panhardin puslat vaihdettu
yks korinkannake pitää korjata

_Tero_
22.03.2014, 23:22
Haisuliin tuli tänään leimalla hylky eturiippujen puslat ovat hävinneet jonnekkin :D
uusintaan ens viikolla mutta onneks aivan pakko ei ole leimaa saada kun elokuussa menee vast vanhaks:D toinen murros täytyy vaihtaa vielä cromoon kun meni itsenäisyys päivänä paskaks pienessä ojaan suistumisessa nyt orkkis paikallaan mutta vähä luulen että ei tule menestymään tolla massalla joten vaihdettava :D muuten oikeestaa vehkeet rokkaa toistaseks ainakin :D teltta vehkeille meinasin käkästää vielä kuljetus laatikot katolle ni ei ole kontissa tiellisenä :D

toyota4x4
23.03.2014, 15:54
kattokaa on google street wievit meijän leiri paikoista ymm. https://www.google.fi/maps/@60.743563,29.520611,3a,75y,191.91h,76.9t/data=!3m4!1e1!3m2!1st_-MD8ZTyZ6NSrbhz_DIBw!2e0 kuoppanen hiekka tie vuoksen varrella.
https://www.google.fi/maps/@60.918028,29.76118,3a,75y,102.16h,69.41t/data=!3m4!1e1!3m2!1s2g65mkInhsxqiIi9RQuCew!2e0 räisälässä tankilla

offroadjouni
04.04.2014, 23:04
Minulta jääkin tämä reissu väliin. Pitäkäähän hauskaa ja ottakaa kuvia/videota.

_Tero_
05.04.2014, 21:28
Minulta jääkin tämä reissu väliin. Pitäkäähän hauskaa ja ottakaa kuvia/videota.

mikäs ny tuli kun ei pääse reissuun mukaan:confused:

offroadjouni
06.04.2014, 08:50
mikäs ny tuli kun ei pääse reissuun mukaan:confused:Jeepissä on aika paljon hommia jäljellä ennen kuin pääsee seuraavalle ajokeikalle: jäähdyttimen "mystiset" hajoamiset, pakoputken uudelleen rakentaminen, tukivarsien puslat, katsastus, vinssin epämääräiset äänet yms. Uskoisin että saisin ne kyllä tehtyä valmiiksi ennen määräaikaa tekemällä pidempää päivää tallilla, mutta samalla on turhan paljon palkkatöitä menossa. Kamelin selän katkaisi kuitenkin se että tuli tilaisuus lähteä Maltalle kalliokiipeilemään samaan aikaan, joten päätin nyt sitten lähteä siinne Venäjän sijaan.

Aion kyllä uusia vuosiviisumin ja tarkoitus on päästä vielä useammalle Venäjän safarille tänä vuonna.

jnu
06.04.2014, 14:46
Jouni on vaan katkera kun venäjällä ei pääse kalliokiipeilemään :)

_Tero_
06.04.2014, 19:58
Haisulilla käyty tänään ajamassa vähä testi lenkkiä maantiellä ja todettu että tuntus rokkaavan että ei muuta kuin kamat kyytii ja kohti itää:D:D

ukkonen7
06.04.2014, 20:56
Toyotassa leima ja päästy lenkkiä ajelemaan eli sen puoleen hyvä, vielä tracion baarit, neste vuoto ja sisusta puuhaa.

MakeO
07.04.2014, 20:45
Vituttaa kyllä ihan sikana mutta ei auta muutakuin perua osallistuminen tähän keikkaan mun ja kännärin osalta. Syynä on meikäläisen pitkittynyt toipuminen silmäleikkauksesta ja tästä johtuen epäilys etten ole vielä reissukunnossa ens viikollakaan. 42" Irokit kännäri sai kyllä sopimaan aika hyvin hj:n alle mutta välitystysten vaihtaminen periin on vielä pahasti kesken yms säätöä on tekemättä. Toi Venäjä on pikkasen liian rankka paikka lähteä testaamaan kalustoa niin on parempi että siirretään reissua meidän osalta muutama viikko etiäpäin.. :(

_Tero_
07.04.2014, 20:48
ei saa luovuttaa :D :D

MakeO
07.04.2014, 21:03
ei saa luovuttaa :D :D

Pakko luovuttaa tällä kertaa, touko- kesäkuussahan on ilmeisesti lähdössä jonkin sortin "iskuryhmä" niin jospa silloin olisi kalusto ja miehet siinä kunnossa että uskaltaa osallistua kahinoihin . . :D

jv
08.04.2014, 19:34
hiluski leimattu, eli vinssiä ja pikkuhifistelyä vaille lähtö valmiina. mun ja jussin viisumit pitäs tulla viimeistään ens viikon alussa.

mikjus
08.04.2014, 20:00
Niin tähänkin tuli viime viikolla leima että tärähti. Just tein nettitullauksen uudesta välityksestä joten ehtii varmaan kasailemaan arbbimurikan uusilla laakereilla ja välityksillä. Nyt on kiinni avoin varamurikka. Muuten olis aikalailla pakkaamista ja loppuhipistelyä vaille valmista. PRKKL! Green cardikin tuli jo kolmannella kertaa oikein :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=153278

toyota4x4
08.04.2014, 21:08
vara suunitelma B otettu käyttöön, katsastus suoritettava tällä viikolla.

tapsa4x4
08.04.2014, 21:47
etuvinssi kaipaa remonttia
2-rengasta vuotaa.
takakontin luukku sai vasta pohja värin niskaan.
inventteri vielä postissa.
ohjaus tehostin mykkä.
ja monta muuta hommaa kesken.

sekä ilman putsarin osat tulossa vasta saksassa.

_Tero_
09.04.2014, 11:04
MUISTAKAAHAN KAIKKI KATTOO ETTÄ GREENGARDI ON VOIMASSA!!!!!!!:D:D

ukkonen7
10.04.2014, 12:50
Green card noudettu ja vähän vielä touhua mut JOKO MENNÄÄ:D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6136&pictureid=153317

toyota4x4
10.04.2014, 13:13
on se hieno hoojii :)

_kekkula_
10.04.2014, 13:58
Toi on jo niin hieno etten pysty ikinä enään laittamaan kuvia mihinkään omasta porttoHj:sta:D

_Tero_
10.04.2014, 16:22
[QUOTE=ukkonen7;1122921]Green card noudettu ja vähän vielä touhua mut JOKO MENNÄÄ:D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6136&pictureid=153317[/QUOTE

Kai sulla on snorkkeli tulossa??:D:D:D

ugly_hj
10.04.2014, 19:59
helkkari, toi hoojii on kyllä tosi hieno!

ukkonen7
10.04.2014, 20:40
Kiitos kiitos, nyt meni Tero yö unet. Mentävä siis väsäämään yövuoroon tallille vielä snorkkeli. Kuva vain kaunistaa, saaakos siitä omasta ilmanputsari pöntöstä helpolla veden pitävän? Tehää oma topikki siitä sitten jos tulee lisää kysyttävää kun ei kuulu tänne.

tapsa4x4
10.04.2014, 22:43
on se snorkkeli hyvä olla, mulla vaan ilman putsarin osat on päätyneet tanskaan tänään vaikka piti tulla saksasta suomeen?

huomenna selviää miten ton etuvinssin kanssa käy,joko ei oo ollenkaan tai sit on 3 romusta kasattu raato jolla voi varovasti itteään hinailla Tai sit saadaan kuntoon ongelma
on vaan että tarvittavia osia on lähimmillää englannissa.

ukkonen7
11.04.2014, 06:08
Jos ton snorkkelin Sais edes tehtyä reissuun kiinni, panssarit ja tractionit jäi tekemättä mut pitää otta jostain pari latia mukaan/ ajella järjellä. Toivotaan et koneen muut oheis laitteet kestää kun niitä ei ole nyt varalle.

offroadjouni
11.04.2014, 06:41
huomenna selviää miten ton etuvinssin kanssa käy,joko ei oo ollenkaan tai sit on 3 romusta kasattu raato jolla voi varovasti itteään hinailla Tai sit saadaan kuntoon ongelma
on vaan että tarvittavia osia on lähimmillää englannissa.Mikä osa sulla on puutelistalla?

_Tero_
11.04.2014, 07:12
Onko kelläään ottaa volvon porttaaleihin apparin puolen lyhkästä etu tikkua joka on lukon puolella? kun mulla ei ny ole sitten sitä varalle kaikki muut tikut kyllä on mukana:D

tapsa4x4
11.04.2014, 08:12
Jos ton snorkkelin Sais edes tehtyä reissuun kiinni, panssarit ja tractionit jäi tekemättä mut pitää otta jostain pari latia mukaan/ ajella järjellä. Toivotaan et koneen muut oheis laitteet kestää kun niitä ei ole nyt varalle.

soita!

tapsa4x4
11.04.2014, 08:15
Mikä osa sulla on puutelistalla?

Kaikista kolmesta räikästä on rummun muovilaakeri ja stefa hajalla vaihteiston puolelta ja samoitten jarru akselin neulalaakerin on aivan loppu.

alakerran romut löytyy atlokilta mutta jarruakselin laakeria ei,tänään yritetään tehä tilalle laakeri pronssista sellainen.

tapsa4x4
11.04.2014, 08:15
Onko kelläään ottaa volvon porttaaleihin apparin puolen lyhkästä etu tikkua joka on lukon puolella? kun mulla ei ny ole sitten sitä varalle kaikki muut tikut kyllä on mukana:D

tikku löytyy jos vaan joku kerkiää purkamaan irti sen.

jv
11.04.2014, 09:38

hj:n pöntöstä saa ihan hyvän. hae vaikka etolasta/etrasta pätkä puruputkee ja rautakaupasta pätkä 76mm uponorin viemäriputkee nii saat snorkkelin tehtyä.

panssareista en olis huolissaan mut jotkin akselinkiertymisenestotangot/traction barit kannattas tehdä, vaikka väpyvi mallit jotka parannat myöhemmin.
Jouset on hojiin painolla erittäin kovilla volvolaisilla etenkin takana ja se järki loppuu kumminkin kun pimee on tullu ja vinssataan leiriä kohti aamuöystä.

mielummin ne tangot tekee kotona, kuin mutaspoorissa vaihtaa lehtipakkaa...

ittekkin tein eilen illalla hiluksiin taakse yhden ylälinkin keskelleakselia joka rauhoittaa kummasti pinjonin pomppimista. jouset alko menee mutkalle jo akalla koeajolla ilman linkkiä.

ukkonen7
11.04.2014, 09:41
VÄPYVI malli???

jv
11.04.2014, 10:05
VÄPYVI malli???

väliaikais pysyvä viritys = vä.py.vi :D

vanhan koulukunna pähäma slangia :p

jv
13.04.2014, 12:21
REISSUN LA-KANAVA ON SIT ch 12 fm.

myö lähetään to aamusta jussin kans toristelemään kohti rajaa et jos kekkula tai muut on innokkaita olemaan ajoissa rajan yli niin laittakaa vaikka yksityisviestinä mulle puhelin numeronne nii törmäillään jossain kohti matkaa.
mulla ei oo väliä et mistä mennään yli et svetosta tai vaalimaalta, aivan sama.

hattuvesku
13.04.2014, 13:39
Varmaan menee haarotuksella joka putkeen, joissa reikä ylhäällä. Eli siin onjo snorkkeli.

toyota4x4
13.04.2014, 19:34
vaalimaan kautta possu-kake ajetteli mennä siitä karuselliin ja kääntymän kautta pikku teitä kuukaapille.

ukkonen7
13.04.2014, 19:48
Traction tehty taakse ja snorkkelin jos kerkeis huomenna väsäämään.
Varaosa listaa mitä löytyy autoon
-etu kardaani(malla61)
-ohjausvarsi/adapteri/lj raidepään nivel
-startti
-laturi
-vesipumppu+hihna
Eli ei juuri mitään mutta mennää niillä mitä on.
Heinolasta lähetään jo keskiviikkona kurvailemaan ja nautiskelemaan itää kohti mutta onkos TO-PE leiri vakiosti jaakonsaaressa.

ukkonen7
13.04.2014, 19:51
Väpyvi:D:D:D:D kaikkea sitä kuulee ja oppii

jv
13.04.2014, 19:54
Todennäköisesti ei jäädä jaakonsaareen. Mennään torstaina jonnekkin lähemmäks mestoja. Leiripaikka tarkentuu myöhemmin.

tapsa4x4
13.04.2014, 21:53
Mulla auto rupee olemaan taas kasassa.kävin Maajussilla koe ajelemassa ja muuten pelas hienosti mitä nyt jakolootasta hävis vapaa ja pieni puoli.

tein pikku vuosi huollon ajolootan sisuskaluille ja nyt pelaa.mitä nyt öljyn mukana oli metalli purua "paljon"mutta en siitä aijo murhetta kantaa.

etuvinssi kaipaa näköjään vielä yhden jos toisenkin avaus kerran.

mulla on kaikenlaista varaosaa omaan autoon ja muihinkin autoihin sopivia on ainakin hj61 laturi,chevy tehostimen pumppu,volvon r-tankon päät.iso 24V flekti.volvolaiseen murros-suojakumi-6-pulttinen napa ja boksi.

torstai aamulla viedään koira hoitoon ja lähetään hallilta hakemaan traileri perään ja meinasin mennä vaalimaalta kun saa ton traileri yhdistelmän paremmin parkkiin.

_Tero_
14.04.2014, 05:33
EKAN YÖN LEIRI PAIKKA!!!!!!! on ainoalla tiellä joka menee suursuon läpi samassa paikkaa missä oltiin inteamin kanssa pitämässä sauna leiriä viime helatorstaina.. siinä on hyvää räppäily kenttää aika lailla :D.. koitan kattoo oikee koordinaatitki siihe jos osaan:D

mikäli jollai parempia ehdotuksia niin saa ehdotella :D

mikjus
14.04.2014, 07:31
Eilen kasattu taka arbbi ja tänään se menee alle. Sitten vielä öljyjen vaihtelua ja pääseekin pakkaamaan toivottavasti. Olen torstain töissä mutta koitan päästä edes vähän aikaisemmin. Myöhään se menee kuitenkin. Ylityspaikka pitää kattoo sen mukaan missä eka leiri.

Onko Inteam sauna tämä mikä on kuvassa? Helatorstai 2013 mihin osa porukasta jäi saunomaan. Kivijärven rannalla ennen Niittysuota ja suursuon alapuolella.

Koordinaatit Ozi Deg,Min N60 51,308 E29 34,150.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=153686

_Tero_
14.04.2014, 07:44
Juuri tuo paikka... minusta mennään siihe ekaa leirii.. osa porukkaa lähtee jo aamusta ni saavat räppäillä siellä sitten ku osa kuitenki tuloo illalla/yöllä leiriin..

mikjus
14.04.2014, 07:53
OK. Sveto - Antrea - Sokkala - Vuoksenrannan kirkko - Leiri noin 60km.

Liitin tähän zipattuna ozi reittiviivat ja pisteet.

Sveto - leiri 1 60 km.
Vaalimaa - leiri 1 120km. (vaalimaa - viipuri - antrea - sokkala - vuoksenranta -leiri)

En tiedä onks toi Vaalimaan reitti paras mutta ainakin ajettavaa tietä. Tietty jos haluaa pienemmille teille niin on vaihtareita?

mikjus
14.04.2014, 09:29
Pikaneuvoteltu Torstai vapaaksi joten pääseekin lähtemään ajoissa joskus aamupäivällä. JASAlla oli mun mielestä koko torstai kanssa vapaana jos vaan viisumissa on päivät kohdallaan.

Onko Torstain lähtijöillä nyt tarkempaa aikataulua ja onko Vaalimaa ylityspaikka suurimmalla osalla?

sami_k
14.04.2014, 10:03
Me lähdetään aamupäivän aikana liikkeelle salosta
Vaalimaalta ollaan menossa yli ja käydään viipurissa kaupoilla
Tarkempaa aikataulua ei vielä ole

jv
14.04.2014, 11:10
Pikaneuvoteltu Torstai vapaaksi joten pääseekin lähtemään ajoissa joskus aamupäivällä. JASAlla oli mun mielestä koko torstai kanssa vapaana jos vaan viisumissa on päivät kohdallaan.

Onko Torstain lähtijöillä nyt tarkempaa aikataulua ja onko Vaalimaa ylityspaikka suurimmalla osalla?

Minä ja jussi ollaan liikkeellä aamusta. Aateltiin tehdä lähtöä about ysiltä. Kekkulan poppoo ilmeisesti hurauttaa aamuksi lahteen kans et siitä sit parin hiluksin voimin aletaan valua rajaa kohti. Kaupassa vois käydä vaikka kouvolan prismassa perinteisesti.

EDIT. Mennään svetosta yli ja Imatran nesteelle sovittu tapaaminen kekkulan kans ennen puoltapäivää.
voitas mikjus törmätä vaikka kouvolan prismassa. jos kympiltä pääsis sieltä jatkamaan matkaa niin olis hyvä.

jussukka85
14.04.2014, 15:27
Hyvää keliä näyttäs paratiisiin

JASA
14.04.2014, 17:54

Sen verran on velvollisuuksia vielä hoidettavana torstaina että tyttö pitää viedä tarhaan kymmeneksi. Siitä pakkaamaan rojut autoon. Uskoisin että klo11 ollaan liikkeellä.
Viisumi tuli tänään ja siinä on virtaa... =)

jv
14.04.2014, 17:57
mulla on mukana seuraavanlaisia varaosia:

12v vinssin moottori
2L2:sen 12v laturi + jännitteen säädin
2L2 hihnat
öljynsuodatin 2L2
napalukko tojo
2kpl murroksia
3kpl vetarinstefoja tojo
takakardaani ja tukilaakeri hilux
jotain ohjausniveliä
8" hi pinion 4.88 välitys
matopaikkoja ja tubelesspaikkoja
n.36" varapyörä
kemiallista metallia
kaasujuotin ja tinaa
10L jokapaikan öljyä (teboil monitra)
jarrunestettä ja atfää purkit
+jotain letkuja ja sekalaisia tarpeita.

jakohihna pitäs varmaan käydä varuiks hakemassa vielä mukaan.

_Tero_
14.04.2014, 18:41
Hyvää keliä näyttäs paratiisiin

Joo hyvältähä tuo näyttää... ainaha kelit ovat suosineet paratiisissä kulkijaa:D

jv
14.04.2014, 19:49
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6563&pictureid=153772

hiluski pakattu ruokia ja vaatteita vaille. valojakin virittelin jos sattuu yösafariks menemään.

viisumitkin tuli, joko mennään :D

toyota4x4
14.04.2014, 19:57
Minä ja jussi ollaan liikkeellä aamusta. Aateltiin tehdä lähtöä about ysiltä. Kekkulan poppoo ilmeisesti hurauttaa aamuksi lahteen kans et siitä sit parin hiluksin voimin aletaan valua rajaa kohti. Kaupassa vois käydä vaikka kouvolan prismassa perinteisesti.

EDIT. Mennään svetosta yli ja Imatran nesteelle sovittu tapaaminen kekkulan kans ennen puoltapäivää.
voitas mikjus törmätä vaikka kouvolan prismassa. jos kympiltä pääsis sieltä jatkamaan matkaa niin olis hyvä.

https://www.google.com/maps/@60.864473,29.479246,3a,75y,104.37h,88.29t/data=!3m4!1e1!3m2!1sJEeJ3lNYD77DEfjpFKNsbw!2e0 Vuoksenrannan kirkon risteys

jv
14.04.2014, 20:03
eli tosta toi vasen haara?

toyota4x4
14.04.2014, 20:08
eli tosta toi vasen haara?

juu ja on sitä ennen pari muutakin risteystä :) krosni sokolin risteys siellä on kauppa vielä sitten.https://www.google.com/maps/@60.922795,29.17902,3a,75y,140.27h,71.54t/data=!3m4!1e1!3m2!1sMurRDyYj3da5ydV932O4yA!2e0 kameno gorskista se risteys mistä mennää sokolin risteyksen suuntaan. https://www.google.com/maps/@60.927541,29.158753,3a,75y,107.39h,75.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1sX36rdxsKDUtcQ18p8dlL-w!2e0 lesogorskin risteys on pari kertaa painettu ohi kun on virtaa niiin paljon tosta vasuriin, muistaa että junaradan jälkeen kääntyy eikä mene sillan yli(vuoksi)https://www.google.com/maps/@61.043055,28.926526,3a,75y,173.02h,70.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0OlPYuiYwTfO4y0n_fAoXg!2e0

mikjus
14.04.2014, 21:35
Luulin jo että auto nipussa kun vaihdoin arbbimurikan alle. Onneksi tuli ajettua koeajoa ja huomasin että woblaa ja rajusti. Vaihdoin renkaita päikseen ja vähän helpotti. Pysty ajamaan jo lujaa mutta 60kmh woblaus oli vielä. Vaihdoin seuraavaksi etujakareiden puslat mutta vieläkin woblaa. Apparinpuolen eturenkaan laakeri on tosi pykäläinen ja kangerteleva, se vaihtuu huomenna ja toivottavasti auttaa. Muuten en ymmärrä mistä johtuu kun kaikki puslat, nivelet yms. ok. Uudet etujarrusatulatkin hinkkaa vanteeseen vähän kiinni. No onhan tässä vielä pari iltaa aikaa, pitäs pakatakkin jossain välissä.

tapsa4x4
14.04.2014, 21:45
Mulla auto aikalailla nipussaan.jopa itronix löysi paikkansa koetaululta.
tärkeimmät hommat on laatikostojen öljyt ja pohjapanssari paikoilleen.

ehkä muutama pikku juttu huomenna ja voi ruveta pakkaamaan kamoja.

Mä lähen torstai aamusta kouvolan prisman kautta vaalimaalle kun muuten ei saada haisuli miehistöä kotio reissusta.

_Tero_
15.04.2014, 09:36
näillä näkymin saan työt hoidettttuu loppuun ke- to yönä :D:D niin päästään kans aamusta lähtee.. aivan varmaks ny ei pysty viel sanoo kuitenkaan, parhaani yritän:D

_Tero_
15.04.2014, 13:45
KATSOVAT KUULEMMA NYKYÄÄN RAJALLA ETTÄ AUTOISTA LÖYTYY JAUHESAMMUTIN JA ENSIAPU LAUKKU JA 1 KPL HEIJASTIN LIIVEJÄ!!!!!!!! KATSOKAA ETTÄ JOKAISELTA LÖYTYY NI EI TULE TURHAA SANOMISTA RAJALLA

jnu
15.04.2014, 14:09
Pauli soitti, että viisumi on valmis. Huomenna hyppään Ukkosen jousille ja ajellaan Heinolasta kolmen auton letkassa svetoon.

Jare
15.04.2014, 14:31
Vähä offtopic, mutta tiputin guuggeli-uggelin vaan kartalle johonki kohtaan ja kas sieltähän tuli offi kalustoa näkyviin:D

https://www.google.com/maps/@61.299405,29.908456,3a,45.6y,54.17h,80.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s70JZ9jndmLl8mL0OoClQiA!2e0

Aika hyvin tunnistaa ton kaluston:

https://www.google.com/maps/@61.304033,29.922674,3a,75y,107.11h,68.25t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRGrX1orUCTeDh7vDu9Q-9Q!2e0

bluevan
15.04.2014, 14:38
Vähä offtopic, mutta tiputin guuggeli-uggelin vaan kartalle johonki kohtaan ja kas sieltähän tuli offi kalustoa näkyviin:D

https://www.google.com/maps/@61.299405,29.908456,3a,45.6y,54.17h,80.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s70JZ9jndmLl8mL0OoClQiA!2e0

Aika hyvin tunnistaa ton kaluston:

https://www.google.com/maps/@61.304033,29.922674,3a,75y,107.11h,68.25t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRGrX1orUCTeDh7vDu9Q-9Q!2e0

Tuota vois jo sanoo tuuriks :D

_Tero_
15.04.2014, 15:01
Pauli soitti, että viisumi on valmis. Huomenna hyppään Ukkosen jousille ja ajellaan Heinolasta kolmen auton letkassa svetoon.

JAA Heinola ottaa varas lähdön:D:D

ukkonen7
15.04.2014, 20:36
Kun on Eka niin ei oo sika:D:D mennää tekemään nuotio valmiiksi teitille

mikjus
16.04.2014, 07:25
Eilinen päivä tapeltu woblaamisen kanssa. Säädetty aurausta, kiristetty simpukasta väljiä pois, leikitty rengapaineilla, vaihdettu pyöränlaakeri mutta ei vaan häviä se 60-65 välillä oleva woblailu. Luovutin sitten ja näillä mennään. Ongelmaa ei ollut pikkurenkailla joten taitaa olla boggerit vaan niin ajetut että alkaa olla ongelmia.

Autoa pakkailtu ja tänään loput niin että huomenna pääsee joskus 9-10 väliin liikkeelle. Stoppi varmaan Kouvolan Prismassa. Ylityspaikasta ei päätöstä vielä mutta jos sattuu muita samaan aikaan niin sieltä mistä muutkin. Tosin Bertalla ei paljoa yli eikä alle 80 kmh matkavauhtia pidetä.

Mietin että pitäskö nyt olla vieläkin enemmän polttoaine arsenaalia vai osuuko tankkauspaikkoja matkan varrelle ajopäivinä. Otan ainaki 2 x 20L mutta voisi ehkä vielä 10 pytyn ottaa varalle. Jos Vaalimaan kautta ottaa 120 km siirtymän niin sitten pitää melkeen tankata ennen kuin on perillä leirissä (Antrean tankki?).

_Tero_
16.04.2014, 08:07
Käydää tankkaamassa vain joku päviä jos siltä alkaapi näyttämään.. me ollaa tapsan kanssa sovittu et kokeillaa lähtee hollolasta noin 8-9 aikaa kohti kouvolan prismaa ja siitä sitte vaalimaalle

Welour
16.04.2014, 14:51
Töttöröö "vahattu" eilen, ei muuta kuin huomenna tötteröt sisälle ja menoks! Meillä saapuminen menee varmaan puolen yön pintaan.

jnu
16.04.2014, 15:19
HJ ongelmitta venäjän rajalle, Ile ja Asko tulee kohta perässä. Nähdään huomenna.

mikjus
16.04.2014, 19:08
Kuola valuen safarille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=153811

Pakattu ja vain apparin kamat puuttuu, suurin osa laatikoista tyhjiä. Tuntuu että jotain puuttuu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=153812

Näillä mennään. Huomenna olisi tarkoitus startata klo 9 ja treffata toivottavasti JV Kouvolassa. Kaupassa käynti ja sitten Imatralle jossa pitäs olla Kekkula odottelemassa. Eli svetosta mennään. Paras ottaa ennemmän ajoa nyt Suomen puolella jos vaikka tulee onkelmia mutta toivotaan että ei.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=153813

_Tero_
16.04.2014, 19:19
JNU:Lta tuli viestii että auton papereita kun täyttää niin pitää muistaa laittaa auton hinta diihen varatulle sarakkeelle muuten ei hyväksy papereita

mikjus
16.04.2014, 19:24
Mihin tulee muka auton hinta? Ei kai tulliselvityksessä sellasta kohtaa ole? Vai onko laput muuttunut. Mulla on samat printatut pohjat ollut kai vuodesta 2011.

mikjus
16.04.2014, 19:29
Ok eli varmaan kohta Таможенная стоимость eli tullausarvo mutta mitä hittoa siihen sitten laittaa???

sami_k
16.04.2014, 19:32
tullaus arvo?
olisko toi kohta

näköjään vähän myöhästyin

mikjus
16.04.2014, 19:50
Olisko pojat täyttäneet jotain väärin. Kun kyseessä väliaikainen maahantuonti niin ei kai tuommoisia tarvita mutta jos vahingossa laittaa tuonti niin sitten varmaan haluavat siihen jotain?

sami_k
16.04.2014, 20:01
muistelin että olis ollut jotain juttua itsenäisyyspäivän safarille kun mentiin et tohon tarvis jotain laittaa tohon tullaus arvo kohtaan
joulukuussa piti ainakin laittaa matkatavara kohtaan kyllä ja 1 kpl
mikä on aikaisemmin ainakin vaalimaalla kelvannut kun on ruksittanut kohdan ei

tulikohan riittävän epäselvästi?

_kekkula_
16.04.2014, 20:11
Tuli viime hetken muutos vielä aikatauluun. Mikko joutuu vielä käväseen töissä aamulla niin ei ehditä puoleenpäivään imatralle.

Myö tullaan sitten sillain että väihkösen lähtöön ehditään eli 4aikaan kouvolas ja siitä imatralle.

jv
16.04.2014, 20:12
kekkula ilmoitteli et ne myöhästyy aamu lähdöstä. tulevet väihkösen kanssa myöhemmin, joten myö ajellaan jussukan kanssa kouvolaan ja ootellaan mikjussia sitten siellä.

aslakki
16.04.2014, 20:28
Ok eli varmaan kohta Таможенная стоимость eli tullausarvo mutta mitä hittoa siihen sitten laittaa???

Jostain syystä ne sen arvon haluaa tietää, oisko vaikka jos auto häviää :D

Tuntuu olevan ihan sama mitä siihen laittaa välillä 1-1000000 € aina kelpaa :)

e. ja juurikin kyseiseen kohtaan...

_Tero_
16.04.2014, 22:17
Kuha ny jotai laita vaikka 15000e... mut jos se on tyhjänä niin ei kelpaa ja näin oli jo muute itsenäisyys päivänäkin

_Tero_
16.04.2014, 22:20
Kyl mua ainaki alko vituttaa ku piti paperi kirjoittaa uusiks ku se kohta oli tyhjänä:D

sami_k
17.04.2014, 07:42
Kytkin on pystyssä ja matka kohti vaalimaata on alkanut

Welour
17.04.2014, 09:01
Äkkiarvauksella ruksi väärässä kohdassa papereissa jos kysyvät auton arvoa -> väliaikainen maahantuonti niin ei tarvitse ilmoittaa. Me ei laitettu viime IP ainakaan muistaakseni mitään arvoa...

MakeO
17.04.2014, 18:31
Hyvät reissut kaikille ja raporttia sekä kuvia sit reissusta ,Kiitos, ja nyt vitutukseen pari olutta :(

Eetza
17.04.2014, 21:38
Sällit menneet yö safarille ja askon suska mennyt nurin syvään ojaan / jokeen... pölli silta petti alta... kaik ok...

Eetza
18.04.2014, 18:28
Tänään edetty todella surkeesti. Vehvi pilkkonu pakin ja 3-4 murrosta. Joppa 2 murrosta. Asko 1 murros. Kekkula 1 murros ja vinssi. Asko eilen kyljelleen niittysuon jokeen. Nyt luotisuoralla. Väihköstä vinssattu pari tuntii ojasta. Nyt siihen öljynvaihto ja olemattomat paineet palasi...

hiluvitkutin
18.04.2014, 19:00
Näin siinä käy ku patrollimies kokeilee toitsua. Onhan siellä saattanu olla pitkää puolta pesässä. ;)
jospa ite malttas parin viikon päästä ajella immeisix.

burton
18.04.2014, 20:46
Hitto, en muista kenelle sanoin et jv pilkkoo ihan varmasti pakin hilusta!
Murrosmurskaa on ainaki reilusti :)

juhoke
18.04.2014, 20:53
Ronkanen, mulle sanoit :) on se vehvi varmaa kironnu miks ei oo pitkäpeltoja ku kokoajan on kädet vaseliinissa...

Sami89
18.04.2014, 21:50
Tänhää jo tieskii ku ei jv:llä kestä noi pomminvarmat datsunitkaan ni miten sit nyt joku tojota. ?:D

Tuomo
19.04.2014, 18:25
Venäjältä kuultua: remonttia on tehty aika vi***ti, käytännössä joka autoon. Battery-mäyris oli räkässu kardaanin jontkaan Hanhilammen suon kierrossa...

Eetza
19.04.2014, 18:38
Haisulista apusimpukan akseli poikki juuri hitsaillaa kasaa.. ja yks bokkeri tapsalla rikki..

toyota4x4
19.04.2014, 19:00
juu murros murskaa tuli toyota kerhon lada-reitillä vehvillä on tappamisen meininkiä hiluksi pitää saada rikki keinolla millä hyvänsä , pakkia ei ole eikä varamurroksia kaikki käytetty paitsi yksi jota ei vehviläiselle anneta rikottavaks sillä 7kpl yhteensä murroksia meni eilen autoissa.+ yksi leiriin mennessä jo torstaina sekin vehviläisellä. (kuvia laitan kohta)tapahtumarikas to-perjantai, kalusto rikoilta ei vältytty,niin autojen eikä ihmisten kohdalta ensi-apulaukut ei ollu turhaan autoissa tällä kertaa. kun ile syötti heinolalaiseen yli optimistiseen tyyliin yli 1metrin monttuun 6 ihmista kyydissä reilulla vauhdilla. kuvassa askon susuki joka tippu silta pilareiden väliin. se vedettiin väkisin kyljeltään sillan pilareiden yli ja käännettiin sitten pystyyn.

hiluvitkutin
19.04.2014, 20:47
jv:n rakenteluprojektista ku joku kysy et mitä varaosia mukaan.
jv-ei kait tossa törröttimessä oo tarpeeks voimaa rikkomaan tikkuja tai muutakaan

muutaman murroksen jos varais.

mikä se kenenkin mielestä on muutama?

toyota4x4
19.04.2014, 23:07
olisko joku leirissä sanonu ettei edes 52 murrosta riitä :D kait se on kuskista kiinni kuin osaa ajaa..

Eetza
19.04.2014, 23:37
Ajettiin luotisuoran jatko ja hanhilammensuon kierto joka on puoliksi pilattu hakkutöiden takia. Rännit on täynnä pintalautaa. Suurin osa porukasta vielä pätkällä. Kekkulalta meni murros ja vehviltä kanssa. Ollaan mäntykankaalla leirissä mä.väihkönen ja ile. Muut ei vielä puol välissä pätkää. Roope.koopee. simmppa ja co oli kans luotisuoran jatkolla laa puhelimen kantomatkan päässä mut ei nähty.

lantikka
20.04.2014, 07:32
Jaa keinästen moggikin mukana, näkyikö kiimaa? Miten mogit menee?

toyota4x4
20.04.2014, 08:03
Jaa keinästen moggikin mukana, näkyikö kiimaa? Miten mogit menee?

unimogit ajoivat tuon helpon siirtymä reitin joka lähti ekasta leiri paikasta itään,mutta kun painoa on liikaa jäivät joka ikiseen helppoonkin paikkaan kiinni ja lopulta toinen tiukasti (kuulemma 2x hyde vinssiä hyyty)keskelle sitä jokea johon asko kaato susukin ( siis 35" maasturin jälkiä ei mokeilla päässy) ja vinsseissä ei ollu tehoja tarpeeksi.mm.haisuli vinssaili mokkeja irti.lauantaina lähtivät ajelemaa hiekkaiteitä pohjoseen päin eivätkä lähteneet ajamaan mitään offroadia enää mokeilla. itse olin kyllä yllättynyt miten onnettoman huonosti noinkin isoilla renkailla mogit etenee. mutta tämä oli joku testi reissu jotain pitempää matkaa salehardiin 2015 kaiketi??

toyota4x4
20.04.2014, 17:34
ilmeisesti keli+reitit oli haastavia osa porukkaa tulossa pois, ainakin kekkula +koko heinolan kalusto.

Eetza
20.04.2014, 18:46
15 autosta 3 liikkuu ongelmitta. Ollaan pamela leirissä. Battery volvossa kytkinongelmia. Väihkönen hinauksessa ja öljynpaineet hukassa. Öljypohja irti ja imuputke juotettu. Öljypohja suoristetaan ja kasataan. Osa autoista lähti aamulla kotiin teknisten tai henkilökohtaisten ongelmien takia . Leirissä enää 5 autoo.

-Stedt-
20.04.2014, 18:59
15 autosta 3 liikkuu ongelmitta. Ollaan pamela leirissä. Battery volvossa kytkinongelmia. Väihkönen hinauksessa ja öljynpaineet hukassa. Öljypohja irti ja imuputke juotettu. Öljypohja suoristetaan ja kasataan. Osa autoista lähti aamulla kotiin teknisten tai henkilökohtaisten ongelmien takia . Leirissä enää 5 autoo.

Jahas, kuulostaa kyllä siltä että miehistä ja kalustosta on kyllä otettu kaikki irti :D

jv
20.04.2014, 19:54
just kotiuduttu, lähettiin jo tänään tekemään kotimatkaa kun pakki oli reissun alussa taputeltu ja vinssistä porsi vaihteisto viimeyönä (oltiin leirissä klo. 5 aamulla :) ). arveltiin että pakittomalla ja vinssittömällä autolla on hankala mettässä enää ajella.
murros jumppaa sai kyllä tehdä itse kukin. on ne vakio tojotalaiset vaan naurettavan heikkoja.
pakkin meni paskaks aika naurettavan helposti, ilman mitään varoituksia tai ääniä, rupes vaan paukkumaan yli.

kekkula ja mikko nilkutteli ratatyömaiden kohdalle hiluksilla ja sit siitäkin porsi pikkupultit takaa ja vielä lukon puolelta, joten ukkolan hinaukseen pääsivät hekin loppu matkaksi

askon suzukikin oli pelkkä etuveto enää joten sekin palaili tänään kotio.

meillä meni kotimatka ihan ok, pientä lämpö ongelmaa oli kun syyläri oli tukossa savivellistä ja flektin siivet oli typistynyt muutaman sentin reissun aikana.

mut juu kiitos ja kumarrus kaikille reissussa mukana olleille ja otetaan taas uusiksi. itte lähen kyl tatsunilla ens kerran :D

Topi1982
20.04.2014, 20:06
Onko Paratiisiin luikerrellu joku kaarme (kyy) aiheuttamaan hankaluuksia?:confused:

Ruusulehto
20.04.2014, 20:16
Pitemmän aikaa ollu sitä mieltä, että jos joku rakentaa mielestään kestävän auton. Niin antaa sen päiväks vehville koeajoon ja jos se ei mee rikki niin on tapahtunu IHME!!

toyota4x4
20.04.2014, 21:20
Pitemmän aikaa ollu sitä mieltä, että jos joku rakentaa mielestään kestävän auton. Niin antaa sen päiväks vehville koeajoon ja jos se ei mee rikki niin on tapahtunu IHME!!

olen kyllä sitä mieltä että, missään vehvin autoissa ole ollut mitään vikaa. vika on jossain muualla :D :D http://www.youtube.com/watch?v=hL_4YP6ga78

jnu
20.04.2014, 22:12
Hoho osimoilleen näin.

Heinolan porukka (3 autoa) poistui tänään alkuperäisen suunnitelman mukaan, sensijaan Joppa luovutti heti ekan kilometrin jälkeen kun eko-hj all-terraineilla tuhosi murroksia enemmän kuin mukaan oli varattu. Kaksi tuhoutunutta kiinteistöhuoltoautoa lähti tänään mukana.

Askon 10 vuotta offattu samurai koki kovia tällä reissulla. Yösafarilla tukkisillalla kävi pieni vahinko ja suzuki putosi sillalta kyljelleen jokeen. Sivuikkunat hajosi ja kahden nurkan norrat kärsi eniten kun auto jouduttiin kiskomaan kyljellään kivistä tehdyn joenpenkan yli. Moottori kävi vielä veden alla mutta yksi öljynvaihto riitti poistamaan niin pitkälti vedet koneesta että se kesti reissun loppuun. Akselit oli kiinni kuormaliinoilla ja näillä asetuksilla sillä ajettiin mm. hanhilammensuon reitti. Eikä tässä vielä kaikki, sillä siitä hajosi myös murros (ensimmäinen hajonnut voimansiirron osa ikinä, Askolle vaihtaminen oli uutta ja jännää), kiinavinssi ja takakardaani. Silti siis etuvetoisena imatralle asti ja nyt on aika tehdä remonttia 10 vuoden tekemättömien huoltojenkin edestä :D

Ilkan volvossa suurimmat ongelmat oli enemmän henkistä laatua ja Kimmon portaali-hj toimi loistavasti lukuunottamatta hieman väärin mitoitettuja iskarien kiinnityspisteitä. Alusta toimi hyvin alkuun mutta kun lehtijouset alkoi notkistua niin iskarit pohjasi joka röykyssä ja viimeinen yö ja kotimatka ajettiin kokonaan ilman.

Kiitoksia kaikille seurasta jne, nyt nukkumaan ja toivotaan, että vielä retkeilemään jääneillä menee hyvin!

jv
21.04.2014, 10:06
olen kyllä sitä mieltä että, missään vehvin autoissa ole ollut mitään vikaa. vika on jossain muualla :D :D http://www.youtube.com/watch?v=hL_4YP6ga78

pöh, otetaan vaan löysät pois :D jos ei kestä = heikko paska osa/auto :D:D:D

Luulen että ton hiluksin pakin tuhoutumiseen oli yksinkertaisesti se et sille tuli tunnit täyteen. loota oli muutenkin jo melkonen soppakauha ja pakkia kun tavoitteli niin se rusahti jonkun verran jokakerta ennen reissuakin. olisko olleet laakerit huonona ja siitä johtuen hammaskosketus persiillään. ujeltaa tossa laatikossa viitonenkin et jotain feeluahan siinä on oltava...

on se vaan niin et tatsuni on mun juttu ja tojotat jätetään muille.

kovastu alkas vaan himottaa ne mokin viipaleakselit tohon töpöpatrolliinkin :D

_Tero_
21.04.2014, 20:36
Joo kiitos ja kumarrus koko poppoolle ketä mukana oli aivan mahtava reissu vaikka remonttia tehtiinkin aika rajusti.. Haisuli kesti todella hyvin taas kerran lukuun ottamatta apusimpukan akselin poikkeamista mutta saatiin hitsattua ja kaks päivää kesti ajaa täyttä ja kotiinkin vielä päästiin...... koti matkalla alkoi polttoaineen kanssa olee ongelmia kun väihkönen oli hinauksessa niin ei meinannnu aineen saanti riittää kun pöpötti vaa niin vaihdettiin tapsan datsuni Bj:n veturiksi niin se ei päässy ku 3km kun kone oli niin kuumana jo etttä roihahti tuleen ennen rajaa:D:D:D mutta onneks saatiin nopeesti sammumaan ja vältyttii isommilta vaurioilta, laturin öljy letku vain joutui vaihtaan..

kuvia kokeilen huomenna jaksaa/saada laitettua näkyville :D

Viipo
21.04.2014, 20:38
Miten monta murrosta oli oikein reissun kokonaissaldo?

ukkonen7
21.04.2014, 20:46
Mahtava reissu kaiken kaikkiaan vaikka alusta ei nyt ihan miellyttänyt. suuret kiitokset Herrasmiesliiga TEAM Pihlatat, tapsa ja Väihköselle ja jne yleisesti kaikkien auttamisesta, homma toimi enemmän kuin hienosti. auton peseskelin ja kenguru Toyotassa muutama rupi mut sehän oli odotettavissa, kuviakin yritän muistaa laittaa kuhan saa ne koneelle.

Unohdin palkita Tapsan ja Sanna yli ajetun nokian löytymisen, kiitos siitä. Hyvin kestää nokia bokkeria:D

tapsa4x4
21.04.2014, 21:04
Kiitos kaikille mukana olioille reissusta väihkosen bj toin trailerilla kotio ja emäntä ajoi portton kotio pikku remontin jälkeen,puuhaa riitti koko rahan edestä ja kivaa oli.

patrolli pelas hyvin pikku juttuja lukuun ottamatta.

vinssin naru edestä poikki useamman kerran.räikästä kiristeltiin putovia osia hieman.
yks boggeri repes kyljestä ja samasta kohtaa vuotaa 2 kohtaa samanpuolen taka boggeri.
raidetangon pää taipui,jarruputki sulatettiin poikki startti kaapeleita asentaessa ja koti matkalla syttyi laturin välistä suo kuntta palamaan ja laturin paine letku paloi poikki purettiin tulli jonossa pois ja laitettiin uus suomen puolella paikoilleen ja nokka kohti kotia.

etu vinssi täytyy varmaan päivittää huolettomampaan versioon,mekaaninen/15000 come-up tai jotain?

kuvia ei tullut perinteisesti otettua yhtään.

turakoitsija
22.04.2014, 09:44
jos jv haluaa hilun etuparkin takaisin ni se löytyy ristiinasta, poimittiin kirkkopätkältä se siitä lepänjuuresta kyytiin. :)

lacrits68
22.04.2014, 13:45
....miltäs tuo muuten maasto näytti? Tuleekos kuiva ja nopea Ladoga 2014? ;)

_Tero_
22.04.2014, 14:50
Osittain oli vielä routaa ni paha viel sanoo mut märkää oli kumminkii jo paikka paikoin..

mikjus
24.04.2014, 12:21
Jaahas sitten pääntyhjennys tuloillaan...

Matka leiriin torstai

Torstai päivä pikapäätöksellä vapaaksi ja aamulla noin 9 aikaan JASAn kanssa matkaan kohti Svetoa. Woblaus ongelmat alkoivat heti ja marssivauhti oli aika rauhallinen 50-60 kmh. Muut kohdattiin Kouvolan prismassa jossa JASA haki evästä ja minä vaihdoin kuskinpuolen renkaiden paikkaa. Pukkina toimi bundeswehrin alumiinilaatikko joka taipui vain hieman vaikka oli koko bjn takakulman paino päällä. JV kanssa ajeltiin tulliin Svetoon joka on aika härdelli remontin takia, ajettiin vanhaan jonoon kanttarin yli kun siellä oli joku muukin suomiauto, olisi pitänyt ajaa liikenneympyrästä uudelle puolelle jossa toimi drive in eikä tarvinnut autostakaan nousta.

Venäjän tullissa ei sen kummempia mutta uutena lisänä piti auton tietoihin laittaa tullausarvo johon laitoin summamutikassa 15000€. Nykyään tulliselvityksiä ei tarvitse olla kuin kaksi menolappua joten pitääkin muistaa heittää valmiiksi tulostetut paluulaput pois.

Tullin jälkeen tankille jossa diesel hinta 33.90 ruplaa litra,vaihtokurssin ollessa 49.50. Eli noin 0.68€/L.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154121

Sorvalin valintaan evästä ostamaan. Kauppa alkaa olemaan aika ehtoopuolella kun lattia laudatkin pettäneet maton alla ja paikoin jalka upposi syvällekkin. Valikoimakin oli surkea, joutuu varmaan vaihtamaan johonkin uuteen kauppaan joita olikin tarjolla matkan varrella. Tosin tuonnekkin voisi soittaa ja etukäteen tilata mitä haluaa.

Svetosta ajettiin Antreaan jossa sopivasti Tapsa4x4, Haisuliporukka ja Battery volvo oli tankilla. Vaikka tulivat Vaalimaan kautta ja kävivät Viipurin karusellissa kaupoilla olivat silti samaan aikaan paikalla vaikka matkaa rajan takana oli 60 km enemmän. Tosin tiet tänne ovat vielä hyvässä kunnossa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154136

Letkalla matkaan kohti Kivijärveä. Woblaus jatkui jopa hiekkatiellä vaikka paineita pudotettiin ja vetotangon niveltä kiristettiin rajusti.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154138

Kovasti on maisemat muuttuneet Putinin mökkitien takia ja jotain rataakin on tulossa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154139

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154140

Rataa on silmänkantamattomiin, varmaan Siperiaan asti.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154141

Matka kulki tutun Vuoksenrannan kirkon ohi, jonka vieressä pidettiin pieni jaloittelutauko.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154143

Pian matkaa saavutettiin ensimmäinen leiri jossa vastassa oli Joppa ja Heinolan sakki.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154145

JV ottaa ekan suojumituksen aivan leirin viereen

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154146

Ohjelmassa teltan pystytystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154147

Kelon hakua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154150

Nuotion tekoa joka meinasi kovassa tuulessa äityä kulotukseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154148

Sahan teroitusta bilteman kertakäyttöviilalla by Jussukka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154149

Asko käy "keskellä järveä" suzukilla suokannasta pitkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154152

Vehvi vaihtaa ekan murroksen joka varmaan hajonnut jo kotipuolessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154153

Notski palaa ja lämmittää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154151

Osa innokkaista suuntaa yösafarille eteenpäin pätkää. Askon auto tippuu tukkisillasta kyljelleen jokeen mutta sekin aamun valjetessa on taas rivissä ja ajokunnossa. Jotain laseja tosin puuttuu. Ennen Askoa Ile veti Volvolla tuhatta ja sataa sillasta yli.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154156

Aamulla huomaan että unimogitkin on rivissä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154154

Vähän isompi flatbedi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154158

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154155

Kiima ja Keinäset on harjoittelemassa jotain Siperian keikkaa varten.

Peräkärry ratkaisu testissä paripyörien kuljetusta varten. Tuntui jarruttavan menoa jonkin verran lervaikossa. Painaahan tuo kärry lienee ainakin 400kg?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154159

KiimaTapsan mogissa vetämätön proton vinssi. Aamulla vedetään vaijerit kelalle ja matka kohti pehmeää koivikkoa joka on reitin varrella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154163

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154162

JV - Murros 0-1

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154161

Ukkosen PorttaaliHJ ekalla? reissulla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154160

Mikon mörköhiluksi

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154157

jatkuu...

mikjus
24.04.2014, 12:26
Eka ajo päivä perjantai

Ensimmäinen varsinainen ajopäivä startataan ajoissa ja herätys tulee tuttuun tapaan Haisulin torvesta.

Matka jatkuu läpi lampien välissä kulkevien rännien kohti Niittysuon kylää jossa odottaa mukava pehmeä niitty.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154166

Niittysuo on todella nimensä veroinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154126

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154123

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154132

Ei tunnu oikeen kulkevan vinssaamatta, kärrykö niin paljon jarruttaa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154180

Miltään puolelta ei pääse vinssaamatta yli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154179

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154129

Joppa suoritta murroksen numero 1 ja 9 metrin päästä numeron 2. Sitten HJ saatetaan takaisin kovemmille teille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154178

Askolta hajoaa elämänsä ensimmäinen murros tähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154172

Keula haukkaa sen verta syvälle toisen puolen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154173

Beejii etenee vaikka vinssillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154131

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154127

Moggi kyntää syvällä mutta painoa löytyykin parin maasturin edestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154167

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154168

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154182

Pienellä vinssailulla löytyy hyvä reitti oikean kautta yli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154181

Vehviltä hajoaa hiluksista ainakin pakki Niittysuolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154183

Seuraavaksi saavutaan joen ylitykseen johon Asko auto kippasi yösafarilla. Silta ei ole vaihtoehto joten vierestä ohi. Vettä reilusti konepellin yli.

Kiima ottaa oman reitin mutta vastapenkka terävä. Lopulta se kai vinssattiin taakseppäin?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154185

Ajamalla yli mutta joen pohjan kivet teki temput tai sitten vastapenkka jossa oli jotain kovaa. Vannetta irti ja lekaa että ilmat pysyy sisällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154186

"kotiseutumatkailijat" pinteessä. Yhtäkkiä perään ilmantui Jeeppi joka tumppasi keskelle jokea ja koneeseen vedet sisälle. Käverit oli jonkun kartan mukaan menossa jonkin

kotipaikkaa katsomaan. Pojat ongittiin kuiville ja öljyjen vaihto/veden poisto ja jeeppi liikkui taas omin voimin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154192

JV puun ja kuoren välissä. Varamurroksen vienti Jopalle ja hiluksista hajoaa sitten kumpikin murros edestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154189

Remonttien kanssa odottelu kuumentaa tunteita keulalla. Päätetään ottaa liikkuvat pelit letkaan ja jatkaa luotisuoralle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154194

Väihkönen luotisuoralla

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154198

Luotisuoran alku menee ongelmitta porttaaliuriin asti josta joutuu vinssailemaan. Kaatunut iso puu tuottaa reitin kallistelukohtaan uuden kierron.

Ensimmäisessä ojassa on teutarointia. Räkytäkykin meinaa kairata itsensä syvälle ja joutuu kantamaan pitkää tukkia renkaiden alle. Oja tuntuu paikoitellen pohjattomalta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154200

Janne koittaa toisesta kohtaa ja siitä alkaakin teutarointi. Varsinkin kun aika pitkään ollaan 3 auton voimin reitillä joista yksi vasta yli. Sokka vielä katkeaa mekaanisesta

vinssistä eikä korvaavaa 5mm mallia ole matkassa. Myöskään m6 terää ei löydy että se voitaisiin porata standardikokoon.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154205

Onneksi Battery on perässä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154208

Oma aikansa menee senkin yli saamisessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154212

Mutta sieltä se tulee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154214

BJ nousee puuhun kun yritetään vetoa pylpyrän kautta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154223

Varpit korkeelle että saisi nostoa vetoon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154220

Eturengas syvällä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154233

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154227

Jannella ei hymy hyydy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154232

Tapsa4x4 saa vedettyä takaa BJn ojan suuntaisesti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154235

Lopulta 1,5 tunnin vinssailulla auto saadaan ylös ojasta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154237

Kuvasta tulee mieleen sellanen normi auton kuva jossa pölysessä pinnassa naiset muodoista painaumat. Tässä offiversio ilman aktia. Ojasta päästyä bertan öljynpaineet oli taas

hukassa ja siihen suoritettiin suodattimen ja öljyjen vaihto. Paineita löytyi kylmänä jotain mutta kuumana ei juuri mitään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154231

Tapsa4x4 ojasta yli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154242

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154245

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154246

Haisuli, JV ja valkone hiluks koittaa tullla reitille mutta ottavat ennen ensimmäistä ojaa kääntymisen kalusto ja miehistöongelmien takia.

Matka jatkuu muutaman auton voimin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154250

Melko pelikuntoon on reitti mennyt mutta läpi lopulta päästään. Ilkka harhailee reitillä ja hajottaa vinssin kidan, tapsa4x4 rengas puhkeaa ja väihkösellä vinssin sokat

paukkuu. Puhelimella tulee viesti että leiri luotisuoran alussa, kun peräpäähän saadaan LA kuso niin pari jo reitin suorittanutta autoa siirtyy leiriin muiden luo.

jatkuu...

mikjus
24.04.2014, 12:31
Ajopäivä 2 la - Luotisuoran jatko

Lutisuoran jatkopätkä lähtee vastakkaiseen suuntaan samasta paikasta josta luotisuora alkaa. Leirikin oli sopivasti siinä joten aamun reittivalinta oli helppo.

Tosin ensin tehtiin remonttia. Tapsan kumin paikkaus.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154251

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154254

räikän huoltoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154256

Murroksen vaihtoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154252

suu makeaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154253

iskarin kiinnityksen hitsausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154255

ja sitten pätkälle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154258

Jossa alkuun pari pientä suopätkää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154264

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154262

ja pienen mäen takana lisää suota
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154277

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154282

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154271

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154288

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154293

vähän tukkeja seassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154298

Näistä kun pääsi kuiville niin seuraavaksi taiteltiin kantohelvetin läpi kohti metsän reunaa josta pätkä jatkuu. Aukolla kuultiin LAA puhelimesta että Kannaksen matkailun

seurue oli perässä samalla pätkällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154299

Metsässä oli varsin mukavat kurarännit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154300

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154301

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154302

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154304

Reitti päättyy pellolle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154305

Pidettiin ruokatauko loppuletkaa odotellessa, haisulista oli apusimpukan akseli poikki ja sen hitsauksessa meni oma aikansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154307

Seuraavaksi kohti Hanhilammensuon kiertoa. Kovasti maisemat muuttuneet ja vähän sai arpoa mikä tie on mikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154308

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154309

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154310

Valitettavasti muistomerkiltä päin reitti oli pilattu metsätöiden takia. Parhaat ränni melken kadonneet, maxikiertoja ja vitusti pintalautaa upotettu maahan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154312

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154315

Tässä eka aukea johon vei hyvät rännit, alku rännistä oli vielö olemassa mutta kurvin urat täytetty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154313

Seuraavaksi olikin reitissä hakemista. Ei löytynyt mitään kohtaa joka olisi muistuttanut vanhaa. Niin paljon oli moto myllännyt. GPS suunnalla vedettiin suora veto metsän

läpi ja löydettiin takaisin tielle.

Oli aikaa odotella peräpäätä nii metsiköstä löytyi korsuja. Olis pitänyt olla metallinpaljastin ja lapio mukana. Tosin maa vielä niin jäässä ettei olisi onnistunut

muutenkaan. Tässäkin oli vielä katto jäljella mutta varmaan osin romahtanut. Savupiippu paljasti tämänkin ja lähistöllä oli paljon lisää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154133

Selvä tie jatkui jonkun matkaa mutta sitten tuli eteen taas tuulenkaadot jotka ovat reitin pilanneet. Näistä oli kierto mutta nyt oli kaatunut lisää puuta niihinkin. Helpoin

oli sahata 100m tukoksesta läpi kun peräpäätä piti kuitenkin odotella.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154320

Harmi vaan ettei ollut enää kuin kaksi toimivaa sahaa joista oma jonsseredi toimi kovin vaivalloisesti. Metsää oli leimattu siihen malliin että kohta on sileenä koko alkupää.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154319

Sitten saavutettiiin viimeinen niitty aukea ennen varsinaista suoränni osuutta. Keskiränniin ei suorilla akseleilla ollut asiaa. urassa oli vielä paikoin jäätäkin joka kantoi

ensimmäisiä auto jotenkin. Räkytäkyllä päästiin loppuu tukkitien päälle vielä valoisan aikaan. Kiertoreititkin oli sellaisessa kunnossa että vinssailla sai.

Vehvi taputteli murroksen tuttuun paikkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154322

Janne vinssailee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154323

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154324

Ilkka renkaavaihto puuhissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154321

Ile kun pääsi reitin läpi, saatoin heidän mäntykankaalle johon laitettaisiin leiri. BJ:n kontti piti tyhjentää ja kaivaa esille viimeinen varamurros Vehviläiselle. Onneksi

jemmassa oli yksi oikea Chromo Longfieldi vielä. Mikon hiluksista oli kanssa murros antautunut reitille. Kävelin takaisin reitille ja seurasin teutarointi melkein kahteen

asti. Leirissä ei ollut kuin pari autoa ja teltat vielä reitillä olevissa autoissa. Pystytin retkisängyn taivasalle ja vetäydyin makuupussiin. Muutaman tunnin päästä heräsin

siihen että telttakin oli pystytetty viereen. Kello oli jotain 4-5 välissä ja siirryin lämpimään telttaan nukkumaan. Valkoinen hiluksi oli hyljätty reitille koska murros oli

hajonnut ja rajoitti kääntyvyyttä. Pimeässä sen kanssa teutarointi oli kovin vaikeaa.

jatkuu...

mikjus
24.04.2014, 12:33
Ajopäivä 3 sunnuntai

Aamulla Tapsa kävi saattelemassa hiluksi pois metsästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154328

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154330

Murros pois kääntöä haittaamasta ja hiluksi oli taas maantiekunnossa. Aamulla letkasta lähti kotia kohti Heinolan porukka ja kaikki rampautuneet autot. Jäljelle jäi

ainoastaan 5 autoa joista Battery kytkiongelmien takia siirtyi suoraan seuraavaan yöpymispaikkaa joksi oli suunniteltu Pamela leiriä.

Tarkoitus oli lähteä ajamaan patrolin tappopätkää mutta ensin pyyhkäistiin mustalammen suon yli.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154332

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154333

Suon laidalla hävisi Jannen Bertasta taas öljynpaineet ja se valjastettiin haisulin hinaukseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154334

Onneksi ei ollut pitkä matka hiekkatielle ja päästiin helposti leiriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154335

Janne öljypohja purettiin irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154340

Tilanne tarkistettiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154341

Imuputken epäilyttävä murtuma varmuudeksi tinattiin umpeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154342

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154343

Öljypohja suoristettiin (vanha vaurio)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154135

Sitten saattoikin taas nautti leireilystä nuotion äärellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154338

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154134

Puutoimitukset joustavasti leiriin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154344

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154347

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154348

Tapsa kävi pesulla, autolla tietty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154346

jatkuu...

mikjus
24.04.2014, 12:35
Aamun koittaessa viimeinen pinnistys eli kotimatka
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154349

Vähän sai kirrailla niveliä matkalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154350

ja väistellä jurrisia polkupyöräilijöitä. Hyvin oli tiet kuivuneet, pölyä riitti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154352

Kun päästiin kunnon asfalteille, räkytäkyn woblaus alkoi olla ongelma. Sitä korjailtiin rengaspaineilla, aurauksen säädöllä ja räikkäliinalla. Ei juurikaan auttanut. Lopulta

vedettiin räikällä keula niin jäykäksi että pystyi jo ajamaan melkein 80 kmh nopeutta.

Kotimatka otettiin Vaalimaan kautta kun sieltä meni muutkin. Onneksi sillä loppumatkasta Väihkösen BJ piti ottaa hinaukseen kun öljynpaineet taas katosivat. Tapsa hinasi

berttaa jonkun matkaa mutta kone kuumeni niin että konehuone syttyi tuleen ja laturin paineletku paloi puhki. Siitä eteenpäin oli mulla Väihkösen BJ hinauksessa ja Haisulin

perässä Patrol.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154353

Viipurin Veikkojen pihalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154355

Tullijono oli aika pitkä ja patrolin korjaus aloitettiin jo liikkuvassa jonossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154356

Patrol korjattiin Aimoannoksen pihassa ja BJ saatiin Tapsan traileriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154357

Kotimatka sujui rauhallisesti körötellen.

Ajettu reitti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6695&pictureid=154358

Kaikki kuvat löytyy albumista -> http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6695

Paljoa en ehtinyt videokuvailla ja muutenkin liikuttiin aika paljon muutaman auton letkalla ja muut teki remonttia. Tässä kuitenkin kaikki yhdistettynä yhdeksi pötköksi.

tihOIsvMOYc

Hauska reissu oli vaikka ajettujen reittien määrä aika vaatimaton mittavien remonttien ja ison letkan takia. Sellaista se välillä vaan on. Ens kerralla kyllä varmaan

laitettava minimi vähintään 5 murrosta per ukko matkaan ettei varaosat lopu kesken:D. No laitoin just cromoja tilaukseen varalle. Omalle autolle pitäisi vihdoinkin tehdä

jotain että saisi maantiekelpoisuuden takaisin. Vanteet ja renkaat pitää varmaan tarkistaa, käyttää irti ja kääntää. Laatikoiden vaihto, akseleiden vaihto ehjempiin, pyörän

tuenta, coilit taakse. No on näistä jo vuosia puhuttu mutta ei varmaan ehdi tänä(kään) kesänä. Syksyllä viimeistään kyllä päästävä reissuun taas mutta varmaan mennään samoilla vioilla taas :D. Eikä sillä niin väliä kun vaan pääsee sinne ja takaisin.

LOPPU

Kekkeruusi
24.04.2014, 13:15
tosi hienoa luettavaa nää matkakertomukset :)

_kekkula_
24.04.2014, 13:26
Hienosti vetäsit mikjus:si reissun nippuun.

Mikkokin on alkanut taas puhumaan se kun harmistui aika pahasti kun SEN Hiluxi meni aika rujoon kuntoon. :D

Me tultiin imatralle Ukkosen Hj:n hinauksessa kun jossain soratiella päättivät takavetarin pikku pultit katketa ja tietenkin lukon puolelta. Loppui sitten siihen lopullisesti hiluxin liikkuminen mutta onneksi oltiin jo varaudutte total katastrofiin kun traileri ja veturi oli joutsenossa odottomassa.

mikjus
24.04.2014, 15:04
Hienosti vetäsit mikjus:si reissun nippuun.

Mikkokin on alkanut taas puhumaan se kun harmistui aika pahasti kun SEN Hiluxi meni aika rujoon kuntoon. :D

Me tultiin imatralle Ukkosen Hj:n hinauksessa kun jossain soratiella päättivät takavetarin pikku pultit katketa ja tietenkin lukon puolelta. Loppui sitten siihen lopullisesti hiluxin liikkuminen mutta onneksi oltiin jo varaudutte total katastrofiin kun traileri ja veturi oli joutsenossa odottomassa.

Ah unohtuikin korjata oikean omistajan nimi juttuun mutta korjailen sen vielä.

impi80
24.04.2014, 16:42
Jopas on ollu tällä kertaa vastoinkäymisiä reippaasti, ilmeisesti kaikilla. Ollu appareilla puuhaa vinssaus hommissa :)

mikjus
07.05.2014, 11:54
Olis kiva nähdä muidenkin kuvia ja videoo;)

_Tero_
07.05.2014, 16:07
Mulla tulee kyllä ku kerkeen hakee tommilta tikulle ne ku se näytti kuvaavan melki koko aika:))

_kekkula_
08.05.2014, 19:12
Löysin muutaman reissu kuvan kamerasta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155360

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155361

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155362

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155363

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155364

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6735&pictureid=155366

mikjus
01.07.2019, 08:56
Mulla tulee kyllä ku kerkeen hakee tommilta tikulle ne ku se näytti kuvaavan melki koko aika:))

Törmäsinpä tämmöseenkin. Ei oo viidessä vuodessa Tommin kuvat ehtiny tänne asti:D

ukkonen7
02.07.2019, 07:30
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=155752

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=155751

Yö safari, ei aina niin antoisa
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=155791

Takapenkki se turvallisin paikka suzukissa??
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=155792

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160775

Tässä vaiheessa oli jo onneksi keretty vaihtamaan ajoneuvoa
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160778

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160780

Samaan aikaa siinä ohessa Ilkan haatstelua
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160776

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160783

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160784

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160785

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160786

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160788

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160789

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160791

Samalla kuva-arvoitus, mitä harvinaisuutta kuvassa näkyy
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160792

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160795

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160796

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160797

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160798

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160800

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160801

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160802

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160808

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160811

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160813

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160814

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160815

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160816

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160818

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160819

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160821

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160822

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160823

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160825

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160827

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160829

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160830

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160831

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160847

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160848

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160850

Jannen ja BJ:iin ehtymätön menohalu
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160851

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160852

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160853

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160856

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160858

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160864

Tässä mitä minulla oli, nyt odotellaan 4-5 vuotta niitä Tommin kuvia��

tapsa4x4
02.07.2019, 10:47
Hienoa et rupee kuvia valumaan reissusta pikkuhiljaa.

Rupee oikeen miettiin et pitäiskös vähentää vähän projekteja ja laittaa toi vanha sotaratsu taas pelikuntoon

mikjus
02.07.2019, 14:23
Samalla kuva-arvoitus, mitä harvinaisuutta kuvassa näkyy
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6751&pictureid=160792

Hmm...0.33 kaljatölkkejä?

ukkonen7
02.07.2019, 19:30
Hmm...0.33 kaljatölkkejä?

Voittaja ensimmäisellä arvauksella, voittaja palkitaan 19.7.