View Full Version : Ristinivel vai CV
Auttakaa viisaammat. Grand Cheroke vm-97 myydään kahta eri etuvetoakselia. Kumpi on kestävämpi? Alkuperäinen on ristinivelellä toinen on CV-akseli.
Auttakaa viisaammat. Grand Cheroke vm-97 myydään kahta eri etuvetoakselia. Kumpi on kestävämpi? Alkuperäinen on ristinivelellä toinen on CV-akseli.
Jos lähinnä ajat maantiellä niin CV sen mukavamman käytöksen takia.
Jos ajat metsässä ja rengaskoko on 31" tai enemmän, niin vahvasti harkitsisin ristikollista vetaria. Nuo alkuperäisetkin CV:t on kohtuu heikot (vetari on juuri ennen CV- niveltä n.6mm ohuempi kuin muu osa vetarista), ja tahtoo napsahtaa rikki. Tarvikevetarit CV- mallisena sitten yleensä vielä orkkiksiakin huonompia laadultaan :D
Ristikollinen vetari on tasapaksu vetarin päästä päähän, ohuin kohta spoorien kohdalla kuten pitääkin.
Kiitos vastauksesta. Pysyttelen ristikoissa.
..tietysti jos rahkeet riittää RCV:n vetareihin, niin sitten ehdottomasti CV:t ;)
..tietysti jos rahkeet riittää RCV:n vetareihin, niin sitten ehdottomasti CV:t ;)
Rahasta se aina on kiinni. Kuvista olen katsonu kun isot pojat laittaa noita punaisia vetareita. Odottelen lottovoittoa :D
Lainataan hieman topikkia, kun otsikkokin sopii suoraan: mikäs tehonkesto Jeepin tms. CV nivel kardaaneilla on? Jokusen niitä olen vaihtanut rikkinäisen suojakumin takia, mutta meneekö ne muuten silpuksi. Värinättömyyden takia tekisi mieli laittaa sellaiset kardaaneihin.
Ei kait se kauheasti ristikkoa heikompi ole, mutta monet valittavat että korotuksen yhteydessä niistä loppuu liikevara -> kuluu äkkiä loppuun tai hajoaa.
Edit: mutta eihän ristikollinenkaan oikeastaan värise, kunhan on kardaanikulmat kohdallaan. Tarvittaessa tuplaristikollinen niin saa pinionin käännettyä ylemmäs.