View Full Version : miten elvistellä/brassailla offihenkisellä autolla?
Kyselläämpäs nyt täälä tunnustuksia onko muillakin huono tapa elvistellä rakennetulla maasturilla :D
Ite tunnustan:
Kauppaan mennessä ajan aina jonkun uuden ja kalliin citymaasturin viereen :D
jos risteyksessä on suoraan menevien kaistalla jonoa enkä pääse oikealle kääntyvien kaistalle niin helposti tulee mentyä ojan kautta sinne kaistalle vaikka se ei ajalliseati hyödytä miyään :D
ohittaessa vaihdetta on IHAN pakko vaihtaa ohitettavan auton kohdalla että turpo ssshihahtaa kylkiputkesta suoraan viereiswn autonkuljettajan tärykalvoille.:D
likkeelle lähtiessä on pakko nopealla kaasupolkimen liikkeellä "hörskäyttää" :D tähän syyllistyy havaintojeni mukaan myös ssuvik ja hj60/61 :D
seinäjoen abc:lla iltamyöhään käydessä on pakko ottaa kyytiin mahd. paljon kuumia chicksejä että bemarimiesten naama venähtää :D
PunisherFIN
12.01.2014, 16:35
tuon viimesen jäläkeen seinajoen sarvi heräs ja piästi sen koiran uamukuselle? ;)
tuon viimesen jäläkeen seinajoen sarvi heräs ja piästi sen koiran uamukuselle? ;)
mahdollisimman paljon ei vältyämättä useinkaan oo paljon :D
joskus on niitä hyviäkin hetkiä :D:D
Edit: silloinkin vaan lainassa :D
tekniikkamies
12.01.2014, 17:00
Kyselläämpäs nyt täälä tunnustuksia onko muillakin huono tapa elvistellä rakennetulla maasturilla :D
Mun mielestä tää on enempi tällasta Camel Boots mies meininkiä, että tehdään omilla ehdoilla asioita ja hommia!
Jos jotenkin elvisteltyä tulee niin korkeintaa sillä Camel Boots mies asenteella...
Ex_inkkari
12.01.2014, 17:01
Ei ole rakennettua maasturia niin ei pysty elvistelemään.... mutta tolla lavurilla tulee mentyä ja lähdettyä parkkipaikoilta joskus vähän outoja reittejä :)
Kuitenkin on jokaisen syytä muistaa, että on TÄRKEÄÄ olla vaatimaton jos joku randomi tulee kyselemään autosta. Oman auton lievä vähättely ja asianmukaiset vastaukset antaa hyvänn kuvan harrastajista. Ylimielinen asenne saattaa aiheuttaa sen että toinen yleistää kaikki offarit kusipäiksi
Mun mielestä tää on enempi tällasta Camel Boots mies meininkiä, että tehdään omilla ehdoilla asioita ja hommia!
Jos jotenkin elvisteltyä tulee niin korkeintaa sillä Camel Boots mies asenteella...
mullei oo mitää hajua mitä camelpootsi meinaa :D
Mun henkkoht asenne on ainakin se että kaikille pitää olla ystävällinen :) oliko tää asennejuttu ny nekatiivis sävytteinen??
Tourinki
12.01.2014, 17:35
Hj:llä ajaessa tuli tehtyä välillä jonku madalletun pemarin tullessa jäljessä hidastetöyssyissä ajaa hitaasti ja katsoa ihan pää ikkunasta ulkona että raapiiko pohjasta korokkeelle ajaessa.
no ei kyllä muuten tuu elvisteltyä mutta juuri noihin hidastetöyssyihin en himmaa kyllä yhtään, ja aina jos nän jonku autoilijan pulassa niin käännän kysyyn mikä malli, joskus töihin mennes oon vinssannu yhden auton ojasta vaikkei näkynyt kuskiakaan paikalla, toki tiesin ettie se ollut minkään rattj:n auto...
Ei ole rakennettua maasturia mutta noi talouden autot kun eivät juurikaan peseydy niin jonkun molopään kiiltävän velka-auton viereen tulee helposti pysäköityä. :)
Liippaa liki aihetta ...
Kesäisin pakkaa välillä olla naurussa pitelemistä kun tolla avosuzukilla pyssää esim kaupunkijunan viereen liikennevaloissa. Ihmiset ei vissiin käsitä et kaikki niiden puhe kuuluu autoon :D
Talvella Katriinantien suoralla olevista kinoksista tuiskun jälkeen läpi, pari kertaa välähdellyt takana tulevan auton valot kun ovat laittaneet ohjaamon täyteen käsiä ;) Joskus tulee poistutta ojan yli esim. huoltoasemalta.
tekniikkamies
12.01.2014, 19:53
Mun henkkoht asenne on ainakin se että kaikille pitää olla ystävällinen :) oliko tää asennejuttu ny nekatiivis sävytteinen??
Tsekka mainos 1980-luvulta niin tiedät! :)
http://www.youtube.com/watch?v=XnVPDblxQAI
Mites toi paskaringin pyöritys parkkiksella ja lopuks kiesi katollee :-)
Lerssinen
12.01.2014, 20:02
Oulussa puuilon piha keväällä, helvetinmoinen perjantai-illan ruuhka ja siinä pitää peruutell vinoparkista pois ja käydä pihan perällä kääntymässä jos aikoo poistua.. Mie siitä sitten kipasin semmosen miniliittymän yli viereiselle katsastuskonttorin pihalle missä oli helvetin korkeelle routinu rumpuputki (paikalliset ainakin tietää). Vieressä ollu lösöpersejuppikuski sai harmaassa rallifarmarissaan saman idean mutta maavara ei piisannu vaan jäi keskeltä kiikkumaan, ei varmaan huomannu ku ihan mun puskurissa ajo perässä..
Kävin vielä nauramassa räkäsesti ku se tuli naama punasena ulos autosta ja kaasuttelin kotia kohti :D
Racingrabbit
12.01.2014, 20:56
Kyllä minä ymmärrän että parkkipaikalla voi vähän brassailla naapuriauton kuskille,mutta nurmikoiden ja istutusten yli ajelua en ymmärrä.
Olen nähnyt maasturikuskien sellaistakin harrastavan...:(
Lavamitsu
12.01.2014, 21:13
No harvemmin on noita parkki ongelmia, tietysti tärvelemättä mitään
Autosta ja harrastuspiiristä riippumatta autolla elvistelyt herättävät usein myötähäpeää muissa autoilijoissa :)
Ittestä tuntuu että äijätouhua, mutta lippispäät matala-autoilijat vaan nauraa. Ihan niinku maasturiukot nauraa niille.
Camel boots mies on sellainen joka tekee asiat omalla tavallaan, ei aina vaikeimman, muttei myöskään helpoimman kautta, mutta yleensä kumminkin suurimmaksi osaksi oikein
Esim. vois lie olla et
hitsaa rungon kori paikallaan ja sit toteuttaa projektin alussa suunnitellun korin pois noston
kun muut kuin camel boots mies olisi nostanut korin ensin pois ja vasta sitten hitsannut rungon
Tämä itellä ainakin käsityksenä camel boots miehestä
Linkin mainos kertoo sen hyvin normaali olisi noussut asemalla junaan camel boots mies tekee sen vauhdista kilsan päässä asemasta vain koska on C.B.mies :D
Kaitsu67
13.01.2014, 00:08
No sehän on Camelikengät ja Lantikka yhdistelmä :D
http://www.youtube.com/watch?v=lzmgcC_Ar_A
PunisherFIN
13.01.2014, 00:09
mie en kyl oo kauheesti maasturilla brassaillu, offroad peliähä miul ei oo ko vasta pari rojektia.. mut hiasteisiin tulee laskettua aika suruttomasti, kuten myös maantielläki periaatteella parasta mahollista vauhtia :D talvella varsinki valojen rippaus eli läpivalasu ja sen jälkeen ohitettu vajaavetosen kuski saa ihailla rosteri koristeita Nirppiksen persiistä :) Mörrillä sitten on välillä tapana härnätä perhesportteja valoissa ja varsinki meil on tuo kyrönsalmen silta mitä lähtään kaupunnista ylämäkeen, ni helekkarin usein siinä lähtee ns ohituskaistalle joku alitehosen kanssa ahistelemaan ja sit ne viettää sillan pääle asti siinä ihkussa woimasawupilvessä, mitä sopivasti tullee tehostettua viel kaasua pumppoomalla :P <= tuo on ihan puhasta vittuilua nuita "liian kiireisiä" kohtaan, jotka ei oo älynnä et ahdin määrää tahdin :D
Dacia Duster
13.01.2014, 19:29
No, Duster eli Rellun pippana, on kyllä puistomaasturi, mutta tulipa mieleen tuossa aika viime vuodelta, kun tämä Justin Bieber oli Suomesta johonkin aikaan lähdössä, ja tuli käyntiä mustalla Dusterilla tuonne Hki-Vantaa Lentoaseman liikelentoterminaaliin ja kaveri sihteerin paikalla lippiksessä ja hupparissa...
Voi sitä teinipissislaumaa joka kirkuen juoksi viereen ja auton perään...
Että, olis kait tuollakin voinut kerran saada...:p
Autosta ja harrastuspiiristä riippumatta autolla elvistelyt herättävät usein myötähäpeää muissa autoilijoissa :)
Ittestä tuntuu että äijätouhua, mutta lippispäät matala-autoilijat vaan nauraa. Ihan niinku maasturiukot nauraa niille.
Tai oikeestaan lähinnä se, että toiset on kaulaansa myöten täynnä uusia 800 000€ rangeroovereitaan tai tuninkipemareitaan, nii on vaa jotenki hauska näyttää muille että voi olla onnellinen vanhasta tojotanräiskästä :D
mie en kyl oo kauheesti maasturilla brassaillu, offroad peliähä miul ei oo ko vasta pari rojektia.. mut hiasteisiin tulee laskettua aika suruttomasti, kuten myös maantielläki periaatteella parasta mahollista vauhtia :D talvella varsinki valojen rippaus eli läpivalasu ja sen jälkeen ohitettu vajaavetosen kuski saa ihailla rosteri koristeita Nirppiksen persiistä :) Mörrillä sitten on välillä tapana härnätä perhesportteja valoissa ja varsinki meil on tuo kyrönsalmen silta mitä lähtään kaupunnista ylämäkeen, ni helekkarin usein siinä lähtee ns ohituskaistalle joku alitehosen kanssa ahistelemaan ja sit ne viettää sillan pääle asti siinä ihkussa woimasawupilvessä, mitä sopivasti tullee tehostettua viel kaasua pumppoomalla :P <= tuo on ihan puhasta vittuilua nuita "liian kiireisiä" kohtaan, jotka ei oo älynnä et ahdin määrää tahdin :D
Miekkoniemen valoista mertalaan päin on aika yleinen kiihdytyskisa paikka. Aina jos yrittää lähtee keskikaistalta niin viimestään kaistojen yhdistymisen kohdalla pitää olla vaajaa satanen vauhtii jos meinaa päästä edelle ja oikealle kaistalle. Vaikka ihan sama mikä kinneri siellä sillalla on madellu neljää kymppiä niin valoista lähdössä löytyy toinenkin asento kaasu polkimesta. Ja mertalan valoista taas viittäkymppiä enonkoskentien valoihin.
Onneks suurin osa on aina jäänyt taakse. Ei se ihan laiska oo toi 6.5td. Vaikka pirteempi sais olla.
Välillä on mukava jättää sit porukka oikeanpuoleisella kaistalla lähdettäessa jälkeen kuorma-autolla tyhjänä. Automaatti loota niin vaihtaa aika rivakkaa. :D :D
Tai oikeestaan on vaa jotenki hauska näyttää muille että voi olla onnellinen vanhasta tojotanräiskästä :D
Ja jos joku niin aito tunne herättää ansaittua kateutta...:D:D:D
Porvoon Hilma
13.01.2014, 21:27
Ja jos joku niin aito tunne herättää ansaittua kateutta...:D:D:D
Kyllä se paras brassailu on ihan vaan ajatus oman pään sisällä ettei tartte brassailla millään. Menee vaan omilla jutuillaan, sillä mitä on, ja antaa muiden koheltaa. Tää on ihan parasta :D
Omalla kohdalla olen sallinut itselleni puolen millin virneen kysyessäni: "nypätäänkö", kun pappa on ajanut corsansa pöykkyyn ja mummo pitää saarnaa repsikan paikalla. Eniten kuitenkin ilahduttaa marketin parkkipaikan kakarat silmät pyöreinä sormella osoittelemassa, puhumattakaan äitien vaivautuneista ilmeistä. Itse kun olin penskana samanlainen.
Älä mitä, joskus sen papparaisen sijaan voi olla jeesattavana joku muukin...kerran menin patsyfinderilla vähä syrjäsempää/huonompaa reittiä ja sieltä löytyi varastettu pirssi. En oo koskaan ennen nähny niin simpsakkaa naispolliisia kun tulivat tsekkaan juttua. Hyttyset kun oikeen kiusas niin kysäsin huvikseni kelpaisko ohvi, ja mikäs siinä sitte suihkautellessa kun mielellään ilmoitti ottavansa virka-apuja vastaan:)
Omalla kohdalla olen sallinut itselleni puolen millin virneen kysyessäni: "nypätäänkö", kun pappa on ajanut corsansa pöykkyyn ja mummo pitää saarnaa repsikan paikalla. Eniten kuitenkin ilahduttaa marketin parkkipaikan kakarat silmät pyöreinä sormella osoittelemassa, puhumattakaan äitien vaivautuneista ilmeistä. Itse kun olin penskana samanlainen.
Muuten sama mutta itteäni lähinnä ilahduttaa niiden isien vaivaantuneet ilmeet äitien/vaimojen mehiessä posket punaisina siinä apparin paikalla kun pyyhkäsee Bertalla tontille...:D
Kerran duuniin mennessä ajoin juurikin jonkun korsan tai cadetin perässä joka pisti hyvissä ajoin jo vilkun oikealle osoituksena kääntyä seuraavasta risteyksestä. No keli oli sen verran liukas että näki jo monta sekkaa aiemmin että nyt ei kyllä taivu...no ajelin kaverin perässä sinne luiskan reunalle ja siinä vaiheessa kun heppu rupesi avaamaan ovea, oli koukku jo kiinni ja sanoin vaan kaverille notta jarrut irti ja pyörät suoraan, ja nyppäsin kinnerin ylös. Tilanne kesti varmaan luokkaa 30 sekunttia kun sorsa oli taas tiellä ja matka jatkui...
Emmä brassaile eikä mulla oo ees offi autoa. Kuitenkin hykertelen varsinkin kesäisin kun joku ajaa valoissa moottoripyörällä/autolla ihan takapuskuriin kiinni. Loppuosa hoojiin pakoputkesta on ite tehty 3" ränni läpivirtaavalla vaimentimella ja ulostulo takapuskurin alla suoralla leikkauksella ja suuntaa pakokaasut suoraan taaksepäin. Lopputuloksena tolla koneella on pitkä pakokaasupilvi vähintään 3m etäisyydellä autosta. Sit kun valot vaihtuu ja hipasee kaasua tulee se pikku musta pilvi vielä naamalle. Vähentää multa harmitusta juhannusruuhkassa / pitkissä liikennevaloissa kummasti.
Racingrabbit
14.01.2014, 18:31
Minä en kyllä ymmärrä mitä hienoa on vanhalla käryttävällä diesel moottorilla brassailu???
Sehän on ihan sama kun ajelisi bensakoneella sininen savupilvi perässä.Eli moottori ei ole kunnossa tai oikeissa säädöissä ;)
VOLIATTI
14.01.2014, 19:06
olen kuullut mutta mitään en nähnyt, yks aika tunnettukin c303 on ollu eduskuntatalon portailla ja saanu pienen muistutus lappusenkin siitä, tosin siinä oli pieni rahapanoskin mukana, mut brassailuks se kai sit meni:D
VOLIATTI
14.01.2014, 19:24
Minä en kyllä ymmärrä mitä hienoa on vanhalla käryttävällä diesel moottorilla brassailu???
Sehän on ihan sama kun ajelisi bensakoneella sininen savupilvi perässä.Eli moottori ei ole kunnossa tai oikeissa säädöissä ;)
kyllä tuo tuntuu ainakin säädöisään oleva :D http://www.youtube.com/watch?v=bt8w3qlzZhs
mettäparoni
14.01.2014, 19:25
Talviparkkeeraus mahdollisimman päin helvettiä (suuren kinoksen päälle/ojaan/tms.) on kai brassailua.
Pahennuksen aiheuttaminen on aina ollut mun juttu, mitään laitonta tekemättä tai vahinkoa aiheuttamatta tietysti.
Pitkät nyrpeät katseet lämmittää kierolla tavalla.
helmapelti
14.01.2014, 19:34
Tänä aamuna elvistelin käynnistämällä auton ilman lämmitystä ja hehkuja vanhoilla akuilla (-20)
Huomista varten viritin keittolevyn öljypohjan alle :)
Racingrabbit
14.01.2014, 20:55
kyllä tuo tuntuu ainakin säädöisään oleva :D http://www.youtube.com/watch?v=bt8w3qlzZhs
Tuossa on taittu kumminkin jotain muutakin yrittää tehdä,kuin vaan pelkästään syöttöruuvia ruuvata? :D
Kun nämä "ruuvatut" HJ:t tuntuu tuottavan enemmän tuota kitkerää käryä ;)
VOLIATTI
14.01.2014, 21:27
täysin samaa mieltä, sillä polttoaineen syötön lisäämisellä voi hyvin peitää tulevan mootori remontin kun sininen muuttuu mustaan.:D
PunisherFIN
14.01.2014, 22:29
Tuossa on taittu kumminkin jotain muutakin yrittää tehdä,kuin vaan pelkästään syöttöruuvia ruuvata? :D
Kun nämä "ruuvatut" HJ:t tuntuu tuottavan enemmän tuota kitkerää käryä ;)
joo se on tojotien yleinen ongelma, nissaneissa onneksi tulee lisää voimaakin kun vääntää syöttöjä, varsinkin tuossa SD33T konetyypissä :D
Mulla on tapana "kouluttaa" ihmisiä meidän kotikulmilla. Täälläpäin ei ihan hirveästi pyöri poliiseja, joten porukka välillä melkoisia ylinopeuksia. Itseäni se sapettaa, koska ko. tieosuudella ei ole kevyenliikenteenväylää, joten tien reunassa kävelee ja pyöräilee muita ihmisiä, kesäisin varsinkin lapsia.
Noh, ajamalla rajoitusten mukaan, saa lähes poikkeuksetta kerättyä jonon peräänsä. Tie on kovin mutkainen, joten harva uskaltaa ohitella. Hieman ennen omaa risteystäni, on vanha tasoristeys. Yleensä näillä kohdin lippistero matalalla bemarillaan on roikkunut puskurissa jo hyvän tovin. Itse voin laskea huoletta neljääkymppiä tasoristeyksen yli (siinä on puomit), ja kääntää suupielet ylös, kun takana tuleva ei enää ehdi jarruttaa, ja pohjakosketus on tosiasia.. :)
Meillä rouva on ollu tuo pahennuksen harrastaja viellä ku hodarilla ajeli.
Duunipaikallaan oli joku aamulla ajannu sen parkki ruutuun mikä on selvästi merkitty et työntekijä parkki. Ruudussa oleva auto oli joku uuden karhea audi muistaakseni... No frouva jätti sit hodarin sen ruudussa olevan auton ihan perseeseen kiinni ettei päässy pois. No ei menny kauaa ku sit auton omistaja (mies) oli tullu kyselee et kukakohan sen ison maasturin omistaa et voisko tulla siirtää... No rouvahan meni ja mies oli siin jotain sit mussuttanut et lapsellista ni rouva oli todennu et oo onnellinen etten lyöny köyttä kiinni ja hilanu tota sun romuus tonne mettään... Oli ukko ollu ihan hiljaa ja lähtennyt menee :D
Sit tuli mieleen sellanenkin tapaus ku rouva tuli kaupasta muksujen ja maitokassien kanssa kesähelteillä. Kun se hyppäs kuskin paikalle niin viereisestä teinirassista pojat huuteli avonaisesta ikkunasta et vittu mikä perheen äiti ja sit ku rouva viel käynnisti auton ja lähti peruuttaa pala ulkona ikkunasta niin kuului hyvin perään et jumalauta mikä autokin sil on :D Ei varmaan ihan yleistä et tollanen 50kg/170cm rouva hyppää 4"korotettuun autoon missä 35"renkulat ja lähes suora 3"putki :D
Sitä en tiedä sit et tarkottiko ne sit että vittu mikä haahka ja mikä saatanan romukin sillä viel on :rolleyes:
Racingrabbit
15.01.2014, 16:31
Ex:ä valitteli kun kun meinasi nilkat taittua defenderistä alas hypätessä.
Minä kysyin vaan että pakkoko sen korkkareilla on sitä ajaa... :D
Vaikka päästötestissa tulee tulemaksi 1,6 niin ei sieltä putkesta silti mitään kukkasia tule. Ja ton kokonen dieselkone hengittää tyhjäkäynnilläkin semmoisen ilmamassan, ettei siinä tarvii mitään käryämistä erikseen perustella, pakokaasua se silti on, oli väri sitten mikä hyvänsä :cool:
Meillä rouva on ollu tuo pahennuksen harrastaja viellä ku hodarilla ajeli.
Duunipaikallaan oli joku aamulla ajannu sen parkki ruutuun mikä on selvästi merkitty et työntekijä parkki. Ruudussa oleva auto oli joku uuden karhea audi muistaakseni... No frouva jätti sit hodarin sen ruudussa olevan auton ihan perseeseen kiinni ettei päässy pois. No ei menny kauaa ku sit auton omistaja (mies) oli tullu kyselee et kukakohan sen ison maasturin omistaa et voisko tulla siirtää... No rouvahan meni ja mies oli siin jotain sit mussuttanut et lapsellista ni rouva oli todennu et oo onnellinen etten lyöny köyttä kiinni ja hilanu tota sun romuus tonne mettään... Oli ukko ollu ihan hiljaa ja lähtennyt menee :D
Sit tuli mieleen sellanenkin tapaus ku rouva tuli kaupasta muksujen ja maitokassien kanssa kesähelteillä. Kun se hyppäs kuskin paikalle niin viereisestä teinirassista pojat huuteli avonaisesta ikkunasta et vittu mikä perheen äiti ja sit ku rouva viel käynnisti auton ja lähti peruuttaa pala ulkona ikkunasta niin kuului hyvin perään et jumalauta mikä autokin sil on :D Ei varmaan ihan yleistä et tollanen 50kg/170cm rouva hyppää 4"korotettuun autoon missä 35"renkulat ja lähes suora 3"putki :D
Sitä en tiedä sit et tarkottiko ne sit että vittu mikä haahka ja mikä saatanan romukin sillä viel on :rolleyes:meillä rouva kokelas kuulee vähän saman laisia kommentteja kun hoojiillä ajelee vaikka ei hojo mikään hirveesti laitettu ole:) ilmeitä on saanu nauraa kun muutaman auton on ojasta vetäny ylös.ukkoja ilmeisesti on hiukan luonnon päälle ottanu kun sieltä hojosta tullu nainen ja paiskannu koukun kiinni ja sanonu että sitte mennään:)ja virtaa kun on antanu jollekki niin setät on katsonu pitkään kun eukko kaivanu kaapelit takaluukusta ja todennu pelti auki niin saadaan kaapelit kiinni:) hyvin kouluttettu vaimoke:)
En sen kummosemmin halua brassailla mut
mää pistin tarran hoijakan takalasiin ja sama teksti lukee hupparissa :D
kävellen kun oon kulkenut niin joskus perästä kuulunu MINÄ PYSTYN :D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=790&pictureid=147116
Ei tuo rotke nyt mikään offiauto ole, iso ruma rohjo kuitenkin. Valoissa hörskäyttelyä tulee kans harrastettua ja väliin kylillä kun ajelee niin hiukan hörskäyttää vielä vaihtojen välissäkin :D Valoista lähtiessä varsinki traileri perässä ja kuorma päällä on kiva osottaa vasemmallakaistalla oleville, että valitsivat hitaamman kaistan. Vastaavasti jos rampista liittyy tielle ja takana on joku kyttääjä joka koittaa heti vetää ohi niin sillekkin on kiva kertoa, että hosuu turhaan. Savuakin lähtee tarvittaessa niin, että takana tulevat tekee hassuja väistöliikkeitä :D Ja jos tulee tuttuja vastaan niin moilat pyörii katolla :D
Takalaidassa vielä takana tuleville lukemista. "got soot?" ja "HYBRID - you save, i use" :D
omistettu Mikko_L rouvalle :D
http://www.youtube.com/watch?v=3bxX4cPs1sM
" Camel Boots, miehille, jotka polkevat omia siskojaan…" vai miten se meni. :)
Syksyllä, kun oltiin eräällä vanhalla pienlentokentällä leikkimäss/kilpailemassa keskenämme, sattui siihen parin auton ryhmä jostain hiukan kauempaa. Siinä sitten suu alkoi käymään vähän kaikilla ja leikkimielinen v'ttuilu alkoi muuttua totiseksi. Päätettiin sitten että no kokeillaan kellä kovin rassi. Kattelin sivusta kun audi tt (sport?) häpsi kummankin kaverin autot. Toisella ei volvossa pitoja ollu niin paljon että ois tt:lle pärjänny ja toisella oli golf gt vaan sen verran laiskempi, että ei ihan pärjänny. Istuin siinä puskimen päällä ja tt mies kysyi et haluatko kokeilla onneasi ROMULLASI!?! Ei menny kuin 2min niin kaivoin takapaksista 13mm ja 6mm hylsän ja laittelin sen verran syöttöä, että rupee kulkemaan! Napalukot kiinni, neliveto päälle ja eikun viivoille. Vittuili vielä viivallakin, että kuullostaa ihan traktorilta. Samassa kun tuli lähtömerkki jäi tt kuin tikku ........ Onneksi oli sen verran lyhyt suora, että ei ehtinyt kiriä kiinni. Tuo huippunopeus kun on vain 180km/h (kai) :D Ai että tuntui muuten hyvälle.
Minä kans aina sanon noille katuautomiehille, että kun viivalle lähdetään, niin se saa valita päivämäärän ja minä valitesen ajettavan reitin.
Minä kans aina sanon noille katuautomiehille, että kun viivalle lähdetään, niin se saa valita päivämäärän ja minä valitesen ajettavan reitin.
Joskus vuosia sitten oli jossain amerikan offilehdessä kuva maasturin puskuritarrasta, jossa luki "Let's race, but I get to choose the track!" :D
Kerran taisin pikkuisen brassailla kun vitutti... Eli eräällä pikkutiellä oli talvisaikaan pakettiauto perse ojassa, ja siinä sitten toinen paku narun päässä kiskomassa tätä pois sieltä ojan pohjalta.
No, koko tiehän siinä oli siis tukossa, joten jouduin pysähtymään, ja siinä sen verran kauan katselemaan sitä puuhastelua, että alkoi jo tatti kasvamaan otsaan, jolloin aloin katselemaan että kyllähän se paku oli jo vähän sieltä ojasta noussut, ja siellä takana oli justiin sopivasti suzukin mentävä rako, joten ei muuta kuin nelikko päälle, ja armottomalla kaasun käytöllä GTI-koneisella suzukilla sieltä pakun takaa ojan kautta ohi!
Sen verran vilkaisin sivulle siinä ohittaessa, että kavereilla oli hämmästyksestä silmät kun hellan ringit.:D
Tulihan siinä pikku riski otettua, kun olis ollut vaarana että olis suzuki jäänyt sinne ojaan myöskin jumiin, ja sekös olis saattanut sitten hävettää...:D
Ex_inkkari
16.01.2014, 19:43
Espoon seudulla riittää kun käy kylillä kääntymässä niin ihmiset pysähtelee katsomaan, oikein kopautetaan kaveria kylkeen ja osoitellaan sormella (ei keski). Eikä ole edes yber korkea ja rakenneltu, täysin vakio malmikasa.
Ei ole mikään tusina-auto tuollainen vanhako punaniska laviska :) edes täällä landella.
"Pieni muna, iso auto" taitaa sittenkin pitää aikas monella paikkansa.
Suzuki-miehillä ainakin on hyvä itsetunto, joten menee aivan päinvastaisesti kyllä tuo!:D
Kaitsu67
20.01.2014, 18:50
Nyt sitten vaan peniskartasta vertailemaan onko iso vai pieni keskimittaan verrattuna... ;)
http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=3073
Ex_inkkari
20.01.2014, 19:02
Katkarapumiehillä pitää olla jotain millä elvistellä...
Hautalintu
21.01.2014, 14:08
Prassailusta tiedä mut kauppojen parkkiksil tahtoo herättää mielenkiintoa ihmisis ku iltahämärissä näppää työvalot päälle ku ruudusta perä edellä poistuu, sama ku puskurissa roikkuville väliin väläytän työvaloja jos alkavat liian liki roikkumaan.. vasemmalle kääntyvä ja väärin ryhmittynyt tuloo surutta ohitettua ojan kautta jnejne.. ja liki suora putki+riittävä syöttö varmistaa sopuisan äänimaailman sekä naamio savun.. liikennevalolähtöjä liukkaalla tullu härnättyä hondamiehiä ku citymaasturit kuopsuttelee etusilla tyhjää ni nelikko päälle ja reipas lähtö (toivoen et just se "kilpakumppanin" puoleinen etunen jauhaa tyhjää) takapyörien kans...
Huomista varten viritin keittolevyn öljypohjan alle :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012517974016_uu.shtml
:confused: :D
Nyt kun tiet ollut liukkaamman puoleisia varsinkin risteyksissä, niin ihan pakko on välillä "täysiä" lähteä valoista, kun joku kaksivetoautoilija on just ennen valoja viereiselle kaistalle päättänyt vaihtaa, päästäkseen valoista lähtiessä ohi.
Mieleenpainuvin tämmöinen tapahtui, kun tuossa yhtenä päivänä MANnilla ajelin ja taksikuskin piti päästä oikean kautta ohi ja eteen koukata, kun olin vasemmalla kaistalla seuraavaa kääntymistä varten. Tämä siis taajamassa. Ennen kääntymistä oli kuitenkin yhdet valot ja vain se kaista meni suoraan. Loiva ylämäki ja liukas risteys. Hauskan näköistä menoa oli, kun kiireinen taksari koitti etuvetoautollaan lähteä kovaa valoista ja viiden tonnin omapainoinen auto, jonka ohi oli äsken päästävä, hiillosti niin, että taustapeilistä näkyi ehkä akseli ja puskuri. :) Kaikista 136 hevosesta pystyi ehkä puolia käyttämään, ettei pösö tms. jäänyt alle. :) Varmaan tunsi itsensä fiksuksi.:D
Nyt kun tiet ollut liukkaamman puoleisia varsinkin risteyksissä, niin ihan pakko on välillä "täysiä" lähteä valoista, kun joku kaksivetoautoilija on just ennen valoja viereiselle kaistalle päättänyt vaihtaa, päästäkseen valoista lähtiessä ohi.
Toi on kyllä aika yleistä joo, että peilistä näkyy kun joku vaihtaa vapaalle kaistalle, kun on hidas maasturi siinä edessä tukkeena.:D Ja varsinkaan offroad-maastureiden puikoissa harvemmin mitään eläkeläisiä on, joten varmasti kiihtyy viivalta kesälläkin kovempaa kuin viereisellä kaistalla puolen minuutin reaktioajalla varustettu, vihreää valoa odottava Kalevi 89v Focuksellaan.:D
Joskus nuorempana kun tuli vielä pillurallia ajeltua, niin oli keskustassa yksi mukulakivetyksellä varustettu kohtuu jyrkkä korttelin mittainen mäki, joka oli silloin talviaikaan jostain syystä ihan peilijäässä, jonka seurauksena siitä ei sitten vajaavetoisilla enään ylös mentykään kuin hyvillä renkailla ja kovalla vauhdilla, joten mikäs siinä nelivedolla körötellessä, kun takana puskurissa kiinni tulevalla kanssa-autoilijalla tyssäsi vauhti pidon puutteeseen, ja joutuikin sitten pakitella takaisin mäen alle hakemaan tasaisempaa vaihtoehtoista reittiä.:D Tosin tuota nyt voi kutsua brassailun sijasta jo ihmisten kiusaamiseksi, mutta kai siitä nuorempana jotain nautintoa vissiinkin sai?:rolleyes::D:o
Asun tässä s-markettia vastapäätä, ja teinit kokoontuu bemareillansa ja muilla tuninkivehkeillään tohon parkkikselle. Siinä ne sitte iltamyöhään vinguttaa niitä autojansa ja 5miehen pää jonku pakoputken juures kuuntelemas ku se dominokeksin kokonen turbo sielä vähä vingahtaa. Meni toissaehtoona hermo, löin hodarin tulille, keskilukko päälle ja suuntasin ässän pihaan. siinä risteyksessä sitte kakkonen tupiin ja parkkipaikan läpi räkäluisua ja pumppasin kaasua sitte minkä ikänä jalasta lähti että turpo vinku niinku sikaa tapettais :D
No, vaikutus oli päinvastainen, nyt ku samat autot on tossa parkissa ja ohi ajaa nii kaikki alkaa polkeen ihan hulluna niitä vehkeitänsä. Vois mennä siihen rivin eteen hodarilla odottamaan että mistä autosta lentää kanki :D Vittu että on typerää yöllä huuattaa autoja :mad: suora putki on ihan jees juttu, mutta järkee pitää olla sen verran ettei huuata jos jossain on lapsia, koiria tai öisin ku ihmiset nukkuu :mad: sillon pitäis ajella pintakaasulla :mad::mad::mad:
toyota4x4
28.01.2014, 06:52
Toi on kyllä aika yleistä joo, että peilistä näkyy kun joku vaihtaa vapaalle kaistalle, kun on hidas maasturi siinä edessä tukkeena.:D Ja varsinkaan offroad-maastureiden puikoissa harvemmin mitään eläkeläisiä on, joten varmasti kiihtyy viivalta kesälläkin kovempaa kuin viereisellä kaistalla puolen minuutin reaktioajalla varustettu, vihreää valoa odottava Kalevi 89v Focuksellaan.:D
Joskus nuorempana kun tuli vielä pillurallia ajeltua, niin oli keskustassa yksi mukulakivetyksellä varustettu kohtuu jyrkkä korttelin mittainen mäki, joka oli silloin talviaikaan jostain syystä ihan peilijäässä, jonka seurauksena siitä ei sitten vajaavetoisilla enään ylös mentykään kuin hyvillä renkailla ja kovalla vauhdilla, joten mikäs siinä nelivedolla körötellessä, kun takana puskurissa kiinni tulevalla kanssa-autoilijalla tyssäsi vauhti pidon puutteeseen, ja joutuikin sitten pakitella takaisin mäen alle hakemaan tasaisempaa vaihtoehtoista reittiä.:D Tosin tuota nyt voi kutsua brassailun sijasta jo ihmisten kiusaamiseksi, mutta kai siitä nuorempana jotain nautintoa vissiinkin sai?:rolleyes::D:o
eräs( en minä) oli saman tehny poliisi autolle niin about 8 polisiiautoa oli saartanu heti kun oli saatu kiinni tämä rikollinen Lahden keskustassa.KYLLÄ silloin unohtuu kaikki raiskaajat ja mummojen ryöstäjät kun saadaan kiinni maastoautoilija :D
eräs( en minä) oli saman tehny poliisi autolle niin about 8 polisiiautoa oli saartanu heti kun oli saatu kiinni tämä rikollinen Lahden keskustassa.KYLLÄ silloin unohtuu kaikki raiskaajat ja mummojen ryöstäjät kun saadaan kiinni maastoautoilija :D
Muistaakseni tämä kyseinen henkilö oli poliisille vedonnut että kissa tai orava oli juossut eteen jonka takia piti himmata :)
joojoo71
28.01.2014, 09:14
tahatonta brassailua ja ainakin hyvä mieli! espoossa edellis talvena kauklahden sheriffi seisoi keskellä tietä ja viittilöi pysähtymään. oli viron raivo tempassu mondeonsa jakajan kautta (syvän) ojan pohjalle ja sheriffi kysyi että saanko vedettyä auton ojasta läheiselle dösäpysäkille, kun ei hinausautoa kuulemma saa tarpeeksi nopeesti paikalle ja mondeon perä oli vielä tiellä tukkien toisen kaistan. liinat kiinni ja vedot ylös ja vielä 50 m pysäkille fordin keula tuulilasiin asti kasassa ja pyörät jumissa. sinivuokko siihen että sehän nousi helposti. vastasin että voisin vedellä sitä vaikka ympäri kylää, mutta olis vähän kiire!! mutta harvoin saa kädenpuristuksen ja kiitoksen gyyltä!!! eli sly and the familystonesilta.
Muistaakseni tämä kyseinen henkilö oli poliisille vedonnut että kissa tai orava oli juossut eteen jonka takia piti himmata :)
Joo, se oli ORAVA :) .
Ajelin n. 10 vuotta sitten pe-iltana suht tuoreella hankinnalla kotio päin täysin liikennesääntöjen mukaisesti ja miekkamiehet bongas meikäläisen ja peräänhän sitä piti lähteä. Roikuivat aivan takapuskurissa kiinni, hyvä jos Hesari mahtuis väliin. Tätä painostusta kesti useamman kilometrin. Nälkä oli ja väsytti, iltapalakebabbi ootteli etupenkillä. Rupes hieman suoraan sanottuna vitúttamaan se painostus ja meinasin että se painostus loppuu ihan justiinsa. Oli helvatan liukas keli ja päätin että nyt mennääkin tosta Mussa-kissan kohalta Rautatienkatua ylös. Nelivetoa päälle vaan, pandataxi seuraa perässä. Rauhallista vauhtia, sitten keskellä mäkeä stoppi. Katoin taustapeilistä että ny pysähty pollarit, siitä sitten reilulla kaasulla eteenpäin. Pääsin sentäs ite liikkeelle, pollarit ei. Helvetin kiukkusia polliiseja olivat kun etuveto-Transu ei päässyt mäkeä ylös vaan meni peruutteluhommiksi. Oli kyllä pirun liukas mäki,uudenkarheat BF A/T haki pitoa koko matkan ylös kun lätkä lattiassa kiemurtelin mäkeä ylöspäin. Kaikki 6 rengasta suti näyttävästi...
Sinivilkut sytty välkkymään heti kun matka alaspäin alko miekkamiehillä, ite suhautin mäen ylös ja naureskelin että taitaa olla kohta palaveri virkavallan kanssa. Kerkesin takasin Lahden mainstreetille ja Jacklopen eessä sitten sellanen sinivilkkujen välke että jenkkileffakin jää kakkoseksi. Karhuryhmää ei sentäs näkyny, eivät vissiin vielä kerenneet tulla :). Ja oli muutes muutama sata ihmistä seuraamassa tätä tapahtumasarjaa.
En kerenny edes ikkuna aukasta kun ovi tempastiin jo auki, helvetillinen huuto kuuluu konstaapelin suusta. Katoin heti täähän on se sama hessu kuka mut raahas putkaan paria viikkoa aikaisemmin (villissä nuoruudessa tuli joskus oltua virkavallan kanssa enemmänkin tekemisissä satunnaisesti). Ja sekin muisti mut. Puoliakaan en saanu selvää mistä mua syytettiin, joka tapauksessa syytelista oli pitkä ja rikos todella vakava ja törkeä. Kakola kutsui useammaksi vuodeksi jopa hyvällä käytöksellä. Tätä huutamista jatku jonkin aikaa, sitten tuli seuraava pollari mikä oli jo vähän rauhallisempi mutta yhtä v-mäinen. Tälle kerroin sen orava-selityksen ku kysy miks pysähdyin. Ei selvästi kelvannut, veti kauheet pultit ja vei auton paperit mennessään. Sano vielä tämä asia lähdetään selvittään asemalle. Iteltäkin rupes jo huumori loppumaan (olin töistä tulossa, koko viikon tehny 15h päivää ja pitäis vielä viikonlopuksikin mennä), sanoin sopii vallan perkeleen hyvin, asun nimittäin ihan vieressä. Ja ehdotin että mennään sitten asemalla tällä Letukalla kun se kyttälinna on silleen mäen päällä niin ette te kuitenkaan pääse perille noilla omilla vilkkuautoilla. Ei kelvannu kyyti, kuulemma kohta lähtee kilvet ku hän tulee takasin.
Noh, tuli sellanen seesteinen hetki ja sitten kolmas, hieman varttuneempi ja rauhallinen pollari tuli juttusille. Tämän kanssa saikin heti selkeän ja asiallisen keskusteluyhteyden. Ei varsinaisesti kehunut mun tempausta, totes vaan että kyllä tollanen neliveto on kova juttu Suomen talvessa. Konstaapeli itte sano että hieman kierrellen että toimivat prvosoivasti mua kohtaan ja tavallaan saivat pikku kuitin omasta toiminnastaan. Sovittiin että mä en enää tee tollasia ilkeyksiä ja ne oravat ei hypi enää tielle..:) Periaatteessa pitäis kuulemma sakottaa mut ei nyt tällä kertaa. Sain paperit takas ja lähin kotiin, sellasessa puolittaisessa poliisisaattueessa.
Arvatenkin tämän tapahtuman jälkeen mä ja crew cab oltiinkin sitten poliisin syynissä jatkuvasti, sain mm. sakot kuorma-autolla tunnelissa ajamisesta Mustamäen kallion tunnelissa:)...
Siihen aikaan tollanen musta K3500 crew cab dually oli muutenkin "poikkeuksellinen" näky ainakin Lahdessa, sheriffit oli siitä kyllä varsin kiinnostuneita jo aikaisemminkin. Eikä asiaa helpottanut kun myin sen pois, tilalle tuli musta reilusti korotettu Suburban niin melkonen maalitaulu oli sekin.
Messätissari
28.01.2014, 17:10
Ei ole Lahen sinisellä meininki paljon muuttunut.
Kun olisit vielä kertonut väistäneesi Olli Oravaa... Varttuneemmat Sikakon sheriffit varmaan muistavat elävästi kyseisen herran.
Voipi olla tosin, että puhuttelulla ei olisi silloin selvinnyt.
Tuossa olisi business myytavana ja paasisi rakentelemaan elvistelymaastureita.
http://www.ebay.com.au/itm/LIMOUSINES-MOTORHOME-TOYOTA-LANDCRUISER-LEXUS-MODIFICATION-BUSINESS-FOR-SALE-/201031513475?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2ece697583#ht_529wt_922
VOLIATTI
04.02.2014, 23:30
onhan noi cruising jutut aika brassailua koko homma mutta joillain se vaan menee liian pitkälle :D kuvat viime kesältä, onsevaan niin kivaa sotkea auto ja ajaa kiiltävien jenkkien sekaan britti hirmu :D
http://pesci.kuvat.fi/#/kuvat/2013/Vantaa+28.6.2013/