PDA

View Full Version : L200 Korotus?


KumpuJo
12.01.2014, 14:18
Elikkäs kyselisin enemmän tietäviltä että miten kannattaisi toteuttaa L200 vm.-02 korotus, enkä tarkoita nyt korin korotusta vaan alustan korotusta. Helpoin varmaan isommilla renkailla toteuttaa mutta millä muulla? takapäähän lehtijousiin pitemmät korvakot mutta miten etupää, pitemmät joudet? Auttakaa aloittelijaa! :confused:

tomppaa
12.01.2014, 14:53
Vääntösauvoi kirit nyt sen verran mitä niistä löytyy varraa ja päätä sit tyydytkö siihen korkeuteen etupäästä sit jos et nii uusia sauvoja metästeleen esimerkiks keulal..:D Perähän on helppo korottaa

Ja riippuen kui isot renkaat sinne meinaat saada mahtumaan.? koska korottamistha tuo vaatii jonni verran jos rupeet 33 pyörii haaveileen tuohon..

Lavamitsu
12.01.2014, 17:34
Värkkäilin just omaan korinkorotusta ja olin kattovinani et täs olis pulteilla yläpallo kiinni edeltäjästään poiketen että kai sinne voi ne alumiini palikat laittaa niinkun hiluxiinkin. ja sit soa taakse. ja ei se parin tuuman korinkorotuskaan esson pihassa yhtään maastouskottavuutta vähennä.:)

KumpuJo
12.01.2014, 18:24
Vääntösauvoi kirit nyt sen verran mitä niistä löytyy varraa ja päätä sit tyydytkö siihen korkeuteen etupäästä sit jos et nii uusia sauvoja metästeleen esimerkiks keulal..:D Perähän on helppo korottaa

Ja riippuen kui isot renkaat sinne meinaat saada mahtumaan.? koska korottamistha tuo vaatii jonni verran jos rupeet 33 pyörii haaveileen tuohon..

Joo me kaverin kans yritettiin siitä vanhemmasta l200:sta korottaa niistä tangoista mut ei se nouse tarpeeksi omasta mielestä :D ei siihen taia mahtua ku 31 pyörimään ilman mitään muutoksia, ehkä 32 saattaa justiin ja justiin mahtua..

KumpuJo
12.01.2014, 18:26
Värkkäilin just omaan korinkorotusta ja olin kattovinani et täs olis pulteilla yläpallo kiinni edeltäjästään poiketen että kai sinne voi ne alumiini palikat laittaa niinkun hiluxiinkin. ja sit soa taakse. ja ei se parin tuuman korinkorotuskaan esson pihassa yhtään maastouskottavuutta vähennä.:)

Pittää melkeen kuhan kerkiää nii kattoo se yläpallo et onnistuisko siihen palikka laittaa! joo ei se korinkorotuskaan oo poissulettu mutta työläämpi nii siks kyselly et jos pääsis helpomalla jos korottais koko autoa! Mutta kiitoksia tiedoista! :)

KumpuJo
12.01.2014, 18:27
Värkkäilin just omaan korinkorotusta ja olin kattovinani et täs olis pulteilla yläpallo kiinni edeltäjästään poiketen että kai sinne voi ne alumiini palikat laittaa niinkun hiluxiinkin. ja sit soa taakse. ja ei se parin tuuman korinkorotuskaan esson pihassa yhtään maastouskottavuutta vähennä.:)

Mut aika todennäkösesti päädyn siihen korikorotukseen, näyttää se seki hyvältä ja ei tosiaan vie sitä uskottavuutta :D

-MaTTi-
12.01.2014, 19:00
olin kattovinani et täs olis pulteilla yläpallo kiinni edeltäjästään poiketen että kai sinne voi ne alumiini palikat laittaa niinkun hiluxiinkin.
Voihan sinne laittaa, mutta ei ne mitään muuta nosta kuin ylätukivartta ylöspäin, auto ei nouse milliäkään. ;) Mitsussa kun vääntösauva vaikuttaa alatukivarteen eikä ylätukivarteen kuten Hiluxissa.

wuntzikka
12.01.2014, 20:18
no joo, mutta eikös se ylätukivarsi varsi ota ekana alaspäin joustossa kiinni...? tietty vaatii pitemmän iskarin jotta on varaa...
nuin ainaski gm:n tekeleessä, ei voi paljoa kiriä sauvoista ku ottaa ylätukivarsi kiinni. tietty sen raudan voi leikata pois... alkanee vaan ylä/alapallot aikas mutkilla tietyissä asennoissa sitten, ehkä.

kyllä mulla oli 33" mudzillat -99 L200, korottavat lehtijouset ja edessä ei mitään ihmeellistä ja hyvin pyöri. eikä ollut otteessa mitään ja hyvin kelpas leimalla. tietty renkaat piti vaihtaa pienemmäks.

JiiPee
12.01.2014, 20:32
no joo, mutta eikös se ylätukivarsi varsi ota ekana alaspäin joustossa kiinni...? tietty vaatii pitemmän iskarin jotta on varaa...
nuin ainaski gm:n tekeleessä, ei voi paljoa kiriä sauvoista ku ottaa ylätukivarsi kiinni. tietty sen raudan voi leikata pois... alkanee vaan ylä/alapallot aikas mutkilla tietyissä asennoissa sitten, ehkä.

Ja vetarin nivelten kulmat on nekin aika erikoiset, jos enemmän korottaa pohjaamisrajoittimen poistamalla. Alkaa ainakin suojakumeja kulumaan.

Etuperä, alakolmio ja yläkolmiosta pallon kiinnitys kaikki yhtä paljon alaspäin, niin toimii lähempänä alkuperäistä geometriaa ja on joustoja alkuperäiseen tapaan sekä sisään- että ulospäin.

Lavamitsu
12.01.2014, 21:06
Niin antaisko se palikka lisä kiristys/kääntö varaa sille vääntösauvalle tai sit vaan muistetaan et jos haluu oikeen maastoauton niin hommaa vanhan lant ruiserin tai unimogin

JiiPee
13.01.2014, 10:02
jos haluu oikeen maastoauton niin hommaa vanhan lant ruiserin tai unimogin

No näin... ;)

KumpuJo
13.01.2014, 14:26
No näin... ;)

Niinkait se varmaan täytyy jos ei ala luonnistumaan :D

wuntzikka
13.01.2014, 20:17
Niin antaisko se palikka lisä kiristys/kääntö varaa sille vääntösauvalle tai sit vaan muistetaan et jos haluu oikeen maastoauton niin hommaa vanhan lant ruiserin tai unimogin

gm:ään saa myös sauvojen päähän erilaisia palikoita kuin vakiona, lähtee vääntämään sauvaa ihan toisella lailla. mutta varat loppuu aika nopeasti ja tosiaan vetarit menee myös vähän vinkkeliin

-MaTTi-
13.01.2014, 21:43
Niin antaisko se palikka lisä kiristys/kääntö varaa sille vääntösauvalle

Kyllä ne kaikki kulmat mene niin persiilleen että ei kannata edes suunnitella.

RIPAX
13.01.2014, 21:51
Niin antaisko se palikka lisä kiristys/kääntö varaa sille vääntösauvalle tai sit vaan muistetaan et jos haluu oikeen maastoauton niin hommaa vanhan lant ruiserin tai unimogin

Hiluksihiluksihiluksihiluksii!!!!:D:D

Lavamitsu
13.01.2014, 22:41
Kyllä ne kaikki kulmat mene niin persiilleen että ei kannata edes suunnitella.

No tällähän ei ole mitään merkitystä jos ulkonäkö paranee

Miks ne kulmat ei mee hilux/runner perseelleen?

Mojoman
14.01.2014, 10:52
Vääntösauvoilla kiristelin omaani aikoinaan 33", 12,5 alle. Pientä pajoitusta sisälokariin ja puskurista nätisti siivut pois päistä.

-MaTTi-
14.01.2014, 19:31
No tällähän ei ole mitään merkitystä jos ulkonäkö paranee

Miks ne kulmat ei mee hilux/runner perseelleen?

No niissä voi ja kannattaakin löysätä vääntösauvaa, joten ei niin akuutti ongelma.

Lavamitsu
14.01.2014, 22:27
jaa että ostetaan kalliit palikat korotusta varten ja sit se madalletaan vetarin kulmien takia löysäämällä sauvoista?

voin olla tyhmä tai en muuten vaan tajua, taitaa pointti olla se et mitsu vaan ei oo maasto auto niin kun ei ookkaan kyl...

eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus: etu päätä ei voi korottaa muuta kun niillä sauvoilla boorista/kirraamalla ja slaissi pois toppari kumista?

pahvi_
14.01.2014, 22:35
Ne palikat antaa hiluksissa ainaki joustovaraa lisää kun tiukkaa sauvoilla keulaa ylös.

Juu ei tollasta keulaa oikein muuten voi korottaa jos ei haluu puottaa sit perää ja tukivarsia muutenki alemmas. Mut siinä on vähän enempi hommaa.

KumpuJo
15.01.2014, 22:55
Vääntösauvoilla kiristelin omaani aikoinaan 33", 12,5 alle. Pientä pajoitusta sisälokariin ja puskurista nätisti siivut pois päistä.

Hyvännäkönen kampe on! täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan sitä korikorotusta kuitenki mieluummin! :D

Lavamitsu
18.01.2014, 22:56
Eihän niiden palikoiden pitänyt lisätä joustovaraa? Mut kai se pyörä putoo alemmas jos sen ylätukivarren ja jousto rajoittimen välissä on enemmän tilaa?

Mutta asiaan, korin korotus on helppo homma, osat jotka omassa otin pois oli tuulitunneli, keskikonsoli ja puskuri, vaihde vipujen aukkoo piti viilata ja keppejä olis kiva jatkaa , sitä muovia en oo vielä tutkinu et tarviiko kuinka paljon pilkkoo jos liikaa niin teen koko keski konsolin uuden.

Puskuri on sit maku asia, oli alkuperäisen kiinnike semmonen et en rupee sitä kai pilkkoon vaan todennäköisesti tulee taas kengururauta

Lavaan en oo viel koskenu mut kai se löpö letkukin riittää jos ei niin pätkä putkee väliin